Κάλεσμα στους Συλλόγους Διδασκόντων να μην αποφασίσουν τον χαρακτηρισμό του σχολείου τους ως «Πειραματικού» απευθύνει ο ΣΕΠΕ Νησιών Αργοσαρωνικού, απαιτώντας παράλληλα την απόσυρση του ΦΕΚ για τον δήθεν «εσωτερικό κανονισμό».
Επιπλέον ο Σύλλογος ζητά να μην προστρέξει κανένα σχολείο στη σύνταξη του «εσωτερικού κανονισμού». Παράλληλα, καλεί τη ΔΟΕ να πάρει σαφή θέση ως προς το περιεχόμενο και τον τρόπο αντίδρασης, «ώστε να αποτρέψουμε το σχέδιο της κυβερνητικής πολιτικής που βασίζεται στην ιδιωτικοποίηση και στην κατηγοριοποίηση σχολείων μαθητών και εκπαιδευτικών και στη συρρίκνωση των εργασιακών μας δικαιωμάτων».
Αναλυτικά η ανακοίνωση του ΣΕΠΕ Νησιών Αργοσαρωνικού:
«ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΓΙΑ ΠΡΟΤΥΠΑ-ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ»
«ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ»
Όταν οι εκπαιδευτικοί σε όλη την Ελλάδα συμμετείχαν σχεδόν καθολικά στην απεργία-αποχή και είπαν:
ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ-ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ
ΟΧΙ ΣΤΗ ΔΙΑΛΥΣΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ
ΟΧΙ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΤΩΝ ΛΙΓΩΝ ΚΑΙ ΕΚΛΕΚΤΩΝ
Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΤΙ ΑΚΡΙΒΩΣ ΚΑΝΕΙ ΠΩΣ ΔΕΝ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΕΙ…;
Χαιρετίζουμε τους συναδέλφους/ισσες στο σύλλογό μας και σε όλη την Ελλάδα που αποφασιστικά και σύσσωμα καταγράφοντας συγκλονιστικά ποσοστά σχεδόν καθολικής συμμετοχής στην απεργία αποχή έστειλαν στην κυβέρνηση το δικό τους ηχηρό μήνυμα. Σε μια περίοδο πανδημίας, χρόνιου πια εγκλεισμού, απαγορεύσεων, εκφοβισμού, αγωνίας για τη ζωή και την εργασία, κατάρρευσης του συστήματος υγείας, τηλ-«εκπαίδευσης», άγριας καταστολής και κατάργησης βασικών ανθρωπίνων δικαιωμάτων, κεκτημένων και ελευθεριών, οι εκπαιδευτικοί με σχολεία κλειστά, και το ένα νομοσχέδιο να διαδέχεται «δημοκρατικά» το άλλο, απέδειξαν πως το αίτημα του κλάδου για δημόσια δωρεάν παιδεία για όλα τα παιδιά, δεν παραμένει ένα απλό σύνθημα. Είναι πιο ζωντανό από ποτέ. Αναπνέει στις συλλογικές μας αποφάσεις και τη νικηφόρα μάχη που δεκαετίες τώρα δίνουμε κόντρα σε κάθε νέα εμφάνιση και μορφή της αξιολόγησης, που σαν δούρειος ίππος επιχειρεί να εισβάλλει στις συνειδήσεις και τις ζωές μας, κάθε φορά με διαφορετική ονομασία, πάντα όμως με τον ίδιο στόχο. Τη δημιουργία ενός σχολείου και μιας κοινωνίας των λίγων και «αρίστων».
Φαίνεται πως τόσο οι προηγούμενες, όσο και η σημερινή κυβέρνηση, δεν εννοούν να παραιτηθούν από το μέγιστο πολιτικό στοίχημα του «ποιος θα καταφέρει να την επιβάλλει πρώτος». Είναι ακριβώς η στάση τους αυτή που αποδεικνύει πως είναι ιστορικής σημασίας η δική μας συλλογική στάση αλλά και η επαγρύπνηση το αμέσως επόμενο διάστημα. Η νέα παράταση που έδωσε το Υπουργείο δείχνει σαφέστατα το ότι αγνοείται παντελώς το 80% των εκπαιδευτικών που συμμετείχαν στην απεργία-αποχή, επιπλέον, βεβαίως αποδεικνύει ότι είναι μία μάχη με συνέχεια και κρυμμένες μορφές τις οποίες οφείλουμε να αναγνωρίζουμε και να αντιμετωπίζουμε αντιστοίχως και άμεσα. Αναφερόμαστε:
Α) Στην έκδοση Υπουργικής Απόφασης (ΦΕΚ 491-9/1/2021), με την οποία καλούνται οι σχολικές μονάδες να συντάξουν «εσωτερικό κανονισμό λειτουργίας» (ΕΚΛ) εντός του σχολικού έτους 2020 – 2021. Μια κατ’ ευφημισμόν εσωτερική διαδικασία αφού, γίνεται με τη συμμετοχή του Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου, του εκπροσώπου του οικείου Δήμου, του Διευθυντή και λίγο πιο κάτω ακολουθούν και οι εκπαιδευτικοί, μαθητές και οι γονείς. Και φυσικά η απόφαση εγκρίνεται από τον Διευθυντή/τη Διευθύντρια Εκπαίδευσης αλλά και τον Συντονιστή/τη Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου. Δηλαδή ο «εξωτερικός αξιολογητής» των σχολείων θα αποφασίζει και τον δήθεν εσωτερικό κανονισμό. Αρκεί να διαβάσει κάποιος/α το τι οδηγίες δίνονται για τη σύνταξη του ΕΚΛ, για να κατανοήσει πως επιχειρείται η διαμόρφωση ενός αδιανόητα σκληρού αυταρχικού και άγρια τιμωρητικού μοντέλου σχολείου και εκπαίδευσης, άρρηκτα συνδεδεμένο με το αντιδραστικό φτηνό σχολείο της πειθάρχησης που επιχειρεί να επιβάλλει το σύστημα αξιολόγησης (εσωτερικής-εξωτερικής) το οποίο μόλις πριν λίγες μέρες απορρίψαμε. Με αρκετή φαντασία βέβαια το Υπουργείο φαίνεται πως επιχειρεί και πάλι να το χωρέσει μέσα από τη σύνταξη ενός φαινομενικά αθώου «εσωτερικού» κανονισμού. Όπως και την ίδια την αξιολόγηση αφού στον θεματικό άξονα 9 (Ηγεσία – Οργάνωση και διοίκηση της σχολικής μονάδας), της Υπουργικής Απόφασης για Εσωτερική και Εξωτερική Αξιολόγηση, αξιολογείται ο δείκτης: Διασφάλιση της εφαρμογής του σχολικού κανονισμού. Ακόμα και η δημοσίευση, λοιπόν, του «εσωτερικού κανονισμού» οδηγεί στη σύγκριση, τον ανταγωνισμό και την κατηγοριοποίηση αφού το ίδιο το περιεχόμενό του άπτεται βασικών πλευρών λειτουργίας του σχολείου.
Β) Στον αντιεκπαιδευτικό νόμο 4692/2020 και στο ΦΕΚ 776/26-2-2021 με θέμα «Χαρακτηρισμός δημόσιων σχολικών μονάδων ως Πρότυπων ή Πειραματικών Σχολείων» με τα οποία προβλέπεται η δημιουργία μιας ξεχωριστής ελίτ Πειραματικών σχολείων (Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση) και Πρότυπων (Δευτεροβάθμια) ως σχολεία «αρίστων». Με πρόσφατη δε εγκύκλιο του ΥΠΑΙΘ 23716/Δ6/1-3-2021 με θέμα: «Πρόσκληση ενδιαφέροντος για το χαρακτηρισμό σχολικών μονάδων ως πρότυπων ή πειραματικών» αυτές τις μέρες και μέχρι 23 Μαρτίου οι σχολικές μονάδες της χώρας δύνανται να υποβάλουν αίτηση, ώστε εάν θέλουν να μετατραπούν σε Πρότυπα ή Πειραματικά (Π-Π) στα πλαίσια της διεύρυνσης των Π-Π που έχει αποφασίσει το ΥΠΑΙΘ. Η απόφαση για την υποβολή αίτησης προς χαρακτηρισμό σχολικής μονάδας ως «Πειραματικό Σχολείο» λαμβάνεται από τον Σύλλογο Διδασκόντων της σχολικής μονάδας.
Πάμε λοιπόν να δούμε την κρυμμένη αλήθεια του πλαισίου λειτουργίας των σχολείων αυτών, όπως φαίνονται στα ΦΕΚ, και πώς η κυβέρνηση επιχειρεί κυριολεκτικά από την πίσω πόρτα να νομιμοποιήσει την αξιολόγηση στην εκπαίδευση, τους χορηγούς, την κατηγοριοποίηση των σχολείων, των εκπαιδευτικών και των μαθητών και τελικά τη δημιουργία μιας κάστας σχολείων-ελίτ με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια λειτουργίας, πελατειακές σχέσεις και συνειδήσεις «αριστείας», με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τα υπόλοιπα «μη-άριστα» σχολεία.
1. Τα σχολεία αυτά θα διοικούνται από μια ειδική, πανίσχυρη Διοικούσα Επιτροπή (Δ.Ε.Π.Π.Σ.) που Θα αξιολογεί τα Πρ. – Πειρ. Σχ. και θα αποφασίζει αν θα παραμείνουν Πρ. – Πειρ. .Σχ. ή αν θα εκπέσουν σε κοινά σχολεία. Η Δ.Ε.Π.Π.Σ. μεριμνά «για την προσέλκυση δωρεών, χορηγών και κάθε είδους παροχών», όπως αναφέρει ο νόμος, που διορίζεται εξολοκλήρου από το υπουργείο, και θα αποφασίζει για όλα τα ζητήματα των Πειραματικών και Πρότυπων σχολείων της χώρας, όπως: τον τρόπο επιλογής των μαθητών, την επιλογή των διευθυντών και των εκπαιδευτικών των σχολείων, για το ωρολόγιο πρόγραμμα, τη διδακτέα ύλη, τον τρόπο και τις μεθόδους διδασκαλίας, ακόμα και για τη χρηματοδότηση των σχολείων
2. Χάνεται η έννοια του σχολείου της γειτονιάς. Η επιλογή των μαθητών δε θα γίνεται σύμφωνα με τη διεύθυνση κατοικίας αλλά με κλήρωση. Στα σχολεία αυτά επομένως καταργούνται τα γεωγραφικά όρια της περιοχής τους χάνοντας την χωροθέτησή τους ως προς το μαθητικό δυναμικό του κάθε σχολείου. Γίνεται υποχρεωτική μετακίνηση των μαθητών στις όμορες σχολικές μονάδες, με τις όποιες συνέπειες στην ψυχολογία των μετακινούμενων μαθητών, στην εκπαιδευτική τους διαδικασία, αλλά και στον οικογενειακό προγραμματισμό.
3. Στα σχολεία που θα γίνουν Πρ. – Πειρ. Σχ. χάνονται οι οργανικές θέσεις των εκπαιδευτικών που είναι οριστικά τοποθετημένοι στο συγκεκριμένο σχολείο (άρθρο 19 παρ. 15 του Ν.4692/2021). Οι εκπαιδευτικοί στα Πρ. – Πειρ. Σχ. θα τοποθετούνται όχι με οργανική θέση αλλά επί θητεία.
4. Οι εκπαιδευτικοί αποδέχονται την ατομική αξιολόγησή τους και την επιχειρούμενη εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση της σχολικής μονάδας όπως αναφέρεται στο άρθρο 20 παρ. 3α του Ν. 4692/202: «αξιολογούνται οι εκπαιδευτικοί στην παιδαγωγική τους επάρκεια, όπως προκύπτει ιδίως από το βαθμό συμμετοχής τους στις δράσεις εσωτερικής αξιολόγησης του σχολείου…».
5. Διδακτικό ωράριο σε αμφισβήτηση. Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, που εκδίδεται μετά από εισήγηση της Δ.Ε.Π.Π.Σ., μπορεί να τροποποιείται το διδακτικό ωράριο των υπηρετούντων εκπαιδευτικών στα Π.Σ. και ΠΕΙ.Σ.. (παράγραφο 23 του Άρθρου 19).
6. Ο χαρακτηρισμός δημόσιας σχολικής μονάδας ως Π.Σ ή ΠΕΙ.Σ. μπορεί να πραγματοποιηθεί και έπειτα από αίτηση του Προϊσταμένου της Διεύθυνσης Εκπαίδευσης (Διευθυντής Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης), στην οποία υπάγεται η προτεινόμενη σχολική μονάδα. Και μάλιστα καθ’ όλη τη διάρκεια της χρονιάς.
7. Τέλος, για τα σχολεία αυτά θεσμοθετείται η προσέλκυση χορηγών (άρθρο 23), η συμμετοχή του δήμου, του συλλόγου γονέων, συλλόγων αποφοίτων, αλλά και εξωσχολικών «προσωπικοτήτων» μέσω του Συμβουλίου στήριξης του σχολείου (Άρθρο 22). Αυτό αποφασίζει για θέματα που σχετίζονται με την προσφορά του σχολείου στην τοπική κοινωνία, μεριμνά για θέματα που σχετίζονται με την υλικοτεχνική υποδομή και τους οικονομικούς πόρους του σχολείου, καθώς και με την αξιοποίηση και διάθεση των οικονομικών πόρων της σχολικής μονάδας, πέραν όσων διαχειρίζεται η αρμόδια Σχολική Επιτροπή.
Αυτοί που μας κλέψαν το βιβλίο από το χέρι, μας κατηγορούν ότι μείναμε αδιάβαστοι…
Συμπερασματικά λοιπόν, σε μια περίοδο πανδημίας που τα σχολεία μας αφέθηκαν να κλείσουν χωρίς τη λήψη κανενός μέτρου προστασίας, με μοναδικά μέτρα την ενίσχυση του αριθμού των μαθητών, την περικοπή προσωπικού καθαριότητας, χωρίς να υπάρχει καμιά πρόβλεψη για συνεχή και δωρεάν τεστ και αυτονόητες συνθήκες υγιεινής, με το κυριολεκτικά εγκληματικό αυτό τοπίο κλεισίματος των σχολείων και της καθημερινής αγωνίας η οποία επιβλήθηκε σε όλη τη σχολική κοινότητα με τον εφιάλτη της «τηλεκπαίδευσης», η κυβέρνηση προτείνει το εξής:
Τη σύνταξη «εσωτερικού» κανονισμού λειτουργίας και την οικειοθελή μετατροπή μας σε σχολική μονάδα «αριστείας», όπως και την αξιολόγησή μας ως τέτοια. Έτσι γιατί μπορούμε και γιατί αυτό μας αξίζει. Πόση αφέλεια νομίζουν ότι μας περισσεύει και πόσο θράσος αλήθεια περισσεύει στους κυβερνώντες, όταν, πάνω στη φιέστα της τηλ«εκπαίδευσης» που διαφημίζουν με τόση περηφάνια στα ΜΜΕ, θεωρούν πως αφού τα καταφέραμε με το webex και ο στόχος επετεύχθη, η κοινωνία είναι έτοιμη χωρίς το ψωμί να αξιολογηθεί τώρα για το παντεσπάνι; Όταν χιλιάδες παιδιά δίχως ουσιαστική πρόσβαση στην τηλ-«εκπαίδευση», στην πραγματικότητα πετάγονται εκτός με συνέπειες μορφωτικές, ψυχολογικές, παιδαγωγικές ανυπολόγιστες; Όταν εμείς δίχως το παραμικρό ίχνος επιμόρφωσης το οποίο χρόνια ζητάμε, γιατί το κατήργησαν, όπως και τη σύνδεσή μας με τα πανεπιστήμια με όρους ουσιαστικής ανατροφοδότησης της εκπαιδευτικής διαδικασίας, τώρα για να νιώσουμε την ενίσχυση του παιδαγωγικού μας έργου και να γίνουμε «άριστοι» πρέπει εκτός από τους «τριμηνίτες» συναδέλφους/ισσες μας να δεχτούμε και νέα «για το καλό μας» κριτήρια, να σκύψουμε δηλαδή κι άλλο το κεφάλι στο μπόι που θα μας ορίσουν, χαρίζοντας το δημόσιο σχολείο και τη μόνιμη και σταθερή εργασία στους χορηγούς, στους δήμους και τις επιχειρήσεις; Ποια «αριστεία» μας καλεί η κυβέρνηση να αποδεχτούμε; Τον ανταγωνισμό για το ποιος θα έχει δουλειά; Ποιο σχολείο θα μείνει ανοιχτό με περισσότερους πελάτες; Τον αγώνα για το ποιος θα διεκδικήσει τον καλύτερο χορηγό; Το ποιο σχολείο θα έχει καλύτερες σχέσεις με το δήμο; Και ποιο θα μπει στη λίστα ψηλότερα;
Ντροπή! Ως εδώ!
Η εκπαίδευση μίλησε! Αρνήθηκε συλλογικά να σκύψει το κεφάλι! Αρνήθηκε να απαντήσει στα πλαστά ερωτήματα της πάντα «για το καλό μας» αξιολόγησης, όταν έχουμε εμπεδώσει πως χτίζουν ένα σχολείο και μια κοινωνία στα οποία δεν χωρούν σύμφωνα με τα σχέδια τους όλοι! Με τον ίδιο τρόπο και για τους ίδιους λόγους αρνούμαστε την υπαγωγή των σχολείων μας στο πλαίσιο λειτουργίας των Προτύπων-Πειραματικών, όπως τίθενται, και υπερασπιζόμαστε συλλογικά το δημόσιο, καθολικό και δωρεάν χαρακτήρα των δημόσιων σχολείων με αίτημα την ενίσχυσή τους, το ασφαλές άνοιγμά τους και τη λήψη μέτρων γι αυτό, τη στελέχωσή τους με μόνιμο προσωπικό, άρα και τη μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών/τριών με βάση το πτυχίο/προϋπηρεσία, τη συνεχή επιμόρφωση όλων μας άρα και την επιστημονική ανατροφοδότηση του έργου μας!
- Καλούμε τους Συλλόγους Διδασκόντων να μην αποφασίσουν τον χαρακτηρισμό του σχολείου τους ως «Πειραματικού».
- Επιπλέον, στο ίδιο ακριβώς κλίμα, απαιτούμε την άμεση απόσυρση του ΦΕΚ για τον δήθεν «εσωτερικό κανονισμό». Κανένα σχολείο να μην προστρέξει στη σύνταξη του «εσωτερικού κανονισμού». Από το ΦΕΚ δεν ορίζεται κανένα συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα αλλά αναφέρεται συνολικά για το έτος 2020 -2021.
- Η ΔΟΕ να πάρει σαφή θέση για όλα, ως προς το περιεχόμενο και τον τρόπο αντίδρασης, ώστε να αποτρέψουμε το σχέδιο της κυβερνητικής πολιτικής που βασίζεται στην ιδιωτικοποίηση και στην κατηγοριοποίηση σχολείων μαθητών και εκπαιδευτικών και στη συρρίκνωση των εργασιακών μας δικαιωμάτων
ΑΝΟΙΧΤΑ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΗ ΣΧΟΛΕΙΑ ΤΩΡΑ
ΟΧΙ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΤΩΝ ΛΙΓΩΝ ΚΑΙ ΕΚΛΕΚΤΩΝ-ΔΗΜΟΣΙΑ ΚΑΙ ΔΩΡΕΑΝ ΠΑΙΔΕΙΑ ΓΙΑ ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 6/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη