Μέχρι τώρα είχαν φανεί σοβαρές ανεπάρκειες του Υπουργείου Παιδείας να οργανώσει και να υποστηρίξει την εξ αποστάσεως εκπαίδευση, που εκ των πραγμάτων ήταν η μόνη δυνατή εκπαιδευτική διαδικασία.
Παρουσιάστηκαν πολύ μεγάλα προβλήματα εγγραφής και χρήσης στις πλατφόρμες για τους εκπαιδευτικούς και κυρίως για τους μαθητές και τις οικογένειες τους που είχαν τη στοιχειώδη υποδομή. Για όσους δεν είχαν την απαραίτητη υποδομή η ΟΛΜΕ έγκαιρα επισήμανε τα προβλήματα, διεκδικήσαμε και διεκδικούμε άμεση κάλυψη της αναγκαίας υποδομής για όλους.
Το Υπουργείο αντί να υποστηρίξει άμεσα το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο και τις δυνατότητες των εκπαιδευτικών, αρκέστηκε σε ημίμετρα και επικοινωνιακές εκστρατείες. Ζητούσε και ζητάει συνεχώς στοιχεία για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση ενώ, λόγω της φύσης τους (πλατφόρμες του Υπουργείου), τα γνώριζε ή όφειλε να τα γνωρίζει.
Τις τελευταίες μέρες έφτασε στο σημείο να ζητάει από Διευθυντές σχολείων να βεβαιώσουν σε ελάχιστες ώρες ποιοι μαθητές έχουν πράγματι ανάγκη υπολογιστών, λες και ήταν δυνατός ο έλεγχος, ακόμα και αν υπήρχε ο χρόνος επαν-επικοινωνίας με όλους τους γονείς. Επίσης με την εγκύκλιο Φ.478.6/74 /43904/Α2 / 07- 04-2020 το Υπουργείο σαφώς αναφερόταν σε ανάγκες πληροφορικής υποδομής εκπαιδευτικών και μαθητών στην κρίσιμη περίοδο που διανύουμε για τις ανάγκες εξ αποστάσεως εκπαίδευσης.
Ωστόσο λίγες ώρες αργότερα με την Φ.478.6/75/44420/Α2/9.4.2020 εγκύκλιο διευκρινίζει ότι η «…καταγραφή αναγκών εξοπλισμού φορητών ηλεκτρονικών υπολογιστών/συσκευών αφορά αποκλειστικά και μόνο σε ελλείψεις της σχολικής μονάδας και επ’ ουδενί φυσικών προσώπων (εκπαιδευτικών ή μαθητών).» Δηλαδή οι ασφυκτικές προθεσμίες (μέχρι Πέμπτη 9/4 στις 12 τα μεσάνυχτα) αφορούσαν τα κλειστά σχολεία…..και όχι τις ανάγκες μαθητών και καθηγητών που πραγματοποιούν εκπαίδευση από το σπίτι.
Σαν να μην έφταναν αυτά, μέσα στο γενικό «αλαλούμ», η Περιφερειακή Διεύθυνση Θεσσαλίας … επισημαίνει ότι « (…)Υπερβολικά και ανυπόστατα αιτήματα δεν είναι αποδεκτά και πρέπει να προσαρμοστούν στο πνεύμα της παραπάνω ενημέρωσης».
Αρχικά παρά τα προβλήματα, ως κλάδος αντιμετωπίσαμε με επιείκεια και κατανόηση τις ανεπάρκειες του Υπουργείου και οι εκπαιδευτικοί, με πολύ μεγάλη προσπάθεια κατάφεραν να ανταποκριθούν στο καθήκον τους απέναντι στους μαθητές και τη δοκιμαζόμενη κοινωνία μας. Ωστόσο ο εμπαιγμός των επικοινωνιακών πολιτικών του Υπουργείου έχει ξεπεράσει τα όρια. Καλούμε τη πολιτική ηγεσία του Υπουργείου να συναισθανθεί επιτέλους τις ευθύνες της. Να βελτιωθούν άμεσα τα προβλήματα στη λειτουργία των πλατφορμών εξ αποστάσεως εκπαίδευσης και να καλυφθούν τώρα οι ανάγκες υλικοτεχνικής υποδομής για μαθητές και εκπαιδευτικούς ώστε να είναι δυνατή η εκπαίδευση χωρίς αποκλεισμούς και διακρίσεις. Άμεση προτεραιότητα στους μαθητές της Γ’ Λυκείου που δίδουν πανελλήνιες εξετάσεις και σταδιακή επέκταση σε όλους, μέχρι Κυριακή του Θωμά.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη