Εντελώς ανεπαρκείς για τις ανάγκες των ΑΕΙ και τις αναπτυξιακές προοπτικές της χώρας χαρακτηρίζει το τμήμα Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ τις 205 νέες θέσεις ΔΕΠ στα πανεπιστήμια που ανακοίνωσε το υπουργείο Παιδείας, κάνοντας λόγο για «χάπι της παρηγοριάς».
Επιπλέον, τονίζει η ίδια η κατανομή των ελαχίστων αυτών 205 θέσεων δείχνει προχειρότητα, πολιτικές σκοπιμότητες, πελατειακές δεσμεύσεις και εκδικητικότητα. Υλοποιεί μια άτυπη πολιτική κατηγοριοποίησης Πανεπιστημίων και επιστημονικών πεδίων όπως υποδεικνύει η πρόσφατη υπουργική απόφαση αντιστοίχισης Τμημάτων του Ιουνίου.
Αναλυτικά η ανακοίνωση του τμήματος Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ:
Η έναρξη κάθε νέας ακαδημαϊκής χρονιάς, την 1η Σεπτεμβρίου, σηματοδοτεί την ημερομηνία συνταξιοδότησης των μελών Διδακτικού Εκπαιδευτικού προσωπικού (ΔΕΠ). Μετά την έρημο των μηδενικών προκηρύξεων νέων θέσεων ΔΕΠ στα έτη 2010-2015, η Κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ έδωσε πάνω από 1650 νέες θέσεις ΔΕΠ στα ΑΕΙ την περίοδο 2016-2019. Περιορίστηκε έτσι η δραματική συρρίκνωση του ανθρώπινου δυναμικού τους και ξεκίνησε μια φάση αναζωογόνησης.
Επιπλέον, το 2019 η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ νομοθέτησε την επαναπροκήρυξη κάθε θέσης ΔΕΠ που κενώνεται λόγω συνταξιοδότησης, επαναφέροντας τον κανόνα «1-προς-1». Την διάταξη αυτή όμως δεν έχει ενεργοποιήσει έως σήμερα η κ. Κεραμέως.
Ως χάπι της παρηγοριάς το ΥΠΑΙΘ ανακοίνωσε 205 νέες θέσεις ΔΕΠ. Αυτές είναι εντελώς ανεπαρκείς για τις ανάγκες των ΑΕΙ και τις αναπτυξιακές προοπτικές της χώρας. Kάθε έτος τα τελευταία χρόνια περίπου 300 μέλη ΔΕΠ συνταξιοδοτούνται, όχι μόνο εξαιτίας συμπλήρωσης του ορίου ηλικίας. Οι 205 θέσεις που ανακοίνωσε το ΥΠΑΙΘ αντιστοιχούν περίπου στο 1/3 των συνταξιοδοτήσεων που πραγματοποιήθηκαν από τη στιγμή που ανέλαβε η κυβέρνηση της ΝΔ.
Επιπλέον, η ίδια η κατανομή των ελαχίστων αυτών 205 θέσεων δείχνει προχειρότητα, πολιτικές σκοπιμότητες, πελατειακές δεσμεύσεις και εκδικητικότητα. Υλοποιεί μια άτυπη πολιτική κατηγοριοποίησης Πανεπιστημίων και επιστημονικών πεδίων όπως υποδεικνύει η πρόσφατη υπουργική απόφαση αντιστοίχισης Τμημάτων του Ιουνίου. Ποια ήταν τα κριτήρια και ο σχεδιασμός που οδήγησε σε αποφάσεις επιλεκτικής ενίσχυσης ελαχίστων ΑΕΙ και στην παραδειγματική υποτίμηση των αναγκών άλλων ΑΕΙ είτε με σημαντική ακαδημαϊκή παρουσία και αναπτυξιακό αποτύπωμα είτε όπου η ενίσχυση τους είναι ακαδημαϊκά αναγκαία;
Υπάρχει όμως σχέδιο στην πολιτική της κυβέρνησης της ΝΔ: αφήνει υποστελεχωμένους κρίσιμους τομείς του Δημοσίου, με πρώτη την υγεία και την παιδεία και μάλιστα στον καιρό της πανδημίας, δυσκολεύει πολύ το μορφωτικό και ερευνητικό έργο που καλούνται να υπηρετήσουν τα Πανεπιστήμια, αλλά διοχετεύει πόρους σε απευθείας αναθέσεις με την «ευκαιρία» της πανδημίας.
Το δημοσιονομικό κόστος για την αναπλήρωση των συνταξιοδοτούμενων, βάσει του νόμου που ψήφισε ο ΣΥΡΙΖΑ και ακόμα ισχύει, είναι ανύπαρκτο. Το κοινωνικό όφελος της ανανέωσης του ΔΕΠ με όρους πλήρων ακαδημαϊκών και εργασιακών δικαιωμάτων και το πολιτικό όφελος της υποστήριξης και αναβάθμισης των ΑΕΙ είναι απολύτως ασύμβατο με τη νεοφιλελεύθερη στρατηγική της ιδιωτικοποίησης κάθε κοινωνικής λειτουργίας και ανάγκης, της εχθρότητας προς κάθε τι Δημόσιο.
Ο ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία δεσμεύεται ότι ως η επόμενη κυβέρνηση της χώρας θα εφαρμόσει τον νομοθετημένο κανόνα «1-1» στις συνταξιοδοτήσεις των μελών ΔΕΠ.
Ο ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία επιμένει ότι η άμεση κάλυψη των θέσεων που κενώνονται λόγω συνταξιοδότησης στα Πανεπιστήμια, μαζί και με νέες θέσεις είναι η μόνη προοπτική για να μπορέσει το Ελληνικό Πανεπιστήμιο να προσφέρει στην κοινωνία όλα όσα μπορεί.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη