Το πολυδιαφημιζόμενο τέλος των μνημονίων από τον Αύγουστο και μετά από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ- ΑΝΕΛ δεν σήμανε κάποια ουσιαστική στροφή υπέρ των εργαζομένων και των δικαιωμάτων τους αντίθετα σημαίνει συνέχιση της ίδιας πολιτικής της καταστροφικής λιτότητας με διαφορετικούς τρόπους αλλά πάντα στην ίδια κατεύθυνση και με τους ίδιους στόχους: τα συμφέροντα των δανειστών και την κερδοφορία του κεφαλαίου. Όλα όμως τα μνημονιακά μέτρα και το νομοθετικό τους οπλοστάσιο είναι παρόντα και εξακολουθούν να συνθλίβουν τον εργαζόμενο κόσμο. Η «κανονικότητα» που μας τάζουν είναι μια. Τσάκισμένοι μισθοί, σύνταξη στα 67, πετσοκομμένες συντάξεις, ανασφάλεια για τους νεότερους συναδέλφους . Η υπερφορολόγηση, οι πλειστηριασμοί και οι κατασχέσεις μισθών και λογαριασμών , η τεράστια καταστροφή που συντελέστηκε σε όλη τη μνημονιακή περίοδο όσον αφορά τα δικαιώματα και το λαϊκό εισόδημα, τη δημόσια περιουσία, η διάλυση του ασφαλιστικού συστήματος , το καθεστώς της επιτροπείας στην ελληνική οικονομία μέχρι το 2060 δεν αφήνουν καμιά αμφιβολία ότι ο νεοφιλελεύθερος οδοστρωτήρας , με την καθοδήγηση της Ε.Ε και του Ο.Ο.Σ.Α θα συνεχίσουν να λεηλατούν την εργαζόμενη πλειοψηφία και τα δικαιώματά μας. Χτυπητό παράδειγμα ο νέος προυπολογισμός που συνέταξε η κυβέρνηση. Σ’αυτόν η μειώση της φορολογίας των διανεμόντων κερδών από 15% σε 10% ενώ δεν υπάρχει η παραμικρή μείωση φορολογίας για τους εργαζόμενους. Αντίθετα για να πιαστούν τα αιματηρά πλεονάσματα οι φόροι κατά 1δις. Ευρώ. Από 45.,4 σε 46,4. Η μαζική ανεργία σαρώνει μαζί με την τεράστια εξάπλωση της ελαστικής – μαύρης εργασίας, και τα κόκκινα τραπεζικά δάνεια αποδεικνύουν πως η κρίση δεν έχει λυθεί ούτε για την Ελλάδα ούτε για την υπόλοιπη Ευρωπαϊκή Ένωση. Ζωντανές αποδείξεις αυτής της πραγματικότητας η Ιταλία και η εξελισσόμενη διαδικασία του βρετανικού Brexit.
Η κυβερνητική πολιτική στην Εκπαίδευση
Κυβέρνηση, ΟΟΣΑ, Ε.Ε, Δ.Ν.Τ και οι πολιτικές συμμόρφωσης στις προσταγές τους, συνεχίζουν να χτυπούν το χώρο της εκπαίδευσης. Υπονομεύουν τις μορφωτικές ανάγκες των μαθητών, καταπατούν τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών, εντείνουν την ελαστικοποίηση των εργασιακών σχέσεων:
- Η νέα έκθεση ΟΟΣΑ για την ελληνική εκπαίδευση συντάχθηκε με αίτημα της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ και προωθεί ένα συνολικό πλαίσιο αντιεκπαιδευτικών αναδιαρθρώσεων με άξονες την αυτονομία της σχολικής μονάδας και τη λειτουργία της με όρους επιχείρησης, τη δυνατότητα των διευθυντών να επιλέγουν το διδακτικό προσωπικό, μόνιμο ή έκτακτο, τη συμμετοχή τους στην αξιολόγηση με επισκέψεις στις τάξεις διδασκαλίας, την προσαρμογή της σχολικής προσφοράς στις «τοπικές ανάγκες», την αναζήτηση τοπικών πόρων για τη χρηματοδότηση των σχολείων, την κάθετη κατηγοριοποίησή των εκπαιδευτικών σε «καθοδηγητές, ερευνητές, ανώτατους εκπαιδευτικούς, εκπαιδευτικούς δικτύων και διευθυντές», την αντικατάσταση της «ανελαστικής σχέσης εργασίας» των αναπληρωτών με πενταετείς συμβάσεις μειωμένης απασχόλησης. Η προώθηση της αξιολόγησης εκπαιδευτικών και της αυτοαξιολόγησης σχολικών μονάδων είναι μια από τις βασικές προτεραιότητες της νέας έκθεσης του ΟΟΣΑ θεωρούνται θετικά τα βήματα που έχει κάνει μέχρι τώρα η κυβέρνηση και αναδεικνύεται ο άμεσος στόχος για διαμόρφωση κουλτούρας αξιολόγησης και αποδοχή της αξιολόγησης από το εκπαιδευτικό σώμα ως βασική προϋπόθεση για την προώθηση ενός πιο «ολοκληρωμένου μοντέλου αξιολόγησης» εκπαιδευτικών και σχολείων.
- Το νομοσχέδιο για την «αναδιοργάνωση των δομών υποστήριξης της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης» εντάσσεται στο ευρύτερο πλαίσιο των βασικών αντιδραστικών αντιεκπαιδευτικών κατευθύνσεων κυβέρνησης – ΕΕ – ΔΝΤ – ΟΟΣΑ. Έρχεται να συμπληρώσει το αντιεκπαιδευτικό θεσμικό πλαίσιο των μνημονιακών αναδιαρθρώσεων και περικοπών (Π.Δ. 79/2017, εργασιακό 30ωρο, μηδενικοί διορισμοί). Προωθεί το στόχο της ενδιάμεσης έκθεσης του ΟΟΣΑ για «διαμόρφωση κουλτούρας αξιολόγησης» φιλοδοξώντας να μετατρέψει όλους τους εκπαιδευτικούς σε αξιολογητές των στελεχών εκπαίδευσης και των σχολικών μονάδων. Διαμορφώνει μια νέα, πιο σύνθετη, συγκεντρωτική και γραφειοκρατική δομή εποπτικού ελέγχου στα σχολεία και τους εκπ/κους, με αξιολόγηση, αξιολόγηση/λογοδοσία, δ/ντες manager, ομάδες σχολείων κ.λπ. Αποδομεί την ειδική αγωγή, αλλάζοντας τον ρόλο των ΚΕΔΔΥ, μεταθέτοντας στους εκπαιδευτικούς του γενικού σχολείου μέσα από παρεμβατικά προγράμματα την αντιμετώπιση και αξιολόγηση των μαθητών με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
- Η δημοσιοποίηση του καταλόγου με τους δήμους που θα εφαρμόσουν τη Δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή και εκπαίδευση για το έτος 2017 – 2018 αποτελεί προκλητικό εμπαιγμό καθώς η κυβέρνηση περιορίζει τους δήμους εφαρμογής της υποχρεωτικής δίχρονης σε 184 ακολουθώντας την ίδια μνημονιακή πολιτική περικοπών. Όλοι οι μεγάλοι δήμοι της χώρας και το 75% των προνηπίων είναι έξω από τα Δημόσια Νηπιαγωγεία, δε διαθέτει χρηματοδότηση και δεν κάνει διορισμούς για την εφαρμογή της! Με το σχέδιο προϋπολογισμού που κατέθεσε, εξαφανίζει ακόμα και το ελάχιστο ποσό των 140 εκατομμυρίων ευρώ, που είχε προβλεφθεί στο αρχικό σχέδιο, για να εξασφαλιστεί ένα μικρό μέρος από τις μεγάλες κτηριακές ανάγκες που χρειάζονται, ώστε να εφαρμοστεί η Δίχρονη Υποχρεωτική Προσχολική Αγωγή στα Δημόσια Νηπιαγωγεία!
Αξιοποιώντας ως πρόσχημα την αντίθετη γνώμη των Δημάρχων, η κυβέρνηση που έχει και την πολιτική ευθύνη της απόφασης, επιλέγει να περιορίσει την εφαρμογή της δίχρονης υποχρεωτικής, κατά κύριο λόγο, στις περιοχές που σχεδόν όλα τα προνήπια ήδη φοιτούν στο νηπιαγωγείο! Το αίτημα για άμεση θεσμοθέτηση της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης, σε όλη τη χώρα, χωρίς διαφοροποιήσεις βρίσκεται στην αιχμή του εκπαιδευτικού κινήματος, πολύ πριν από το 2006, όταν με τη μεγάλη απεργία των έξι εβδομάδων κατακτήσαμε την θεσμοθέτηση της μονοετούς υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης. Η νομοθέτηση με το άρθρο 33 του νόμου 4521/2018, σε βάθος τριετίας της υποχρεωτικής δίχρονης προσχολικής, με τον τρόπο που θεσμοθετήθηκε και εφαρμόζεται διαμορφώνει ένα νέο πεδίο διεκδικήσεων και δυνατοτήτων αλλά δεν αποτρέπει το νηπιαγωγείο από παλιούς και νέους κινδύνους. Απέναντι σε κυβέρνηση, ΚΕΔΕ, ιδιωτικά συμφέροντα, αγωνιζόμαστε για την εφαρμογή της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης για όλα τα παιδιά ηλικίας 4 – 6, σε όλη τη χώρα από τον ερχόμενο Σεπτέμβρη και αποκλειστικά στο δημόσιο, δίχρονο, υποχρεωτικό, Νηπιαγωγείο με κατάργηση των voucher και όλες τις υποστηρικτικές Δομές σε πλήρη ανάπτυξη.
Οι απαντήσεις του Υπουργείου Παιδείας απέναντι στο αίτημα για μαζικούς μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών, δεν αφήνουν κανένα περιθώριο αισιοδοξίας, αφού: δήλωσε ότι για μία ακόμα χρονιά δεν θα γίνουν μόνιμοι διορισμοί αλλά αντίθετα, μετά τον Οκτώβρη του 2018 θα ανακοινωθεί τριετές πρόγραμμα διορισμών στην εκπαίδευση, θέτοντας συγκεκριμένες προϋποθέσεις που παραπέμπουν στην υλοποίηση των μνημονιακών δεσμεύσεων και στα προαπαιτούμενα των αξιολογήσεων. Είναι φανερό ότι ο αγώνας για μόνιμους μαζικούς διορισμούς, για διορισμό όλων των αναπληρωτών, ο αγώνας για σταθερή και μόνιμη εργασία για όλους/όλες, έρχεται σε πλήρη αντιπαράθεση με τις μνημονιακές πολιτικές περικοπών, με την κατεύθυνση να καλύπτονται οι ανάγκες του δημόσιου σχολείου με ευέλικτη και ελαστική εργασία. Ταυτόχρονα, με τη συζήτηση για τον τρόπο πρόσληψης ανοίγει την κερκόπορτα για να περάσει η πολιτική προσοντολογίου για τους διορισμούς αμφισβητώντας ευθέως την προϋπηρεσία των αναπληρωτών. Η προϋπηρεσία είναι αποτέλεσμα των μεγάλων αγώνων του εκπαιδευτικού κινήματος που απονομιμοποίησε τον ΑΣΕΠ και την αξιολόγηση και υποχρέωσε σε προσλήψεις και χωρίς αυτόν!
- Απέναντι στις αντιεκπαιδευτικές πολιτικές κυβέρνησης – ΕΕ – ΟΟΣΑ, απέναντι σε κάθε μέτρο που οδηγεί στην υποβάθμιση του δημόσιου σχολείου και περικόπτει θέσεις εργασίας (τριμελείς επιτροπές του ΠΔ79/2017, συγχωνεύσεις κ.λπ.) οργανώνουμε τις αντιστάσεις μας, ορθώνουμε την αποφασιστικότητα του κινήματος. Η πάλη για μόνιμους μαζικούς διορισμούς πρέπει να γίνει υπόθεση όλων των συναδέλφων, μόνιμων και αναπληρωτών. Να συνδεθεί με τον αγώνα ενάντια στο νέο νομοσχέδιο για τις υποστηρικτικές δομές, την αυτοαξιολόγηση και την αξιολόγηση, με τον αγώνα ενάντια στο ΠΔ79/2017, με τον αγώνα για την ανατροπή του αντιεκπαιδευτικού μνημονίου, για την υπεράσπιση των μορφωτικών και εργασιακών δικαιωμάτων.
Διαμορφώνουμε ένα συνολικό διεκδικητικό πλαίσιο για το εκπαιδευτικό κίνημα
- Διεκδικούμε άμεσα: Αυξήσεις στους μισθούς! Επαναφορά 13ου – 14ου μισθού!
- Πάλη ενάντια στον ιμπεριαλιστικό πόλεμο και την εμπλοκή της χώρας μας. Ενάντια σε ΝΑΤΟ – ΗΠΑ – Ε.Ε. Αλληλεγγύη στους πρόσφυγες και μετανάστες.
- Κατάργηση του νόμου Αχτσιόγλου-Βρούτση. Επαναφορά των ΣΣΕ και του κατώτερου μισθού στα 751€.
- Σε κοινό βηματισμό με όλους τους εργαζόμενους παλεύουμε ενάντια στη φορολεηλασία, τα χαράτσια, τις ιδιωτικοποιήσεις, τους πλειστηριασμούς της λαϊκής κατοικίας, το ξεπούλημα του δημόσιου πλούτου. Υπερασπιζόμαστε το δικαίωμα σε δημόσια και δωρεάν κοινωνικά αγαθά. Παιδεία – υγεία – ασφάλιση -ρεύμα και νερό για όλο το λαό!
- Δημόσιο και δωρεάν σχολείο που θα χωράει όλα τα παιδιά χωρίς διακρίσεις.
- Μαζικούς , μόνιμους διορισμούς για την κάλυψη όλων των αναγκών. Πλήρη εργασιακά, εκπαιδευτικά, ασφαλιστικά και συνδικαλιστικά δικαιώματα στους αναπληρωτές.
- Καμιά απόλυση – κανένας αναπληρωτής χωρίς δουλειά. Διορισμός όλων των αναπληρωτών. Πρόσληψη σε μία φάση, πριν την έναρξη των μαθημάτων, όλων των εκπαιδευτικών που εργάστηκαν τη φετινή και περσινή σχολική χρονιά, όλων των αναπληρωτών που έχει ανάγκη η εκπαίδευση (δάσκαλοι, δάσκαλοι ειδικής αγωγής, νηπιαγωγοί, αγγλικών, γαλλικών, γερμανικών, φυσικής αγωγής, μουσικής, εικαστικών, θεατρικής αγωγής, πληροφορικής).
- Δημιουργία οργανικών θέσεων για όλες τις υπάρχουσες ειδικότητες εκπαιδευτικών. Πρόσληψη – τοποθέτηση εκπαιδευτικών των υπαρχουσών ειδικοτήτων σε όλα τα σχολεία. Εξασφάλιση πιστώσεων τώρα για προσλήψεις. Κατάργηση του ν. 3848/2010 του «νέου σχολείου» της Διαμαντοπούλου, του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ και του ν. 4186/2013, του Αρβανιτόπουλου. Όχι στην ελαστική εργασία.
- Μείωση της αναλογίας των μαθητών ανά τμήμα. 1- 20 για Γ΄- ΣΤ΄ του Δημοτικού 1-15 για Νηπιαγωγείο και Α΄-Β’ Δημοτικού. Καμιά συγχώνευση – κατάργηση τμήματος δημοτικού και νηπιαγωγείου.
- Υπερασπιζόμαστε τα επαγγελματικά δικαιώματα που απορρέουν από το πτυχίο. Υπερασπιζόμαστε την ενότητα των εκπαιδευτικών και των εργασιακών τους δικαιωμάτων.
- Εφαρμογή της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης για όλα τα παιδιά ηλικίας 4-6, σε όλη τη χώρα από τον ερχόμενο Σεπτέμβρη και αποκλειστικά στο δημόσιο, δίχρονο, υποχρεωτικό, Νηπιαγωγείο με όλες τις υποστηρικτικές Δομές σε πλήρη ανάπτυξη.
- Κατάργηση του ΠΔ 79/2017
- Να αποσυρθεί το ν/σχ για τις νέες δομές, το άρθρο 120 (καταργούμενες διατάξεις: κατάργηση του ΠΔ 79) να ψηφιστεί με την προσθήκη της κατάργησης της ΑΔΙΠΠΔΕ, του ν.3848 και όλου του θεσμικού πλαισίου της αξιολόγησης.
- Όχι στην αξιολόγηση – αυτοαξιολόγηση. Να καταργηθεί όλο το αυταρχικό – αντιδραστικό θεσμικό πλαίσιο της αξιολόγησης, εσωτερικής, εξωτερικής, σχολείων και εκπαιδευτικών. Κατάργηση της ΑΔΙΠΔΕ. Ακώλυτη μισθολογική και βαθμολογική προαγωγή για όλους τους εργαζομένους. Παιδαγωγική ελευθερία και δημοκρατία στο σχολείο.
- Έκτακτη χρηματοδότηση της εκπαίδευσης για διορισμούς, προσλήψεις, ουσιαστική αντιμετώπιση των εξόδων των σχολείων, για σίτιση, υγεία, μεταφορά των μαθητών.
- Αυξήσεις τώρα στους μισθούς. Όχι στη σύνδεση μισθού – «προσόντων» – αξιολόγησης. Όχι στη διαγραφή εργασιακού χρόνου. Κανένας «κόφτης» στο μισθό μας. Όχι στη φοροληστεία.
- Κανένας πλειστηριασμός πρώτης κατοικίας. Να σταματήσουν όλες οι διώξεις!
Κατάργηση του ΕΝΦΙΑ, των χαρατσιών, της φοροληστείας.
Κατάργηση του αντιασφαλιστικού νόμου Κατρούγκαλου και όλων των αντιασφαλιστικών νόμων. Δημόσια καθολική υποχρεωτική Κοινωνική Ασφάλιση. Έκτακτες κρατικές επιχορηγήσεις για τα ταμεία – πίσω τα κλεμμένα. Θεμελίωση του συνταξιοδοτικού δικαιώματος στα 25 χρόνια υπηρεσίας για όλους. Πλήρης σύνταξη στα 30 χρόνια εργασίας και 60 έτη ηλικίας.
- Καμιά μείωση οργανικών θέσεων – οργανικές τοποθετήσεις για όλους τους εκπαιδευτικούς. Καμιά υποχρεωτική μετακίνηση εκπαιδευτικού.
- Επαγγελματικά δικαιώματα στους τίτλους σπουδών. Όχι στην κερδοσκοπία των πιστοποιήσεων.
- Επαναλειτουργία με ουσιαστικούς όρους της Πρόσθετης Διδακτικής Στήριξης και της Ενισχυτικής Διδασκαλίας σε όλα τα σχολεία, με διορισμούς εκπαιδευτικών και προσλήψεις αναπληρωτών.
- Αύξηση των δαπανών για την εκπαίδευση στο 5% του ΑΕΠ – 15% του προϋπολογισμού
- Ετήσια επιμόρφωση όλων των εκπαιδευτικών με απαλλαγή από τα διδακτικά καθήκοντα. Επαναλειτουργία της μετεκπαίδευσης.
- Μείωση της αναλογίας των μαθητών ανά τμήμα σε 1:15 στο Νηπιαγωγείο και στις Α΄ και Β΄ τάξεις και 1/20 από Γ΄ έως Στ΄. Καμιά συγχώνευση – κατάργηση τμήματος σχολείου και νηπιαγωγείου. Κανένα τμήμα, πρωινό ή ολοήμερο, χωρίς το δάσκαλό του – όχι στην κατάργηση του δάσκαλου υπεύθυνοι για το ολοήμερο.
- Αγωνιζόμαστε για Ενιαίο δωδεκάχρονο δημόσιο δωρεάν υποχρεωτικό σχολείο και δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή και εκπαίδευση για όλα τα παιδιά 4 έως 6 αποκλειστικά στο δημόσιο Νηπιαγωγείο στα πλαίσια του 14χρονου εκπαιδευτικού σχεδιασμού, για το σχολείο των όλων, των ίσων και των διαφορετικών. Με στόχο τη βαθιά και ολοκληρωμένη γνώση, την καλλιέργεια της κριτικής σκέψης κόντρα στις δεξιότητες και τον κατακερματισμό της γνώσης. Με δυνατότητα επικοινωνίας και αλληλεπίδρασης, συνεργατικής διδασκαλίας και συνδιδασκαλίας, με αντισταθμιστική εκπαίδευση (ενισχυτική διδασκαλία, Τάξεις υποδοχής, Τμήματα Ένταξης, παράλληλη στήριξη). Με τη λειτουργία δημιουργικών δραστηριοτήτων (χορωδία, αθλητική, εικαστική, θεατρική ομάδα, εργαστήριο πληροφορικής κ.ά.) ώστε να καλύπτονται ολόπλευρα οι ανάγκες των μαθητών και όλοι οι εκπαιδευτικοί να μείνουν στο σχολείο, να αποκτούν ουσιαστική σχέση με αυτό και με τους μαθητές του.
Διορισμοί – δικαιώματα αναπληρωτών
Μαζικούς, μόνιμους διορισμούς για την κάλυψη όλων των αναγκών. Διορισμός όλων των αναπληρωτών. Πλήρη εργασιακά, εκπαιδευτικά, ασφαλιστικά και συνδικαλιστικά δικαιώματα στους αναπληρωτές.
Πλήρεις άδειες μητρότητας στις αναπληρώτριες συναδέλφους. Πλήρη προστασία της κύησης και ακώλυτη χορήγηση άδειας επαπειλούμενης κύησης με πλήρεις αποδοχές, καταβολή ενσήμων και αναγνώριση της προϋπηρεσίας
· Πλήρη καταβολή μισθού και ενσήμων κατά τη διάρκεια της άδειας τοκετού και λοχείας δίχως τον περιορισμό των 200 ενσήμων τη διετία-Κανένας αποκλεισμός από παροχές μητρότητας για τις άνεργες συναδέλφισσες - Αύξηση της άδειας κύησης και λοχείας σε περιπτώσεις πολύδυμης κύησης και πολυτεκνίας-Συμπερίληψη των περιπτώσεων υιοθεσίας
· Πλήρη προστασία της μητρότητας – Εννεάμηνη άδεια ανατροφής για όλους τους γονείς αναπληρωτές εκπαιδευτικούς με πλήρεις αποδοχές, καταβολή ενσήμων και αναγνώριση της προϋπηρεσίας.
Κατάθεση σε κάθε Διεύθυνση Εκπαίδευσης αίτησης για 9μηνη άδεια, αίτηση για επιστροφή των χρημάτων, ενσήμων , μορίων που περικόπηκαν από τις τιμωρητικές άδειες – άνευ αποδοχών σε περίπτωση εγκυμοσύνης. Αίτηση για επαπειλούμενη κύηση στις Διευθύνσεις όταν αυτό κρίνεται αναγκαίο. Αναγνώριση προυπηρεσίας και καταβολή ενσήμων στη διάρκεια της εγκυμοσύνης.
Καμιά απόλυση – κανένας αναπληρωτής χωρίς δουλειά. Πρόσληψη σε μία φάση, πριν την έναρξη των μαθημάτων, όλων όσων εργάστηκαν ήδη και έχει ανάγκη η εκπαίδευση (δάσκαλοι, δάσκαλοι ειδικής αγωγής, νηπιαγωγοί, αγγλικών, γαλλικών, γερμανικών, φυσικής αγωγής, μουσικής, εικαστικών, θεατρικής αγωγής, πληροφορικής).
Δημιουργία οργανικών θέσεων για όλες τις υπάρχουσες ειδικότητες εκπαιδευτικών. Πρόσληψη – τοποθέτηση εκπαιδευτικών των υπαρχουσών ειδικοτήτων σε όλα τα σχολεία. Εξασφάλιση πιστώσεων τώρα για προσλήψεις. Κατάργηση του ν. 3848/2010 του «νέου σχολείου» της Διαμαντοπούλου, του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ και του ν. 4186/2013, του Αρβανιτόπουλου. Όχι στην ελαστική εργασία.
Υπερασπιζόμαστε τα επαγγελματικά δικαιώματα που απορρέουν από το πτυχίο. Υπερασπιζόμαστε την ενότητα των εκπαιδευτικών και των εργασιακών τους δικαιωμάτων.
Σε περίπτωση ανακοίνωσης του «νέου» συστήματος διορισμών από το Υπουργείο Παιδείας υιοθετούμε την πρόταση του Συντονιστικού των Αναπληρωτών για :
συμμετοχή των μελών του Συλλόγου σε Πανεκπαιδευτικό Συλλαλητήριο στην Αθήνα
Καταλήψεις σε Διευθύνσεις και Περιφέρειες Πανελλαδικά
Κήρυξη απεργίας από τις Ομοσπονδίες.
Έκτακτες Γενικές Συνελεύσεις για κλιμάκωση του Αγώνα.
Επιμόρφωση
Επαναλειτουργία της διετούς μετεκπαίδευσης (διδασκαλείων) με νέο πλαίσιο (αυτόνομες μονάδες στο πλαίσιο της λειτουργίας των Παιδαγωγικών Τμημάτων των Πανεπιστημίων) και απαλλαγή από τα διδακτικά καθήκοντα για όλους τους εκπαιδευτικούς της Π.Ε. (δασκάλους–νηπιαγωγούς–ειδικότητες).
Η επιμόρφωση να οργανώνεται από δημόσιους φορείς (σε σύνδεση με τα Πανεπιστήμια–Παιδαγωγικά Τμήματα), να είναι δωρεάν, με απαλλαγή από τα διδακτικά καθήκοντα, απαλλαγμένη από οποιαδήποτε διαδικασία αξιολόγησης των εκπαιδευτικών που θα οδηγεί σε κατάταξή τους με βάση τις επιμορφωτικές δραστηριότητες.
Οι επιμορφωτικές διαδικασίες να προτείνονται, να επιλέγονται και να ελέγχονται από τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς και η επιμόρφωση να γίνεται με ελεύθερη επιλογή, με βάση τα ενδιαφέροντα του εκπαιδευτικού, μέσα από ένα πλήθος προσφερόμενων επιλογών στις ποιες έχει διατυπώσει πρόταση και τις έχει συνδιαμορφώσει.
Στη Γ. Σ. των Συλλόγου μας και μπροστά προτείνουμε να πάρουμε αποφάσεις για:
- Απεργία – Αποχή από κάθε διαδικασία αξιολόγησης/αυτοαξιολόγησης.
- Μπλοκάρουμε τις τριμελείς επιτροπές του ΠΔ79/2017 και κάθε απόπειρα για υποχρεωτικές μετακινήσεις μαθητών «σε όμορα σχολεία» ώστε να δημιουργούνται πληθωρικά τμήματα. Κανένας συνάδελφος να μην συμμετέχει σε αυτές με συνδικαλιστική κάλυψη από τους Συλλόγους Π.Ε. και τη Δ.Ο.Ε. Καμία υποχρεωτική μετακίνηση μαθητή από το σχολείο της γειτονιάς του.
- Άμεση προκήρυξη απεργιακών κινητοποιήσεων σε κάθε περίπτωση ανακοίνωσης και προσπάθειας εφαρμογής των μνημονιακών αντιεκπαιδευτικών μέτρων (αύξηση ωραρίου, αύξηση μαθητών ανά τμήμα, προώθηση αξιολόγησης κ.λπ.).
- Μπλοκάρισμα οποιασδήποτε προσπάθειας υποχρεωτικών μετακινήσεων, συμπτύξεων τμημάτων, συγχωνεύσεων, με συγκεντρώσεις και καταλήψεις σε Διευθύνσεις και Περιφέρειες.
- Μπλοκάρουμε κάθε απόπειρα να χρησιμοποιηθούν πλεονάζουσες ώρες για να καλυφθούν ώρες σε παράλληλη στήριξη (αποτρέποντας έτσι τις προσπάθειες του Υπουργείου Παιδείας να εξοικονομήσει λιγότερες προσλήψεις σε αναπληρωτές οδηγώντας έτσι συναδέλφους μας στην ανεργία).
- Συμβολή σε πανεργατικό αγωνιστικό - απεργιακό συντονισμό για την ανατροπή των αντεργατικών, αντιλαϊκών πολιτικών και στήριξη του κινήματος για την προάσπιστή του δικαιώματος στη στέγη, την ενέργεια, το νερό.
TOΠΙΚΑ ΑΙΤΗΜΑΤΑ ΑΙΓΙΝΑ
Άμεση είναι η ανάγκη για ίδρυση ειδικού σχολείου στην Αίγινα (και να εξετάσουμε και για Πόρο/ Γαλατά) κατάλληλα εξοπλισμένο με υλικοτεχνική υποδομή αλλά και προσωπικό (εκπαιδευτικούς ειδικής αγωγής και ειδικότητες) το οποίο θα παρέχει ολόπλευρη στήριξη στους μαθητές που έχουν ανάγκη. Για αυτό προτείνουμε:
- Να μπει το αίτημα στο Δημοτικό συμβούλιο Αίγινας και να ζητήσουμε να πάρει θέση.
- Να κάνουμε αίτημα ίδρυσης του σχολείου στην Δ.Π.Ε. Πειραιά και στο ΥΠ.Παιδείας.
- Να οργανώσουμε ημερίδες ώστε να ενημερωθεί το νησί για την ανάγκη και σημασία ύπαρξης ειδικού σχολείου ώστε να σπάσουν τα όποια «ταμπού» υπάρχουν. Προτείνουμε να έρθει κάποιος εκπρόσωπος της ΣΕΑΑΝ ή του Ενιαίου συλλόγου γονέων με αναπηρία Αττικής και Νήσων. Ακόμα υπάρχουν κενά σε παράλληλες στηρίξεις. Δεν κάνουμε ούτε ένα βήμα από το αίτημα για ένα παιδί – ένας δάσκαλος. Απαιτούμε νέες προσλήψεις εκπαιδευτικών για όλους τους μαθητές που έχουν ανάγκη.
- Παλεύουμε για εφαρμογή δίχρονης Υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής σε όλες τις περιοχές του συλλόγου απαιτώντας ταυτόχρονα να δοθεί η χρηματοδότηση όπου είναι απαραίτητο για τις κτηριακές ανάγκες προκειμένου να εφαρμοστεί σωστά.
- Ενώνουμε τη φωνή μας εκπαιδευτικοί, γονείς, κάτοικοι για θέματα που αφορούν το σχολείο (πχ κτιριακά κ.α.) και συνθηκών ζωής στα νησιά (μετακινήσεις- πλοία – υγεία κ.α.)
- Παίρνουμε πρωτοβουλίες ενάντια στις φασιστικές –ρατσιστικές ιδέες και τα αίτια που τις γεννούν. Έξω οι φασίστες από τα σχολεία.
ΥΔΡΑ : ΩΡΑΡΙΟ ΤΩΝ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ
Mείωση ωραρίου – Με το πέρας των ετών, όπως ισχύει για τους υπόλοιπους συναδέλφους να ισχύει και για τους νηπιαγωγούς που εργάζονται στα μονοθέσια νηπιαγωγεία με αμετάβλητο ωράριο 25 ώρες.
ΘΕΜΑΤΑ ΑΠΌ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΙ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΑ ΤΩΝ ΣΠΕΤΣΩΝ
- Συζητήθηκε το θέμα της ένταξης των προνηπίων του νησιού στην προσχολική αγωγή. Οι συναδέλφισσες νηπιαγωγοί ενημέρωσαν τη Γ.Σ. ότι οι διαθέσιμες αίθουσες του 1ου και 2ου νηπιαγωγείου για να φοιτήσουν νήπια και προνήπια είναι μόλις τρεις. Ήδη τη σχολική χρονιά 2018-2019 φοιτούν 30 προνήπια και εκτιμούν ότι ίσως υπάρχουν άλλα 10 προνήπια που πηγαίνουν σε παιδικό σταθμό. Στις εγκαταστάσεις του 1ου νηπιαγωγείου υπάρχει ένας μικρός χώρος που μοιάζει περισσότερο με αποθήκη παρά με αίθουσα που χρειάζεται να επισκευαστεί ή καλύτερα να επεκταθεί (μεγαλώσει) ως χώρος προκειμένου να φιλοξενήσει άλλα 10 νήπια. Αυτή τη στιγμή, ο χώρος αυτός δεν αερίζεται σωστά και μπαίνουν νερά. Πρόταση της Γ.Σ. είναι να γίνει καταρχάς αυτοψία στο χώρο για να διαπιστωθεί και επίσημα αν είναι κατάλληλος για την εκπαίδευση των προνηπίων και στη συνέχεια να γίνει πρόταση προς το Δήμο Σπετσών για την επισκευή του χώρου. Μόνο με αυτές τις προϋποθέσεις μπορούν να φιλοξενηθούν προνήπια.
- Επίσης συζητήθηκε το θέμα πρόσληψης αναπληρωτή εκπαιδευτικού ΠΕ 70 προκειμένου να αναλάβει το τμήμα της υποδιευθύντριας Μηχανικού Βαρβάρας, που εκτελεί χρέη αναπληρώτριας διευθύντριας με πλήρες το διδακτικό της ωράριο, αντικαθιστώντας τη διευθύντρια του σχολείου που απουσιάζει με αναρρωτική άδεια. Η ταυτόχρονη άσκηση καθηκόντων ως δασκάλας της Στ’ τάξης και ως διευθύντριας μπορεί να μην δημιουργεί λειτουργικά προβλήματα προς το παρόν αλλά επιβαρύνει και δυσχεραίνει πολλαπλώς την συγκεκριμένη συνάδελφο. Η Δ/νση Πρωτ/θμιας Εκπ/σης Πειραιά πρέπει να ενεργήσει ώστε να προσληφθεί αναπληρωτής ώστε απρόσκοπτα να ασκείται η διεύθυνση του σχολείου από την υποδιευθύντρια.
- Πρόταση της Γ. Σ. προς το νέο Δ.Σ. που θα συγκληθεί είναι να θέσει στη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Πειραιά το θέμα της πρόσληψης αναπληρωτή προκειμένου να δοθεί λύση στο πρόβλημα που έχει προκύψει.
ΓΙΑ ΤΗ ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ
ΑΝΤΩΝΗΣ ΝΤΕΛΗΣ
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη