Η Π.Ε.Α.Δ. ως θεσμικός εκφραστής των αναπληρωτών της δευτεροβάθμιας εκπ/σης εκφράζει τον εντονότατο προβληματισμό της αναφορικά με τους μόνιμους διορισμούς που θα αφορούν μόνο στην ειδική αγωγή λόγω της "ευαισθησίας" της κατηγορίας αυτής των μαθητών αλλά κυρίως των εκπαιδευτικών.
Αποτελεί προσβλητική διακριτική μεταχείριση, σε βάρος πολύπειρων και «κοσμογυρισμένων» Αναπληρωτών της Γενικής Παιδείας, οι οποίοι δεν προσέτρεξαν στα σεμινάρια και σε μεταπτυχιακά, για να γίνουν "ειδικοί της Ειδικής".
Η Γενική Παιδεία έχει τις ίδιες, ίσως και περισσότερες ανάγκες, από την Ειδική και η συνεχής υποτίμησή της από το Υπουργείο Παιδείας πρέπει κάποτε να σταματήσει. Τα ίδια δικαιώματα που έχουν οι μαθητές της Ειδικής Αγωγής, έχουν και οι μαθητές της Γενικής, οι οποίοι ανερυθρίαστα έχουν εγκαταλειφθεί βορά στα φροντιστήρια. Η Γενική Παιδεία αποτελεί τον πυλώνα της εκπαίδευσης και σε αυτή φοιτά η νέα γενιά, από την οποία προσδοκούμε ένα καλύτερο μέλλον για τον τόπο μας. Τα προβλήματα, τα οποία προκαλεί μία τέτοια επιλογή, είναι ευδιάκριτα τόσο στις σχέσεις μεταξύ των εμπλεκομένων εκπαιδευτικών, όσο και ευρύτερα στην αποδοτική λειτουργία των σχολικών μονάδων.
Καθώς, λοιπόν, τα Ειδικά Σχολεία στην χώρα μας είναι ελάχιστα, ώστε να δικαιολογηθεί με κάποιο τρόπο ο αριθμός των υπό διορισμό εκπαιδευτικών στην Ειδική Αγωγή, αλλά και καθώς οι «ιθύνοντες» χρειάζεται να αντιληφθούν το αυτονόητο, τους δηλώνουμε τα ακόλουθα:
- Η Ειδική Αγωγή, υπό τη μορφή της Παράλληλης Στήριξης, αποτελεί υποστηρικτική δομή της Γενικής Εκπαίδευσης. Υπερβαίνει, επομένως, τη μέση λογική η πρόταξη των διορισμών στην Ειδική Αγωγή, από τη στιγμή που δεν έχει «καλυφθεί» το αντίστοιχο κενό των εκπαιδευτικών της Γενικής Αγωγής. Το ερώτημα είναι τόσο απλό: «τι θα υποστηρίξει ο συνάδελφος της Ειδικής, όταν θα λείπει ο εκπαιδευτικός της Γενικής Αγωγής;». Ήδη, φέτος βιώσαμε αυτόν τον παραλογισμό σε όλο του το «μεγαλείο», καθώς η πρόταξη των προσλήψεων των συναδέλφων αναπληρωτών της Ειδικής Αγωγής είχε ως συνέπεια εκείνοι να μην έχουν «αντικείμενο», διότι απουσιάζει ο συνάδελφος της Γενικής Αγωγής. Άρα, το μάθημα δεν πραγματοποιείται, οπότε και η Παράλληλη Στήριξη καταπίπτει στο κενό. Εδώ, θα πρέπει να σημειώσουμε και ένα έτερο του πρώτου παράδοξο: την αποκλειστική κρίση και την τελική αξιολόγηση των μαθητών της Παράλληλης Στήριξης την έχουν οι εκπαιδευτικοί της Γενικής Παιδείας!
- Το Υπουργείο Παιδείας οφείλει να σταματήσει το άθλιο παιχνίδι των διπλών πινάκων, που αδίκησαν τελικά κατάφωρα συναδέλφους με προϋπηρεσία πολλών ετών στην πλάτη τους που αλλοίωσαν την πραγματικότητα και υπονόμευσαν τελικά το δικαίωμα τους για μόνιμο διορισμό. Παρά τις επανειλημμένες καταγγελίες μας, η πρακτική συνεχίζεται, προκαλώντας εύλογα ερωτήματα για τις προθέσεις του και τα συμφέροντα που ικανοποιεί. Η δυνατότητα ορισμένων συναδέλφων να αξιοποιούν την προϋπηρεσία της Ειδικής και στον πίνακα της Γενικής, συνιστά κατάφωρη παραβίαση του Συντάγματος περί ισότιμης και ισόνομης μεταχείρισης. Έτσι, συναντάται το παγκοσμίου πρωτοτυπίας φαινόμενο, για δύο αναπληρωτές που διαθέτουν τα ίδια ακριβώς προσόντα, δηλαδή το βασικό πτυχίο και την εξειδίκευση στην Ειδική Αγωγή, να ισχύουν τα εξής: Ο πρώτος που εργάζεται στην Ειδική Αγωγή μπορεί να αξιοποιήσει το ΣΥΝΟΛΟ της προϋπηρεσίας του και στην Γενική Αγωγή, ενώ η προϋπηρεσία του δεύτερου που εργάζεται στην Γενική Αγωγή δεν ισχύει καθόλου στους πίνακες της Ειδικής, χωρίς καμία λογική αιτιολογία.
Ας πάψει το Υπουργείο Παιδείας να ασχολείται με την εξυπηρέτηση των εκάστοτε ημετέρων, τους πειραματισμούς για μείωση σχολικών μονάδων και εκπαιδευτικών, τη συγχώνευση τμημάτων και το στοίβαγμα μαθητών σε πολυπληθή τμήματα κι ας ασχοληθεί με αυτό για το οποίο υπάρχει: την παροχή Παιδείας αδιακρίτως σε όλα τα ελληνόπουλα...
Η Π.Ε.Α.Δ. δεν διαχωρίζει τους αναπληρωτές σε «τυχερούς» και «άτυχους»! Η ανάγκη να δρομολογηθούν επιτέλους δίκαιες διαδικασίες αποκατάστασης των εργασιακών μας σχέσεων δεν αποτελεί άλλοθι για κανέναν!
Απαιτούμε άμεσα την κατ’ ελάχιστον ταυτόχρονη δημοσίευση των σχετικών προκηρύξεων για διορισμό εκπαιδευτικών Γενικής και Ειδικής Αγωγής.
Η Π.Ε.Α.Δ. θα εξακολουθήσει να υπερασπίζεται τις αρχές της ισονομίας και της δικαιοσύνης, επιφυλασσόμενη παντός νομίμου δικαιώματος εκ μέρους των συναδέλφων αναπληρωτών.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη