Τηλεκπαίδευση: Οι πολιτικές ευθύνες του υπουργείου Παιδείας και οι προτάσεις της ΟΛΜΕ
Αφού δεν διέθεσαν κονδύλια για το ασφαλές άνοιγμα των σχολείων, αναγκάστηκαν να τα κλείσουν, για για να ακολουθήσει ένα νέο φιάσκο με την «περιβόητη» και πολυδιαφημισμένη εξ αποστάσεως εκπαίδευση - Οι πολιτικές ευθύνες και οι προτάσεις της ΟΛΜΕ

H OΛΜΕ από το καλοκαίρι είχε προτείνει μέτρα για το ασφαλές άνοιγμα των σχολείων τον Σεπτέμβριο (μειωμένο αριθμό μαθητών/τριων ανά τμήμα, τεστ σε μαθητές/τριες και εκπαιδευτικούς, διορισμούς εκπαιδευτικών και προσωπικού καθαριότητας κλπ), κανένα από τα οποία δεν υιοθετήθηκε από το ΥΠΑΙΘ, με αποτέλεσμα να έχουν σημειωθεί πάνω από 5000 επιβεβαιωμένα κρούσματα σε νέους/ες έως 17 ετών από την αρχή της πανδημίας.

Με δεδομένη την ανυπαρξία τεστ για τον Covid ακόμα και στα σχολεία που σημειώθηκαν κρούσματα, αγνοούμε ποιος είναι ο πραγματικός αριθμός κρουσμάτων σε μαθητές/τριες.

Σχετικά με τα μέτρα που προτείναμε, είχαμε εγκαίρως προβλέψει ότι «…αν δεν τηρηθούν, είναι πλέον ορατός ο κίνδυνος να αναγκαστεί το ίδιο το Υπουργείο και η Κυβέρνηση να προχωρήσει σε κλείσιμο των σχολείων, προκειμένου να αποφευχθούν ανεξέλεγκτες καταστάσεις».

Η κυβέρνηση που δεν διέθεσε κονδύλια για το ασφαλές άνοιγμα των σχολείων και που ακόμη και μέχρι σήμερα δεν έχει κατορθώσει να στείλει τις κατάλληλες μάσκες στα σχολεία, αφού πρώτα αγνόησε τις Εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες και ειδικούς (που πρότειναν μειωμένο αριθμό μαθητών/τριων ανά τμήμα) αναγκάστηκε να ξανακλείσει τα σχολεία, για να ακολουθήσει ένα νέο φιάσκο με την «περιβόητη» και πολυδιαφημισμένη εξ αποστάσεως εκπαίδευση (ΕξΑΕ).

Η Ομοσπονδία κατά την πρώτη αναστολή λειτουργίας των σχολικών μονάδων είχε προτείνει συγκεκριμένα μέτρα και για την ΕξΑΕ (αναβάθμιση ΠΣΔ, εξοπλισμό σε μαθητές/τριες, εκπαιδευτικούς και σχολεία, προστασία προσωπικών δεδομένων, επιμόρφωση εκπαιδευτικών, ηλεκτρονικό εκπαιδευτικό υλικό κ.ά.). Ωστόσο, τόσο το ΥΠΑΙΘ όσον αφορά στα διοικητικά μέτρα όσο και το ΙΕΠ, όσον αφορά τα παιδαγωγικά ζητήματα, για μία ακόμα φορά δεν υιοθέτησαν καμία από τις προτάσεις των εκπαιδευτικών.

Οι πολιτικές αυτές επιλογές οδηγούν στη σημερινή απαράδεκτη κατάσταση:

  • Η αδιαφορία του Υπουργείου για την αναβάθμιση των υποδομών του ΠΣΔ οδήγησε στην πλήρη κατάρρευση της τηλεκπαίδευσης τις πρώτες μέρες εφαρμογής της, και στην προβληματική της λειτουργία μέχρι και σήμερα.
  • Η απουσία στοιχειώδους προγραμματισμού. Ενδεικτικό της προχειρότητας είναι ότι την  Κυριακή το βράδυ, το ΥΠΑΙΘ άλλαξε τις διευθύνσεις των εικονικών τάξεων  που χρησιμοποιούν εκπαιδευτικοί και μαθητές, με αποτέλεσμα να χαθούν και πάλι οι πρώτες διδακτικές ώρες της Δευτέρας.
  • Η μη ταυτοποίηση των μαθητών για την είσοδό τους στην πλατφόρμα της τηλεκπαίδευσης έχει ως αποτέλεσμα άγνωστοι να εισέρχονται στις ηλεκτρονικές «τάξεις» να κινδυνεύουν τα προσωπικά δεδομένα μαθητών και καθηγητών αλλά και να παρατηρούνται ακόμα και φαινόμενα προβολής ακατάλληλων βίντεο εν ώρα «μαθήματος».
  • Η παντελής έλλειψη προστασίας προσωπικών δεδομένων μαθητών/τριων και εκπαιδευτικών και η μη συμμόρφωση του ΥΠΑΙΘ με τις συστάσεις της ΑΠΔΠΧ είχε ως αποτέλεσμα την βιντεοσκόπηση των μαθημάτων και την ανάρτησή τους στα social media, με περιπαικτικά σχόλια για μαθητές/τριες και εκπαιδευτικούς.
  • Η μη παροχή τεχνολογικού εξοπλισμού σε μαθητές/τριες και σχολικές μονάδες οδήγησε σε νέο αποκλεισμό από την εκπαίδευση όσων μαθητών/τριων ανήκουν στις ασθενέστερες εισοδηματικές τάξεις και σε ευάλωτες κοινωνικές ομάδες, με το ΥΠΑΙΘ να δίνει μάλιστα εντολή να παίρνουν και απουσίες. Πρόβλημα εξοπλισμού αντιμετωπίζουν και όσες οικογένειες διαθέτουν έναν υπολογιστή, από τον οποίο όμως πρέπει ταυτόχρονα να εργαστούν οι γονείς και να εκπαιδευτούν δύο και τρία παιδιά. Οι δεσμεύσεις της κυβέρνησης για χορήγηση 80.000 τάμπλετ από τον Ιανουάριο είναι προς το παρόν μόνο λόγια.
  • Η δήθεν δωρεάν συμμετοχή των μαθητών/τριων μέσω σταθερού τηλεφώνου, που δεν είναι δωρεάν για όσους συνδρομητές δεν έχουν πρόγραμμα απεριόριστων αστικών κλήσεων, οδήγησε σε υπέρογκες χρεώσεις τις οικογένειες των μαθητών/τριων.
  • Ο επωμισμός του τεράστιου κόστους τεχνολογικού εξοπλισμού από τους εκπαιδευτικούς.
  • Ταυτόχρονα έχουμε το εξαιρετικά αντιπαιδαγωγικό και μορφωτικά μη αποδοτικό  φαινόμενο οι μαθητές/τριες να βρίσκονται μπροστά στην οθόνη για επτά διδακτικές ώρες το πρωί για να παρακολουθούν τα μαθήματα του σχολείου και να συνεχίζουν και αργότερα, πάλι μπροστά σε μία οθόνη, τις εξωσχολικές τους δραστηριότητες. Το ΙΕΠ από την πλευρά του δεν έκανε ποτέ την απαραίτητη χαρτογράφηση των κενών της περυσινής χρονιάς, δεν εξέδωσε σαφείς και ρεαλιστικές οδηγίες για την κάλυψη τις ύλης που χάθηκε, επαναπαύθηκε σε γενικόλογες παιδαγωγικές οδηγίες και το ελλειμματικό διδακτικό υλικό για την ΕξΑΕ, δεν επιμόρφωσε συστηματικά και οργανωμένα τους εκπαιδευτικούς για την εξ αποστάσεως διδακτική μεθοδολογία, και παραμένει για δεύτερη σχολική χρονιά άφωνο. Αγνοώντας κάθε παιδαγωγική αρχή δεν εισηγείται ούτε καν τη μείωση της ύλης και τη μη εφαρμογή της τράπεζας θεμάτων, παρότι χάθηκαν και χάνονται χιλιάδες διδακτικές ώρες.

Τα παραπάνω αποδεικνύουν για μία ακόμα φορά την ανεπάρκεια και την ανευθυνότητα του ΥΠΑΙΘ και της κυβέρνησης, που επί 8 μήνες δεν προετοίμασαν την ομαλή λειτουργία της ΕξΑΕ.

Αγνοώντας της πραγματικότητα αυτή, η Υπουργός Παιδείας εξακολουθεί να δηλώνει περιχαρής ότι όλα βαίνουν καλώς και να  προβαίνει και πάλι σε αόριστες εξαγγελίες. Εξακολουθεί να ασχολείται μόνο με την επικοινωνιακή της πολιτική, αδιαφορώντας για τεράστια προβλήματα που αντιμετωπίζει η εκπαιδευτική κοινότητα.

Όχι μόνο ΥΠΑΙΘ και κυβέρνηση δε διέθεσαν ούτε 1€ για την προετοιμασία της ΕξΑΕ από το κρατικό ταμείο, αλλά δεν αξιοποίησαν ούτε  ευρωπαϊκά κονδύλια, που ήταν γνωστά από αρχές Σεπτεμβρίου, μέσω των οποίων η Πορτογαλία διέθεσε 100.000 υπολογιστές στα σχολεία της για τις ανάγκες της ΕξΑΕ.

Το βάρος  των συνεπειών  της αρνητικής πολιτικής του ΥΠΑΙΘ πέφτει και πάλι στις πλάτες των εκπαιδευτικών, που αν και γνωρίζουν ότι η δια ζώσης διδασκαλία είναι αναντικατάστατη, πασχίζουν να προσφέρουν έστω και εξ αποστάσεως, με αποκλειστικά δικά τους μέσα για μία ακόμα φορά, την μόρφωση που αξίζει στη νέα γενιά.

Το ΔΣ της ΟΛΜΕ απαιτεί το ΥΠΑΙΘ να προχωρήσει άμεσα:

  • Στην αναβάθμιση του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου με υπολογιστικούς πόρους και ανθρώπινο δυναμικό.
  • Στην παροχή του απαραίτητου εξοπλισμού για μαθητές, εκπαιδευτικούς και σχολεία.
  • Στη δραστική μείωση της ύλης σε όλα τα μαθήματα όλων των τάξεων και ειδικά της Γ’ Λυκείου, στην επανάληψη της εξ αποστάσεως διδαχθείσας ύλης, μόλις ανοίξουν τα σχολεία και στην κατάργηση της τράπεζας θεμάτων.
  • Στη μη προσμέτρηση των απουσιών στους μαθητές που αδυνατούν να συμμετέχουν στην τηλεκπαίδευση.
  • Στην προστασία των προσωπικών δεδομένων της εκπαιδευτικής κοινότητας.

Ζητάμε άμεση συνάντηση με την Υπουργό Παιδείας για όλα τα ανωτέρω ζητήματα και για όσα άλλα ταλανίζουν την δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

Καλούμε όλους/ες τους/τις εκπαιδευτικούς να συμμετέχουν μαζικά στην απεργία της 26ης Νοεμβρίου, που κήρυξε η ΑΔΕΔΥ για να διεκδικήσουμε τα δίκαια αιτήματα της εκπαιδευτικής κοινότητας και της ελληνικής κοινωνίας.

 

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 3/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Μετρό Θεσσαλονίκης
Μετρό Θεσσαλονίκης: Στα 60 λεπτά η τιμή του εισιτηρίου - Μείωση και στα λεωφορεία
Στα 0,60 ευρώ το εισιτήριο για ένα εξάμηνο στο μετρό, μετά τη λειτουργία του και μείωση στο ίδιο τίμημα του εισιτηρίου του ΟΑΣΘ
Μετρό Θεσσαλονίκης: Στα 60 λεπτά η τιμή του εισιτηρίου - Μείωση και στα λεωφορεία