Συναδέλφισσες και συνάδελφοι του ΔΣ
Συμπληρώθηκε ένας μήνας με κλειστά τα σχολεία και 5 εβδομάδες από την τελευταία συνεδρίαση του ΔΣ. Σε αυτό το διάστημα το υπουργείο «πάτησε γκάζι» σε όλα και εμείς «τραβήξαμε χειρόφρενο».
- Με έμμεσο τρόπο και άθλιες απειλητικές μεθόδους, το υπουργείο μέσω του διοικητικού του μηχανισμού και των «Μέσων Μαζικής Επικοινωνίας», επιχειρεί να επιβάλει την ηλεκτρονική «εξ’ αποστάσεως διδασκαλία» τολμώντας να την αποκαλεί και «Εκπαίδευση», ένα κατά πρώτον αντιεκπαιδευτικό και κατά δεύτερον αντισυνταγματικό μέτρο που καταργεί τον καθολικό χαρακτήρα και το περιεχόμενο της Παιδείας.
- Εμπαίζει τον εκπαιδευτικό κόσμο με κινήσεις επικοινωνιακού χαρακτήρα για την «τάχα μου» δωρεάν κάλυψη των αναγκών των μαθητών και εκπαιδευτικών με Η/Υ και Ίντερνετ.
- Προχωρά παρά τις «έκτακτες» συνθήκες, δημοσιεύοντας το εκπαιδευτικό της πολυνομοσχέδιο που αφορά την λειτουργία του λυκείου, την τράπεζα θεμάτων, την αξιολόγηση κλπ ενώ η εκπαιδευτική κοινότητα έχει πολλάκις τοποθετηθεί αρνητικά σε αυτά, φιλοδοξώντας υποβοηθούμενη από τον κατ’ οίκον περιορισμό που μας έχει επιβάλλει ο «λοχίας» της πολιτικής προστασίας, να τα περάσει «αβρόχοις ποσί».
Την ίδια ώρα η ΟΛΜΕ για άλλη μια φορά δεν στέκεται στο ύψος των αναγκών και των περιστάσεων, ενώ τα μέλη του ΔΣ της δικής μας ΕΛΜΕ, όλον αυτό τον μήνα που τα σχολεία είναι κλειστά επικοινωνούν είτε τηλεφωνικά είτε μέσω mail, χωρίς το ΔΣ να συνεδριάζει ως όργανο. Η Αριστερή Συμπαράταξη θεωρεί ότι το ΔΣ της ΕΛΜΕ ως όργανο δεν αποτελεί το άθροισμα των παρατάξεών του, αλλά συλλογικό όργανο που είναι υπεύθυνο για την διαμόρφωση γραμμής, θέσης και υπεράσπισης των συναδέλφων/εργαζομένων τους οποίους εκπροσωπεί.
Ιδιαίτερα σε αυτή τη συγκυρία όπου η κυβέρνηση εκμεταλλεύεται τον εγκλεισμό μας επενδύοντας στο «μετά τον κορωναϊό» μέλλον, αφού η «εξ αποστάσεως» ήρθε για να μείνει, χτυπώντας τα εργασιακά μας δικαιώματα από τη μια και τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας από την άλλη, η αδράνεια του ΔΣ να συνεδριάσουν για να συνδιαμορφώσουν με τον πιο κατάλληλο τρόπο, καθόλου δεν συμβάλλει στην αποτελεσματική ενημέρωση και οργάνωση των συναδέλφων, αντίθετα μπορεί να χαρακτηριστεί και «βολική» για την κυβέρνηση και το υπουργείο ώστε να κερδίσει χρόνο για να προωθήσει πιο ανώδυνα τα ταξικά μέτρα για την εκπαίδευση και την ελαστικοποίηση των εργασιακών σχέσεων, χωρίς «ενοχλητικές» παρεμβολές από την συνδικαλιστική δράση. Δεν είναι τυχαίο που δεν προβλέπεται μετακίνηση για συνδικαλιστικούς λόγους.
Η Αριστερή Συμπαράταξη Καθηγητών θεωρούμε απαράδεκτο να μην συμμετέχουν όλα τα μέλη του ΔΣ «ζωντανά» στη συζήτηση, έστω και εξ’ αποστάσεως στην περίοδο της καραντίνας και να λαμβάνονται αποφάσεις με τηλεφωνική επικοινωνία μόνο μεταξύ αντιπροσώπων των παρατάξεων.
Θεωρούμε ότι ο ρόλος του ΔΣ είναι, ή καλύτερα θα έπρεπε να είναι ρόλος συντονισμού και οργάνωσης του σωματείου δηλ όλων των συναδέλφων που εκφράζονται τακτικά μέσω των Γενικών Συνελεύσεών τους. Ρόλος εκτέλεσης και υλοποίησης των αποφάσεων των Γ.Σ. και σε καμία περίπτωση να τις αντικαθιστά και να αποφασίζει αυτό με βάση μια «αντιπροσωπευτικότητα» που αναδεικνύεται μια μέρα κάθε χρόνο (την μέρα των εκλογών) και με ένα όχι αναλογικό εκλογικό σύστημα. Η ΑΝΑΘΕΣΗ ως «λευκή επιταγή» στους εκπροσώπους να συμπεριφέρονται και να μιλούν στο όνομα των συναδέλφων, τους οποίους αντιμετωπίζουν ως ψηφοφόρους – πελάτες, μας βρίσκει ολότελα αντίθετους. Εμείς «πολεμάμε» την αντίληψη αυτή όχι μόνο «στα λόγια» αλλά στην καθημερινή μας λειτουργία και το ίδιο απαιτούμε και για την λειτουργία του ΔΣ. Δεν δεχόμαστε οι εκλεγμένοι «αντιπρόσωποι» μιας παράταξης, όχι μόνο να αποφασίζουν για ΟΛΑ χωρίς τη γνώμη των συναδέλφων, αλλά να αποφασίζουν και ο ένας για τον άλλον μέσα στην ίδια παράταξη, (αντιπροσώπευση της αντιπροσώπευσης!!!), κάτι που υποβαθμίζει και απαξιώνει ακόμα περισσότερο το ήδη απαξιωμένο σωματείο στη συνείδηση των συναδέλφων.
Ως Αριστερή Συμπαράταξη λέμε ότι θα κάνουμε ό,τι περνάει απ’ το χέρι μας για να μην εκφυλίζεται το σωματείο σε παράρτημα του τμήματος παιδείας του εκάστοτε κοινοβουλευτικού κόμματος.
Έχουμε κατά καιρούς προτείνει ριζικές αλλαγές στη λειτουργία του σωματείου για να αποτελέσει ζωντανό κύτταρο των συναδέλφων, με μαχητικό, αποτελεσματικά διεκδικητικό και «ενοχλητικό» για την διοίκηση ρόλο και όχι ένα γραφειοκρατικό δυσλειτουργικό όργανο με διεκπεραιωτικό χαρακτήρα απαξιωμένο από την μεγάλη πλειοψηφία των συναδέλφων. Φιλοδοξούμε οι ΓΣ των συναδέλφων να αποκτήσουν τον ηγεμονικό ρόλο στο σωματείο μας, κόντρα στις επιδιώξεις των παρατάξεων που το βλέπουν ως ένα μικρό κοινοβούλιο.
Επί του παρόντος εμείς θεωρούμε ότι το ΔΣ θα πρέπει να συνεδριάζει τακτικά σε εβδομαδιαία βάση, πολύ περισσότερο στις σημερινές έκτακτες συνθήκες που η επικοινωνία δυσχεραίνεται από την «καραντίνα», αξιοποιώντας αποκλειστικά και μόνο για την περίοδο αυτή το μέσο της ηλεκτρονικής διάσκεψης, (το οποίο σε καμιά περίπτωση δεν μπορεί να αντικαταστήσει τις «διά ζώσης» συνεδριάσεις), προκειμένου να αναλύσουμε να συζητήσουμε τις ιδιαίτερες συνθήκες που ζούμε και τα σχέδια που προωθεί το υπουργείο εκμεταλλευόμενο την κατάσταση, ώστε πιο αποτελεσματικά να διεκδικήσουμε, να απαιτήσουμε και να οργανώσουμε το δίκιο μας, και να προτείνουμε στους συναδέλφους τρόπους αντιμετώπισης. Η ημέρα και ώρα της τηλεδιάσκεψης θα πρέπει να ανακοινώνεται στα σχολεία και τους συναδέλφους, ώστε να έχουν πρόσβαση και συμμετοχή στις συνεδριάσεις αυτές. Ανέκαθεν η συνεδρίαση του ΔΣ ήταν μια ανοικτή στους συναδέλφους διαδικασία και αυτό επιβάλλεται να συνεχιστεί και στις σημερινές έκτακτες συνθήκες.
Καλούμε το Πρόεδρο να πάρει επιτέλους την πρωτοβουλία να οργανώσει άμεσα την ηλεκτρονική επικοινωνία μας, προκειμένου να ανοίξουμε ουσιαστικά την συζήτηση για τα παραπάνω.
Η συνδικαλιστική δράση ΔΕΝ ΜΠΑΙΝΕΙ σε καραντίνα!
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη