Τα μέτρα που δεν πήρε το υπουργείο για το άνοιγμα των σχολείων... και ο μέσος όρος 17
Ανακοίνωση της Α ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης για το άνοιγμα σχολείων και η την στάση του υπουργείου εν μέσω πανδημίας

Συνάδελφοι,

η επιδηµία του κορονοϊού έβγαλε στην επιφάνεια τα συσσωρευµένα προβλήματα, που µε διαχρονική ευθύνη των κυβερνήσεων ταλανίζουν την εκπαίδευση: το ολιγάριθμο και “γηρασµένο” εκπαιδευτικό δυναµικό, το ανεπαρκές βοηθητικό προσωπικό, που δουλεύει σε ανεπίτρεπτες  συνθήκες (εργαζόµενοι στην καθαριότητα των σχολείων), τα παλιά και επικίνδυνα κτήρια, τις αίθουσες - κλουβιά, τα 25άρια τµήµατα, τις τεράστιες ελλείψεις σε υλικοτεχνική υποδοµή αλλά και σε κονδύλια των σχολικών επιτροπών για τα αναλώσιµα. Προβλήματα που στο σύνολό τους διαμορφώνουν ένα υπόβαθρο άκρως επικίνδυνο για την υγεία των µαθητών και των γονιών τους όσο και των εκπαιδευτικών.

Η χρήση μάσκας προτείνεται από τον ΠΟΥ και τη UNICEF ως μέρος ενός συνόλου μέτρων δημόσιας υγείας, όπως η τήρηση κοινωνικών αποστάσεων, η υγιεινή των χεριών, η αναπνευστική υγιεινή και ο επαρκής φυσικός αερισμός των κλειστών χώρων, για την πρόληψη και τον έλεγχο της μετάδοσης συγκεκριμένων αναπνευστικών ιών συμπεριλαμβανομένων των ιών SARS-CoV-2 και γρίπης.

Απ’ όλα αυτά το Υπουργείο επέλεξε τη μάσκα και τα παγουρίνο,  τα τελευταία μάλιστα όχι με δικά του χρήματα αλλά από χορηγούς. Δεν έδωσε ούτε ένα Ευρώ για να εξασφαλίσει αίθουσες ενώ ξέρει πολύ καλά την κατάσταση των σχολικών κτιρίων. Ποια κοινωνική αποστασιοποίηση μπορεί να υπάρξει όταν ακόμη και σε κανονικές αίθουσες στοιβάζονται 25 και 27 μαθητές; Εδώ και δεκαετίες πολλά σχολεία και ιδιαίτερα τα συστεγαζόμενα και τα ΕΠΑΛ προσπαθούν να τετραγωνίσουν τον κύκλο δηλ. πώς να χωρέσουν 20 μαθητές σε αίθουσα 16 τετραγωνικών που πριν ήταν αποθήκη ή χώρος για φωτοτυπικά και μετά έγινε αίθουσα διδασκαλίας για να βολέψουμε όπως-όπως τη δημόσια παιδεία.

Η δημιουργική Στατιστική της Υπουργού άθροισε τον αριθμό των μαθητών στη Γαύδο και στα αστικά κέντρα και έβγαλε μέσο όρο 17! Είναι σαν να αθροίζουμε το εισόδημα ενός εφοπλιστή και ενός λιμενεργάτη και να καταλήγουμε στο συμπέρασμα ότι και οι δύο είναι εκατομμυριούχοι.

Πώς θα πείσουμε τον έφηβο που νιώθει άτρωτος, να κρατά τις κοινωνικές αποστάσεις όταν στριμώχνεται με άλλους 26 συμμαθητές του; Πώς θα τον πείσουμε να μην αγγίζει αντικείμενα των συμμαθητών του όταν κάθονται στο ίδιο θρανίο; Προφανώς στο Υπουργείο θεωρούν πως ο μαθητής είναι ρομπότ που κάθεται μόνιμα με το πρόσωπο στραμμένο στον πίνακα και δεν θα  γυρίσει ούτε στιγμή στον διπλανό του ή στους συμμαθητές  του  που κάθονται στο πίσω θρανίο...

Πώς θα γίνει ο καλός και απαιτούμενος εξαερισμός των αιθουσών όταν πολλές από αυτές βρίσκονται σε υπόγεια και έχουν φεγγίτες;

Πώς θα γίνεται ο σχολαστικός καθαρισμός των αιθουσών όταν σε πολλά σχολεία της χώρας δεν έχει προσληφθεί ακόμη προσωπικό καθαριότητας  και ο αριθμός των προσλήψεων υπολείπεται κατά πολύ από τον αριθμό που ζήτησαν οι Δήμοι για τις ανάγκες τους;

Είναι φανερό πως, όπως και για την υγεία του λαού έτσι για την παιδεία, η ατομική ευθύνη περισσεύει. Δεν περισσεύει όμως η ντροπή και το θράσος του Υπουργείου.

Κυβέρνηση και Υπουργείο προσπαθούν  να ρίξουν την ευθύνη στους εκπαιδευτικούς  που δεν «πρόσεχαν τα παιδιά» ή και στους μαθητές «που δεν πρόσεχαν οι ίδιοι» και όχι στους εαυτούς τους  που δεν πήραν τα απαραίτητα μέτρα.

«Συστηματική αποφυγή ανάμιξης των μαθητών που δεν ανήκουν στο ίδιο τμήμα ή στην ίδια σταθερή ομάδα παιδιών σε όλες τις εκδηλώσεις της σχολικής ζωής, περιλαμβανομένων ιδιαίτερα των διαλειμμάτων και της διδασκαλίας.» (Από τις οδηγίες του ΕΟΔΥ)

Η ίδια η δομή της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης δεν δίνει τη δυνατότητα σταθερών τμημάτων. Τα μαθήματα επιλογής όπως η δεύτερη ξένη γλώσσα στο γυμνάσιο, τα τμήματα  προσανατολισμού στο Λύκειο και τα τμήματα  ειδικοτήτων στα ΕΠΑΛ φιλοξενούν μαθητές από πολλά διαφορετικά τμήματα. Αυτό σημαίνει ότι πιθανό κρούσμα σε ένα τμήμα μπορεί να μολύνει όλα τα τμήματα της ίδιας τάξης.

Για τακτικά  διαγνωστικά τεστ και μείωση του αριθμού των μαθητών ανά τάξη,  ώστε να τηρούνται οι αποστάσεις, ούτε λόγος.

Συνάδελφοι,

η ασφαλής πρόσβαση στο σχολείο είναι δικαίωμα του κάθε μαθητή και εκπαιδευτικού!

Είναι καθοριστική για τη φυσιολογική, νοητική, ψυχική και κοινωνική ανάπτυξη του παιδιού η δια ζώσης συμμετοχή στη σχολική ζωή και αυτό απαιτούµε να γίνει µε όρους, ώστε να διασφαλιστεί η υγεία τόσο του παιδιού και του οικογενειακού του περιβάλλοντος, όσο και των συναδέλφων.

Η περσινή πείρα με το άνοιγμα των σχολείων μετά το lockdown απέδειξε πως και καλύτερο μάθημα γίνεται με 15 μαθητές στην τάξη αλλά και μεγαλύτερη ασφάλεια υπάρχει για μας και τους μαθητές μας, μιας  και το μέτρο της απόστασης, εκτός από τις μάσκες και το τακτικό πλύσιμο των χεριών, είναι αυτό που συνιστάται  και τηρείται με αυστηρότητα σε όλους τους κλειστούς  χώρους. Είναι επιτακτική ανάγκη να διεκδικήσουμε να  σπάσουν τα  τμήματα μέχρι 15 παιδιά, να βρεθούν χώροι, να προσληφθούν αναπληρωτές, να παρθούν μέτρα υγιεινής και ασφάλειας και  να εγκριθούν τα ολιγομελή τμήματα των προσανατολισμών  στα ΓΕΛ και των ειδικοτήτων στα ΕΠΑΛ .

 

Καλούμε τους συλλόγους :

  1. Να μας στείλουν στοιχεία από τα σχολεία τους για τον αριθμό των παιδιών και τα  

            τετραγωνικά ανά τάξη (όπου υπάρχει πρόβλημα).

  1. Να καλέσουν τους συλλόγους γονέων και κηδεμόνων και με κοινές αποφάσεις, όπου    γίνεται, να απαιτήσουν μέτρα από τους Δήμους (χώρους, καθαριότητα, μέσα υγιεινής).
  2. Σε  συνεργασία με γονείς και μαθητές να αντιδράσουν και να δείξουν την αντίθεσή τους με όποιο τρόπο κρίνουν  καταλληλότερο. (Ενδεικτικά : συγκέντρωση με γονείς και μαθητές, τηρώντας τα μέτρα ασφαλείας, έξω από το σχολείο τη μέρα του αγιασμού με ανάρτηση πανό ή πικέτες με αιτήματα στα κάγκελα των σχολείων).
  3. Να συμμετέχουν στις κινητοποιήσεις των ΕΛΜΕ με αίτημα τα μέτρα υγιεινής και ασφάλειας  για μαθητές και εκπαιδευτικούς.
  4. Να συμμετέχουν στις κινητοποιήσεις της ΟΛΜΕ με τα ίδια αιτήματα.
  5. Καλούμε όλους τους εκπαιδευτικούς να αντιδράσουν και να συσπειρωθούν στο σωματείο.   Θα είμαστε δίπλα σε κάθε πρόβλημα.

 

ΚΑΙ ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΤΙΣ ΜΑΣΚΕΣ ΕΧΟΥΜΕ ΦΩΝΗ!

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Πανεπιστήμιο Μακεδονίας
Πανεπιστήμιο Μακεδονίας: Ιδρύεται «Επώνυμη Έδρα Διδασκαλίας και Έρευνας στις Μικρασιατικές Σπουδές»
Ανακοινώθηκε η ίδρυση «Επώνυμης Έδρας Διδασκαλίας και Έρευνας στις Μικρασιατικές Σπουδές» στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας
Πανεπιστήμιο Μακεδονίας: Ιδρύεται «Επώνυμη Έδρα Διδασκαλίας και Έρευνας στις Μικρασιατικές Σπουδές»
EKAV.jpg
Σέρρες: Συνελήφθη 43χρονος – Προσπάθησε να διαφύγει μετά από τροχαίο και παρέσυρε γυναίκα
Η άτυχη γυναίκα υποβλήθηκε σε επέμβαση στο Γενικό Νοσοκομείο Σερρών όπου διακομίσθηκε μετά το σοβαρό τροχαίο
Σέρρες: Συνελήφθη 43χρονος – Προσπάθησε να διαφύγει μετά από τροχαίο και παρέσυρε γυναίκα