Βαθμολογία μαθητών: Αξιολόγηση στην εποχή της webex
Γράφει ο Κωνσταντίνος Διαμαντής, δάσκαλος, με ειδίκευση στην Ειδική Αγωγή

Και αισίως έφτασε η ώρα που κάθε εκπαίδευτικός καλείται να αξιολογήσει τους μαθητές του, με βάση τις «επιδόσεις» τους κατά τη διάρκεια της δια ζώσης διδασκαλίας, αλλά και ενός μήνα τηλεκπαίδευσης.

Το βασανιστικό –δεν ξέρω για πόσους- ερώτημα είναι πώς θα αξιολογηθεί με ενιαίο, δίκαιο και αντικειμενικό  τρόπο μια ομάδα μαθητών εκ των οποίων:

άλλοι παρακολουθούν με υπολογιστή, άλλοι με tablet και άλλοι με κινητό τηλέφωνο, για να μην αναφέρουμε αυτούς που ακούν από σταθερό τηλέφωνο. Άλλοι έχουν γρήγορες συνδέσεις και άλλοι μετά βίας μπορούν να παρακολουθήσουν. Άλλοι έχουν δίπλα τους έναν γονιό που ξέρει από υπολογιστές, άλλοι έχουν δίπλα τους κάποιον που ιδρώνει μόνο που βλέπει μηχάνημα και άλλοι παλεύουν μόνοι τους. Άλλοι έχουν βοήθεια στο σπίτι, από γονείς, αδέρφια, ιδιαίτερα μαθήματα και άλλοι όχι. Τέλος κάποιοι δεν έχουν παρακολουθήσει σχεδόν –ή εντελώς- καμία ώρα, για διάφορους λόγους, όχι πάντως από αδιαφορία.

Άραγε, αυτοί που σε κεντρικό επίπεδο σχεδιάζουν τον τρόπο με τον οποίο λαμβάνει χώρα η εκπαιδευτική διαδικασία αυτή την εποχή αναλογίζονται πόσο μακριά από κάθε έννοια παιδαγωγικής ηθικής είναι η βαθμολόγηση μαθητών για το πρώτο τρίμηνο της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης; Και αφού το Υπουργείο Παιδείας δεν φαίνεται να συμμερίζεται αυτού του είδους τον προβληματισμό, παρά μόνον το απασχολεί ο τρόπος με τον οποίο η βαθμολογία θα κοινοποιηθεί στους γονείς, μήπως θα ήταν καλό  οι εκπαιδευτικοί να βαθμολογήσουν με Άριστα-10 όλα ανεξαιρέτως τα παιδιά; 

Και όταν με το καλό επιστρέψουμε στις τάξεις, να βρεθεί ο τρόπος να αποτιμηθεί η συμμετοχή, τα προβλήματα, οι κόποι και οι ανταμοιβές της περιόδου αυτής, σε επαφή με τα παιδιά και τους γονείς-κηδεμόνες τους και σε συνεργασία όλων των εκπαιδευτικών.

Για μένα οτιδήποτε άλλο θέτει υπό αμφισβήτηση τις αρχές που πρέπει να διέπουν το σχολείο.

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 3/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

taksi
Έγκλημα και τιμωρία στα Σχολεία
«Τα παιδιά εκείνα τα οποία εκδηλώνουν μη ομαλή συμπεριφορά είναι εκείνα τα οποία πρέπει να λαμβάνουν ακόμη περισσότερη προσοχή και ασχολία και όχι...
Έγκλημα και τιμωρία στα Σχολεία
Χρήστος Μπούρας
Ο Πρύτανης του Πανεπιστημίου Πατρών στο alfavita.gr: Η χώρα έχει περισσότερα Πανεπιστήμια από όσα μπορεί να χρηματοδοτήσει ικανοποιητικά
Ο Χρήστος Μπούρας συνομιλεί με τον Νίκο Μάστορα για τις εξελίξεις στα ΑΕΙ και το Πανεπιστήμιο Πατρών: Ετοιμάζεται παράρτημα του Πανεπιστημίου στην...
Ο Πρύτανης του Πανεπιστημίου Πατρών στο alfavita.gr: Η χώρα έχει περισσότερα Πανεπιστήμια από όσα μπορεί να χρηματοδοτήσει ικανοποιητικά
PAIDI
Γονείς: Ντράπηκε και η ντροπή! (Για την ΕΔΕ σε βάρος εκπαιδευτικών στο Ειδικό Νηπιαγωγείο Πειραιά)
Είναι απαράδεκτο να στοχοποιούνται εκπαιδευτικοί, που δίνουν καθημερινά τη μάχη για να έχουν τα παιδιά μας την καλύτερη δυνατή φροντίδα και...
Γονείς: Ντράπηκε και η ντροπή! (Για την ΕΔΕ σε βάρος εκπαιδευτικών στο Ειδικό Νηπιαγωγείο Πειραιά)
ekpaideytikoi
Εκπαιδευτικοί στην αντεπίθεση: Προσφυγές για μη μονιμοποίηση νεοδιόριστων και μηνύσεις για παρεμπόδιση συνδικαλιστικής δράσης
ΣΕΠΕ «Ηρώ Κωνσταντοπούλου»: Μήνυση κατά παντός υπευθύνου για τις εικόνες ντροπής στη ΔΙΠΕ Δυτ. Αττικής και την παρουσία αστυνομικών δυνάμεων που...
Εκπαιδευτικοί στην αντεπίθεση: Προσφυγές για μη μονιμοποίηση νεοδιόριστων και μηνύσεις για παρεμπόδιση συνδικαλιστικής δράσης