Η Ένωση Γονέων & Κηδεμόνων Νέας Σμύρνης καλεί τη δημοτική αρχή της περιοχής να αφήσει τον στρουθοκαμηλισμό και να δει την πραγματικότητα ως έχει για τη δίχρονη προσχολική εκπαίδευση.
Όπως αναφέρουν οι γονείς, ο Δήμος κατάφερε να εξαιρεθεί από την εφαρμογή της υποχρεωτικής δίχρονης εκπαίδευσης με την υπόσχεση για σχολικές δομές «φτιαγμένες με ηρεμία και εύλογη χρονική επάρκεια ώστε να είναι ανάλογες του επιπέδου εκπαίδευσης που υπάρχει στην πόλη μας».
Ωστόσο, όπως τονίζουν, η από 10/06/20 έγκριση του Δημοτικού Συμβουλίου της πρότασης της ΔΕΠ για την κατάλληλη διαμόρφωση τριών ελεύθερων οικοπέδων για να τοποθετηθούν σε αυτά εννέα προκατασκευασμένες αίθουσες ως προσωρινή λύση - για τέσσερα χρόνια σύμφωνα με τον νόμο - δεν έχει ξεκινήσει ακόμα να υλοποιείται, παρά τις διαβεβαιώσεις εδώ και καιρό πως από την επόμενη εβδομάδα υπογράφεται η σύμβαση με τους εργολάβους και ξεκινούν οι εργασίες. Τίποτα δεν έχει ξεκινήσει ούτε για τις, δυο πέρσι - τρεις φέτος, αίθουσες που δεν χρησιμοποιεί το ΙΕΚ και την διαμόρφωση τού γύρω από αυτές χώρου ως ανεξάρτητο κτίριο για τα νήπια και τα προνήπια.
Το μόνο έτοιμο από όλα όσα θα ετοιμάζονταν είναι ο έτοιμος Β΄Δημοτικός Παιδικός Σταθμός που καταργείται και αλλάζει χρήση για τέσσερα χρόνια. «Εύκολη λύση που όμως αφήνει όλη τη νοτιοανατολική Νέα Σμύρνη χωρίς παιδικό σταθμό» επισημαίνουν οι γονείς.
Επιπλέον, χάνεται υπαίθριος χώρος στον Α΄ παιδικό σταθμό που επίσης δανείζεται (;) για να τοποθετηθούν δύο προκατασκευασμένα κτίσματα, με συνέπεια να καταστραφεί το θεατράκι και μέρος του μεγάλου όμορφου κήπου του.
Μάλιστα, η Ένωση Γονέων αναφέρει ότι στο συγκρότημα που στεγάζει ήδη δύο δημοτικά σχολεία, το 4ο και του Αγίου Ανδρέα, αναμένεται να μετακινηθούν παιδιά, να καταργηθεί ένα τμήμα και να δοθεί η αίθουσα που θα περισσέψει στο συστεγαζόμενο νηπιαγωγείο
Οι γονείς ζητούν να μη γίνει καμία προσθήκη στα ήδη επιβαρυμένα προαύλια των σχολείων, καμία προσθήκη σε κήπους και αυλές παιδικών σταθμών.
Η επιστολή των γονέων
Αναλυτικά, η επιστολή της Ένωσης Συλλόγων Γονέων & Κηδεμόνων Νέας Σμύρνης για τη δίχρονη προσχολική εκπαίδευση:
Σε λιγότερο από τρεισίμισι μήνες ξεκινά η νέα σχολική χρονιά και αφού εξαντλήθηκαν όλες οι παρατάσεις και οι εξαιρέσεις όλα τα προνήπια της πόλης μας εγγράφηκαν υποχρεωτικά στα Νηπιαγωγεία. Πέρσι στα 11 Νηπιαγωγεία της πόλης μας χώρεσαν 565 παιδιά σε εικοσιπεντάρια τμήματα και στην πλειοψηφία τους νήπια . Φέτος, σύμφωνα με τις μέχρι τώρα εγγραφές, 822 νήπια και προνήπια θα πρέπει να φοιτήσουν στα ίδια νηπιαγωγεία ή στα προσωρινά / μόνιμα παραρτήματα αυτών, παραρτήματα και αίθουσες που κανένας μας και κυρίως οι γονείς που τα παιδιά τους ήδη κατανέμονται σε αυτά δεν έχει δει ακόμα.
Ακριβώς πριν από έναν χρόνο ο Δήμος μας μαζί με άλλους τέσσερις σε όλη την επικράτεια, ‘’πέτυχε’’ να εξαιρεθεί από την εφαρμογή της υποχρεωτικής δίχρονης προσχολικής αγωγής, με τη δικαιολογία ‘’να είμαστε έτοιμοι το 2021 οργανωμένοι και αντάξιοι των προσδοκιών των συμπολιτών μας’’ και με την υπόσχεση για ‘’ σχολικές δομές -αν και υποχρεωτικά προκατασκευασμένες- …φτιαγμένες με ηρεμία και εύλογη χρονική επάρκεια ώστε να είναι ανάλογες του επιπέδου εκπαίδευσης που υπάρχει στην πόλη μας’’. Ακριβώς σήμερα, βρισκόμαστε κάπου ανάμεσα στη διάλυση υφιστάμενων σχολικών/κοινωνικών δομών και στο τίποτα.
Η από 10/06/20 έγκριση του Δημοτικού Συμβουλίου της πρότασης της ΔΕΠ για την κατάλληλη διαμόρφωση τριών ελεύθερων οικοπέδων για να τοποθετηθούν σε αυτά εννέα προκατασκευασμένες αίθουσες ως προσωρινή λύση - για τέσσερα χρόνια σύμφωνα με τον νόμο - δεν έχει ξεκινήσει ακόμα να υλοποιείται παρά τις διαβεβαιώσεις που λαμβάνουμε εδώ και καιρό πως από την επόμενη εβδομάδα υπογράφεται η σύμβαση με τους εργολάβους και ξεκινούν οι εργασίες. Τίποτα δεν έχει ξεκινήσει ούτε για τις, δυο πέρσι - τρεις φέτος, αίθουσες που δεν χρησιμοποιεί το ΙΕΚ και την διαμόρφωση τού γύρω από αυτές χώρου ως ανεξάρτητο κτίριο για τα νήπια και τα προνήπια.
Μετά έναν ολόκληρο χρόνο από την περσινή εξαίρεση και τέσσερις συνολικά από την αρχή της εφαρμογής της υποχρεωτικής δίχρονης προσχολικής, το μόνο έτοιμο από όλα όσα θα ετοιμάζονταν με ‘’ηρεμία και εύλογη χρονική επάρκεια’’ είναι ο έτοιμος Β΄Δημοτικός Παιδικός Σταθμός που καταργείται και αλλάζει χρήση για τέσσερα ( ; ) χρόνια. Εύκολη λύση που όμως αφήνει όλην τη νοτιοανατολική Νέα Σμύρνη χωρίς παιδικό σταθμό, αφού οι αμέσως κοντινότεροι στην περιοχή είναι στη Σινώπης και στη Βασιλέως Γεωργίου, ενώ ταυτόχρονα στερεί από την πόλη μια κοινωνική δομή από την οποία θα μπορούσαν να ωφεληθούν περισσότεροι συνδημότες μας- γονείς με μικρότερα παιδιά, αφού οι θέσεις που απελευθερώθηκαν από τα προνήπια που υποχρεωτικά θα φοιτήσουν στα νηπιαγωγεία τη σχολική χρονιά που έρχεται θα επέτρεπαν την περαιτέρω μείωση του ηλικιακού ορίου και των εισοδηματικών κριτηρίων για την εγγραφή στους δημοτικούς παιδικούς σταθμούς.
Επιπλέον, με την ίδια απόφαση του ΝΠΔΔ Κοινωνικής Προστασίας & Αλληλεγγύης του Δήμου, χάνεται υπαίθριος χώρος στον Α΄ παιδικό σταθμό που επίσης δανείζεται (;) για να τοποθετηθούν δύο προκατασκευασμένα κτίσματα 60 τμ , με συνέπεια να επιβαρυνθεί εξ αιτίας της συνλειτουργίας δυο διαφορετικών δομών και του συνωστισμού , αλλά και να καταστραφεί το θεατράκι και μέρος του μεγάλου όμορφου κήπου του – όπως όταν το 2012 μπαζώθηκε το καταπράσινο πρανές ανάμεσα στο 7ο Γυμνάσιο και στο 7ο Δημοτικό, πάλι για να προστεθούν αίθουσες.
Εύκολες, προπάντων ανέξοδες λύσεις στο παρά πέντε. Όπως και οι ενέργειες που γίνονται από την πλευρά του Δήμου προς τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και προς το Υπουργείο και αφορούν το συγκρότημα που στεγάζει ήδη δύο δημοτικά σχολεία, το 4ο και του Αγίου Ανδρέα, ενέργειες που σε αντίθεση με την ομόφωνη απόφαση της ΔΕΠ πως δεν θα αναζητηθούν δομές για την προσχολική σε χώρους των δημοτικών σχολείων, προσβλέπουν στο να μετακινηθούν παιδιά, να καταργηθεί ένα τμήμα και να δοθεί η αίθουσα που θα περισσέψει στο συστεγαζόμενο νηπιαγωγείο. Το τελευταίο θυμίζουμε πως φιλοξενείται στο κτιριακό συγκρότημα των δημοτικών εδώ και δώδεκα χρόνια...προσωρινά κι αυτό, χωρίς δικό του προαύλιο, χωρίς αυλή με παιχνίδια, χωρίς δικές του τουαλέτες...
Τα σχολεία μας είναι υπερπλήρη με υψηλό αριθμό μαθητών ανά τμήμα, στερούνται ελεύθερων χώρων εξαιτίας παρεμβάσεων και προσθηκών με ό,τι κι εάν σημαίνει αυτό για την ασφάλεια των μαθητών μας. Καμία προσθήκη ποτέ δεν έδωσε λύση στην έλλειψη σχολικής στέγης, αντιθέτως ενέτεινε στο τέλος τα κτιριακά προβλήματα (όπως για παράδειγμα η προκάτ αίθουσα του 7ου Γυμνασίου που πρέπει μετά από τόσα χρόνια να απομακρυνθεί ) ‘’κλέβει’’ ζωτικό χώρο από τα παιδιά και κάνει τα σχολεία μας θλιβερά και μίζερα.
Το επιχείρημα που επικαλείται εδώ και χρόνια η δημοτική αρχή περί υπογεννητικότητας και άρα μείωσης του μαθητικού δυναμικού κάθε φορά που αναδεικνύονται προβλήματα που έχουν να κάνουν με τη σχολική στέγη, εκτός από την κοινωνική αναλγησία που εμπεριέχει είναι και ανυπόφορα απλοϊκό:
Ακόμα και εάν η μείωση του αριθμού των μαθητών που παρατηρείται κάποιες χρονιές σε κάποιες σχολικές βαθμίδες δεν είναι συγκυριακή όπως εμείς θεωρούμε, οι ανάγκες για σταθερές και σύγχρονες κτιριακές υποδομές παραμένουν και αυξάνονται ολοένα. Στα δημοτικά σχολεία ο ίδιος αριθμός μαθητών χρειάζεται πλέον δύο αίθουσες για τμήματα ένταξης, τα προγράμματα για τις σχολικές βιβλιοθήκες τρέχουν και τα σχολεία χρειάζονται διαθέσιμες αίθουσες για να ενταχθούν σε αυτά, οι αίθουσες υπολογιστών και τα εργαστήρια δεν αποτελούν πολυτέλεια όπως πριν από μια δεκαπενταετία, αλλά απαραίτητη προϋπόθεση για τη διδασκαλία των αντίστοιχων μαθημάτων που απαιτούν να είναι σύγχρονες και πλήρως εξοπλισμένες , ιδρύονται και στη Νέα Σμύρνη τμήματα ΖΕΠ -Τμήματα Υποδοχής , δύο τμήματα μιας τάξης μπορεί να είναι τρία την ώρα της δεύτερης ξένης γλώσσας, οι ισόγειες αίθουσες πρέπει να μπορούν ανά πάσα στιγμή να εξυπηρετούν τμήματα στα οποία θα βρεθούν παιδιά με κινητικά προβλήματα, ενώ ακόμα και στα αναλυτικά προγράμματα των νηπιαγωγείων εντάχθηκε πρόσφατα η εισαγωγή στην ξένη γλώσσα και στη ρομποτική.
Όλα τα παραπάνω και πολλά ακόμα περιφρονούνται συστηματικά από τη δημοτική αρχή που αντιτάσσει την απλή αριθμητική και διαιρώντας τον αριθμό του μαθητικού δυναμικού της πόλης με το εικοσιπέντε – τον ανώτερο αριθμό μαθητών ανά τμήμα - βρίσκει πάντα αίθουσες να περισσεύουν.
Και αντί να προβλέψει, να μελετήσει, να σχεδιάσει και να επενδύσει στην αγορά ή στην ενοικίαση σταθερών κτιριακών εγκαταστάσεων ( δεν είναι λίγες οι μονοκατοικίες που γκρεμίζονται κάθε χρόνο, πώς έρχονται εύκολα στην κατοχή των εργολάβων; ), αντί να βάλει το χέρι στην τσέπη, φλερτάρει με τη συγχώνευση τμημάτων, με τη μετακίνηση μαθητών ή μικρών παιδιών σε σχολεία και κοινωνικές δομές μακριά από την κατοικία τους, με το κλείσιμο σχολικών μονάδων όπως του Γυμνασίου και του Λυκείου της Εστίας.
Καλούμε τη δημοτική αρχή να αφήσει τον στρουθοκαμηλισμό και να δει την πραγματικότητα ως έχει.
Να εγκαταλείψει την τακτική του μπαλώματος και της προχειρότητας. Καμία προσθήκη στα ήδη επιβαρυμένα προαύλια των σχολείων μας, καμία προσθήκη σε κήπους και αυλές παιδικών σταθμών.
Να επισπεύσει τις διαδικασίες για την τοποθέτηση των προσωρινών προκατασκευασμένων αιθουσών και όλων των συνοδευτικών εγκαταστάσεων στα ελεύθερα γεωτεμάχια που διαθέτει ώστε αυτές να έχουν ολοκληρωθείμέχρι τον Σεπτέμβρη.
Να ξεκινήσει ουσιαστικός διάλογος με όλες τις δημοτικές παρατάξεις και τους εμπλεκόμενους φορείς για την εύρεση μόνιμης στέγης για τη δίχρονη προσχολική αγωγή, αφού βάσει νόμου μετά την πάροδο των τεσσάρων ετών πρέπει να γίνει μεταστέγαση από τις προκατασκευασμένες αίθουσες σε σταθερέςκαι μόνιμες κτιριακές εγκαταστάσεις.
Να ενισχυθεί η χρηματοδότηση των σχολικών επιτροπών της ΕΣΕΔΕ και της ΕΣΕΠΕ που θα αναλάβει τη συντήρηση των επιπλέον σχολικών χώρων.
Συντασσόμαστε με τους Συλλόγους Γονέων του 4ου Δημοτικού και του Δημοτικού του Αγίου Ανδρέα και ζητάμε να μεταφερθεί το επί δώδεκα χρόνια προσωρινά συστεγαζόμενο 7ο Νηπιαγωγείο σε δικό του ασφαλές και με όλες τις σύγχρονες προδιαγραφές κτίριο.
Συντασσόμαστε με τον Σύλλογο Γονέων του Β΄Παιδικού Σταθμού και ζητάμε από το Δημοτικό Συμβούλιο να απορρίψει την εισήγηση για την κατάργησή του.
Καλούμε τους γονείς των Νηπιαγωγείων αλλά και των Παιδικών Σταθμών της πόλης μας να πλαισιώσουν και να βοηθήσουν τους συλλόγους γονέων τους, να συστήσουν συλλόγους όπου δεν υπάρχουν και να διεκδικήσουμε όλοι μαζί τις υποδομές που αξίζουν στα παιδιά μας.
Για το Δ.Σ.
Η Πρόεδρος Η Γενική Γραμματέας
Μπεχλιβανίδη Τάνια Λαμπαδαρίου Κατερίνα
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 3/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη