Με τέσσερα παράλληλα κείμενα, ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης «Ηρώ Κωνσταντοπούλου», Φυλής, Άνω Λιοσίων, Ζεφυρίου, καταγγέλλει την κυβέρνηση για την τηλεκπαίδευση και συγκεκριμένα αναφέρει: "τηλε-«εκπαίδευση» ή αλλιώς… πως θα σκοτώσουμε το δημόσιο σχολείο".
Παράλληλα ζητάει μέτρα στήριξης για τα ειδικά σχολεία που παραμένουν ανοικτά χωρίς να έχουν ληφθεί τα απαραίτητα μέτρα προστασίας για μαθητές και εκπαιδευτικούς. Ο σύλλογος εκφράζει επίσης τη συμπαράσταση του στην Α' ΕΛΜΕ Θεσσαλονικής, μέλη της οποίας διώκονται για την συνδικαλιστική τους δράση.
Ο Σύλλογος θα συμμετάσχει στην πανεργατική απεργία της 26η Νοεμβρίου.
Οι αναπληρωτές δεν είναι εργαζόμενοι β’ κατηγορίας!
Καταγγέλλουμε τις αυθαίρετες απειλές, εκβιασμούς και λανθασμένες πληροφορίες που διακινούνται με ευθύνες διευθυντών σχολείων και διευθυντών εκπαίδευσης αναφορικά με τα δικαιώματα των αναπληρωτών, το ωράριο και τη μισθοδοσία τους.
Οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί για πάνω από μια δεκαετία καλύπτουν τους εαυτούς τους σε κενά πάγια, διαρκή και εκρηκτικά!
- Η πολιτική των μηδενικών διορισμών όλων των κυβερνήσεων διαχρονικά και το προσοντολόγιο, οι τεράστιες ανακατατάξεις στους πίνακες, οι αποκλεισμοί και οι απολύσεις που αυτό φέρνει
- οι εξαντλητικές μετακινήσεις από τη μια άκρη στην άλλη της χώρας κάθε χρόνο, αφήνοντας πίσω οικογένειες, φίλους και προσωπικό προγραμματισμό, γονατίζοντας οικονομικά τους συναδέλφους
- η εναλλαγή μεταξύ ανεργίας-εργασίας
- οι άθλιες ελαστικές εργασιακές σχέσεις με συμβάσεις 9 μηνών, 3μηνων προσφάτως, μειωμένου ωραρίου κλπ
έχουν δημιουργήσει ασφυκτικούς όρους ανασφάλειας για τη δουλειά και τη ζωή χιλιάδων αναπληρωτών εκπαιδευτικών.
Σε πολλά σχολεία αυτές τις ημέρες, οι αναπληρωτές ενημερώνονται ξαφνικά πως ο μισθός τους συνδέεται με τις ώρες εργασίας, και παρά το γεγονός ότι προβλέπεται αναμόρφωση του προγράμματος για όλους τους εκπαιδευτικούς, σε πολλά σχολεία οι αναπληρωτές καλούνται να συνεχίσουν να κάνουν το σύνολο των διδακτικών ωρών τους, αναλαμβάνοντας τελικά την πλειοψηφία των διδακτικών ωρών στη σχολική μονάδα.
Υπό την ανοχή των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης, αλλά και φυσικά του ίδιου του Υπουργείου, από τη στιγμή που δεν έχει δώσει σαφείς οδηγίες για τη διεξαγωγή της τηλε-«εκπαίδευσης», παρά μόνο γενικές αοριστολογίες, επικαλούνται ορισμένοι πώς οι αναπληρωτές οφείλουν να συμπληρώνουν όλο το ωράριό τους, γιατί σε διαφορετική περίπτωση δε θα πληρωθούν τον μισθό στο σύνολό του. Επιπλέον, κάποιοι χρησιμοποιούν το πρόσχημα ότι κάποια μαθήματα ειδικοτήτων είναι μονόωρα και δεν πρέπει να χαθούν, λες και φταίνε οι αναπληρωτές για τις ώρες μαθημάτων που χάνονται. Αποκλειστική ευθύνη για το χάσιμο διδακτικών ωρών και το κλείσιμο των σχολείων έχει η κυβέρνηση, καθώς δεν φρόντισε να πάρει ΟΥΤΕ ΕΝΑ μέτρο για τη θωράκιση της δημόσιας υγείας και των σχολείων.
Καλούμε τους συλλόγους διδασκόντων να προσαρμόσουν τα προγράμματα με βάση τις ανάγκες των μαθητών και των τάξεων τους. Όχι στα εξωπραγματικά και ανθυγιεινά ωράρια για μαθητές και εκπαιδευτικούς στην οθόνη, τα καθημερινά (τηλε)5ωρα για τους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς.
Δε θα επιτρέψουμε τη διάσπαση των εργαζομένων στην εκπαίδευση σε μόνιμους και αναπληρωτές!
Δε θα τους περάσει!!!
Οι διοικητικές αυθαιρεσίες θα πέσουν στο κενό!!
ΕΞΙΣΩΣΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΜΟΝΙΜΩΝ ΚΑΙ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ! ΚΑΝΕΝΑΣ/ΚΑΜΙΑ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗΣ/ΤΡΙΑ ΑΠΟΛΥΜΕΝΟΣ/Η!
ΜΟΝΙΜΟΠΟΙΗΣΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤ(ΡΙ)ΩΝ - ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΟ ΠΤΥΧΙΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΡΟΫΠΗΡΕΣΙΑ
ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΟΥ Ν. 4589 του ΠΡΟΣΟΝΤΟΛΟΓΙΟΥ
Τηλεκπαίδευση
Διαλύουν τη δημόσια και δωρεάν εκπαίδευση, τα μορφωτικά και εργασιακά δικαιώματα!
Να μην το επιτρέψουμε! Για την υπεράσπιση της ζωής και της υγείας μας, του δημόσιου σχολείου, των ελευθεριών και των δικαιωμάτων μας, την Πέμπτη 26/11 ΟΛΟΙ/ΟΛΕΣ ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ! Κλείνουμε τις οθόνες!
Το χρονικό της τηλε-«εκπαίδευσης» ή αλλιώς… πως θα σκοτώσουμε το δημόσιο σχολείο!
Το έγκλημα ξεκίνησε στη Β’βάθμια: 1η ημέρα τηλεκπαίδευσης, η Webex κράσαρε (κοινώς κατέρρευσε). 2η ημέρα, έπεσε το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο. 3η ημέρα, μπήκαν εξωσχολικοί. 4η ημέρα, πετούσε έξω μαθητές και εκπαιδευτικούς και είχαμε το μπες – βγες. 5η ημέρα, λίγο απ’ όλα. Ξημερώματα έκτης ημέρας άλλαξαν οι κωδικοί.
Τετάρτη 18 Νοέμβρη μπήκε και η Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση: το σύστημα έπεσε πάλι. Πέμπτη 20/11 και Παρασκευή 21/11: το σύστημα αδυνατεί να σηκώσει τους πάντες. Οι τυχεροί που ακούν και ακούγονται υποδέχονται ένα μέρος των μαθητών. Πολλοί από αυτούς με κινητά. «Εκπαίδευση» μπροστά σε μια οθόνη. Ώρες μπροστά σε μια οθόνη. Μαθητές και μαθήτριες, δάσκαλοι και καθηγητές με τεράστιο εκνευρισμό. «Μιλάτε αργά, μην ανοίγετε τα μικρόφωνα, μιλάτε δυνατά. Επαναλαμβάνω, δεν ακούγεστε.» Αρκετοί δεν μπαίνουν καν. Ο υπολογιστής παλιός. Στο σπίτι που κάνουν μάθημα 2 ή 3 παιδιά. Η περιοχή που δεν έχει καλό δίκτυο, ο άνεργος γονιός που δεν έχει να πληρώσει. Να τελειώσουν για να μελετήσουν μπροστά σε μια οθόνη. Αύριο να είναι όλοι προετοιμασμένοι και στις θέσεις τους!!!
Σα να μην έφταναν τα παραπάνω, δε λείπουν οι απειλές και οι εκφοβισμοί προς τους εκπαιδευτικούς. Ως «αδικαιολογήτως απόντες» μήνυσε ο Διευθυντής Εκπαίδευσης Κ.Κάππος σε διευθυντές θα χαρακτηρίζονται οι εκπαιδευτικοί που δε θα μπουν στη WEBEX! Δεν θα επιτρέψει, λέει ο διευθυντής, τα παιδιά να μείνουν χωρίς «εκπαίδευση»! Τρανός υπερασπιστής των επιλογών του υπουργείου… για μια «εκπαίδευση» που μόνο αυτοί την βλέπουν και την ονομάζουν εκπαίδευση.
Κι όμως. αδικαιολογήτως απόντες είναι ο Διευθυντής Εκπαίδευσης Κάππος, τα στελέχη εκπαίδευσης και οι συντονιστές, αλλά πάνω απ’ όλους το Υπουργείο Παιδείας. Απόντες από τις ανάγκες των μαθητών, από την απόφαση μας να κρατήσουμε όρθιο το δημόσιο σχολείο. Συνειδητά απόντες.
Συνειδητές και οι επιλογές τους να φτιάξουν ένα άλλο σχολείο. Αυτό της αμάθεια που χωρά μόνο λίγους κι αυτούς παρατηρητές μιας γνώσης που τρεμοσβήνει στην οθόνη για μια στιγμή... Ενός σχολείου που «υποχρεωτικά» αποκλείει όσους δεν μπορούν, όσους δεν έχουν, όσους δυσκολεύονται! Ένα παράλληλο τηλε-σχολείο που έρχεται να αντικαταστήσει το δημόσιο δωρεάν δια ζώσης!
Ακραίος εμπαιγμός και η υπόσχεση Κεραμέως για 80.000 Η/Υ ή tablets σε όλη την εκπαίδευση, όταν οι μαθητές μόνο της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης αριθμούν περί τους 700.000 και οι εκπαιδευτικοί συνολικά περί τις 100.000. Εκτός κριτικής και η χρήση του κινητού τηλέφωνου ως μέσο εκπαίδευσης, όταν μέχρι πριν από λίγο η χρήση του θεωρούνταν αιτία τιμωρίας. Πόσο μάλλον όταν η κ. Κεραμέως δηλώνει πως μπορεί να προχωρά ύλη από σταθερό τηλέφωνο και καμαρώνει γιατί τώρα εξασφάλισε δωρεάν σταθερό για χρήση εξ αποστάσεως!!!
Όσο για το κατάλληλα προσαρμοσμένο εκπαιδευτικό υλικό, το ΙΕΠ έβγαλε την υποχρέωση αναρτώντας έναν οδηγό προς ναυτιλομένους, επισείοντας την ατομική τους ευθύνη…Ούτε μετάφραση της πλατφόρμας webex δεν φρόντισαν να κάνουν! Για τα προσωπικά δεδομένα δε και το ασφαλές περιβάλλον, η συνεχής παραβίασή τους δείχνει το μέγεθος της ευαλωτότητάς τους με αναρτήσεις που προσβάλλουν ακόμη και τη γενετήσια αξιοπρέπεια των εκπαιδευτικών και των μαθητών.
Αλλά τα αντιεκπαιδευτικά κυβερνητικά εγκλήματα δεν τελειώνουν εδώ...
Η εμπειρία μας δείχνει ότι οι κοινωνικές ανισότητες διευρύνονται. Όχι μόνο λόγω της έλλειψης μέσων. Η έννοια της τάξης και της εκπαιδευτικής σχέσης, βασικών στοιχείων της εκπαίδευσης, διαλύονται. Η τάξη ως σύνολο μαθητών και εκπαιδευτικού, στον ίδιο χώρο, με τα ίδια μέσα, με οικοδόμηση σχέσεων αλληλεπίδρασης, συναισθημάτων και αναζητήσεων αποτελεί αναγκαία συνθήκη για το εκπαιδευτικό έργο, που περιλαμβάνει από τη γνώση μέχρι τη διαμόρφωση δημιουργικών και ενεργών ανθρώπων. Η τηλεκπαίδευση όχι απλά δεν μπορεί να ανταποκριθεί σε αυτό, αλλά όταν αντικαθιστά τη ζώσα εκπαίδευση, το τραυματίζει ανεπανόρθωτα.
Επιπλέον οι υλικές συνθήκες για ανεξάρτητη μελέτη/εργασία στο σπίτι είναι προφανώς πολύ άνισες. Προβλήματα επιβίωσης μεταφράζονται σε ανασφαλές περιβάλλον. Κάποια παιδιά έχουν βοήθεια από κάποιον ενήλικα, εντός ή εκτός σπιτιού, που τους δίνει υποστήριξη, προσοχή, απαντήσεις σε ερωτήματα, ρόλο που έπαιζε ο εκπαιδευτικός και το σχολείο, ενώ τώρα είναι απλά «ωσεί παρόντα» στην τηλετάξη κι όχι όλα. Και σίγουρα τα παιδιά των λαϊκών τάξεων, που η σχέση τους με τη γνώση δεν έχει δρομολογηθεί λόγω δυσκολιών του οικογενειακού τους περιβάλλοντος, αλλά οικοδομείται στο σχολείο μέρα με τη μέρα, όταν αυτό λείπει, πιο εύκολα οδηγούνται στην παραίτηση και την εγκατάλειψη. Πολύ περισσότερο τα παιδιά μεταναστών και προσφύγων, παιδιά Ρομά ή άλλων μειονοτήτων ή ευάλωτων ειδικών ομάδων που το σχολικό πλαίσιο αποτελεί γι’ αυτά ένα από τα λίγα σημείο αναφοράς. Όλα αυτά επιδεινώνονται ακόμη περισσότερο για τους μαθητές και καθηγητές της Τεχνικής Εκπαίδευσης, λόγω της κοινωνικοοικονομικής σύνθεσης του μαθητικού πληθυσμού και των εργαστηριακών μαθημάτων.
Την ίδια στιγμή οι εκπαιδευτικοί βρίσκονται στο επίκεντρο μιας επιπλέον ψυχοφθόρας διαδικασίας.
- Με την αναζήτηση υλικών μέσων και τεχνογνωσίας, με δικά τους έξοδα. Με την κυβέρνηση να θεωρεί πως οι εκπαιδευτικοί μπορούν να κάνουν “μάθημα” από κινητό!! Με τους προσωπικούς υπολογιστές των εκπαιδευτικών να καταρρέουν, αφού δεν είναι για επαγγελματική χρήση και χρησιμοποιούνται ατέλειωτες ώρες.
- Με την αναγκαστική μετατροπή του σπιτιού τους σε χώρο εργασίας αφού τα σχολεία δεν μπορούν να καλύψουν όσους το επιθυμούν.
- Η Διοίκηση και το Υπουργείο Παιδείας παραβιάζει συνεχώς και τον χρόνο εργασίας τους, καλώντας τους να εφαρμόσουν εγκυκλίους, μεταμεσονύκτια ή Σαββατοκύριακα.
- Εκπαιδευτικοί που αφιέρωσαν τα χρόνια της ζωής τους για «να μάθουν στα παιδιά γράμματα», αλλά και αναπληρωτές εκπαιδευτικοί που διακτινίζονται σήμερα σε όλη την Ελλάδα για ένα κομμάτι ψωμί, βιώνουν καθεστώς απίστευτης πίεσης και ανασφάλειας.
- Και πάνω από όλα καθημερινά βιώνουν το καχέκτυπο τηλετάξης που δεν βλέπουν τους μαθητές τους, που δεν ξέρουν ποιοι τους βλέπουν και που η μια στις τρεις φράσεις είναι «με ακούτε;».
Όλα τα παραπάνω επιβεβαιώνουν και διεθνείς μελέτες, καταδεικνύοντας ταυτόχρονα και τα σοβαρά ψυχοκοινωνικά προβλήματα που αναπτύσσονται στη νεολαία με εγκλεισμό και πολύωρη παρακολούθηση οθονών για τηλεκπαίδευση, τηλεπαφή και τηλε-οτιδήποτε.
Την ίδια στιγμή η κυβέρνηση ενδιαφέρεται να αξιοποιήσει την πανδημία ως ευκαιρία για το πέρασμα νέων αντιδραστικών μέτρων. Νομοθέτησε την αύξηση των μαθητών στην τάξη, έδωσε ήδη περίπου ένα εκατομμύριο ευρώ για να λειτουργήσει η Τράπεζα Θεμάτων, αρνήθηκε να συζητήσει στην κατεύθυνση των ανοικτών σχολείων με βάση τα αιτήματα εκπαιδευτικών και μαθητών. Ζητά από τους εκπαιδευτικούς να «προχωρήσουν την ύλη», να βάζουν απουσίες κρίνοντας την επαρκή φοίτηση, να αναλάβουν την ευθύνη ως σύλλογος διδασκόντων για την εύρυθμη λειτουργία της τηλεκπαίδευσης. Οι συμφωνίες της κυβέρνησης με επιχειρήσεις κεκλεισμένων των θυρών, προδιαγράφει ένα μέλλον αύξησης της ιδιωτικοποίησης της εκπαίδευσης και λειτουργίας της ως πεδίου κέρδους και σκανδάλων σαν αυτού των 6 εκατομμυρίων ευρώ για 1,6 εκατ. άχρηστες μάσκες.
Είναι ώρα να πούμε: Φτάνει πια! ως εδώ!
Μετά το δεύτερο lockdown και το κλείσιμο των σχολείων, καθώς και τα σχέδια για διαρκή ανοιγοκλεισίματα, χωρίς κανένα μέτρο ενίσχυσης της δημόσιας υγείας και της κοινωνικής προστασίας γίνεται φανερό ότι η κυβέρνηση αδιαφορεί για όσα εμείς δυσφορούμε. Γιατί προτεραιότητά της είναι να επιβάλλει τη σωτηρία των επιχειρηματικών κερδών πάνω από τις ζωές μας. Και θέλει να μας έχει συνένοχους σε αυτή την επιλογή. Αυτή να κάνει ότι ενδιαφέρεται για την εκπαίδευση και εμείς να περιοριστούμε στο ρόλο του δημόσιου υπαλλήλου που υπακούει στις εντολές της διοίκησης. Λέμε δυνατά: «συνένοχο στο φόνο δε θα με έχετε»! Συγκροτούμαστε στα σωματεία μας για να αντισταθούμε και να διεκδικήσουμε συλλογικά.
Καλούμε όλους τους συλλόγους διδασκόντων να συνεδριάσουν εκ νέου, να λάβουν υπόψη τους τις ιδιαίτερες συνθήκες κάθε σχολικής μονάδας, να καταγράψουν τα ερωτήματα, τα προβλήματα που έχουν προκύψει και να προχωρήσουν στις παρακάτω αποφάσεις:
- Απαιτούμε την κατάργηση της υποχρεωτικότητας της σύγχρονης εξ αποστάσεως και αμφισβητούμε την επιβολή της, με βάση πρώτα και κύρια την βασική αρχή της ισότιμης πρόσβασης όλων των παιδιών στη δημόσια δωρεάν εκπαίδευση. Με βάση αυτό κανείς/καμιά εκπαιδευτικός να μη δεχτεί να βάζει απουσίες, να μην θεωρεί διδακτέα την ύλη.
- Λαμβάνοντας υπόψη τον αντιπαιδαγωγικό χαρακτήρα των ωρολόγιων προγραμμάτων που προβλέπονται στο ΦΕΚ και οδηγεί σε εξωπραγματικά και ανθυγιεινά ωράρια για μαθητές και εκπαιδευτικούς στην οθόνη. Ο κάθε σύλλογος διδασκόντων θα διαμορφώσει το πρόγραμμα που θεωρεί κατάλληλο για τους/τις μαθητ(ρι)ες του σχολείου και της τάξης του.
- Καμία και κανένας να μην εργάζεται με δικά του μέσα. Τα μέσα και ο τρόπος που ο/η κάθε εκπαιδευτικός θα επιλέξει με βάση τις ανάγκες των παιδιών οφείλει να γίνεται μέσω των δυνατοτήτων και μέσων που μας παρέχει η κάθε σχολική μονάδα που υπηρετούμε, από την έδρα της σχολικής μας μονάδας. Το κόστος του εξοπλισμού αποτελεί αποκλειστική ευθύνη του υπουργείου και όχι των εκπαιδευτικών και των μαθητών. Όσοι εκπαιδευτικοί επιθυμούν, να παρέχουν την εργασία τους στο χώρο του σχολείου. Η οικία μας και τα τεχνολογικά μέσα που διαθέτουμε δεν ανήκουν στο υπουργείο.
- Καταγραφή όλων των αναγκών/ελλείψεων των μαθητών και κάλυψη όλων των μαθητών/μαθητριών μας με εξοπλισμό (δωρεάν Η/Υ, κάμερα, ηχεία, εκτυπωτή, μελάνια, χαρτί, δωρεάν σύνδεση στο διαδίκτυο) και των εκπαιδευτικών που δεν επιθυμούν ή δεν μπορούν να προσέρχονται στο σχολείο για την παροχή εξ αποστάσεως, χωρίς αποκλεισμούς για χιλιάδες μαθητές των δημόσιων σχολείων της χώρας με βάση τη συνταγματική επιταγή της παροχής δημόσιας/δωρεάν εκπαίδευσης για όλους τους πολίτες,.
- Άμεση μείωση/ανακατονομή της ύλης ώστε να μπορέσουν επαρκώς να ανταποκριθούν οι εκπαιδευτικοί στη διδασκαλία της και οι μαθητές στην αφομοίωσή της,
- Με αίσθημα παιδαγωγικής ευθύνης, συλλογικότητας και αλληλεγγύης, θα κρατήσει ζωντανή τη στήριξη την επαφή, την επικοινωνία και την παιδαγωγική σχέση με τους μαθητές και τις οικογένειές τους. Με γνώμονα πάντα τις ιδιαίτερες ανάγκες και δυνατότητες των μαθητ(ρι)ών, θα επιλέξει τα μέσα και τη μορφή της επικοινωνίας και θα οργανώσει το διδακτικό του έργο και την επαφή με τους/τις μαθητ(ρι)ές (e-mail, ασύγχρονη κλπ.).
- Όλα τα παραπάνω ερωτήματα, προβλήματα, ελλείψεις, δυσκολίες, ζητήματα προσωπικών δεδομένων κλπ., προκειμένου να είναι όλοι οι εκπαιδευτικοί καλυμμένοι και να αναλάβουν όσοι πιέζουν και απειλούν τις ευθύνες τους, να σταλούν στη διεύθυνση ΠΕ και τους συντονιστές εκπαίδευσης, απαιτώντας να πάρουν έγγραφες απαντήσεις για την αντιμετώπισή τους.
Τώρα και όχι αύριο διεκδικούμε:
-Διενέργεια μαζικών επαναλαμβανόμενων τεστ σε όλους τους συναδέλφους αλλά και στους μαθητές, ώστε να υπάρξει άμεση παρέμβαση σε περίπτωση που χρειαστεί, και να ελέγχεται η διάδοση του ιού.
-Καθημερινή πλήρης λειτουργία των σχολείων με μειωμένο αριθμό μαθητών στο τμήμα (12-15), ανάλογα με τα τ.μ. των αιθουσών ώστε να τηρούνται οι αποστάσεις, με αξιοποίηση σχολείων που έκλεισαν όλα τα προηγούμενα χρόνια και κάθε είδους κτηρίων, ακόμα και ιδιωτικών, που θα μπορούσαν να βρεθούν διαθέσιμα σε κάθε δήμο. Άμεση εκπόνηση κεντρικού πανελλαδικού σχεδίου για νέα σχολικά κτίρια που να καλύπτουν τις ανάγκες για σχολική στέγη.
-Δημιουργία όλων των απαραίτητων δομών ενισχυτικής διδασκαλίας (παράλληλη, κατ΄ οίκον, πρόσθετη) για τους μαθητές που δε μπορούν λόγω πανδημίας να παρακολουθήσουν τη δια ζώσης διαδικασία και παραμένουν περιορισμένοι στο σπίτι.
-Μαζικοί μόνιμοι διορισμοί/ μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών αποκλειστικά με βάση το πτυχίο και ολόκληρη την προϋπηρεσία για να καλυφθούν ΤΩΡΑ όλα τα κενά! Κατάργηση εδώ και τώρα του απαράδεκτου θεσμού των ΑΜΩ και των 3μηνιαίων αναπληρωτών. Κατάργηση του ν. 4692/20 της Κεραμέως και του νόμου του προσοντολογίου του Γαβρόγλου.
-Μέτρα στήριξης των συναδέλφων που εργάζονται μακριά από τον τόπο μόνιμης κατοικίας τους (στέγαση, σίτιση, μετακίνηση).
-Εξασφάλιση όλου του απαραίτητου αριθμού μόνιμων εργαζομένων στην καθαριότητα των σχολείων, ώστε να διασφαλίζονται οι υγειονομικοί όροι καθ’ όλη τη διάρκεια της λειτουργίας του σχολείου. Μονιμοποίηση των καθαριστριών. Επαναπρόσληψη των απολυμένων μεταναστ(ρι)ων καθαριστ(ρι)ων. Κατάργηση της ρατσιστικής διάταξης.
-Δωρεάν διάθεση του αναγκαίου υλικού προστασίας στα σχολεία (μάσκες, γάντια, αντισηπτικά, υλικά καθαριότητας) με έκτακτη επιχορήγηση στις σχολικές επιτροπές.
-Αναδιάταξη- Μείωση της ύλης για τη νέα χρονιά
-Εξασφάλιση των αναγκαίων αδειών για τους εκπαιδευτικούς που ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες, χωρίς «αστερίσκους». Ίσα δικαιώματα για μόνιμους και αναπληρωτές.
-Κατάργηση της τροπολογίας, της ΠΝΠ και της ΥΑ που αφορά τις κάμερες και την εξ αποστάσεως.
-Δημιουργία Σχολιατρικής Υπηρεσίας που θα έχει την ευθύνη για τον έλεγχο λειτουργίας των σχολείων αλλά και τη διαχείριση των κρουσμάτων.
Ενίσχυση του δημόσιου συστήματος υγείας ΤΩΡΑ για να σωθεί ο λαός!
-Επίταξη ΤΩΡΑ, των κρεβατιών, των κλινικών, των εργαστηρίων, του ιατροτεχνολογικού εξοπλισμού, των 350 κρεβατιών ΜΕΘ του ιδιωτικού τομέα μαζί με το προσωπικό ώστε να ενταχθούν στον κρατικό σχεδιασμό για την αντιμετώπιση της πανδημίας του κορονοϊού χωρίς αποζημίωση. Να καταργηθούν οι επιδοτήσεις στους επιχειρηματικούς ομίλους της υγείας. Ένταξη όλων των μονάδων υγείας στρατιωτικών, πανεπιστημιακών, ιδιωτικών νοσοκομείων σε ενιαίο σχέδιο αντιμετώπισης της πανδημίας.
- Άμεσο άνοιγμα όλων των κλινών ΜΕΘ και ΜΑΦ (κενών και νέων, σύνολο 2000 ΜΕΘ, 1500 ΜΑΦ και στελέχωσή τους με το κατάλληλο προσωπικό. Άμεση αγορά αναπνευστήρων ώστε θέσεις ΜΑΦ να μετατραπούν σε θέσεις ΜΕΘ
-Υλοποίηση ΤΩΡΑ μέτρων για την επάρκεια σε μέσα ατομικής προστασίας των υγειονομικών.
-Διενέργεια test μόνο βάσει επιστημονικών ενδείξεων, απολύτως δωρεάν και με ευθύνη των κρατικών φορέων σε μεγάλες ομάδες πληθυσμού σύμφωνα με τις τρέχουσες οδηγίες του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας και σε όλους ανεξαιρέτως τους υγειονομικούς. Άμεση και δωρεάν πρόσβαση στο ΕΣΥ σε όλους όσους χρήζουν διερεύνησης και συνέχεια της ιατρικής παρακολούθησης στο σπίτι. Άμεση πρόσβαση όλων όσων εμφανίζουν συμπτώματα σε γιατρό. Κανείς σπίτι αδιάγνωστος. Να μην γίνει το «μένουμε σπίτι», πεθαίνουμε σπίτι!
-Διορισμό ΤΩΡΑ με πράξη νομοθετικού περιεχομένου, κατά παρέκκλιση των διατάξεων που ισχύουν, μόνιμων γιατρών. Άμεση στήριξη του ΕΣΥ με μαζικές προσλήψεις μόνιμου προσωπικού
-Διορισμό σε μόνιμες θέσεις Επιμελητών Β’ όσων επικουρικών γιατρών προσλαμβάνονται για την αντιμετώπιση της επιδημίας.
-Μέριμνα για ευπαθείς ομάδες – άπορους – αστέγους – φυλακισμένους - πρόσφυγες με αναγκαίο εξοπλισμό και ασφαλείς συνθήκες διαβίωσης. Οι συνταξιούχοι, οι απομονωμένοι, οι αδύναμοι θα χρειαστούν εισοδηματική ενίσχυση, αλλά και ευρύτερη κοινωνική βοήθεια, προκειμένου να αποφευχθούν ακραία φαινόμενα δυστυχίας. Να κλείσουν τα στρατόπεδα του αίσχους! Επείγουσα αποσυμφόρηση των φυλακών!
Το αμέσως επόμενο διάστημα προχωράμε σε:
- Παράσταση διαμαρτυρίας την Τρίτη 24/11 στη ΔΙΠΕ Δυτ. Αττικής
- Διαδικτυακή Συνέλευση του συλλόγου με όλα τα σχολεία και τους εκπαιδευτικούς για να καταγραφεί όλη η εικόνα και να αποφασίσουμε συλλογικά.
- Συμμετέχουμε μαζικά στην απεργιακή κινητοποίηση του ΕΚΑ και της ΑΔΕΔΥ στις 26/11. Ειδικά μετά το όργιο καταστολής στις κινητοποιήσεις του Πολυτεχνείου, γίνεται φανερό ότι θέλουν να βγάλουν τις διεκδικήσεις μας στην παρανομία για να περνούν ανενόχλητοι τα σχέδιά τους.
- Συντονιζόμαστε μεταξύ μας και με τους συλλόγους της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, καθώς και με συλλόγους γονέων.
- Καλούμε την ΔΟΕ να αναλάβει τις ευθύνες της και να οργανώσει τα αντίστοιχα σε όλους τους συλλόγους ώστε ο αγώνας μας να συντονιστεί και να πάρει πανελλαδική διάσταση. Το ΔΣ της ΔΟΕ να καλύψει συνδικαλιστικά τους συναδέλφους που δεν θα υλοποιήσουν την ΕΑΕ του ΥΠΑΙΘ, είτε λόγω έλλειψης τεχνολογικού εξοπλισμού, είτε γιατί δεν έχουν τον κατάλληλο χώρο και δεν τους παρέχεται η δυνατότητα να την πραγματοποιήσουν.
Προτεραιότητα δική μας είναι η ζωή, η υγεία, η παιδεία και η ελευθερία του Λαού!
Για τα Ειδικά Σχολεία που παραμένουν ανοιχτά
Από την άνοιξη ακόμα οι εκπαιδευτικοί κατέθεσαν συγκεκριμένες προτάσεις – διεκδικήσεις για τον τρόπο που τα Ειδικά Σχολεία μπορούν να παραμένουν ανοιχτά και υγειονομικά ασφαλή, τις οποίες η κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας πέταξαν στα σκουπίδια. Με το αντιεπιστημονικό αφήγημα ότι «στα σχολεία δε μεταδίδεται ο ιός» και με την επίκληση της «ατομικής ευθύνης», προσπαθούν όλο αυτό το διάστημα να καλύψουν τις εγκληματικές τους ευθύνες.
Οι εργαζόμενοι στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση (Εκπαιδευτικοί – ΕΕΠ – ΕΒΠ), που όλο αυτό το διάστημα κρατούν όρθια τα Ειδικά Σχολεία, γνωρίζουν καλά ότι πρέπει να είναι ανοιχτά, επειδή ο εκπαιδευτικός χρόνος που χάνεται από το κλείσιμό τους, δύσκολα μπορεί να αναπληρωθεί. Τα παιδιά με ειδικές ανάγκες χρειάζονται ένα δομημένο διεπιστημονικό πρόγραμμα παρέμβασης, με ολόπλευρη στήριξη, προκειμένου να αποκτήσουν δεξιότητες, είτε αυτές αφορούν την αυτονομία τους, είτε τη γνωστική, συναισθηματική, κοινωνική τους ανάπτυξη. Η αναστολή των διεπιστημονικών παρεμβάσεων σε συγκεκριμένο πλαίσιο όχι απλά αφήνει τα παιδιά σε μια στασιμότητα, αλλά, ανάλογα με την αναπηρία, αυτά παλινδρομούν, χάνοντας ό,τι με κόπο κατέκτησαν.
Η εμπειρία από το άνοιγμα των σχολείων τον Ιούνιο φανέρωσε ότι για να είναι οι δομές Ειδικής Αγωγής ανοιχτές και - προπάντων - υγειονομικά ασφαλείς, δε φτάνουν μόνο οι ευχές, αλλά πρέπει να διασφαλίζονται και ορισμένες βασικές προϋποθέσεις, όπως: μείωση των μαθητών ανά τμήμα, πρόσληψη όλων των απαραίτητων ειδικοτήτων με πρόβλεψη για τις απουσίες των εργαζομένων (ευπαθείς ομάδες, γονείς κλπ.), συχνά και επαναλαμβανόμενα τεστ στα Ειδικά Σχολεία, βελτίωση των υποδομών κλπ.
Δυστυχώς, το Υπουργείο Παιδείας όλο αυτό το διάστημα δεν έκανε τίποτα για τη διασφάλιση αυτών των συνθηκών λειτουργίας των μονάδων Ειδικής Αγωγής. Αντίθετα, άφησε τα πάντα στο φιλότιμο των εκπαιδευτικών και στην ευθύνη των γονέων. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα, σε σχολεία με πολυπληθή τμήματα ή/και μικρούς χώρους, το άγχος ο φόβος και η ανασφάλεια να κυριαρχεί στους εργαζόμενους, ενώ αρκετοί γονείς που τα παιδιά τους έχουν σοβαρές αναπηρίες να μην τα έχουν στείλει καθόλου στο σχολείο από τον περασμένο Μάρτη.
Η ευθύνη που παίρνει το Υπουργείο Παιδείας είναι τεράστια, το ίδιο και τα ερωτηματικά από τους εργαζόμενους και τους γονείς:
- Πώς θα διαχειριστούν τους μαθητές με σοβαρά υποκείμενα νοσήματα (πχ. επιληψίες, σοβαρά αναπνευστικά προβλήματα, οργανικές ανεπάρκειες κλπ.), όταν δεν υπάρχει συνεχής σχολιατρική υποστήριξη;
- Όταν το Υπουργείο Υγείας αφήνει ανοχύρωτη, υποστελεχωμένη την πρωτοβάθμια φροντίδα υγείας, πώς θα υποστηριχτούν οι οικογένειες των παιδιών ΑμΕΑ, που είτε οι ίδιοι έχουν σοβαρές παθήσεις, είτε αδυνατούν λόγω ψυχοκοινωνικών παραγόντων να διαχειριστούν καταστάσεις ως προς την πρόληψη (τήρηση κανόνων υγιεινής διαβίωσης), ή ως προς την αντιμετώπιση της ασθένειας όταν προκύψει ;
- Με βάση ποια μέτρα και ποια πρωτόκολλα θα προστατευτούν οι εργαζόμενοι σε μια μονάδα Ειδικής Αγωγής, στην οποία είναι διαρκώς εκτεθειμένοι στην πανδημία;
- Πότε και πώς θα λυθεί το ζήτημα της μεταφοράς των μαθητών των δομών ΕΑ με όλα τα μέτρα ασφάλειας;
- Τι θα γίνει με την άμεση αναπλήρωση των εργαζομένων που θα πάρουν γονεϊκές άδειες ή άδειες ειδικού σκοπού;
Όλα τα παραπάνω αλλά κι ακόμη περισσότερα, δεν μπορούν να λυθούν με τη μέχρι τώρα λογική και τακτική του Υπουργείου Παιδείας «βλέποντας και κάνοντας» και με πρωτόκολλα που δεν έχουν καμιά σχέση με την πραγματικότητα. Οποιαδήποτε καθυστέρηση ενέχει τον κίνδυνο η κατάσταση να ξεφύγει στα Ειδικά Σχολεία (όπως έγινε άλλωστε και στην κοινωνία) με ολέθρια αποτελέσματα. Τονίζουμε για μια ακόμη φορά ότι οι δομές Ειδικής Αγωγής υποστηρίζουν μαθητές που ανήκουν στις ομάδες αυξημένου κινδύνου και οποιοσδήποτε πολιτικά ανεύθυνος χειρισμός ισοδυναμεί με έγκλημα.
Συμμεριζόμαστε την αγωνία των γονιών, το άγχος και την ανασφάλεια για το μέλλον των παιδιών τους. Οι αγωνίες μας είναι κοινές, γιατί κοινός είναι ο στόχος της πολύπλευρης στήριξης των παιδιών μας. Ο μόνος δρόμος είναι ο κοινός μας αγώνας απέναντι στην ανάλγητη κυβερνητική πολιτική.
Καταγγέλλουμε το Υπ. Παιδείας που με μηδέν κόστος επιχειρεί να αντιμετωπίσει τις ελλείψεις σε εκπαιδευτικό προσωπικό των ειδικών σχολείων με ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΕΣ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΕΙΣ αναπληρωτών εκπαιδευτικών από τα τμήματα ένταξης στα ειδικά σχολεία!!!. Η πρακτική αυτή στην πράξη αποτελεί ΑΝΑΣΤΟΛΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΩΝ ΤΜΗΜΑΤΩΝ ΕΝΤΑΞΗΣ επ’ αορίστου, με πρόφαση την πανδημία. Φέρνει σε αντιπαράθεση τον ειδικό πληθυσμό των ειδικών σχολείων με τους μαθητές με αναπηρία/ ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες των γενικών σχολείων, που με κόπο προσπαθούν να ενταχθούν στα γενικά σχολεία.
Να γίνουν μαζικές προσλήψεις εκπαιδευτικών και επιστημονικού προσωπικού όλων των αναγκαίων ειδικοτήτων για τα ειδικά σχολεία. Να υλοποιηθούν όλες οι προτάσεις του εκπαιδευτικού κινήματος για ανοιχτά και υγειονομικά ασφαλή ειδικά σχολεία. Να αποσυρθεί τώρα η οδηγία αυτή.
Εδώ και τώρα το Υπουργείο Παιδείας, να πάρει μέτρα για ανοιχτά και υγειονομικά ασφαλή Ειδικά Σχολεία:
- Να πάρει όλα τα μέτρα ώστε να υπάρχει συνεχής και στενή ιατρική παρακολούθηση των μαθητών και των εργαζομένων των Ειδικών Σχολείων με συχνά και επαναλαμβανόμενα δωρεάν τεστ για μαθητές και εκπαιδευτικούς, με οδηγίες και ιατρική καθοδήγηση για καθημερινά ζητήματα που προκύπτουν.
- Να μειώσει τον αριθμό των μαθητών ανά τμήμα στα Ειδικά σχολεία με βάση τις εκπαιδευτικές ανάγκες. Να αξιοποιηθούν όλες οι διαθέσιμες υποδομές για τον σκοπό αυτό.
- Άδειες στους συναδέλφους που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες, χωρίς τους περιορισμούς που βάζει η υπουργική απόφαση.
- Να τοποθετηθεί όλο το απαραίτητο προσωπικό (Εκπαιδευτικοί, ΕΕΠ-ΕΒΠ- καθαριότητας) στα Ειδικά Σχολεία με πρόβλεψη για την αναπλήρωση των εργαζομένων που βρίσκονται ή θα βγουν σε άδεια.
- Να υπάρχει επάρκεια σε όλα τα απαραίτητα μέσα ατομικής προστασίας.
- Αύξηση των δρομολογίων των μέσων μεταφοράς και μείωση των μεταφερόμενων μαθητών ανά μέσο. Αποκλειστικά Δημόσιες και Δωρεάν σχολικές μεταφορές με οχήματα που να είναι αποκλειστικής χρήσης από τα σχολεία.
- Τα παιδιά που λόγω σοβαρών νοσημάτων παραμένουν στο σπίτι τους, να υποστηριχτούν διεπιστημονικά με κάθε πρόσφορο μέσο, με ευθύνη του Υπουργείου Παιδείας.
Εργαζόμενοι και μαθητές, δεν είμαστε αναλώσιμοι!
Μαζί με τους με τους γονείς απαιτούμε: Μέτρα τώρα για τα Ειδικά Σχολεία πριν είναι αργά!
Ψήφισμα συμπαράστασης στην Α' ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης
ΝΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΕΙ Η ΔΙΩΞΗ ΤΗΣ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ ΤΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΚΑΙ Η ΔΙΚΑΣΤΙΚΗ ΟΜΗΡΙΑ ΤΗΣ Α’ ΕΛΜΕ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Η ΕΡΓΟΔΟΤΙΚΗ ΤΡΟΜΟΚΡΑΤΙΑ ΔΕ ΘΑ ΠΕΡΑΣΕΙ
Σε δίκη οδηγείται η αλληλεγγύη των εργαζομένων μετά από μήνυση ενός εργοδότη που τα δικαστήρια επανειλημμένα έχουν καταδικάσει για τη στάση του απέναντι σε εργαζόμενη.
Το ΔΣ της Α’ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης δικάζεται στις 7/1/2021 στην Αθήνα μετά από μήνυση του Ηρακλή Μπάμζα που σαν εργοδότης της Vresnet είχε απολύσει το 2018 παράνομα την έγκυο 7 μηνών τότε Αριστέα Μιχαλακάκου. Στο κύμα συμπαράστασης στην άδικα απολυμένη Α. Μιχαλακάκου από σωματεία, παρατάξεις και φορείς του εργατικού κινήματος απάντησε με βροχή μηνύσεων.
Μετά από νέα μήνυση του Μπάμζα είδαμε μια πρωτοφανή κινητοποίηση αστυνομίας και δικαστικών μηχανισμών σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη για να συλληφθούν και να βρεθούν στο αυτόφωρο τα μέλη του ΔΣ της Α’ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης. Την απαράδεκτη δίωξη ενάντια στην αλληλεγγύη των εργαζομένων, τη συνδικαλιστική δράση και την ελευθερία έκφρασης είχαν καταδικάσεις η ΑΔΕΔΥ, η ΟΛΜΕ, δεκάδες ΕΛΜΕ και Σύλλογοι Εκπαιδευτικών ΠΕ, σωματεία, φορείς και κόμματα.
Σε εποχή που τα στοιχειώδη δικαιώματα των εργαζόμενων αναιρούνται, υπονομεύονται και παραβιάζονται η δράση των σωματείων και η αλληλεγγύη των εργαζομένων είναι ζωτικής σημασίας για την εργαζόμενη κοινωνική πλειοψηφία. Γι’ αυτό και στα πλαίσια των αντιλαϊκών πολιτικών μπαίνει με πολύπλευρο τρόπο (αντισυνδικαλιστικούς νόμους, προπαγάνδα σε ΜΜΕ, εργοδοτική αυθαιρεσία) στο στόχαστρο η συνδικαλιστική δράση, το δικαίωμα των εργαζόμενων να οργανώνονται, να κινητοποιούνται, να δρουν και να απεργούν.
Είναι αντιδημοκρατική και αντεργατική πρόκληση να διώκεται η αλληλεγγύη σε μια εργαζόμενη που δικαιώθηκε από έναν εργοδότη που καταδικάστηκε. Στο πρόσωπο των συναδέλφων που αποτελούσαν το ΔΣ της Α’ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης το 2018 δικάζεται το ίδιο το σωματείο και η συνδικαλιστική ελευθερία.
Ζητάμε να σταματήσει κάθε δίωξη και να απαλλαγούν από κάθε κατηγορία οι 9 συνάδελφοι του ΔΣ της Α’ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης το 2018.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη