Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας εφαρμόζοντας από τη μια τις μνημονιακές δεσμεύσεις για περικοπή του κόστους του Δημόσιου Σχολείου με σύνθημα τον εξορθολογισμό και από την άλλη ενστερνιζόμενη τις υποδείξεις του ΟΟΣΑ εφαρμόζει τη νεοφιλελεύθερη πολιτική στην εκπαίδευση.
Σε σχέδιο νόμου του Υπουργείου Παιδείας με τίτλο «ΣΥΝΕΡΓΕΙΕΣ ΕΘΝΙΚΟΥ ΚΑΙ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΑΘΗΝΩΝ… ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ» που δημοσιεύτηκε ,υπάρχουν και ρυθμίσεις που αφορούν τα Μουσικά και Καλλιτεχνικά Σχολεία και επιβεβαιώνουν τις κατευθύνσεις αυτές
Στο άρθρο 40 διαφαίνεται η πρόθεση του υπουργείου να αλλάξει ριζικά τον ειδικό – θεματικό χαρακτήρα αυτών των σχολείων μετετρέποντάς τα από σχολεία μουσικής ειδίκευσης και γενικής παιδείας σε σχολεία δημιουργικής απασχόλησης με τη μουσική (αλλαγή στο σκοπό ίδρυσης). Ταυτόχρονα με «προσεκτική» διατύπωση από πλευράς του το Υπουργείο αφήνει μετέωρη την τύχη των μουσικών σχολείων ως προς τις βαθμίδες ( γυμνάσιο – λύκειο). Δεν ορίζεται ότι το αναλυτικό πρόγραμμα περιλαμβάνει τα μαθήματα μουσικής παιδείας, άρα αίρεται η υποχρέωση της πολιτείας να παρέχει για τα μαθήματα αυτά αναλυτικό πρόγραμμα, διδακτικό και εποπτικό υλικό, οδηγίες για τους εκπαιδευτικούς κ.ά. ώστε να στηριχθεί ο ενιαίος εκπαιδευτικός χαρακτήρας του θεσμού των Μουσικών Σχολείων.
Στο ίδιο άρθρο καταργείται η αναφορά για την ανάγκη τεχνικού εξοπλισμού των Μουσικών Σχολείων αλλά και για τη μέριμνα της πολιτείας να εξασφαλίσει αυτό τον ειδικό εξοπλισμό.
Στο συγκεκριμένο άρθρο επίσης απαλείφονται τεχνηέντως τα μαθήματα «αισθητικής Παιδείας» . Καταργείται το αναλυτικό πρόγραμμα αυτών των μαθημάτων κι έτσι η πολιτεία απεμπολεί την υποχρέωσή της να παρέχει ενιαία και ισότιμα όλα τα μέσα για τη στήριξη των μουσικών και καλλιτεχνικών σχολείων.
Τα σχολεία αυτά, που για πάρα πολλά χρόνια συντελούν στην πολιτιστική και καλλιτεχνική παραγωγή πολλών περιοχών της χώρας, λειτουργούν με πάρα πολλά κενά τόσο στα μαθήματα γενικής παιδείας όσο και στα μουσικά μαθήματα , αντιμετωπίζουν προβλήματα με τη μεταφορά των μαθητών,έχουν ελλείψεις σε εκπαιδευτικό υλικό,κ.α
Η ρητορική του Υπουργείου περί εξορθολογισμού και βελτίωσης των «στρεβλώσεων» για την εκπαιδευτική κοινότητα των μουσικών σχολείων σημαίνει υποβάθμιση και συρρίκνωσή τους. Οι όποιες αλλαγές προτείνονται στο άρθρο 40 είναι εναρμονισμένες με τις αλλαγές που γίνονται στην εκπαίδευση συνολικά και στόχο έχουν την εξοικονόμηση προσωπικού και κόστους .
Γι’ αυτό ζητάμε :
Την απόσυρση του άρθρου 40 από το σχέδιο νόμου.
Μαζί με τους μαθητές , τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς καλούμε σε παράσταση διαμαρτυρίας στην Περιφερειακή Δ/νση Εκπαίδευσης τις 1.30, την Τρίτη 27 Νοέμβρη.
Η ΕΛΜΕ προκηρύσσει 2ωρη διευκολυντική στάση εργασίας 12μ.μ με 2μ.μ
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη