apokleiontai
Αμεση κάλυψη των κενών σε όλη την Ελλάδα

Ανακοίνωση της ΕΛΜΕ Ρεθύμνου σχετικά με την κατάσταση που επικρατεί στη δημόσια εκπαίδευση

Πλησιάζουμε το τέλος Σεπτεμβρίου και μετά από δύο φάσεις προσλήψεων αναπληρωτών τα κενά στα Γυμνάσια και τα Λύκεια του νομού Ρεθύμνου εξακολουθούν να παραμένουν τεράστια.

Για να καλυφθούν πλήρως οι ανάγκες σε εκπαιδευτικό προσωπικό χρειάζονταν κατά την έναρξη της σχολικής χρονιάς 153 προσλήψεις αναπληρωτών, ωστόσο προσελήφθησαν μόλις 97 συνάδελφοι. Δυστυχώς, η κατάσταση αυτή δεν βελτιώθηκε ιδιαίτερα με τη δεύτερη φάση προσλήψεων καθώς καλύφθηκε μόλις το 28% των εναπομείναντων κενών.[1]

Σήμερα, εξακολουθούν χάνονται πάνω από 1300 ώρες διδασκαλίας κάθε βδομάδα στα σχολεία του νομού, πλέον των 4.000 ωρών που έχουν χαθεί τις δύο πρώτες βδομάδες, ενώ περιφερειακά σχολεία, όπως το Γυμνάσιο Κράνας ή το ΕΠΑΛ Γαράζου, υπολειτουργούν δραματικά.[2] Τεράστια παραμένουν και τα κενά στην ειδική αγωγή ενώ στο Μουσικό Σχολείο Ρεθύμνου δεν πραγματοποιούνται παρά ελάχιστα από τα μαθήματα ειδικότητας.

Η ευθύνη για αυτή την κατάσταση βαραίνει αποκλειστικά το Υπουργείο Παιδείας που επιλέγει να καλύπτει σταδιακά τα κενά για να κάνει οικονομία στις προσλήψεις αναπληρωτών – και αυτή είναι μία διαχρονική κατάσταση που επαναλαμβάνεται όλα τα τελευταία χρόνια με όλες τις κυβερνήσεις. Ειδικά, μαθήματα που θεωρούνται «δεύτερης κατηγορίας» από την ηγεσία του υπουργείου (μη πανελλαδικώς εξεταζόμενα, π.χ.), καταλήγουν να διδάσκονται ελάχιστα ή ακόμα και καθόλου σε κάποιες περιπτώσεις.

Ας αναρωτηθούμε, αλήθεια, τι μήνυμα στέλνει για την αξία της μόρφωσης στους μαθητές το Υπουργείο Παιδείας όταν δεν φροντίζει να υλοποιήσει το αυτονόητο: Να καλύψει όλα εκείνα τα κενά για τα οποία έχει γνώση με την έναρξη της χρονιάς; Τι μήνυμα στέλνει όταν εμπράκτως κατηγοριοποιεί μαθήματα και σχολεία σε «υψηλής και χαμηλής προτεραιότητας»;

Η συγκεκριμένη κατάσταση, εκτός από την προφανή παιδαγωγική της διάσταση, δημιουργεί και επιδημιολογικούς κινδύνους, καθώς οι μαθητές αναγκάζονται να περιμένουν για ώρες χωρίς καμία επίβλεψη τα λεωφορεία που θα τους μεταφέρουν πίσω στα σπίτια τους. Καλούμε την κυβέρνηση να δώσει προτεραιότητα στην άμεση κάλυψη των κενών σε όλη την Ελλάδα, πριν η κουτοπόνηρη προσπάθειά της να κάνει οικονομία στις εκπαιδευτικές δαπάνες μας κοστίσει ακριβά σε όλα τα επίπεδα. 

Για το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ Ρεθύμνου

 

[1] Για αναλυτικότερα στοιχεία, δείτε τη σχετική ανακοίνωση των αιρετών του ΠΥΣΔΕ Ρεθύμνου: Μόλις 28% των εκπαιδευτικών αναγκών καλύφθηκε στη β΄ φάση των προσλήψεων.

[2] Δείτε και τη σχετική επιστολή του Υπεύθυνου Παιδείας του Δήμου Μυλοποτάμου https://kedenews.gr/perifereia_kritis/rethymnou/dimos-mylopotamou/megala-kena-sta-sxoleia-deuterovathmias-ekpedeusis-mylopotamou/

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

2ος Πανελλήνιος γραπτός διαγωνισμός: Βγήκε η προκήρυξη - Αιτήσεις από 29/4 έως 14/5

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 21/04

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

laptop
Όλες οι άδειες που δικαιούνται οι εργαζόμενοι στον ιδιωτικό τομέα
Σύμφωνα με τον οδηγό του ΚΕΠΕΑ της ΓΣΕΕ, οι εργαζόμενοι στον ιδιωτικό τομέα δεν δικαιούνται μόνο την ετήσια κανονική άδεια, αλλά επιπλέον 25...
Όλες οι άδειες που δικαιούνται οι εργαζόμενοι στον ιδιωτικό τομέα
DASKALOI
Υπουργείο Παιδείας: 30.000 μόνιμοι διορισμοί έως το 2027 και μείωση αναπληρωτών κατά 50%
Διορισμοί και προσλήψεις εκπαιδευτικών - Ο προγραμματισμός και το πρόβλημα με τις οργανικές θέσεις
Υπουργείο Παιδείας: 30.000 μόνιμοι διορισμοί έως το 2027 και μείωση αναπληρωτών κατά 50%
funds
Η σιωπηλή άλωση της Παιδείας: Όταν η ιδιωτική εκπαίδευση γίνεται όχημα πολιτισμικής μετάλλαξης
Η τάση εξαγοράς ιδιωτικών σχολείων από πολυεθνικούς εκπαιδευτικούς ομίλους και επενδυτικά funds δεν είναι μια απλή οικονομική πράξη. Αντιθέτως,...
Η σιωπηλή άλωση της Παιδείας: Όταν η ιδιωτική εκπαίδευση γίνεται όχημα πολιτισμικής μετάλλαξης
ikoniki pragmatikotita
Οθόνες αντί για πρόσωπα: Μπορεί η τεχνολογία να αντικαταστήσει την εκπαιδευτική σχέση;
Σχολείο χωρίς τάξη: Ποια είναι τα όρια της εξ αποστάσεως μάθησης; Το ψηφιακό σχολείο ως υποκατάστατο της αληθινής επαφής
Οθόνες αντί για πρόσωπα: Μπορεί η τεχνολογία να αντικαταστήσει την εκπαιδευτική σχέση;