Ο Υπουργός Παιδείας με διθυραμβικές ανακοινώσεις στην αρχή της σχολικής χρονιάς ανήγγειλε ότι τα σχολεία εφέτος θα ανοίξουν κανονικά με όλους τους εκπαιδευτικούς στις θέσεις τους.
Για να το πραγματοποιήσει, τάχατες αυτό, το Υπουργείο Παιδείας προχώρησε στο κλείδωμα των εγγραφών των μαθητών και των τμημάτων το κατακαλόκαιρο (μέσα Ιουλίου) και επεδίωξε να πραγματοποιήσει τις τοποθετήσεις των εκπαιδευτικών σε λειτουργικά κενά ως το τέλος Ιουλίου, με απαράδεκτη και εν πολλοίς διαβλητή διαδικασία, χωρίς ακόμα να έχει ολοκληρώσει τις αποσπάσεις των εκπαιδευτικών. Το κύριο επιχείρημα του Υπουργείου ήταν ότι μέχρι τις 5 Σεπτεμβρίου έπρεπε να είχε ολοκληρωθεί η πρόσληψη των αναπληρωτών εκπαιδευτικών έτσι ώστε τα σχολεία να διαθέτουν όλο το εκπαιδευτικό προσωπικό απ’ την πρώτη ημέρα.
Με αυτό τον προσχηματικό τρόπο το Υπουργείο Παιδείας προσπάθησε να εφαρμόσει το σχέδιο κατάργησης και συγχώνευσης χιλιάδων τμημάτων ΕΠΑΛ και ΓΕΛ πανελλαδικά.
Αυτό γιατί ακόμη τώρα στο τέλος Νοεμβρίου υπάρχουν πολλά κενά εκπαιδευτικών που δεν έχουν καλυφθεί και οι μαθητές δεν κάνουν βασικά μαθήματα στα σχολεία τους. Να θυμίσουμε ότι η τελευταία «φουρνιά» πρόσληψης αναπληρωτών πραγματοποιήθηκε στο τέλος του πρώτου 10ημερου του Νοεμβρίου, ένα μήνα μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς.
Παρ’ όλα αυτά παραμένουν κενά εκπαιδευτικών σε ειδικότητες φιλολόγων, μαθηματικών κλπ. Οι τραγικότερες ελλείψεις παρουσιάζονται στα ΕΠΑΛ, στα σχολεία δηλαδή που το Υπουργείο Παιδείας διατυμπανίζει σε όλους τους τόνους ότι η αναβάθμισή τους αποτελεί βασικό του στόχο. Προβάλει ιδιαίτερα το πρόγραμμα ΕΣΠΑ «Μια νέα αρχή για τα ΕΠΑΛ», που για τη λειτουργία του προσλαμβάνει αναπληρωτές εκπαιδευτικούς που τοποθετούνται επιπλέον των εκπαιδευτικών της τάξης (δυο εκπαιδευτικοί στην τάξη) για τα μαθήματα των Ελληνικών και των Μαθηματικών της Α’ τάξης ΕΠΑΛ. Την ίδια ώρα που προσλαμβάνονται εκπαιδευτικοί για το συγκεκριμένο πρόγραμμα λείπουν εκπαιδευτικοί των ίδιων ειδικοτήτων σε άλλα σχολεία με αποτέλεσμα να μην διδάσκονται οι μαθητές τους ελληνικά και μαθηματικά. Την ίδια ώρα στα ΕΠΑΛ, λόγω έλλειψης εκπαιδευτικών, οι μαθητές τους δεν διδάσκονται βασικά μαθήματα ειδικοτήτων που κάποια απ’ αυτά ειδικώς της Υγείας Πρόνοιας είναι πανελλαδικά εξεταζόμενα.
Στη Δυτική Αττική αυτή τη χρονική στιγμή πρέπει άμεσα να καλυφθούν 2 κενά Φιλολόγων, 1 πλήρες και 3 μειωμένου ωραρίου κενά Μαθηματικών, 6 κενά Υγείας Πρόνοιας και στις υπόλοιπες ειδικότητες (Γενικής και Τεχνικής ) 10 πλήρους και 20 μειωμένου ωραρίου.
Δηλαδή η κατάσταση των σχολείων της Δυτικής Αττικής πιο κανονικά δεν γίνεται!!!!!!
Αντίστοιχη εικόνα υπάρχει και στις διοικητικές υπηρεσίες της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Αττικής. Εκεί απ’ τους 30 διοικητικούς υπαλλήλους που προβλέπει το οργανόγραμμα του Υπουργείου Παιδείας, δεν υπηρετούν ούτε οι μισοί. Έχουν επιλεγεί βέβαια οι προϊστάμενοι των τμημάτων που προβλέπει ο νέος οργανισμός του Υπουργείου που κατά κύριο λόγο προΐστανται …. του εαυτού τους. Το αποτέλεσμα είναι να καθυστερεί δραματικά η διεκπεραίωση των διοικητικών εργασιών, που αφορά άμεσα και τους εκπαιδευτικούς, παρά την υπερπροσπάθεια των υπαρχόντων διοικητικών υπαλλήλων και των αποσπασμένων εκπαιδευτικών. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η μη διεκπεραίωση της διαδικασίας για τους αιτούντες συνταξιοδότησης εκπαιδευτικούς του 2018 που απ’ τον Σεπτέμβριο μένουν απλήρωτοι, αφού ο μοναδικός αποσπασμένος εκπαιδευτικός, παρά την υπερπροσπάθεια, δεν έχει προλάβει να ολοκληρώσει τη διαδικασία που αφορά τον μέσο μισθό αναπλήρωσης.
Φυσικά δεν μας ξενίζει αυτή η κατάσταση.
Την ώρα που η κυβέρνηση διατυμπανίζει σε όλους τους τόνους τα δις των υπερπλεονάσματων, υπάρχουν σχολεία χωρίς καθηγητές. Προφανώς τα υπεπλεονάσματα δημιουργούνται απ’ την διάλυση των κοινωνικών δομών όπως είναι η Δημόσια Εκπαίδευση, η Δημόσια Υγεία κλπ και απ’ το «στράγγισμα» των εργαζομένων.
Την ώρα που η κυβέρνηση μιλάει για κανονικότητα οι τάξεις στενάζουν απ’ το βάρος των 27 και 28 μαθητών.
Άλλωστε στο πλαίσιο της κανονικότητας εφαρμόζεται ηλεκτρονικό σύστημα εγγραφών που καρατομεί και συγχωνεύει τμήματα, που στέλνει σε κινητικότητα τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς για να μειωθούν οι ανάγκες σε εκπαιδευτικό προσωπικό.
Επίσης η ίδια κανονικότητα επιβάλλει το 10% των εκπαιδευτικών να είναι ελαστικά εργαζόμενοι που ως αναπληρωτές, παρά του ότι καλύπτουν πάγιες ανάγκες των σχολείων, μετακινούνται ως «τσιγγάνοι» κάθε χρόνο και αλλού στις εσχατιές της χώρας.
Η πολιτική αυτή είναι η ίδια με αυτή που ακολούθησαν όλες οι προηγούμενες κυβερνήσεις. Κύριος στόχος η συρρίκνωση του Δημόσιου σχολείου, η απομάκρυνση του κράτους απ’ την κύρια ευθύνη της παροχής Δημόσιας εκπαίδευσης και η λειτουργία των σχολείων με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια.
Το εκπαιδευτικό κίνημα απαιτεί:
- Να καλυφθούν ΤΩΡΑ όλες οι ανάγκες σε εκπαιδευτικό προσωπικό στα σχολεία.
- Άμεσα μαζικοί μόνιμοι διορισμοί στην εκπαίδευση για την κάλυψη όλων των αναγκών των σχολείων με μόνιμο εκπαιδευτικό προσωπικό.
ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ. ΤΗΣ Α’ ΕΛΜΕ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη