Τη φετινή σχολική χρονιά τα σχολεία άνοιξαν εν μέσω πανδημίας με βασικό μέτρο από πλευράς υπουργείου μια μάσκα-αερόστατο (κι ένα παγουρίνο στα δημοτικά) και από πλευράς παιδιών – γονιών – εκπαιδευτικών με άπειρη πειθαρχία, υπομονή, προσοχή και προσπάθεια να κρατηθούν τα μέτρα προστασίας, οι αποστάσεις, οι μάσκες, η προσωπική υγιεινή, σύμφωνα με ανακοίνωση του συντονιστικού νηπιαγωγών.
Αναλυτικά η ανακοίνωση
Παράλληλα εξαγγέλλονται προμήθειες υπολογιστών και τάμπλετ για την ενδεχόμενη εξ αποστάσεως εκπαίδευση που ουδέποτε παραδόθηκαν στα σχολεία.
Όλη η εκπαιδευτική κοινότητα από την αρχή ζητούσε τα αυτονόητα:
ΑΝΟΙΧΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ με μικρά τμήματα και μέγιστο αριθμό μαθητών ανά τμήμα τα 15 παιδιά! Διορισμούς εκπαιδευτικών για να καλυφθούν οι ανάγκες. Καθαριότητα σε όλη τη λειτουργία των σχολείων! Διαγνωστικά τεστ για εκπαιδευτικούς και μαθητές! Σχολίατρους και ιχνηλατήσεις από τον ΕΟΔΥ.
Συνθήκες που θα εξασφάλιζαν για όλους μόρφωση – ασφάλεια – υγεία!
Το υπουργείο τα θεώρησε όλα αυτά ασήμαντα και μικρά. Και κάπως έτσι φτάσαμε για δεύτερη φορά μέσα σε λίγους μήνες να κλείσουν τα σχολεία, προφανώς όχι γιατί συνωστίζονταν απ` έξω πολλοί γονείς -για κάτι τέτοιο για κάτι τέτοιο θα βρίσκονταν άλλες λύσεις που δε θα στερούσαν στα παιδιά το σχολείο- περισσότερο μάλλον για να αποφύγει την ανάληψη των παραπάνω ουσιαστικών μέτρων πρόληψης της διασποράς. Για άλλη μια φορά, χωρίς έγκαιρη ενημέρωση της εκπαιδευτικής κοινότητας και μεταβατικό χρόνο να χαιρετίσουμε, να προετοιμάσουμε και να εξηγήσουμε στα παιδιά το κλείσιμο των σχολείων και τη διαδικασία της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης.
Για την Υπουργό και το επιτελείο της τα πράγματα είναι απλά, δεν υπάρχει κανένα ιδιαίτερο πρόβλημα καθώς «κλείνουμε αλλά από Τετάρτη αρχίζει η σύγχρονη τηλεκπαίδευση ώστε να μη χαθεί καμία ώρα διδασκαλίας»! Στο ΦΕΚ 5044/ 14-11-2020 που ακολούθησε δίνεται και το ακριβές ημερήσιο Ωρολόγιο Πρόγραμμα των νηπιαγωγείων (14:10-16:20)! Και «τουλάχιστον 3 ώρες διδασκαλίας» στο νηπιαγωγείο καθημερινά τα νήπια θα είναι μπροστά σε έναν υπολογιστή, τάμπλετ ή κινητό και θα «τηλε-εκπαιδεύονται» από τουλάχιστον έναν/μια νηπιαγωγό.
Από Τετάρτη 18 Νοέμβρη το υπουργείο μας καλεί:
- Να παραβλέψουμε την επιστημονικά, παιδαγωγικά, διδακτικά, ψυχολογικά, αναπτυξιακά αδιάψευστη αλήθεια ότι η τηλεκπαίδευση δεν είναι εκπαίδευση και δεν μπορεί να αντικαταστήσει ούτε να υποκαταστήσει τη ζωντανή εκπαιδευτική διαδικασία.
- Να παραβλέψουμε ότι όλα τα παιδιά δεν μπορούν να έχουν τη δυνατότητα συμμετοχής στην σύγχρονη εξ αποστάσεως «εκπαίδευση». Δεν υπάρχει η δυνατότητα όλα τα σπίτια να έχουν τον τεχνολογικό εξοπλισμό ούτε την απαιτούμενη σύνδεση στο διαδίκτυο. Υπάρχουν οικογένειες με περισσότερα από ένα παιδιά που επίσης χρειάζεται να παρακολουθούν μαθήματα, γονείς που τηλεργάζονται, γονείς που απουσιάζουν γιατί εργάζονται. Η συνταγματικά κατοχυρωμένη καθολική παροχή δημόσιας δωρεάν εκπαίδευσης αναιρείται στην περίπτωση της τηλεκπαίδευσης εφόσον δεν χορηγούνται και δεν εξασφαλίζονται τα απαραίτητα μέσα που θα την εξασφαλίζουν σε όλους τους μαθητές αλλά και εκπαιδευτικούς.
- Να ξεχάσουμε ότι δεν υπάρχει στο σχολείο διαθέσιμος εξοπλισμός για να πάρουν τα παιδιά στο σπίτι τους εφόσον ποτέ δεν εστάλη από το Υπουργείο. Ακόμη περιμένουν τα σχολεία τα τάμπλετ που θα έστελνε το Υπουργείο την περασμένη άνοιξη όταν με κατεπείγουσες ημερομηνίες έπρεπε να δηλωθούν οι ελλείψεις.
- Να ξεχάσουμε ότι δεν εστάλη ποτέ από το Υπουργείο εξοπλισμός για σχολεία και εκπαιδευτικούς. Κάνουν ότι δε γνωρίζουν πως αυτή τη στιγμή σε πολλά νηπιαγωγεία δεν υπάρχει καν ο απαιτούμενος εξοπλισμός για να μπορέσουν οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί να συνδεθούν και να οργανώσουν τη διδασκαλία τους. Πότε πρόκειται να εξοπλίσει το υπουργείο τα νηπιαγωγεία με τα απαιτούμενα, θα έχει προλάβει ως την Τετάρτη 18 Νοεμβρίου.
- Να ξεχάσουμε το αδύναμο ΠΣΔ το οποίο δε μπορεί να υποστηρίξει ούτε το διοικητικό έργο των διευθυντών και των προϊσταμένων των σχολείων κατά τις πρωινές ώρες
- Την πλήρη έλλειψη ή στην καλύτερη περίπτωση την ελλιπή σχετική επιμόρφωση των εκπαιδευτικών για την εφαρμογή ενός μοντέλου που είναι αναμφίβολο για τον παιδαγωγικό του χαρακτήρα
- Να αγνοήσουμε τις τεράστιες εκπαιδευτικές ανισότητες που θα προκύψουν από την αδυναμία πρόσβασης και συμμετοχής ενός μεγάλου αριθμού μαθητών.
- Να ξεχάσουμε την παιδαγωγική και την επιστήμη μας! Αυτό που καλούμαστε να κάνουμε δεν έχει καμία σχέση με τη βάση, τις αρχές και τα εργαλεία της προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης. Την παιγνιώδη, βιωματική και διαδραστική μάθηση, την ενασχόληση και ανάπτυξη μέσα από κέντρα ενδιαφέροντος, τις αναπτυξιακά κατάλληλες και βιωματικές δραστηριότητες, την την κοινωνική αλληλεπίδραση, την επαφή και εξοικείωση με τα υλικά, την ομαδοσυνεργατική, τη διαφοροποιημένη διδασκαλία.
- Να παραβλέψουμε τις πραγματικές ανάγκες και δυνατότητες των παιδιών του νηπιαγωγείου. Την ανάγκη για εναλλαγή των δραστηριοτήτων, για κίνηση, για ανακάλυψη, για χαλάρωση. Να αγνοήσουμε το μικρό χρόνο συγκέντρωσης προσοχής, τη δυσκολία αλλά και τον κίνδυνο να χειριστούν αυτόνομα τον υπολογιστή τα παιδιά του νηπιαγωγείου.
- Να καλέσουμε γονείς και παιδιά να ανατρέψουν βιολογικές συνήθειες τους όπως το μεσημεριανό φαγητό, τον ύπνο, τη χαλάρωση, τη σωματική άσκηση και άλλες συνήθειες για την σωματική και πνευματική τους υγεία
- Να αγνοήσουμε τις έρευνες στις οποίες στηριζόμαστε ως εκπαιδευτικοί όλο και περισσότερο τα τελευταία χρόνια όταν συστήνουμε στους γονείς να μειώσουν τον χρόνο έκθεσης των παιδιών στους υπολογιστές και τα κινητά.
- Να νομιμοποιήσουμε τη διαρκώς αυξανόμενη έκθεση των παιδιών σε μια κάμερα και την στρεβλή εικόνα κανονικότητας. Τι γίνεται επίσης με το ζητήματα της προστασίας των προσωπικών δεδομένων μαθητών και εκπαιδευτικών; Γιατί η Υπουργός δεν έχει δημοσιοποιήσει ακόμα τη συμφωνία με την Cisco ενώ πολλάκις της έχει ζητηθεί;
- Να αγνοήσουμε τα πολύτιμα συμπεράσματα από την προηγούμενη εμπειρία της ασύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης-επικοινωνίας που έδινε τη δυνατότητα σε κάθε οικογένεια να προσεγγίσει την πρόσβαση σε όσα ετοιμάζαμε και στέλναμε ή ανεβάζαμε με το δικό της χρόνο και τις δικές της δυνατότητες. Με τη σύγχρονη «διδασκαλία» εκ των πραγμάτων κάποια αποκλείονται όχι μόνο από το «μάθημα» αλλά από τη συνολική ζωή της τάξης. Είτε γιατί δεν υπάρχει εκείνη την ώρα κάποιος ενήλικας που μπορεί να τα υποστηρίξει, είτε λόγω έλλειψης τεχνολογικών μέσων και άλλα είτε λόγω του σοβαρού ζητήματος που προκύπτει σε σχέση με την έκθεση των παιδιών σε άτομα έξω από την τάξη, των προσωπικών δεδομένων.
- Να ξεχάσουμε το δικό μας εργασιακό ωράριο αλλά και τις ανάγκες και δυνατότητες της οικογένειας μας.
Τέλος καλούμαστε να νομιμοποιήσουμε την ανικανότητα του Υπουργείου να δημιουργήσει τους όρους υγιεινής και ασφάλειας σε όλα τα σχολεία, αλλά και να αγνοήσουμε όλα τα πολύτιμα συμπεράσματα και την εμπειρία που αποκτήσαμε από την προηγούμενη καραντίνα σε σχέση με την εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Η ασύγχρονη εκπαίδευση δούλεψε ικανοποιητικά καθώς έδινε τη δυνατότητα σε κάθε οικογένεια να προσεγγίσει την πρόσβαση σε όσα ετοιμάζαμε και στέλναμε ή ανεβάζαμε με το δικό της χρόνο και τις δικές της δυνατότητες. Με τη σύγχρονη διδασκαλία και μάλιστα σε καθημερινή βάση εκ των πραγμάτων κάποια παιδιά «πετιούνται» έξω όχι μόνο από το μάθημα αλλά από τη συνολική ζωή της τάξης.
Όλοι γνωρίζουν πως στην ηλικία 4-6 ετών τα παιδιά εξαρτώνται από τον ενήλικα και δεν είναι μεταπτυχιακοί φοιτητές που παρακολουθούν μαθήματα.
Συνάδελφισσες/οι,
Αδυνατούμε να πιστέψουμε πώς μπορεί να υπάρχει επιστημονικό όργανο, συντονιστής/στρια εκπαίδευσης, εκπαιδευτικός προσχολικής ηλικίας που θα μπορούσε να προτείνει την εφαρμογή καθημερινής 3ωρης σύγχρονης εκπαίδευσης για νήπια 4-6 ετών. Ας μας παρουσιάσει η κα υπουργός την εισήγηση του ΙΕΠ, να δούμε με ποια λογική, ποια επιστημονικά κριτήρια και βάση ποιων ερευνών προτάθηκε κάτι τέτοιο.
Εμείς από την πλευρά μας θα πρέπει να διασφαλίσουμε ότι σε μια πολύ δύσκολη συγκυρία για όλους θα είμαστε για άλλη μια φορά εκεί. Όπως ήμασταν το Μάρτη πολύ πριν θυμηθεί το Νηπιαγωγείο το Υπουργείο Παιδείας. Εργαζόμενες/οι ουσιαστικά για τα παιδιά μας, για όλα μας τα παιδιά.
Καλούμε , όλες τις συναδέλφισσες και τους συναδέλφους νηπιαγωγούς τη Δευτέρα να είναι όλες και όλοι στα νηπιαγωγεία.
- Συνεδριάζουμε και καταγράφουμε τα προβλήματα και τις δυνατότητες που υπάρχουν τις δικές μας, των συναδέλφων, της σχολικής μονάδας, των γονιών και των παιδιών μας τα οποία κοινοποιούμε στη διεύθυνση και στη Συντονίστρια
- Οργανώνουμε συλλογικά τον τρόπο και τα βήματα της δουλειάς μας όπως αποφασίσει η κάθε σχολική μονάδα με γνώμονα πάντα την ουσιαστική στήριξη των παιδιών της τάξης μας, την παιδαγωγική επικοινωνία και επαφή μαζί τους και την καθολικότητα της συμμετοχής
Καλούμε τη ΔΟΕ να σταθεί στο ύψος των περιστάσεων και με βάση τα επιστημονικά δεδομένα να ζητήσει από τους συλλόγους διδασκόντων των νηπιαγωγείων να συνεδριάσουν και να αποφασίσουν οι ίδιοι για τον τρόπο στήριξης των παιδιών και των οικογενειών τους με βάση την καθολικότητα και τις παιδαγωγικές αρχές που διέπουν το νηπιαγωγείο.
Καλούμε όλους τους συλλόγους και την Ομοσπονδία να οργανώσουν τον αγώνα άμεσα, ώστε να ανοίξουν και πάλι τα σχολεία το συντομότερο δυνατό. Η μόνη απάντηση σε αυτήν την συγκυρία δεν μπορεί να ναι άλλη από ΣΧΟΛΕΙΑ ΑΝΟΙΚΤΑ και ΑΣΦΑΛΗ! Να ληφθούν άμεσα όλα τα αναγκαία και απαραίτητα μέτρα που δεν ελήφθησαν μέχρι τώρα.
Είναι ΚΑΘΗΚΟΝ, ΗΘΙΚΟ ΧΡΕΟΣ, ΤΙΜΗ και ΔΟΥΛΕΙΑ μας και θα οργανώσουμε εμείς οι ίδιες/οι την εργασία μας, έναντι ενός Υπουργείου που αδυνατεί, ολιγωρεί και αποδομεί το δημόσιο σχολείο, εμπαίζει παιδιά, γονείς και εκπαιδευτικούς.
Η ΑΠΟΤΥΧΙΑ τους να αντιμετωπίσουν την πανδημία ΔΕΝ ΘΑ ΓΙΝΕΙ για μας αδιαφορία
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 3/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη