Thumbnail
Η ΕΛΜΕ Χανίων διεκδικεί ανοικτά και ασφαλή σχολεία. Η τηλεκπαίδευση τραυματίζει ανεπανόρθωτα το εκπαιδευτικό έργο

"Μετά το δεύτερο lockdown και το κλείσιμο των σχολείων, καθώς και τα σχέδια για διαρκή ανοιγοκλεισίματα, χωρίς κανένα μέτρο ενίσχυσης της δημόσιας υγείας και της κοινωνικής προστασίας γίνεται φανερό ότι η κυβέρνηση αδιαφορεί για όσα εμείς δυσφορούμε", αναφέρει μεταξύ άλλων η ΕΛΜΕ Χανίων στην ανακοίνωση της για την τηλεκπαίδευση. 

Πολλοί μαθητές και εκπαιδευτικοί δεν διαθέτουν τεχνολογικά μέσα ή την κατάλληλη σύνδεση και μάλιστα για κάθε μέλος της οικογένειάς τους που τηλεργάζεται ή τηλεκπαιδεύεται. Η τηλεκπαίδευση όχι απλά δεν μπορεί να ανταποκριθεί στο εκπαιδευτικό έργο αλλά όταν αντικαθιστά τη ζώσα εκπαίδευση, το τραυματίζει ανεπανόρθωτα.

Η ΕΛΜΕ Χανίων διεκδικεί ανοικτά και ασφαλή σχολεία με ανώτατο όριο 15 μαθητές ανά τάξη.

Η ανακοίνωση 

ΤΗΛΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ- Η ΒΙΩΜΕΝΗ ΕΜΠΕΙΡΙΑ

Διαλύουν τη δημόσια και δωρεάν εκπαίδευση, τα μορφωτικά και εργασιακά δικαιώματα!

1Η ημέρα τηλεκπαίδευσης κατέρρευσε  η Webex.  2η ημέρα έπεσε το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο. 3η ημέρα, μπήκαν εξωσχολικοί. 4η ημέρα πετούσε έξω μαθητές και εκπαιδευτικούς και είχαμε το μπες – βγες. 5η ημέρα, λίγο απ’ όλα. Ξημερώματα έκτης ημέρας άλλαξαν οι κωδικοί. Τετάρτη 18 Νοέμβρη μπήκε και η Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και το σύστημα έπεσε πάλι. Και το σενάριο συνεχίζεται…

Πολλοί μαθητές και εκπαιδευτικοί δεν διαθέτουν τεχνολογικά μέσα ή την κατάλληλη σύνδεση και μάλιστα για κάθε μέλος της οικογένειάς τους που τηλεργάζεται ή τηλεκπαιδεύεται. Είναι εμπαιγμός η υπόσχεση Κεραμέως για 80.000 Η/Υ ή tablets σε όλη την εκπαίδευση, όταν οι μαθητές μόνο της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης αριθμούν περί τους 600.000 και οι εκπαιδευτικοί συνολικά περί τις 70.000. Είναι εκτός κριτικής να θεωρείται το κινητό τηλέφωνο, μέσο εκπαίδευσης, όταν μέχρι πριν από λίγο η χρήση του θεωρούνταν αιτία τιμωρίας. Πόσο μάλλον όταν η κ.Κεραμέως δηλώνει πως μπορεί να προχωρά ύλη από σταθερό τηλέφωνο και καμαρώνει γιατί τώρα εξασφάλισε δωρεάν σταθερό για χρήση εξ αποστάσεως. Η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών δεν έγινε ούτε για τα μάτια του κόσμου. Την επιμόρφωση την έχουν αναλάβει τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και η αλληλοβοήθεια μεταξύ των εκπαιδευτικών. Όσο για το κατάλληλα προσαρμοσμένο εκπαιδευτικό υλικό, το ΙΕΠ έβγαλε την υποχρέωση αναρτώντας έναν οδηγό προς ναυτιλομένους, επισείοντας την ατομική τους ευθύνη… Ούτε μετάφραση της πλατφόρμας webex δεν φρόντισαν να κάνουν! Για δε τα προσωπικά δεδομένα και το ασφαλές περιβάλλον, η συνεχής παραβίασή τους δείχνει το μέγεθος της ευαλωτότητάς τους με αναρτήσεις που προσβάλλουν ακόμη και τη γενετήσια  αξιοπρέπεια των εκπαιδευτικών και των μαθητών.

Κι αυτή είναι η κορυφή του παγόβουνου των αντιεκπαιδευτικών κυβερνητικών εγκλημάτων.

Η εμπειρία μας  δείχνει ότι οι κοινωνικές ανισότητες διευρύνονται. Όχι μόνο λόγω της έλλειψης μέσων. Η έννοια της τάξης και της εκπαιδευτικής σχέσης, βασικών στοιχείων της εκπαίδευσης, διαλύονται. Η τάξη ως σύνολο μαθητών και εκπαιδευτικού, στον ίδιο χώρο, με τα ίδια μέσα, με οικοδόμηση σχέσεων αλληλεπίδρασης, συναισθημάτων και αναζητήσεων αποτελεί αναγκαία συνθήκη για το εκπαιδευτικό έργο, που περιλαμβάνει από τη γνώση μέχρι τη διαμόρφωση δημιουργικών και ενεργών ανθρώπων. Η τηλεκπαίδευση όχι απλά δεν μπορεί να ανταποκριθεί σε αυτό αλλά όταν αντικαθιστά τη ζώσα εκπαίδευση, το τραυματίζει ανεπανόρθωτα. Επιπλέον οι υλικές συνθήκες για ανεξάρτητη μελέτη/εργασία στο σπίτι είναι προφανώς πολύ άνισες. Άλλοι έχουν μεμονωμένο δωμάτιο όπου μπορούν να εργαστούν, άλλοι πρέπει να καθίσουν στο τραπέζι σε ένα δωμάτιο που χρησιμοποιείται επίσης από άλλους, που μοιράζεται με τους αδελφούς, τις αδελφές, τους γονείς. Υπάρχουν προβλήματα επιβίωσης που μεταφράζονται σε ανασφαλές περιβάλλον. Μερικά παιδιά έχουν βοήθεια από κάποιον ενήλικα, εντός ή εκτός σπιτιού, που τους δίνει υποστήριξη, προσοχή, απαντήσεις σε ερωτήματα, ρόλο που έπαιζε ο εκπαιδευτικός και το σχολείο, ενώ τώρα είναι απλά «ωσεί παρόντα» στην τηλετάξη κι όχι όλα. Και σίγουρα τα παιδιά των λαϊκών τάξεων, που η σχέση τους με τη γνώση δεν έχει δρομολογηθεί λόγω δυσκολιών του οικογενειακού τους περιβάλλοντος, αλλά οικοδομείται στο σχολείο μέρα με τη μέρα, όταν αυτό λείπει, πιο εύκολα οδηγούνται στην παραίτηση και την εγκατάλειψη.  Πολύ περισσότερο τα παιδιά μεταναστών και προσφύγων ή άλλων ευάλωτων ειδικών ομάδων που το σχολικό πλαίσιο αποτελεί γι αυτά ένα από τα λίγα σημείο αναφοράς. Όλα αυτά επιδεινώνονται ακόμη περισσότερο για τους μαθητές και καθηγητές της Τεχνικής Εκπαίδευσης, λόγω της κοινωνικοοικονομικής σύνθεσης του μαθητικού πληθυσμού και των εργαστηριακών μαθημάτων.

Την ίδια στιγμή οι εκπαιδευτικοί βρίσκονται στο επίκεντρο μιας επιπλέον ψυχοφθόρας διαδικασίας.

  • Με την αναζήτηση υλικών μέσων και τεχνογνωσίας, με δικά τους έξοδα. Με την κυβέρνηση να θεωρεί πως οι εκπαιδευτικοί μπορούν να κάνουν “μάθημα” από κινητό!! Με τους προσωπικούς υπολογιστές των εκπαιδευτικών να καταρρέουν, αφού δεν είναι για επαγγελματική χρήση και χρησιμοποιούνται ατέλειωτες ώρες.
  • Με την αναγκαστική μετατροπή του σπιτιού τους σε χώρο εργασίας αφού πολλά από τα σχολεία δεν μπορούν να καλύψουν όσους το επιθυμούν.

Αλλά και επειδή η Διοίκηση και το Υπουργείο Παιδείας παραβιάζει συνεχώς και τον χρόνο εργασίας μας, καλώντας μας σε συνεδριάσεις εκτός ωραρίου και  να εφαρμόσουμε  εγκυκλίους, μεταμεσονύκτια ή Σαββατοκύριακα.

Εκπαιδευτικοί που αφιέρωσαν τα χρόνια της ζωής τους για «να μάθουν στα παιδιά γράμματα», αλλά και αναπληρωτές εκπαιδευτικοί που διακτινίζονται σήμερα σε όλη την Ελλάδα για ένα κομμάτι ψωμί, βιώνουν καθεστώς απίστευτης πίεσης και ανασφάλειας.

Και πάνω από όλα καθημερινά βιώνουμε το καχέκτυπο τηλετάξης που δεν βλέπουμε τους μαθητές τους, που δεν ξέρουμε ποιοι μας  βλέπουν και που η μια στις τρεις φράσεις είναι «με ακούτε;».

Όλα τα παραπάνω επιβεβαιώνουν και διεθνείς μελέτες,  καταδεικνύοντας ταυτόχρονα και τα σοβαρά ψυχοκοινωνικά προβλήματα που αναπτύσσονται στη νεολαία με εγκλεισμό και πολύωρη παρακολούθηση οθονών για τηλεκπαίδευση, τηλεπαφή και τηλε-οτιδήποτε.

Την ίδια στιγμή η κυβέρνηση ενδιαφέρεται να αξιοποιήσει την πανδημία ως ευκαιρία για το πέρασμα νέων αντιδραστικών μέτρων. Νομοθέτησε την αύξηση των μαθητών στην τάξη, έδωσε ήδη περίπου ένα εκατομμύριο ευρώ για να λειτουργήσει η Τράπεζα Θεμάτων, δεν έχει καλύψει ακόμη τα κενά καθηγητών στα σχολεία, αρνήθηκε να συζητήσει στην κατεύθυνση των ανοικτών σχολείων με βάση τα αιτήματα εκπαιδευτικών και μαθητών. Ζητά από τους εκπαιδευτικούς να «προχωρήσουν την ύλη», να βάζουν απουσίες κρίνοντας την επαρκή φοίτηση, να αναλάβουν την ευθύνη ως σύλλογος διδασκόντων για την εύρυθμη λειτουργία της τηλεκπαίδευσης. Οι συμφωνίες της κυβέρνησης με επιχειρήσεις κεκλεισμένων των θυρών, προδιαγράφει ένα μέλλον αύξησης της ιδιωτικοποίησης της εκπαίδευσης και λειτουργίας της ως πεδίου κέρδους και σκανδάλων σαν αυτού των 6 εκατομμυρίων ευρώ για 1,6 εκατ. άχρηστες μάσκες.

Είναι ώρα να πούμε: Φτάνει πια! ως εδώ!

Μετά το δεύτερο lockdown και το κλείσιμο των σχολείων, καθώς και τα σχέδια για διαρκή ανοιγοκλεισίματα, χωρίς κανένα μέτρο ενίσχυσης της δημόσιας υγείας και της κοινωνικής προστασίας γίνεται φανερό ότι η κυβέρνηση αδιαφορεί για όσα εμείς δυσφορούμε. Γιατί προτεραιότητά της είναι  να επιβάλλει τη σωτηρία των επιχειρηματικών κερδών πάνω από τις ζωές μας. Και θέλει να μας έχει συνένοχους σε αυτή την επιλογή. Αυτή να κάνει ότι ενδιαφέρεται για την εκπαίδευση και εμείς να περιοριστούμε στο ρόλο του δημόσιου υπαλλήλου που υπακούει στις εντολές της διοίκησης. Λέμε δυνατά: «συνένοχο στο φόνο δε θα με έχετε»! Συγκροτούμαστε στα σωματεία μας για να αντισταθούμε και να διεκδικήσουμε συλλογικά.

  • Κανένας μαθητής να μην λαμβάνει απουσίες επειδή δεν συμμετέχει στην τηλεκπαίδευση. Να δοθεί σε όλους τους μαθητές ο αναγκαίος τεχνολογικός εξοπλισμός.
  • Καμιά Τράπεζα Θεμάτων δεν μπορεί να ισχύσει – να αποσυρθεί τώρα το αντιεκπαιδευτικό μέτρο!
  • Δραστική αναπροσαρμογή της διδακτέας ύλης! Καμία ύλη να μην θεωρείται διδαχθείσα στην τηλεκπαίδευση, αλλά μόνο στην τάξη. Καμία καταχώρηση ύλης, καμία συνέχιση της ύλης!
  • Να μην γίνουν οι προαγωγικές εξετάσεις όσο ισχύουν αυτές οι συνθήκες.

Δωρεάν παροχή όλου του απαραίτητου εξοπλισμού από το υπουργείο: Laptop και οθόνες, σύνδεση στο Internet, αφού έτσι κι αλλιώς αποτελεί ένα απαραίτητο συμπληρωματικό εργαλείο στη διδακτική διαδικασία.

Καμία και κανένας δεν είναι υποχρεωμένος να εργάζεται με δικά του μέσα. Το κόστος του εξοπλισμού αποτελεί αποκλειστική ευθύνη του υπουργείου και όχι των εκπαιδευτικών και των μαθητών. Όσοι εκπαιδευτικοί επιθυμούν να παρέχουν την εργασία τους στο χώρο του σχολείου. Η οικία μας και τα τεχνολογικά μέσα που διαθέτουμε δεν ανήκουν στο υπουργείο.

Καμιά ιδιωτική εταιρεία υπεύθυνη της επαφής μας με τους μαθητές. Προστασία των προσωπικών δεδομένων μαθητών και εκπαιδευτικών. Είναι δικαίωμα των εκπαιδευτικών να καλύψουν μορφωτικές και ψυχοκοινωνικές ανάγκες των μαθητών τους με άλλα λογισμικά μέσα που οι ίδιοι θα επιλέξουν, όπως ακριβώς έκαναν και στην πρώτη φάση της πανδημίας.

Είναι επιτακτικό να απαιτήσουμε ΤΩΡΑ: Ανοικτά και ασφαλή σχολεία!

 Είναι η μόνη λύση υπέρ της κοινωνίας!

  • ΤΩΡΑ 15 μαθητές στην τάξη – μαζικοί διορισμοί εκπαιδευτικών, επιστημονικού, βοηθητικού προσωπικού και προσωπικού καθαριότητας!
  • ΤΩΡΑ διενέργεια δωρεάν, μαζικών επαναλαμβανόμενων τεστ για έλεγχο της διάδοσης του ιού και ουσιαστικά πρωτόκολλα προστασίας!
  • ΤΩΡΑ ενίσχυση της δημόσιας υγείας και επίταξη του ιδιωτικού τομέα υγείας!
  • ΤΩΡΑ εξασφάλιση δωρεάν υλικοτεχνικής υποδομής, μέτρων ενίσχυσης της επιβίωσης των οικογενειών και της μαθησιακής διαδικασίας.
  • Προτεραιότητα στην ζωή, την υγεία, την παιδεία και την ελευθερία του Λαού!

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 3/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

taksi
Έγκλημα και τιμωρία στα Σχολεία
«Τα παιδιά εκείνα τα οποία εκδηλώνουν μη ομαλή συμπεριφορά είναι εκείνα τα οποία πρέπει να λαμβάνουν ακόμη περισσότερη προσοχή και ασχολία και όχι...
Έγκλημα και τιμωρία στα Σχολεία
Χρήστος Μπούρας
Ο Πρύτανης του Πανεπιστημίου Πατρών στο alfavita.gr: Η χώρα έχει περισσότερα Πανεπιστήμια από όσα μπορεί να χρηματοδοτήσει ικανοποιητικά
Ο Χρήστος Μπούρας συνομιλεί με τον Νίκο Μάστορα για τις εξελίξεις στα ΑΕΙ και το Πανεπιστήμιο Πατρών: Ετοιμάζεται παράρτημα του Πανεπιστημίου στην...
Ο Πρύτανης του Πανεπιστημίου Πατρών στο alfavita.gr: Η χώρα έχει περισσότερα Πανεπιστήμια από όσα μπορεί να χρηματοδοτήσει ικανοποιητικά
PAIDI
Γονείς: Ντράπηκε και η ντροπή! (Για την ΕΔΕ σε βάρος εκπαιδευτικών στο Ειδικό Νηπιαγωγείο Πειραιά)
Είναι απαράδεκτο να στοχοποιούνται εκπαιδευτικοί, που δίνουν καθημερινά τη μάχη για να έχουν τα παιδιά μας την καλύτερη δυνατή φροντίδα και...
Γονείς: Ντράπηκε και η ντροπή! (Για την ΕΔΕ σε βάρος εκπαιδευτικών στο Ειδικό Νηπιαγωγείο Πειραιά)
ekpaideytikoi
Εκπαιδευτικοί στην αντεπίθεση: Προσφυγές για μη μονιμοποίηση νεοδιόριστων και μηνύσεις για παρεμπόδιση συνδικαλιστικής δράσης
ΣΕΠΕ «Ηρώ Κωνσταντοπούλου»: Μήνυση κατά παντός υπευθύνου για τις εικόνες ντροπής στη ΔΙΠΕ Δυτ. Αττικής και την παρουσία αστυνομικών δυνάμεων που...
Εκπαιδευτικοί στην αντεπίθεση: Προσφυγές για μη μονιμοποίηση νεοδιόριστων και μηνύσεις για παρεμπόδιση συνδικαλιστικής δράσης