Thumbnail

ΑΝΤΙ – ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

Αρκετές μέρες μετά το υποτιμητικό για τη νοημοσύνη μας ερωτηματολόγιο για την «αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου και του έργου των εκπαιδευτικών», θα ήταν χρήσιμο να κατατεθεί ένα αντι-ερωτηματολόγιο για την αξιολόγηση, το οποίο θα αναφέρεται στην εκπαίδευση της Ελλάδας ΣΗΜΕΡΑ (γιατί το αντίστοιχο του Υπουργείου αφορούσε προφανώς σε … μια άλλη χώρα).

Πράγματι, στις ερωτήσεις του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και άλλων τινών έχει απαντήσει η παιδαγωγική βιβλιογραφία. Κανείς δεν μπορεί να αρνηθεί την αναγκαιότητά της για την ανατροφοδότηση του εκπαιδευτικού έργου, τη απαραίτητη σύνδεσή της με την επιμόρφωση, την ανάγκη για την αξιοκρατική λειτουργία της.

Το ζητούμενο, όμως, είναι πόσο σχέση μπορεί να έχουν όλα αυτά με την μνημονιακή Ελλάδα της κατάρρευσης και δεν είναι πρόσχημα αυτό, για να αποφύγουμε οποιαδήποτε αξιολογική διαδικασία. Το παρακάτω αντι-ερωτηματολόγιο απευθύνεται σε όλους αυτούς που «σχεδιάζουν» (λέμε

τώρα!) την εκπαίδευση στη χώρα μας, αλλά και σε όλη την εκπαιδευτική κοινότητα που αναζητά λύσεις για την πραγματική κατάσταση σήμερα στην Ελλάδα και όχι για μια εικονική πραγματικότητα.

 

Υπάρχουν 7 ερωτήσεις σ’ αυτό το ερωτηματολόγιο, οι οποίες είναι ρητορικές (και ως εκ τούτου δεν είναι υποχρεωτικό να απαντηθούν) :

1.

      Καθόλου     Λίγο Αρκετά      Πολύ

Σ ε ποιο βαθμό θεωρείτε ότι η αξιολόγηση πρέπει να είναι διαμορφωτική (να παρακολουθεί και να διαμορφώνει το εκπαιδευτικό έργο και τον εκπαιδευτικό) και όχι αφορμή για να μειωθεί το δημοσιονομικό έλλειμμα μέσω απολύσεων;

2.

      Καθόλου     Λίγο Αρκετά      Πολύ

Σε ποιο βαθμό θεωρείτε ότι μπορεί να εφαρμοστεί αξιολόγηση, η οποία να μην συνδέεται με απολύσεις και τιμωρία, όταν ακούγονται ακόμη οι σειρήνες της τρόικα για 15.000 απολύσεις φέτος από το δημόσιο;

3.

      Καθόλου     Λίγο Αρκετά      Πολύ

Σε ποιο βαθμό θεωρείτε ότι υπάρχουν οι κατάλληλοι άνθρωποι που θα αξιολογήσουν, όταν ο κομματισμός είναι κυρίαρχος στις διοικητικές δομές της εκπαίδευσης;

4.

      Καθόλου     Λίγο Αρκετά      Πολύ

Σε ποιο βαθμό θεωρείτε ότι η μαζική επιμόρφωση του διδακτικού προσωπικού με όποια μορφή γίνεται μέχρι σήμερα (εισαγωγική,

σεμιναριακή) έχει τη δυνατότητα να στηρίξει την αξιολόγηση; 5. Γιατί ενώ το  μεγαλύτερο μέρος της παιδαγωγικής βιβλιογραφίας διαφωνεί με τη σύνδεση μισθολογικής/βαθμολογικής εξέλιξης και αξιολόγησης, υπάρχει ο νόμος 4024/11 που καταστρατηγεί το παραπάνω; Α. Για να μην εξελιχθεί κανείς.

Β. Για να εξελιχθούν μόνο οι ημέτεροι.

Γ. Ποια βιβλιογραφία; Ευαγγέλιο είναι μόνο ό,τι λέει η Τρόικα.

Δ. Ένα ακόμη επεισόδιο στο μνημειώδες έργο «Οι Έλληνες και το παράλογο» 6. Πόσο μπορεί να εφαρμοστεί μια σοβαρή αξιολογική διαδικασία με απαιτήσεις από τον εκπαιδευτικό, όταν ο τελευταίος το μόνο που μπορεί να διαθέσει (παρά τις σκληρές αντιξοότητες) είναι μόνο το μεράκι του. 

Όλα τα άλλα (βιβλία, αυτομόρφωση, παρακολούθηση σεμιναρίων, επίσκεψη βιβλιοθηκών, εκθέσων, ιστορικών χώρων) είναι απρόσιτα γι’ αυτόν τη στιγμή που αντιμετωπίζει πρόβλημα επιβίωσης; Α. «Σοβαρή αξιολογική διαδικασία» : ελάτε τώρα, σας είχα για ξύπνιους.

Β. Μα, το θέμα δεν είναι να τον αξιολογήσουμε, αλλά να τον γονατίσουμε, να μην αντιδρά σε τίποτα.

Γ. Τι; Δεν είναι αρκετά τα 680€ που παίρνει ο νεοδιόριστος και τα 900€ που παίρνει ένας εκπαιδευτικός με 10-15 χρόνια υπηρεσίας, για να επιμορφωθεί; Αχάριστοι … Δ. Όλα τα παραπάνω.

7. Η διετής πιλοτική εφαρμογή της Αυτό-αξιολόγησης τι καινούργιο κόμισε στην εκπαίδευση και σε ποια πορίσματα κατέληξε; Α. Πότε υπήρξε συνέχεια στην εκπαιδευτική πολιτική του ελληνικού κράτους; Β. Η ποια; Γ. Όλοι συμπλήρωναν φόρμες, συνέτασσαν εκθέσεις, κρατούσαν πρακτικά, χωρίς καμμία ουσία.

Δ. Τώρα φυσάει νέος άνεμος στο Υπουργείο• ο Υπουργός (που ως πανεπιστημιακός καθηγητής ήταν αντίθετος με κάθε μορφή αξιολόγησης) θα εφαρμόσει κι άλλες μορφές αξιολόγησης.

 

Άλλες παρατηρήσεις – σχόλια

Παναγιώτης Καρακολίδης

Μέλος του Δ.Σ της ΕΛΜΕ Ροδόπης

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 05/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

αξιολογηση
Κύμα συμπαράστασης στους δύο Διευθυντές που απειλούνται με καθαίρεση γιατί δεν προχώρησαν σε αξιολόγηση
Εκπαιδευτικοί: Καλούμε τη Δ/ντρια Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αχαΐας και τα υπόλοιπα μέλη του συμβουλίου επιλογής να εγκαταλείψουν κάθε σκέψη δίωξης ή...
Κύμα συμπαράστασης στους δύο Διευθυντές που απειλούνται με καθαίρεση γιατί δεν προχώρησαν σε αξιολόγηση
ekpaideutikoi
Εκπαιδευτικοί: Οχι στις συγχωνεύσεις Τμημάτων - Να παρθούν πίσω οι αναστολές κατάτμησης νέων Τμημάτων
Οπως τονίζουν οι εκπαιδευτικοί, το Υπουργείο Παιδείας, συνεπές στην αντιεκπαιδευτική πολιτική των συγχωνεύσεων τμημάτων και αύξησης των μαθητών ανά...
Εκπαιδευτικοί: Οχι στις συγχωνεύσεις Τμημάτων - Να παρθούν πίσω οι αναστολές κατάτμησης νέων Τμημάτων