Εκπαιδευτικοί: Παραστάσεις διαμαρτυρίας στη Θεσσαλονίκη για τις υπηρεσιακές μεταβολές
Είναι αδύνατον κυριολεκτικά να υπολογιστούν τα πραγματικά λειτουργικά κενά, καθώς τα σχολεία είναι κλειστά, επισημαίνει η Α' ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης

Για την εγκύκλιο του υπουργείου Παιδείας που ζητά να ολοκληρωθούν οι διαδικασίες τοποθέτησης στα λειτουργικά κενά μέχρι την Τετάρτη 25 Αυγούστου διαμαρτύρεται η Α’ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης.

Συγκεκριμένα διοργανώνει παραστάσεις διαμαρτυρίας στις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης. Σήμερα, Δευτέρα 23 Αυγούστου, πραγματοποιούν στη Δευτεροβάθμιας Διεύθυνση Δυτικής Θεσσαλονίκης, στις 12:00 το μεσημέρι και αύριο, Τρίτη 24 Αυγούστου, στη Δευτεροβάθμια Διεύθυνση Ανατολικής Θεσσαλονίκης, στις 12:00 το μεσημέρι.

Όπως αναφέρει, γίνεται σε μια περίοδο που τα σχολεία είναι κλειστά και είναι αδύνατον κυριολεκτικά να υπολογιστούν τα πραγματικά λειτουργικά κενά που θα υπάρξουν.

Την ίδια στιγμή το Υπουργείο προετοιμάζει την τοποθέτηση των αναπληρωτών εκπαιδευτικών στα σχολεία με ηλεκτρονικό τρόπο.

Τέλος, ζητούν να δοθούν όλα τα κενά στους εκπαιδευτικούς, πριν δημοσιευτούν οι τοποθετήσεις.

Η ανακοίνωση

Αναλυτικά, η ανακοίνωση της Α’ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης:

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι

Με εγκύκλιο που υπογράφει ο Γ. Γραμματέας του ΥΠΑΙΘ ζητείται από τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης  να ολοκληρώσουν τη διαδικασία τοποθέτησης στα λειτουργικά κενά μέχρι την Τετάρτη 25/8!

Ζητά δηλαδή να τοποθετηθούν χιλιάδες εκπαιδευτικοί (υπεράριθμοι, διάθεση, αποσπασμένοι, νεοδιόριστοι) σε μια περίοδο που τα σχολεία είναι κλειστά και είναι αδύνατον κυριολεκτικά να υπολογιστούν τα πραγματικά λειτουργικά κενά που θα υπάρξουν! Κι αυτό γιατί:

Οι Σύλλογοι Διδασκόντων δεν μπορούν να συνεδριάσουν, ώστε να καταγράψουν τα πραγματικά λειτουργικά κενά (π.χ. να καθοριστούν οι αναθέσεις των μαθημάτων, άρα και πού λείπει εκπαιδευτικός).

Αναμένονται εγγραφές τον Σεπτέμβριο, για αυτούς που δεν γράφτηκαν για σπουδαίο λόγο, πχ περιμένουν την εισαγωγή τους στα ΑΕΙ της χώρας, κάτι που δεν έχει ακόμη ανακοινωθεί. Οι μαθητές που δεν εισάγονται σε τμήματα των ΑΕΙ επιλέγουν τη φοίτησή τους σε ΕΠΑΛ προς απόκτηση πτυχίου.

Αναμένεται η έγκριση ολιγομελών τμημάτων σε ΓΕΛ/ΕΠΑΛ. Η ζητούμενη επικαιροποίηση  κενών/πλεονασμάτων πριν την έγκριση των ολιγομελών αυτών τμημάτων θα οδηγήσει σε στρεβλή εικόνα αναγκών στα σχολεία  με αρνητικά αποτελέσματα για εκπαιδευτικούς αλλά και γονείς/μαθητές. Κι αυτό γιατί:

Αν ένα σχολείο υπολογίσει οτι θα εγκριθούν τα ολιγομελή που ζήτησε θα "δεσμεύσει" καθηγητές στο σχολείο οι οποίοι στο ενδεχόμενο μη έγκρισης κάποιων τμημάτων θα βρεθούν χωρίς αντικείμενο και θα τοποθετηθούν σε επόμενη φάση υπηρεσιακών μεταβολών, έχοντας χάσει τη δυνατότητα να τοποθετηθούν σε σχολείο αρεσκείας τους στην πρώτη φάση τοποθετήσεων. Άρα θα βρεθούν εκτεθειμένοι χωρίς να έχουν ευθύνη.

Αν ένα σχολείο δεν υπολογίσει τα ολιγομελή που ζήτησε τότε κινδυνεύει να μην έχει το σχολείο εκπαιδευτικούς να διδάξουν στα τμήματα που θα εγκριθούν εκ των υστέρων με αποτέλεσμα να βρεθούν όμηροι των εξελίξεων οι μαθητές (και κατ’ επέκταση οι γονείς τους) και να τους ζητηθεί αλλαγή ειδικότητας/κατεύθυνσης ή σχολείου. Η λύση των αναπληρωτών έρχεται σχετικά αργά με πολλές χαμένες ώρες εν τω μεταξύ.

Σε μια περίοδο μάλιστα που πολλοί εκπαιδευτικοί βρίσκονται μακριά από τα σπίτια τους, με αμφίβολη τη δυνατότητα ενημέρωσης και συμμετοχής στη διαδικασία των τοποθετήσεων.

Αν προχωρήσει η υλοποίηση της εγκυκλίου είναι σίγουρο ότι αφενός θα παραβιαστούν συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών, αφετέρου θα επικρατήσει ένα αλαλούμ στην κάλυψη των κενών, με θύμα τελικά τα ίδια τα παιδιά και την εκπαιδευτική διαδικασία.

Είναι επιτακτική ανάγκη λοιπόν να προηγηθούν όλα τα παραπάνω καθώς και η ανακοίνωση των αποτελεσμάτων εισαγωγής σε ΑΕΙ και μετά να ξεκινήσει η διαδικασία των υπηρεσιακών μεταβολών.

Ας αναλάβει τις ευθύνες της η ηγεσία του ΥΠΑΙΘ! Την καθυστέρηση και την κωλυσιεργία από μέρους του να μην την πληρώσουν μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικοί!

Αντίστοιχες εγκύκλιοι στέλνονται σταθερά τα τελευταία χρόνια, από όλες τις κυβερνήσεις που παραβιάζουν τα εργασιακά μας δικαιώματα και πολλές φορές αποτρέψαμε την εφαρμογή τους. Δεν πρέπει να γίνει συνήθεια η παραβίαση βασικών εργασιακών μας δικαιωμάτων.

Αποδεικνύεται για μια ακόμα φορά ότι οι 11.700 διορισμοί, που έγιναν κάτω από την πίεση των αγώνων, αλλά και της τραγικής κατάστασης των  σχολείων, δεν επαρκούν ούτε στο ελάχιστο για την κάλυψη των κενών. Διαφορετικά, κάθε εκπαιδευτικός θα κατείχε μόνιμη θέση σε κάθε σχολείο, τα όποια κενά προέκυπταν θα ήταν πραγματικά για λειτουργικούς λόγους (π.χ. ασθένεια, εγκυμοσύνη), τα παιδιά δε θα έχαναν ούτε μία ώρα μάθημα!!

Την ίδια στιγμή το Υπουργείο προετοιμάζει την τοποθέτηση των αναπληρωτών συναδέλφων στα σχολεία με ηλεκτρονικό τρόπο.

Με ευθύνη των Διευθύνσεων θα ανέβουν τα κενά στην πλατφόρμα του ΟΠΣΥΔ, θα γίνουν ηλεκτρονικές δηλώσεις σχολείων από του συναδέλφους και στη συνέχεια το Υπουργείο θα κάνει τις τοποθετήσεις στα σχολεία. Απαιτούμε να δοθούν όλα τα κενά στους συναδέλφους. Τα κενά πριν τις τοποθετήσεις να δημοσιευτούν στις σελίδες των διευθύνσεων, όπως φυσικά και οι τοποθετήσεις ανά σχολείο. Δε θα επιτρέψουμε η συγκεκριμένη διαδικασία να αξιοποιηθεί από το Υπουργείο για περικοπές εκπαιδευτικών αναγκών και εν κρυπτώ διαδικασίες τοποθετήσεων των αναπληρωτών.

Το ΔΣ της Α ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης καλεί σε παραστάσεις διαμαρτυρίας στις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης την ΔΕΥΤΕΡΑ 23/8 στη ΔΔΕ ΔΥΤΙΚΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ στις 12 το μεσημέρι και την ΤΡΙΤΗ 24/8 στη ΔΔΕ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ στις 12 το μεσημέρι, με αίτημα την απόσυρση της εγκυκλίου του Γ.Γ. του ΥΠΑΙΘ και την διαφάνεια στις υπηρεσιακές μεταβολές και τις τοποθετήσεις των αναπληρωτών.

Καλούμε τα Δ.Σ. ΔΟΕ και ΟΛΜΕ να πάρουν θέση για το ζήτημα και να προχωρήσουν σε άμεση παρέμβαση στο ΥΠΑΙΘ.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

thrania-sxoleio-intime-4-768x480.jpg
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Σε ποιες περιοχές τα σχολεία δεν θα λειτουργήσουν την Δευτέρα που έρχεται
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Παιδιά στη Γάζα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
Τα παιδιά που έχουν εκτεθεί σε πολεμικά γεγονότα εμφάνιζουν αλλαγές DNA σε πολλές τοποθεσίες και περιοχές στο γονιδίωμα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
μηλοξιδο
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες
Το μήλο έχει λίγες θερμίδες και είναι πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά, κάτι που τα καθιστά ένα υγιεινό σνακ ή συστατικό σε κάθε δίαιτα
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες