Thumbnail
Ανακοίνωση της Πρωτοβουλία Ανεξάρτητων Εκπαιδευτικών ΠΕ και της Αγωνιστικής Ριζοσπαστικής Ενότητας για την αξιολόγηση και το σύστημα διορισμών.

            Δε μένει καμιά πλέον αμφιβολία για τον επιθετικό σχεδιασμό της Κυβέρνησης στην επιβολή της αξιολόγησης: Εν μέσω του απεργιακού αγώνα απέναντι στο νόμο-έκτρωμα για τις προσλήψεις εκπαιδευτικών και τη θέσπισηπροσοντολόγιου πουοδηγεί σε απολύσεις αναπληρωτών και διαρκή επισφάλεια, ανακοίνωσε την Υπουργική Απόφαση (Υ.Α) για τους θεματικούς άξονες και τις εκθέσεις αποτίμησης του εκπαιδευτικού έργου στις σχολικές μονάδες. Αποκαλύφθηκε, ολοκληρο πια, το μοντέλο της αυτοαξιολόγησης των σχολικών μονάδων, με δείκτες και κριτήρια που οδηγούν στην κατηγοριοποίηση των σχολείων και την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών.

            Η Υ.Α. αποδεικνύει ότι η αποτίμηση κι ο προγραμματισμός των σχολικών μονάδων που προβλέπονται στον πρόσφατο νόμο για τις εκπαιδευτικές δομές της κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ, είναι παραλλαγή της αυτοαξιολόγησης του 2014, ένα σύστημα καταγραφής πολλαπλών δεδομένων και κατηγοριοποίησης-διαφοροποίησης των σχολικών μονάδων. Αποδεικνύει, επίσης, ότι οι συντονιστές που πρόσφατα ανέλαβαν δράση, όπως και το σύνολο των νέων δομών και στελεχών, αποτελούν αποκλειστικά ένα μηχανισμό αξιολόγησης, πειθάρχησης, εποπτείας και ελέγχου στην εκπαίδευση. Μάλιστα, το πρώτο έργο των Περιφερειακών Κέντρων Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού (ΠΕΚΕΣ) είναι η διεξαγωγή σεμιναρίων σχετικά με την αξιολόγηση, τα οποία ήδη ξεκίνησαν. Πρώτος στόχος τους, η ταχύτατη επιβολή κουλτούρας αξιολόγησης  μέσα από:

  • Την αυτοαξιολόγηση, τον προγραμματισμό και την αποτίμηση του έργου της σχολικής  μονάδας. Στη διαδικασία Αξιολόγησης θα εμπλέκονται το Σχολικό Συμβούλιο (Δήμος, Γονείς και ο Σύλλογος Διδασκόντων) με πολλαπλές συνεδριάσεις, που θα επιβάλλουν την τριαντάωρη παραμονή των εκπαιδευτικών στο σχολείο, αλλά καιπαρακολούθηση από ειδικούς και στελέχη του ΠΕ.ΚΕ.Σ,. Οι εκθέσεις αποτίμησης θα κοινοποιούνται στο οικείο ΠΕ.ΚΕ.Σ, στο ΙΕΠ και στο Υπουργείο, για να επιστρέψουν στο σχολείοπαρατηρήσεις και εισηγήσεις μέτρων.
  • Την αξιολόγηση διευθυντών, υποδιευθυντών και προϊσταμένων σχ. μονάδων από τα υπερκείμενα στελέχη, αλλά και την αξιολόγησή τους με ανώνυμα ερωτηματολόγια από όλους τους εκπαιδευτικούς του σχολείου σε ετήσια βάση.Το Υπουργείο σχεδιάζει να μας καταστήσει όλους αξιολογητές, για να μας μετατρέψει όλους σε αξιολογούμενους στην επόμενη φάση.
  • Τη δρομολόγηση της ανεπίστρεπτης πορείας προς την ατομική αξιολόγηση όλων των εκπαιδευτικών σε περιβάλλον χειραγώγησης, κινητικότητας, ομηρίας και ανασφάλειας, δρόμος που έχει ανοίξει με την ψήφιση του προσοντολογίου στις προσλήψεις.
  • Την ενίσχυση του ρόλου της Α.ΔΙ.Π.Π.Δ.Ε. (Ανεξάρτητης Αρχής Διασφάλισης της Ποιότητας στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση) για την εξωτερική αξιολόγηση του συνόλου του εκπαιδευτικού συστήματος

            Μέρος του ίδιου επιθετικού σχεδίου είναι η έκδοση εγκυκλίου που μετακυλύει σε όλους τους εκπαιδευτικούς, μέσω τριμελών ομάδων υποστήριξης σε κάθε σχολική μονάδα, την υποχρέωση του κράτους να συγκροτεί και να στελεχώνει δομές ειδικής αγωγής, να υλοποιεί εκπαιδευτικά προγράμματα προσβάσιμα σε κάθε παιδί και να παρέχει δυνατότητα πρόσβασης σε δομές διεπιστημονικής διάγνωσης. Ο Υπουργός Παιδείας καλεί τους εκπαιδευτικούς, αν και σε καμία περίπτωση δεν έχουν τέτοια δυνατότητα ούτε αρμοδιότητα, να εφαρμόσουν προγράμματα παρέμβασης σε μαθητές που χρήζουν ειδικής εκπαιδευτικής υποστήριξης, προγράμματα που θα υποβάλλονται για αξιολόγηση στα ΚΕΣΥ και εν συνεχεία θα κρίνονται για την αποτελεσματικότητά τους. Κατά αυτόν τον τρόπο η συγκρότηση και λειτουργία τέτοιων Ομάδων Εκπαιδευτικής Υποστήριξης, αποτελεί και σημαντική πλευρά της Αξιολόγησης της Σχολικής Μονάδας, εργαλείο κατάργησης δομών ειδικής αγωγής και δραματικής μείωσης των εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής - παράλληλης στήριξης με μεγάλο θύμα τους μαθητές με αναπηρίες και ειδικές ανάγκες.

            Είναι απόλυτα φανερό ότι η συνέχιση του αγώνα για την κατάργηση του προσοντολόγιου και η διεύρυνση του αγωνιστικού κύκλου που άνοιξε το Γενάρη περνάει μέσα από τη σύνδεσή του με την αντίσταση στην αξιολόγηση, το βασικό εργαλείο για την αποδόμηση του δημόσιου σχολείου και την ανατροπή των εργασιακών δικαιωμάτων σε αυτό. Η νεοφιλελεύθερη αναδιάρθρωση διαπερνά σαν κόκκινη κλωστή όλα τα νομοθετήματα και το σχεδιασμό της περιόδου. Από το νέο Λύκειο και το προσοντολόγιο, ως την αξιολόγηση και την απαξίωση των πτυχίων σε ΑΕΙ-ΤΕΙ. Η μαχόμενη εκπαίδευση καλείται να ορθώσει τώρα ένα μέτωπο Παιδείας εκπαιδευτικών-φοιτητών-μαθητών με αίτημα "μόρφωση δουλειά για όλους" ως  το αντίπαλο δέος στα αντιδραστικά τους σχέδια.

            Σε αυτήν τη συγκυρία που κρίνεται το μέλλον του δημόσιου σχολείου και των εργασιακών μας δικαιωμάτων, Κυβέρνηση, ΟΟΣΑ και μνημονιακή αντιπολίτευση αναζητούν συμμάχους στις εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες. Η στάση τους στον αγώνα ενάντια στο νομοσχέδιο για τις προσλήψεις ήταν υπονομευτική! Καλούμε τη ΔΟΕ και την  ΟΛΜΕ να σταματήσουν την προκλητική στοίχιση στο νεοφιλελεύθερο σχεδιασμό, το διαρκές πισωπάτημα στο ζήτημα της αξιολόγησης, όπως έκαναν στο νομοσχέδιο για την απαξίωση της προϋπηρεσίας και των πτυχίων. Να πάψουν να λειτουργούν ως συνδικαλιστικοί βραχίονες της κυβέρνησης και των μνημονικών κομμάτων. Οι ευθύνες τους είναι ιστορικές, ιδιαίτερα σήμερα που όλο το μοντέλο της αξιολόγησης έχει αποκαλυφθεί και τα προσοντολόγια στις νέες προσλήψεις χαράζουν το δρόμο για απολύσεις αναπληρωτών ανατρέποντας συνολικά τον εργασιακό χάρτη στο χώρο της εκπαίδευσης.

  • Δεν υποδεχόμαστε με χείρα συνεργασίας τους συντονιστές ούτε σκοπεύουμε να τους διευκολύνουμε στα καθήκοντα για τα οποία ορίστηκαν, που δεν είναι άλλα από την επιβολή της αξιολόγησης με κάθε τρόπο. Το επόμενο διάστημα, καλούμε τα πρωτοβάθμια εκπαιδευτικά σωματεία να πρωτοστατήσουν στην ακύρωση με όρους κινήματος των σεμιναρίων των ΠΕΚΕΣ, που γίνονται για να "τρέξει" η αξιολόγηση.
  • Οι εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες, χωρίς άλλη καθυστέρηση οφείλουν να  κηρύξουν απεργία-αποχή από κάθε διαδικασία αποτίμησης, προγραμματισμού, αυτοαξιολόγησης και αξιολόγησης της σχολικής μονάδας και του εκπαιδευτικού!
  • Καλούμε όλα τα  πρωτοβάθμια εκπαιδευτικά σωματεία, που έχουν πάρει αγωνιστικές αποφάσεις ενάντια στην αξιολόγηση, να συντονίσουν τη δράση τους. Να ενεργοποιήσουν τις αποφάσεις τους για κήρυξη απεργίας-αποχής από κάθε διαδικασία αξιολόγησης, όπως και αποχής από τη συγκρότηση ομάδων υποστήριξης για μαθητές με ιδιαίτερες εκπαιδευτικές ανάγκες. Να προχωρήσουν από κοινού σε ανακοινώσεις, καμπάνιες ενημέρωσης και κινητοποιήσεις για να διαμορφωθεί το κίνημα, που με τους αγώνες του μέσα κι έξω από τα σχολεία θα μπλοκάρει ξανά την αξιολόγηση και τους επίδοξους αξιολoγητές.
  • Kαλούμε όλους τους συναδέλφους σε ενότητα και συσπείρωση γύρω από τα πρωτοβάθμια σωματεία, ώστε με αλληλεγγύη και συναδελφικότητα να συνεχίσουμε τον αγώνα για την υπεράσπιση του δημόσιου σχολείου, ενάντια στον εργασιακό εφιάλτη που μας απειλεί.
received_1217488108418889.jpg

Διαβάστε περισσότερα: Με 50€ προκαταβολή αποκτήστε το ECDL με δάσκαλο σε ολιγομελή τμήματα

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα