Όχι στον ΚΑΙΑΔΑ του Υπουργείου Παιδείας για την Ειδική Αγωγή
«Τώρα και όχι αύριο το Υπουργείο Παιδείας να ικανοποιήσει τα δίκαια αιτήματα και τις διεκδικήσεις των εκπαιδευτικών σωματείων, να στηρίξει ουσιαστικά τον ευαίσθητο τομέα της Ειδικής Αγωγή»

Από την πρώτη στιγμή της πανδημίας, το παιδαγωγικό και επιστημονικό προσωπικό στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση, προσπερνώντας την αδιαφορία του Υπουργείου και αναλογιζόμενο την ευθύνη του απέναντι στα παιδιά που χρίζουν ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης, πρωτοστάτησε στη στήριξη των ίδιων και των οικογενειών τους με κάθε μέσο.  

Σε αυτές τις πρωτόγνωρες και γενικευμένου άγχους συνθήκες,  οι οικογένειες αυτές αφού κυριολεκτικά εγκαταλείφθηκαν από το κράτος, (διέκοψε κάθε είδους επιστημονική στήριξη που είναι αναντικατάστατη για την εξέλιξή τους), ακούμπησαν στην μοναδική «γέφυρα» εργαζομένων και οικογενειών, που έστειλε το μήνυμα «ΜΕΝΟΥΜΕ ΔΥΝΑΤΟΙ, όχι ΜΟΝΟΙ και ΣΙΩΠΗΛΟΙ». Εξασφαλίστηκε έτσι η απαραίτητη αισιοδοξία στην καταχνιά της οικονομίας που δεν υπολογίζει απώλειες για την κίνηση, αλλά  και για την επανεκκίνησή της.

Είναι προφανές ότι η απουσία κρατικής παρέμβασης περιόρισε την προσφορά αυτή στο απολύτως ανθρώπινο, την επαφή, τη στήριξη και την αλληλεγγύη των δύο πλευρών και, ενδεχόμενα, όχι στην ουσιαστική επιστημονική στήριξη που προϋποθέτει τη δια ζώσης επαφή. Όμως ακόμα κι αυτό, στις δεδομένες συνθήκες,  είναι πολύ ουσιαστικό και αναγκαίο.

Συνεχίζοντας και σήμερα το Υπουργείο την απαράδεκτη τακτική του,  θέτει τον ευάλωτο αυτό τομέα, για άλλη μια φορά στην αθέατη πλευρά της σελήνης, στερώντας τώρα από τις οικογένειες που έχουν παιδιά με αναπηρία και την παραπάνω ελάχιστη και αυτονόητη «εξ αποστάσεως» στήριξη που τους προσέφερε το επιστημονικό και παιδαγωγικό προσωπικό, στα αδιέξοδα και τα προβλήματα που βίωσαν λόγω του εγκλεισμού.

Συγκεκριμένα με εγκύκλιο που εξέδωσε (6/5/2020), ανακάλυψε ξαφνικά τις ελλείψεις προσωπικού στα Κέντρα Εκπαιδευτικής και Συμβουλευτικής Υποστήριξης (ΚΕΣΥ), και ζητά «…να διατεθούν οι συνάδελφοι από τα ειδικά σχολεία που είναι σε αναστολή… προκειμένου …να καλύψουν τις επιπλέον ανάγκες σε ειδικό εκπαιδευτικό-επιστημονικό προσωπικό στη διενέργεια  διεπιστημονικών  αξιολογήσεων…»

Μαθαίνουμε, λοιπόν, με διοικητικό τρόπο -γιατί μέσω διαγγέλματος δεν υπήρξε καμία απολύτως αναφορά-  την τελεσίδικη απόφαση του Υπουργείου να αναστείλει επ’ αόριστον τη λειτουργία των ειδικών σχολείων.

Η εξέλιξη αυτή αποτελεί φυσικό επακόλουθο μιας πολιτικής που χωρίς την γενναία έκτακτη κρατική χρηματοδότηση (μόνιμη πρόσληψη όλων των αναπληρωτών κ.α.), ανοίγει τα σχολεία με γενικές υποδείξεις, μετακυλίοντας την ευθύνη σε καθηγητές, μαθητές και τις οικογένειες τους. Όμως, εκπαιδευτική πολιτική,  εν μέσω πανδημίας, με γενικές υποδείξεις και ειδικά στον τομέα της ειδικής εκπαίδευσης δεν μπορεί να γίνει.

Επιπλέον τονίζουμε ότι, στον σύνθετο, απαιτητικό τομέα της ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης που είναι η γνωμάτευση, το Υπουργείο επιλέγει να λύσει το πρόβλημα με συνοπτικές διαδικασίες, μεταφέροντας το επιστημονικό δυναμικό από τα σχολεία στα ΚΕΣΥ.

Η μεθόδευση αυτή επιχειρεί  να αντιμετωπίσει τη λίστα των παιδιών που είναι σε αναμονή, με ημίμετρα. Μια λίστα, που φυσικά προϋπήρχε της πανδημίας, λόγω της υποστελέχωσης των ΚΕΣΥ και απλά μεγάλωσε εξαιτίας των έκτακτων μέτρων. Έχουμε σοβαρές αμφιβολίες, όμως,  εάν αυτό θα γίνει με ουσιαστικό τρόπο για τα ίδια τα παιδιά.

Επιπλέον, ανοίγει ο δρόμος για την παγίωση αρνητικών αλλαγών στα εργασιακά δικαιώματα των συναδέλφων, τη μετακίνηση του προσωπικού, την ελαστικοποίηση των εργασιακών σχέσεων. Η διαχρονική επιλογή όλων των κυβερνήσεων μέχρι τώρα να μη διορίζουν το αναγκαίο μόνιμο επιστημονικό και παιδαγωγικό προσωπικό σε όλες τις δομές της ειδικής εκπαίδευσης  έχει σαν αποτέλεσμα κάθε άλλη πρόταση να είναι ημίμετρο, που τελικά βαίνει σε βάρος των αναγκών των ίδιων των παιδιών.

Τώρα και όχι αύριο το Υπουργείο Παιδείας να ικανοποιήσει τα δίκαια αιτήματα και τις διεκδικήσεις των εκπαιδευτικών σωματείων, να στηρίξει ουσιαστικά τον ευαίσθητο τομέα της Ειδικής Αγωγή. Γι’ αυτό απαιτούμε:

  • Γενναία αύξηση της κρατικής χρηματοδότησης για να καλυφθούν τόσο οι έκτακτες ανάγκες που προκύπτουν από την πανδημία, όσο και οι διαχρονικές ελλείψεις που βασανίζουν την ειδική εκπαίδευση.
  • Μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών όλων των ειδικοτήτων που εργάζονται στην ειδική εκπαίδευση, που η ίδια η πραγματικότητα δείχνει ότι υπολείπονται των πραγματικών αναγκών που υπάρχουν.
  • Πλήρης στελέχωση των ΚΕΣΥ με μόνιμο προσωπικό ώστε να καταργηθούν οι λίστες αναμονής των παιδιών και να γίνονται οι διεπιστημονικές γνωματεύσεις με αποκλειστική ευθύνη του φορέα, σε άμεσο χρόνο από τον εντοπισμό του προβλήματος.
  • Ίδρυση και λειτουργία όλων  των ειδικών δομών (σχολεία, τμήματα ένταξης) ώστε να καλυφθούν όλες οι ανάγκες.
  • Λήψη όλων των αναγκαίων μέτρων για την υγιεινή και ασφάλεια των συναδέλφων που θα ξεκινήσουν τη διαδικασία των αξιολογήσεων (ατομικά μέσα, μάσκες, γάντια, αντισηπτικά,  καθαριότητα χώρων κ.τ.λ.) με ευθύνη του Υπουργείου Παιδείας.

Επισημαίνουμε επιπλέον ότι, καμία μετακίνηση συναδέλφου δεν είναι υποχρεωτική και καμία επιβολή – πίεση για υποχρεωτική δήλωση στις Περιφερειακές Διευθύνσεις δε θα γίνει αποδεκτή.

Αργοστόλι 10/5/2020

ΕΝΩΣΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ - ΙΘΑΚΗΣ (ΕΛΜΕ-ΚΙ)

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

pierrakakis new2
Διευθυντές σχολείων Πρωτοβάθμιας σε Πιερρακάκη: «Οικονομική ασφυξία στα σχολεία»
«Δυσλειτουργική, συγκεχυμένη και προβληματική η κατάσταση που επικρατεί στις σχολικές μονάδες» - Τι αναφέρουν οι διευθυντές των σχολείων σε επιστολή...
Διευθυντές σχολείων Πρωτοβάθμιας σε Πιερρακάκη: «Οικονομική ασφυξία στα σχολεία»
kilkis
Πιερρακάκης: Ιδρύουμε εξειδικευμένη Σχολή Επαγγελματικής Εκπαίδευσης στο Κιλκίς
«Η σχολή θα εστιάζει στη μηχανοτρονική, έναν κλάδο υψηλής εξειδίκευσης και μεγάλης  ζήτησης στην αγορά εργασίας.»
Πιερρακάκης: Ιδρύουμε εξειδικευμένη Σχολή Επαγγελματικής Εκπαίδευσης στο Κιλκίς
Έλενα Ακρίτα
Εκλογές ΣΥΡΙΖΑ – Ακρίτα: «Αν βγει ο Πολάκης πρόεδρος, παραδίδω την έδρα»
H Έλενα Ακρίτα προαναγγέλλει παραίτηση από τα κοινοβουλευτικά αξιώματά της σε περίπτωση που ο Παύλος Πολάκης εκλεγεί πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ
Εκλογές ΣΥΡΙΖΑ – Ακρίτα: «Αν βγει ο Πολάκης πρόεδρος, παραδίδω την έδρα»