Για την «εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση» έχουμε να παρατηρήσουμε τα εξής:
- Όπως και το Υπουργείο αναγνωρίζει η εξ’ αποστάσεως επικοινωνία με τους μαθητές μας δεν υποκαθιστά την εκ του σύνεγγυς διδασκαλία, άρα μπορεί να χρησιμοποιηθεί μόνο επικουρικά στην εκπαιδευτική διαδικασία.
- Υπάρχει σοβαρή αδυναμία σε ένα μεγάλο τμήμα των μαθητών μας, αλλά και ορισμένων συναδέλφων, να ανταποκριθούν στις τεχνικές προδιαγραφές που απαιτούνται για να μπορέσουν να συνδεθούν στις ηλεκτρονικές πλατφόρμες του υπουργείου, πχ έλλειψη Η/Υ και σταθερής σύνδεσης στο διαδίκτυο. Αυτό καθιστά την καθολική εφαρμογή του μέτρου προβληματική, αφού παραβιάζεται ο ενιαίος χαρακτήρας της Εκπαίδευσης που είναι συνταγματική υποχρέωση της Πολιτείας.
- Έχουν εμφανιστεί μεγάλα τεχνικά προβλήματα, στην δυνατότητα πρόσβασης στις ηλεκτρονικές πλατφόρμες του υπουργείου που δεν μπορούν να ανταποκριθούν άμεσα και δυσκολεύουν το έργο της εξ αποστάσεως επικοινωνίας μαθητών και εκπαιδευτικών.
- Οι συνάδελφοι σε μεγάλο ποσοστό δεν έχουν την κατάλληλη επιμόρφωση να αξιοποιήσουν επικουρικά στο εκπαιδευτικό τους έργο τις δυνατότητες που παρέχει η εξ’ αποστάσεως επικοινωνία με τους μαθητές μας, καθόσον τα όλα τα προηγούμενα χρόνια η επιμόρφωση στις ΤΠΕ γινόταν με το «σταγονόμετρο» (επιλογή ορισμένων μόνο καθηγητών με κλήρωση).
- Παρόλα τα ανωτέρω και εν μέσω ενορχηστρωμένης επίθεσης για να φορτώσουν τη γύμνια της δημόσια παιδείας και των διαχρονικών ευθυνών του Υπουργείου Παιδείας στους εκπαιδευτικούς, οι συνάδελφοι λειτούργησαν με αίσθημα ευθύνης και είναι κοντά στους μαθητές τους με κάθε πρόσφορο μέσο.
Παρόλα αυτά, όπως μας καταγγέλλεται, διευθυντές σχολείων ευθύνης μας δυστυχώς πιέζουν τους συναδέλφους να χρησιμοποιήσουν τη σύγχρονη εκπαίδευση υποχρεωτικά, κάτι που δεν προκύπτει επί του παρόντος από τις διατάξεις του Υπουργείου!! Σε άλλη περιοχή μπήκε στο παιχνίδι αυτό και Δ/ντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
Δεν γνωρίζουμε τι «κρύβεται» πίσω από αυτήν την «πίεση» που ασκείται στους συναδέλφους, ενώ είναι σοβαρή η ανησυχία μας ότι τέτοιες μεθοδεύσεις, με δεδομένα τα ανωτέρω προβλήματα, μπορεί να αξιοποιηθούν για την κατηγοριοποίηση των συναδέλφων και την έμμεση αξιολόγησή τους.
Απαιτούμε:
- Αύξηση των κονδυλίων για την κάλυψη των έκτακτων αναγκών στην εκπαίδευση. Μόνιμοι διορισμοί εκπαιδευτικών και βοηθητικού προσωπικού (καθαρισμού, φύλαξης, ψυχολόγων) που είναι απαραίτητο και μετά το τέλος της κρίσης. Μονιμοποίηση όλων των συμβασιούχων.
- Δημιουργία σχολιατρικής υπηρεσίας στο πλαίσιο του ΕΣΥ που θα έχει την αποκλειστική ευθύνη για την παρακολούθηση της σωστής ανάπτυξης και της υγείας των μαθητών, την πρόληψη, τη δωρεάν ιατροφαρμακευτική και νοσηλευτική τους περίθαλψη.
- Να δοθούν άμεσα Η/Υ ή laptop και δωρεάν πρόσβαση σε ποιοτικό και σταθερό διαδίκτυο για όλους, μαθητές εκπαιδευτικούς, γονείς. Ο εγκλεισμός μας με αφορμή την πανδημία και η υποχρεωτικότητα της ηλεκτρονικής επικοινωνίας με τις υπηρεσίες ανέδειξαν την καθολική λαϊκή ανάγκη για εξασφάλιση άμεσα ηλεκτρονικού υπολογιστή σε όλες τις λαϊκές οικογένειες. Ήδη το αίτημα αυτό το επαναφέρουν πολλοί δήμοι.
- Καθολική, ουσιαστική και δωρεάν επιμόρφωση όλων ανεξαιρέτως των εκπαιδευτικών στη χρήση των νέων τεχνολογιών.
- Παύση κάθε διαδικασίας που επιχειρεί να κατηγοριοποιήσει ή και να αξιολογήσει σχολεία και εκπαιδευτικούς επιβάλλοντας «στα πονηρά» διαφορετικά προγράμματα στους διαφορετικούς μαθητές στο πλαίσιο της αυτονομίας και της ευελιξίας των σχολικών μονάδων. Νομική ρύθμιση από την Κυβέρνηση ότι δεν θα αξιοποιηθούν με κανένα τρόπο προς τούτα, οι αναρτήσεις και η όποια συμμετοχή των συναδέλφων στις ηλεκτρονικές πλατφόρμες.
- Να προαχθούν όλοι οι μαθητές/τριες στην επόμενη τάξη με βάση τον συνολικό προφορικό τους βαθμό. Να θεωρηθεί ότι η ύλη έχει ολοκληρωθεί στις 10 Μαρτίου.
- Να ανοίξει η συζήτηση για αλλαγή του τρόπου εισαγωγής στα ΑΕΙ, με κατάργηση των Πανελλαδικών εξετάσεων και ελεύθερη πρόσβαση όσων το επιθυμούν. Καμία μείωση, αντίθετα αύξηση, του αριθμού των εισακτέων.
- Να κλείσει η πόρτα σε κάθε ιδιωτική εταιρεία, χορηγό και επίδοξο επενδυτή ή φορέα της τοπικής αυτοδιοίκησης που αξιοποιεί την κρίση ως ευκαιρία για να βάλει χέρι στο Δημόσιο Σχολείο. Κάθε πρόγραμμα, κάθε υποδομή και τεχνολογική εφαρμογή με ευθύνη και αποκλειστική χρηματοδότηση από το κράτος.
Από την πρώτη στιγμή το εκπαιδευτικό κίνημα στήριξε το εγχείρημα της επικοινωνίας με τους μαθητές μας και της παροχής εκπαιδευτικής και ψυχολογικής βοήθειας με κάθε πρόσφορο μέσο που ΔΕΝ ΘΑ ΠΑΡΑΒΙΑΖΕΙ βέβαια τον ενιαίο καθολικό και δημόσιο χαρακτήρα της εκπαίδευσης. Με επαναληπτικού χαρακτήρα διδακτική υποστήριξη στους μαθητές και με τρόπους επικοινωνίας που οι εκπαιδευτικοί των συλλόγων κάθε σχολικής μονάδας θεωρούν καταλληλότερους για την επικοινωνία με όλους τους μαθητές τους. Αντίθετα η «επιδειξιομανία» και η «λαχτάρα» κάποιων για κατηγοριοποίηση των σχολείων και εκπαιδευτικών μάς βρίσκει ΡΙΖΙΚΑ αντίθετους και τα καταγγέλλουμε, καλώντας τους συναδέλφους να πράξουν με βάση όσα η συνείδηση του δασκάλου τους προστάζει και οι συνθήκες τούς επιτρέπουν.
Για το ΔΣ
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη