Η παγκόσμια κοινότητα βρίσκεται αντιμέτωπη με τη διαχείριση μιας οξείας υγειονομικής κρίσης με απρόβλεπτες οικονομικές και κοινωνικές προεκτάσεις.
Στη χώρα μας η δύσκολη αυτή συνθήκη βρίσκει την κοινωνία αποδυναμωμένη και τις δομές υγείας και πρόνοιας αποσαθρωμένες από τις χρόνιες πολιτικές λιτότητας και τη δραστική μείωση των δημοσίων δαπανών, την πρόσδεση στα επιχειρηματικά συμφέροντα με ολέθριες συνέπειες στη ζωή και την υγεία των πολιτών.
Με αφορμή την έξαρση της εποχικής γρίπης και του κορωνοϊού αναδεικνύονται τραγικά οι χρόνιες ελλείψεις τόσο στην πρωτοβάθμια υγεία όσο και στα σχολεία .
- Η υποχρηματοδότηση των σχολείων και οι συνεπακόλουθες ελλείψεις σε φαρμακευτικό εξοπλισμό και σε προσωπικό καθαριότητας (υλικά υγιεινής και καθαριότητας παραϊατρικό υλικό - καθαρίστριες, σχολίατροι κ.α.)
- η υπερσυγκέντρωση μαθητών σε μικρές αίθουσες (έλλειψη κατάλληλων χώρων απομόνωσης μελών της σχολικής κοινότητας που νοσούν ξαφνικά, μικρές αίθουσες όπου στοιβάζονται πολλοί μαθητές –πολλαπλάσιος κίνδυνος μετάδοσης)
- η δραστική μείωση του εκπαιδευτικού προσωπικού, οι εκπαιδευτικοί-λάστιχο που τρέχουν σε τρία και τέσσερα διαφορετικά σχολεία,
συνθέτουν την ιδανική εικόνα της «ανοχύρωτης πόλης» απέναντι σε μια παγκόσμια υγειονομική κρίση.
Η επιδημία του κορωνοϊού έρχεται ως επιστέγασμα στη σαρωτική πανδημία των περικοπών που οδήγησε σε ασφυξία το δημόσιο σύστημα υγείας με το κλείσιμο νοσοκομείων, τις τεράστιες ελλείψεις σε προσωπικό, φάρμακα και υλικά πρώτης ανάγκης και τη σταδιακή ιδιωτικοποίηση της ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης, βορά στα αρπακτικά επιχειρηματικά συμφέροντα.
Τη στιγμή που η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υγείας ισχυρίζεται πως «η χώρα είναι θωρακισμένη», δεν είναι εξασφαλισμένα ούτε τα στοιχειώδη: επάρκεια διαθέσιμων κλινών ΜΕΘ, στελέχωση των ΤΕΠ, ισχυρή δημόσια Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας, τροφοδοσία των νοσοκομείων και των ΚΥ με απλά προφυλακτικά μέσα.
Την πλήρη ανυπαρξία πολιτικών πρόνοιας και πρόληψης έρχεται τραγικά να επιβεβαιώσει το διάτρητο σύστημα ελέγχου από τον ΕΟΔΥ, τη στιγμή που εκφράζονται εκτιμήσεις πως τα κρούσματα είναι πολύ περισσότερα αλλά δεν έχουν διαγνωστεί, λόγω των πλημμελών ελέγχων από τις αρμόδιες υπηρεσίες.
Παράλληλα, για τη μη τήρησή των προφυλακτικών οδηγιών αποτροπής της μαζικής μετάδοσης ενοχοποιείται ο πληθυσμός, ενώ το ίδιο το κράτος και οι αρμόδιοι αφήνουν στο απυρόβλητο τις αντιεπιστημονικές επιλογές της εκκλησίας, που μπορούν να αποβούν επικίνδυνες για τη δημόσια υγεία.
Οι ευάλωτες κοινωνικές ομάδες, οι αποκλεισμένοι από δομές Υγείας, οι εργαζόμενοι με μειωμένα δικαιώματα, οι εξαθλιωμένοι συνταξιούχοι είναι αυτοί που πρώτοι πλήττονται από κάθε είδους επιδημίες και μολυσματικές ασθένειες.
Στο σκηνικό του κοινωνικού άγχους για τη δημόσια υγεία, η κυβέρνηση δε χάνει την ευκαιρία να προωθήσει ολομέτωπη επίθεση στην κοινωνία, από το αντιασφαλιστικό Βρούτση, τα αντιεκπαιδευτικά νομοσχέδια, τα μέτρα για τις διαδηλώσεις μέχρι την απάνθρωπη, ρατσιστική και αδίστακτη στοχοποίηση των προσφύγων και μεταναστών. Παράλληλα, στα πλαίσια των μέτρων αντιμετώπισης της επιδημίας , βρίσκει την ευκαιρία να προωθήσει «καινοτόμες» μορφές και σχέσεις εργασίας( δουλειά από το σπίτι- τηλεργασία) ενισχύοντας την ελαστική εργασία και τη μεγαλύτερη κερδοφορία του κεφαλαίου.
Η ραγδαία αύξηση των επιβεβαιωμένων κρουσμάτων του νέου κορωνοϊού στην χώρα τα τελευταία εικοσιτετράωρα, συνεπικουρούμενη από τη «γύμνια» και την αδυναμία του δημόσιου συστήματος υγείας και η ένταση της ανησυχίας για την ακόμα μεγαλύτερη διασπορά του ιού ,οδήγησε στην απόφαση της κυβέρνησης για το κλείσιμο των εκπαιδευτικών δομών για 14 μέρες.
Ο κλάδος των εκπαιδευτικών θέτει ως προτεραιότητά του τη δεδομένη στιγμή την προάσπιση της υγείας της σχολικής κοινότητας . Ωστόσο οι κοινωνικές και εκπαιδευτικές συνέπειες αυτού του μέτρου χρειάζεται να αντιμετωπιστούν με κριτήριο τις ανάγκες και τα δικαιώματα των μαθητών , των εκπαιδευτικών καθώς και των εργαζόμενων γονιών τους.
Είναι αναγκαίο να δοθούν έκτακτα κονδύλια από τον κρατικό προϋπολογισμό για την πρόληψη της επιδημίας, την περίθαλψη και την ανακούφιση του πληττόμενου πληθυσμού και όχι της οικονομίας του κεφαλαίου. Πρωταρχική αξία της κοινωνικής ζωής είναι η υγεία των μαθητών, των εργαζομένων, των άνεργων, των συνταξιούχων και τα δικαιώματά τους.
Αιτήματα και μέτρα για την αντιμετώπιση της επιδημικής κρίσης του κορωνοϊού
για εκπαιδευτικούς, μαθητές, σχολεία και όλη την κοινωνία:
- Αύξηση των κονδυλίων για την κάλυψη των έκτακτων αναγκών στην εκπαίδευση εδώ και τώρα. Μόνιμοι διορισμοί εκπαιδευτικών και όλου του βοηθητικού προσωπικού (σχολιάτρων, ψυχολόγων, καθαρισμού, φύλαξης κλπ) που είναι απαραίτητο στην λειτουργία των σχολείων μετά το τέλος της κρίσης.
- Νόμιμες άδειες ασθένειας και αναρρωτικές σε όλους τους εκπαιδευτικούς, μόνιμους και αναπληρωτές, ισόχρονες και χωρίς εξαιρέσεις.
- Άδειες σε όλους τους γονείς που χρειάζεται να επιμεληθούν των παιδιών τους τις μέρες της επιδημικής κρίσης, χωρίς παρακράτηση μισθών και ενσήμων, με πλήρεις αποδοχές (και όχι αναρρωτικής άδειας) και εκτός της κανονικής άδειας.
- Πλήρεις αποδοχές για όλους τους εργαζόμενους των σχολείων (αναπληρωτές εκπαιδευτικούς, υπαλλήλους καθαριότητας σχολείων, σχολικούς φύλακες κ.λπ.)
- Καμία εφαρμογή για όλους τους συναδέλφους της ΠΝΠ 25/2, και ειδικά των ΑΠΩ και ΑΜΩ, όπου αναφέρεται ότι «δύναται να προσδιορίζεται με αναφορά σε συγκεκριμένες γεωγραφικές περιοχές» η «προσωρινή απαγόρευση» και «αναστολή» στις μετακινήσεις εκπαιδευτικών, μαθητών, φοιτητών κ.ά.
- Άμεση απόσυρση της «κατά βούληση» ερμηνείας από ΠΔΕ, ΔΠΕ και ΔΔΕ των ειδικών ρυθμίσεων και αποφάσεων σχετιζόμενων με την ΚΥΑ αναστολής λειτουργίας των σχολικών μονάδων, που επιβάλει διοικητικά καψόνια σε απλούς εκπαιδευτικούς, ή σε διευθυντές/υποδιευθυντές. Έγγραφες αποφάσεις για το όποιο διοικητικό έργο.
Οι διευθυντές, υποδιευθυντές και οι εκπαιδευτικοί που σε ορισμένα σχολεία καλούνται από τους διευθυντές των σχολείων, δεν έχουν καμία υποχρέωση να παραμένουν στις κλειστές σχολικές μονάδες. Ειδικά όταν έχουν δοθεί οδηγίες για ηλεκτρονική λήψη της αλληλογραφίας και όταν γνωρίζουμε ότι, το όποιο επείγον έγγραφο αφορά μαθητές μας, μπορεί να εκδοθεί ηλεκτρονικά. Διαφορετικά τα σχολεία γίνονται πόλος έλξης μαθητών και κοινού, γεγονός που ακυρώνει τα μέτρα προφύλαξης.
- Μείωση της διδακτέας ύλης για όλες τις τάξεις και της εξεταστέας ύλης στις πανελλαδικές εξετάσεις. Άμεση ανακοίνωση της μείωσης της από το υπουργείο. Η εξαγγελία της υπουργού για εξ αποστάσεως διδασκαλία και μάλιστα σε συνεργασία με ιδιωτικές εταιρίες, αποτελεί κίνηση εντυπωσιασμού, δε συνάδει με τα δεδομένα της σχολικής και κοινωνικής πραγματικότητας και σε κάθε περίπτωση δεν μπορεί να υποκαταστήσει την ουσιαστική δια ζώσης διδασκαλία και εκπαιδευτική διαδικασία.
- Έκτακτα κονδύλια από τον κρατικό προϋπολογισμό για την πρόληψη της επιδημίας, την περίθαλψη και την ανακούφιση του πληττόμενου πληθυσμού και όχι για την προστασία των κερδών επιχειρηματιών και εργοδοτών.
- Μόνιμοι διορισμοί γιατρών και υγειονομικών στα δημόσια νοσοκομεία και τις μονάδες υγείας σε όλη τη χώρα. Ανανέωση των συμβάσεων του επικουρικού και με σύμβαση προσωπικού και μετατροπή σε αόριστης διάρκειας.
- Ν΄ ανοίξουν τώρα όλα τα δημόσια νοσοκομεία και οι μονάδες υγείας που έκλεισαν στα χρόνια των μνημονίων.
- Να εξοπλιστεί τώρα όλο το δημόσιο σύστημα υγείας με τα απαραίτητα υλικά πρώτης ανάγκης και όλη την υλικοτεχνική υποδομή και μηχανήματα που είναι απαραίτητα για την αντιμετώπιση της επιδημικής κρίσης.
- Να λειτουργήσουν όλες οι κλειστές ΜΕΘ και τα αντίστοιχα κρεβάτια και να ανοίξουν νέες για την πρόληψη της πανδημίας.
- Να επιταχθούν τα ιδιωτικά νοσοκομεία και οι ΜΕΘ σε αυτά που πάντα περισσεύουν, για όλους τους ασθενείς που θα χρειαστεί.
- Να σταματήσει κάθε άλλο νομοθετικό έργο της κυβέρνησης (νομοσχέδιο για την εκπαίδευση, απαγόρευση διαδηλώσεων κ.ά.) εκτός από αυτό της πρόληψης και της πλήρους αντιμετώπισης της επιδημίας.
- Απρόσκοπτη και ισότιμη πρόσβαση όλων, ντόπιων, προσφύγων και μεταναστών, σε υγεία και εργασία, χωρίς αποκλεισμούς, για ασφαλισμένους και μη ασφαλισμένους.
ΟΙ ΑΝΑΓΚΕΣ ΚΑΙ ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΣΤΗΝ ΥΓΕΙΑ ΚΑΙ ΤΗ ΖΩΗ ΤΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΚΑΙ ΤΟΥ ΛΑΟΥ ΠΑΝΩ ΑΠΟ ΟΛΑ!
ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ.
Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ Ο ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΓΙΑΝΝΑ ΛΑΘΗΡΑ ΝΙΚΟΣ ΠΑΛΑΝΤΖΑΣ
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη