νίκη κεραμέως στη βουλή
Για χιλιάδες παράνομους τίτλους σπουδών από ιδιωτικά σχολεία που θα πλημμυρίσουν Ελλάδα και Ευρωπαϊκή Ένωση προεδοποιεί η ΟΙΕΛΕ - «Η υπουργός θα "ισοτιμήσει" ελληνικούς και ευρωπαϊκούς τίτλους, επιχειρώντας να "κουκουλώσει" τους παράνομους»

Η ΟΙΕΛΕ, με αφορμή την ένταξη από την Υπουργό Παιδείας ρυθμίσεων για την αντιστοίχιση του Εθνικού με το Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Προσόντων στο υπό ψήφιση νομοσχέδιο για την τεχνική-επαγγελματική εκπαίδευση, αποστέλλει ενημερωτικές επιστολές προς τους υπευθύνους Παιδείας των κομμάτων, τα μέλη της κοινοβουλευτικής ομάδας της Ν.Δ. και τις διοικήσεις των Εργατικών Κέντρων σε όλη τη χώρα με τις οποίες προειδοποιεί για τον τεράστιο κίνδυνο της έκδοσης χιλιάδων παράνομων, δήθεν άριστων, τίτλων σπουδών από ιδιωτικά σχολεία και την αναγκαιότητα της πιστοποίησης των τίτλων από την ιδιωτική εκπαίδευση υπό δημόσιο έλεγχο.

Η Ομοσπονδία τονίζει στις επιστολές της ότι η Υπουργός ετοιμάζεται με τις ρυθμίσεις αυτές να «ισοτιμήσει» τους ελληνικούς με τους ευρωπαϊκούς τίτλους σπουδών, επιχειρώντας με τον τρόπο αυτό να «κουκουλώσει» το ζήτημα της έκδοσης παράνομων τίτλων σπουδών από ιδιωτικά σχολεία. Με τον τρόπο αυτό εξαπατά τους πολίτες της Ε.Ε. και καταστρατηγεί τις ευρωπαϊκές οδηγίες που από το 2014 έχουν θέσει ως απαραίτητους όρους για την αντιστοίχιση του Εθνικού με το Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Προσόντων τη διασφάλιση της ποιότητας των εκπαιδευτικών υπηρεσιών και, κυρίως, της νομιμότητας των τίτλων σπουδών στην ιδιωτική εκπαίδευση.

Η διασφάλιση αυτή έχει πάψει να ισχύει με την ψήφιση του Νόμου Κεραμέως-σχολαρχών τον περασμένο Ιούλιο. Η ουσιαστική απόσυρση της εποπτείας του Υπουργείου Παιδείας και η χειραγώγηση των εκπαιδευτικών μέσω δραματικών ρυθμίσεων όπως οι απολύτως αναιτιολόγητες απολύσεις, η μονομερής, βλαπτική μεταβολή των όρων εργασίας τους, η εξαναγκασμένη «παραίτηση» από μέρος του ωραρίου γεννούν φόβους για την καταδολίευση των διαδικασιών που οδηγούν στην έκδοση προαγωγικών και απολυτήριων τίτλων με αδιαφάνεια, χωρίς αντικειμενική αξιολόγηση των μαθητών. Είναι, επομένως, εξαιρετικά πιθανή η επιστροφή της εκπαιδευτικής πραγματικότητας στη δεκαετία του ’50 και του ’60, όπου πρόσβαση στην ανώτερη εκπαίδευση και στις καλοπληρωμένες θέσεις εργασίας είχαν μόνο οι γόνοι των εχόντων, με τα παιδιά των πολλών, των μη προνομιούχων να υποχρεώνονται να ακολουθήσουν τη μοίρα των γονέων τους χωρίς ελπίδα για ένα καλύτερο αύριο.

Για να αποτραπεί η τραγική αυτή εξέλιξη, η ΟΙΕΛΕ ζητά από κόμματα, βουλευτές και εκπροσώπους του εργατικού κινήματος να κινητοποιηθούν, ώστε να διασφαλιστούν συνθήκες αξιοκρατίας και ισονομίας για όλους τους μαθητές, ανεξαρτήτως κοινωνικής και οικονομικής προέλευσης, προτείνοντας η πιστοποίηση των τίτλων των ιδιωτικών εκπαιδευτηρίων να γίνεται σε εξεταστικά κέντρα με την επίβλεψη του κράτους, όπως συμβαίνει και με τους σπουδαστές των ΙΕΚ.

Η επιστολή της ΟΙΕΛΕ προς τα Εργατικά Συνδικάτα

Στην επιστολή της προς τις διοικήσεις των Εργατικών Κέντρων της χώρας, η ΟΙΕΛΕ αναφέρει:

ΠΡΟΣ: Τις διοικήσεις των Εργατικών Κέντρων της χώρας

Αγαπητοί συνάδελφοι,

Όσοι δίνουμε τη μάχη μέσα από τις γραμμές του οργανωμένου κινήματος της εργασίας, γνωρίζουμε καλύτερα από τον καθένα πως οι εκπαιδευτικές ανισότητες αποτελούν τη βάση για την παγίωση των κοινωνικών και οικονομικών ανισοτήτων. Η μη ισότιμη πρόσβαση των νέων ανθρώπων στην ανώτατη εκπαίδευση και στην αγορά εργασίας ήταν ένα διαχρονικό πρόβλημα της ελληνικής κοινωνίας που μετριάστηκε με νομοθετικές πρωτοβουλίες κυρίως στις δεκαετίες του ’80 και του ‘90, ωστόσο σήμερα ο κίνδυνος για την ολική επαναφορά  σε σκοτεινές εποχές, όταν μόνο όσοι είχαν να πληρώσουν αποκτούσαν πρόσβαση στην ανώτερη εκπαίδευση και στις καλοπληρωμένες θέσεις της αγοράς εργασίας, είναι κάτι παραπάνω από πιθανός.

Από την πίσω πόρτα η Υπουργός Παιδείας αυτές τις ημέρες φέρνει προς ψήφιση στη Βουλή την αντιστοίχιση του Εθνικού με το Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Προσόντων που λαμβάνει χώρα ερήμην των πολιτών κατά παραβίαση ακόμη και κοινοτικών οδηγιών. Με τη διαδικασία αυτή εξισώνει τους ελληνικούς τίτλους σπουδών με αυτούς των χωρών της Ε.Ε. Ωστόσο, η κατάσταση στο χώρο της ιδιωτικής εκπαίδευσης είναι ζοφερή. Είναι γνωστά στο πανελλήνιο περιστατικά νόθευσης των τίτλων σπουδών που εκδίδονται από ιδιωτικά σχολεία, όπως η περίφημη υπόθεση της καταστροφής των απουσιολογίων στο Κολλέγιο Αθηνών, το παράνομο homeschooling με τις διοικήσεις των σχολείων να μοιράζουν αφειδώς «χαρτιά» σε μαθητές που δεν φοιτούν, τις τάξεις «φαντάσματα» και τους αόρατους μαθητές, τα ιδιωτικά εκπαιδευτήρια που λειτουργούν χωρίς νόμιμη άδεια.

Ο κίνδυνος για την έκδοση χιλιάδων παράνομων τίτλων σπουδών από ιδιωτικά εκπαιδευτήρια με ψεύτικα «εικοσάρια» είναι πλέον ορατός και οι συνθήκες ανισονομίας για τα εκατομμύρια των μαθητών που φοιτούν στα δημόσια ή στα νομίμως λειτουργούντα ιδιωτικά σχολεία προκαλούν το κοινό αίσθημα. Οφείλουμε να τονίσουμε ότι το «άριστα 20» ενός απολυτηρίου πριμοδοτείται σε διαγωνισμό του ΑΣΕΠ με 1000 μόρια και εξασφαλίζει στον κάτοχο μεγάλες πιθανότητες διορισμού στο δημόσιο. Τα πλαστά «άριστα» στους ολίγους πλήττουν κάθε έννοια αξιοκρατίας και ναρκοθετούν το μέλλον των παιδιών των εργαζόμενων, των μη προνομιούχων.

Το εργατικό κίνημα, ο φυσικός προστάτης των αδύναμων, των ανθρώπων του μόχθου, των άνεργων, οφείλει να υπερασπιστεί τη νέα γενιά από τον Αρμαγεδδώνα που έρχεται και θα γυρίσει τη χώρα μας δεκαετίες πίσω. Η επικύρωση της πιστοποίησης με όρους ακραίας αδιαφάνειας θα σφραγίσει για πολλά χρόνια την εκπαίδευση, το μέλλον των νέων ανθρώπων. Η ΟΙΕΛΕ ήδη έχει ενημερώσει πολιτικά κόμματα και τις ευρωπαϊκές αρχές για το ζήτημα. Προτείνουμε, δε, από τη στιγμή που δεν υπάρχει από την κυβέρνηση πρόθεση αλλαγής των διατάξεων για την ιδιωτική εκπαίδευση και με γνώμονα τη διαφανή πιστοποίηση των τίτλων της ιδιωτικής εκπαίδευσης, οι μαθητές των ιδιωτικών σχολείων να δίνουν εξετάσεις υπό δημόσιο έλεγχο στην περιοχή όπου ανήκουν τα σχολεία τους, όπως ακριβώς συμβαίνει και με τους σπουδαστές των ιδιωτικών ΙΕΚ. Από τη στιγμή που τα ιδιωτικά σχολεία λειτουργούν ως αμιγείς επιχειρήσεις, δεν υπάρχει καμιά εγγύηση διασφάλισης της νομιμότητας των διαδικασιών που οδηγούν στην έκδοση προαγωγικών και απολυτήριων τίτλων σπουδών.

Χρειαζόμαστε όμως και τη δική σας φωνή, την πίεση στους βουλευτές της περιοχή σας και την ενημέρωση όλων των πολιτών για όσα ερήμην τους ψηφίζονται και που καταδικάζουν τα παιδιά τους σε ένα ζοφερό αύριο.

Είμαστε στη διάθεσή σας για περαιτέρω διευκρινίσεις επί του θέματος και προτείνουμε, αν το θεωρείτε σκόπιμο, τη διενέργεια ενημερωτικών τηλεδιασκέψεων που θα φωτίσουν κάθε πτυχή του κρίσιμου ζητήματος της πιστοποίησης.

Η επιστολή της ΟΙΕΛΕ προς την Κ.Ο της Νέας Δημοκρατίας

Στην επιστολή της προς τα μέλη της Κ.Ο. της Νέας Δημοκρατίας, η ΟΙΕΛΕ επισημαίνει:

ΠΡΟΣ: Τα μέλη της Κ.Ο. της Νέας Δημοκρατίας

Εξετάσεις των μαθητών των ιδιωτικών σχολείων υπό δημόσιο έλεγχο για να προστατευθεί η πιστοποίηση των τίτλων σπουδών

Αξιότιμοι Κύριοι Βουλευτές,

Στο σχέδιο νόμου για την τεχνική-επαγγελματική εκπαίδευση η Υπουργός Παιδείας έχει εντάξει διατάξεις για την αντιστοίχιση του Εθνικού με το Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Προσόντων, αν και έχουν παραβιαστεί κατάφωρα οι όροι που η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έθεσε στην ελληνική κυβέρνηση το 2014 σχετικά με τη διασφάλιση της νομιμότητας στην έκδοση τίτλων σπουδών από φορείς ιδιωτικής εκπαίδευσης. Με την Παράγραφο Ζ  του Άρθρου Πρώτου του Κεφαλαίου Α του Ν.4254/2014 επί Υπουργίας Κ. Αρβανιτόπουλου επιβλήθηκαν ρυθμίσεις απόσυρσης της εποπτείας της πολιτείας από τα ιδιωτικά σχολεία. Για τις ρυθμίσεις αυτές η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επέβαλε βαρύτατη ποινή στην τότε ελληνική κυβέρνηση «παγώνοντας» την αντιστοίχιση του Εθνικού με το Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Προσόντων, καθώς η έκδοση παράνομων τίτλων σπουδών από ελληνικά ιδιωτικά σχολεία δεν θίγει μόνο ακαδημαϊκά και επαγγελματικά δικαιώματα Ελλήνων, αλλά και Ευρωπαίων μαθητών που υποχρεώνονται να διεκδικήσουν με τους κατόχους των χαλκευμένων αυτών τίτλων θέσεις σε διεθνή πανεπιστήμια και στην αγορά εργασίας.

Την περίοδο εκείνη, και λόγω της εύλογης αναστάτωσης που προκλήθηκε στην ελληνική κοινωνία,  47 βουλευτές της ΝΔ με επικεφαλής τον Δημήτρη Κυριαζίδη, βουλευτή Δράμας, κατέθεσαν τροπολογία σχετικά με τη διαδικασία των εξετάσεων. Στόχος της τροπολογίας ήταν η διασφάλιση της ισονομίας μεταξύ των μαθητών των δημοσίων και ιδιωτικών σχολείων μέσω της διενέργειας ενδοσχολικών εξετάσεων υπό την εποπτεία του δημοσίου και με δειγματοληπτικό έλεγχο των βαθμών των μαθητών των ιδιωτικών σχολείων.

Ήταν προφητική η ενέργεια αυτή των συναδέλφων σας προ 6 ετών. Και τούτο, διότι ήδη εμφανίζονται οι «καρποί» της γενικευμένης ανομίας Δώσαμε πρόσφατα στη δημοσιότητα και σε γνώση του Υπουργείου Παιδείας την υπόθεση συμμετέχουσας του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ, η οποία διορίστηκε στο δημόσιο (πιο συγκεκριμένα στο Νοσηλευτικό Ίδρυμα Μετοχικού Ταμείου Στρατού – ΝΙΜΙΤΣ) με την υπ. αριθμ. 831/31-8-2020 απόφαση του Γ’ Τμήματος Διακοπών του ΑΣΕΠ (ΦΕΚ 1537/2-10-2020), αν και είχε αποφοιτήσει εικονικά από ιδιωτικό τεχνικό λύκειο (το ΤΕΕ ΕΥΡΩΠΗ Άρτας) χωρίς να έχει παρακολουθήσει ούτε ώρα μαθήματος (!) και ο τίτλος της είχε κηρυχτεί ανίσχυρος σύμφωνα με τη νομοθεσία, καθώς το εν λόγω εκπαιδευτήριο μαζί με άλλα 17 είχαν κλείσει λόγω βαρύτατων παρανομιών με απόφαση της Υπουργού Παιδείας Μαριέττας Γιαννάκου το 2007.

Με το Ν. 4713/2020 που η κ. Κεραμέως έφερε πρόσφατα προς ψήφιση στη Βουλή, θεσπίζονται ανάλογες διατάξεις απόσυρσης της εποπτείας του Υπουργείου Παιδείας από την ιδιωτική εκπαίδευση και δημιουργούνται συνθήκες χειραγώγησης των εκπαιδευτικών. Αποτέλεσμα των διατάξεων του νόμου, να τίθεται σε κίνδυνο η διαφάνεια των διαδικασιών που οδηγούν σε πιστοποίηση των τίτλων σπουδών. Δυστυχώς, με την κατάσταση απόλυτης απορρύθμισης που πλέον επικρατεί στην ιδιωτική εκπαίδευσης, φαινόμενα έκδοσης παράνομων τίτλων σπουδών θα ενταθούν. Είναι νωπή, και πιθανώς την γνωρίζετε, η πρόσφατη υπόθεση καταστροφής απουσιολογίων του Κολλεγίου Αθηνών, ώστε μαθητές με πάνω από 400 απουσίες να λάβουν απολυτήριο Λυκείου και να συμμετάσχουν στις Πανελλαδικές Εξετάσεις. Ταυτόχρονα, υπάρχουν – και φοβούμαστε πως θα διογκωθούν - φαινόμενα ιδιωτικών σχολείων που λειτουργούν χωρίς άδεια, με τάξεις και μαθητές «φαντάσματα», που αποδίδουν τίτλους σε μαθητές που κάνουν παράνομα homeschooling.

Κύριοι Βουλευτές,

Η ΟΙΕΛΕ και η ΓΣΕΕ έχουν ήδη ενημερώσει τις ευρωπαϊκές αρχές για το ζήτημα. Προτείνουμε, δε, από τη στιγμή που δεν υπάρχει από την κυβέρνηση πρόθεση αλλαγής των διατάξεων για την ιδιωτική εκπαίδευση και με γνώμονα τη διαφανή πιστοποίηση των τίτλων της ιδιωτικής εκπαίδευσης, οι μαθητές των ιδιωτικών σχολείων να δίνουν εξετάσεις υπό δημόσιο έλεγχο στην περιοχή όπου ανήκουν τα σχολεία τους, όπως ακριβώς συμβαίνει και με τους σπουδαστές των ιδιωτικών ΙΕΚ. Από τη στιγμή που τα ιδιωτικά σχολεία λειτουργούν ως αμιγείς επιχειρήσεις, δεν υπάρχει καμιά εγγύηση διασφάλισης της νομιμότητας των διαδικασιών που οδηγούν στην έκδοση προαγωγικών και απολυτήριων τίτλων σπουδών.

Ο Πρωθυπουργός και Πρόεδρος της Ν.Δ. κ. Κυριάκος Μητσοτάκης είχε θέσει, ως Υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης, το στόχο της εξάλειψης του απαράδεκτου φαινομένου του διορισμού των κατόχων παράνομων τίτλων σπουδών στο δημόσιο. Σήμερα, και ενώ όπως προαναφέρθηκε το τοπίο στην ιδιωτική εκπαίδευση είναι ζοφερό με την ισονομία ανάμεσα σε όλους τους μαθητές να απειλείται, καλείστε να ψηφίσετε ρύθμιση αντιστοίχισης του Εθνικού με το Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Προσόντων. Ζητούμε από εσάς να σεβαστείτε την ιστορία της παράταξής σας και να τιμήσετε το παράδειγμα της πρώην Υπουργού Παιδείας κ. Μ. Γιαννάκου, που επέβαλε όρους νομιμότητας και διαφάνειας, ζητώντας άμεσα τη  διασφάλιση των διαδικασιών έκδοσης τίτλων σπουδών στην ιδιωτική εκπαίδευση.

Είμαστε στη διάθεσή σας για την παροχή επιπλέον στοιχείων και εξηγήσεων για το κρίσιμο αυτό ζήτημα.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

myschool_b2_0.jpg
Σχολεία: Οι γονείς μαθητών ΣΤ' Δημοτικού πρέπει να επικαιροποιήσουν τη Διεύθυνση κατοικίας για την εγγραφή στα Γυμνάσια - Οδηγίες
Πώς θα γίνει η επικαιροποίηση του πληροφοριακού συστήματος myschool έως τις 2 Δεκεμβρίου, ως προς τις διευθύνσεις μονίμου κατοικίας όλων των...
Σχολεία: Οι γονείς μαθητών ΣΤ' Δημοτικού πρέπει να επικαιροποιήσουν τη Διεύθυνση κατοικίας για την εγγραφή στα Γυμνάσια - Οδηγίες
Σχολική αίθουσα
Καταγγελία εκπαιδευτικών για αυθαιρεσίες στο ΠΥΣΠΕ Β΄ Αθήνας: «Παραβίαση διαδικασιών και απαξίωση»
Καταγγελία για τους χειρισμούς του ΠΥΣΠΕ Β΄ Αθήνας - Αυθαίρετες ενέργειες και παράβαση διαδικασιών
Καταγγελία εκπαιδευτικών για αυθαιρεσίες στο ΠΥΣΠΕ Β΄ Αθήνας: «Παραβίαση διαδικασιών και απαξίωση»
σοβα
Σχολεία υπό κατάρρευση: Νέα πτώση σοβάδων σε σχολείο στο Νέο Ηράκλειο - Η τέταρτη φέτος
Η πτώση των σοβάδων δείχνει και την κακή κατάσταση στην οποία βρίσκονται τα κτήρια αλλά και πόσο ανεπαρκείς είναι οι έλεγχοι που πραγματοποιούνται...
Σχολεία υπό κατάρρευση: Νέα πτώση σοβάδων σε σχολείο στο Νέο Ηράκλειο - Η τέταρτη φέτος