ΝΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΟΥΝ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΟΙ ΠΑΛΙΝΩΔΙΕΣ ΟΙ ΑΣΑΦΕΙΕΣ ΚΑΙ ΟΙ ΑΝΤΙΦΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
Από την πρώτες ημέρες της αναγγελίας της έναρξης της εξ αποστάσεως διδασκαλίας , είχαμε τονίσει την ανάγκη να ανταποκριθεί το Υπουργείο με ένα σοβαρό σχεδιασμό στην τεράστια προσπάθεια των εκπαιδευτικών που σηκώνουν στις πλάτες τους χωρίς υποστήριξη τη συνέχιση των παιδαγωγικών και διδακτικών λειτουργιών του σχολείου.
Είχαμε παράλληλα επισημάνει την έλλειψη προετοιμασίας σε επίπεδο δομών, μέσων και επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών, αλλά και την προσπάθεια του Υπουργείου να αξιοποιήσει επικοινωνιακά την πρωτόγνωρη αυτή κατάσταση.
Τα όσα συμβαίνουν τις τελευταίες ημέρες με τις διαδοχικές ασαφείς και ασυνάρτητες οδηγίες του Υπουργείου σχετικά με την καταγραφή του εξοπλισμού φορητών υπολογιστών/συσκευών επιβεβαιώνουν τις παραπάνω διαπιστώσεις.
Ειδικότερα:
- Με εγκύκλιο του στις 7/4/2020 καλεί τους Διευθυντές όλων των σχολείων της χώρας –και μάλιστα μέσα σε λίγες ώρες και χωρίς να ορίζονται τα κριτήρια και ο τρόπος της διερεύνησης - να καταγράψουν τις ανάγκες εκπαιδευτικών και μαθητών σε βασικό εξοπλισμό «προκειμένου να υπάρχει ισότιμη πρόσβαση στην εκπαιδευτική διαδικασία από όλους..»
- Στις 9/4/2020, με νέα εγκύκλιο ανακαλείται ουσιαστικά η παραπάνω οδηγία και δίνονται «διευκρινίσεις», σύμφωνα με τις οποίες «η καταγραφή αναγκών εξοπλισμού φορητών ηλεκτρονικών υπολογιστών/συσκευών αφορά αποκλειστικά και μόνο σε ελλείψεις της σχολικής μονάδας και επ’ ουδενί φυσικών προσώπων (εκπαιδευτικών ή μαθητών)» Στην ίδια εγκύκλιο επισημαίνεται ότι η συγκεκριμένη καταγραφή δεν έχει να κάνει με έκτακτη χρηματοδότηση των σημερινών ιδιαίτερων αναγκών, αλλά «σχετίζεται με πρόγραμμα ΕΣΠΑ, που υλοποιείται στο πλαίσιο της γενικότερης βελτίωσης ψηφιακών δεξιοτήτων…»
- Την ίδια ημέρα δεύτερη –άτυπη οδηγία διευκρινίζει την πρώτη αναφέροντας ότι τα στοιχεία δεν αφορούν την εξ αποστάσεως εκπαίδευση και ότι η αναλογία θα πρέπει να είναι μία συσκευή ανά 45 (ή σε άλλες περιπτώσεις ανά 50) μαθητές.
Οι συνεχείς αντιφάσεις και παλινωδίες από την πλευρά του Υπουργείου καταδεικνύουν την προφανή αδυναμία της ηγεσίας του να χειριστεί ένα τόσο σημαντικό ζήτημα και να αρθεί στο ύψος των δύσκολων περιστάσεων.
Καλούμε για μία ακόμη φορά το Υ.ΠΑΙ.Θ.:
- Να δείξει στοιχειώδη σοβαρότητα και να τιμήσει με ένα οργανωμένο και σοβαρό σχεδιασμό την τεράστια προσπάθεια που καθημερινά καταβάλλουν οι εκπαιδευτικοί για να διατηρήσουν ζωντανή την με ουσιαστικές επαναλήψεις μαθησιακή-εκπαιδευτική λειτουργία.
- Να σταματήσει τον επικοινωνιακό χειρισμό του θέματος.
- Να καλύψει άμεσα όλες τις ανάγκες μαθητριων-ών και εκπαιδευτικών σε φορητές συσκευές και σύνδεση στο διαδίκτυο.
Η κυβέρνηση «κατάφερε» να βρει τρόπους, ακόμα και σε μια νύχτα με ΠΝΠ, να ικανοποιήσει τις απαιτήσεις των εργοδοτών χαρίζοντας εκατομμύρια ευρώ στους μεγαλοκαναλάρχες. Δεν τολμά να ικανοποιήσει το ελάχιστο και αυτονόητο αίτημα των εκπαιδευτικών συνδικάτων, της ΑΣΓΜΕ και των μαθητών: να συμμετέχουν ΟΛΑ τα παιδιά “ισότιμα” στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση.
Απαιτούμε εδώ και τώρα, χωρίς περιστροφές και υπεκφυγές να σταματήσει το Υπουργείο Παιδείας να εμπαίζει τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς και να ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΕΙ το αίτημα για ένα δωρεάν tablet σε κάθε μαθητή και δωρεάν σύνδεση στο Internet!
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη