Συνάντηση εκπαιδευτικών, γονέων και μαθητών για τα κενά εκπαιδευτικών στα σχολεία προαναγγέλλει η ΕΛΜΕ Χανίων.
Σε ψήφισμά της, η Γενική Συνέλευση της ΕΛΜΕ αναφέρει:
Από την αρχή της φετινής σχολικής χρονιάς, η ΕΛΜΕ Χανίων έχει προειδοποιήσει για το ζήτημα των τεράστιων εκπαιδευτικών κενών με τα οποία ξεκινάει η φετινή σχολική χρονιά, παρά την πανδημία. Ότι παρά τους φετινούς μόνιμους διορισμούς, ελάχιστους για τον αριθμό σχολείων της ΔΔΕ Χανίων, όπως φαίνεται συγκρίνοντας με πολλές Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας ανά την επικράτεια, θα χρειάζονταν πολλές εκατοντάδες προσλήψεις εκπαιδευτικών στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση στον ν. Χανίων για να καλυφθούν τα εκπαιδευτικά κενά.
Η κα Κεραμέως απέδωσε την αδυναμία του Υπουργείου Παιδείας να καλύψει τα εκπαιδευτικά κενά μέχρι και σήμερα 21.10.2021, στις άδειες που παίρνουν οι εκπαιδευτικοί. Για εμάς δεν αποτέλεσε έκπληξη τα «κακώς κείμενα» της εκπαίδευσης (χρόνια αδιοριστία) να φορτώνονται στα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών (άδειες) από τους εκάστοτε Υπουργούς Παιδείας. Αυτή την λογική έρχεται να υπηρετήσει η «Αξιολόγηση». Η αλήθεια προφανώς δεν έχει καμία σχέση. Πέρυσι προσλήφθηκαν σαν αναπληρωτές περίπου 46.000 εκπαιδευτικοί και βγήκαν στην σύνταξη περίπου 7.000. Επομένως η φετινή σχ. χρονιά ξεκίνησε με 53.000 κενά. Αν αφαιρέσουμε τις 11.500 των διοριστέων, τους 25.000 από την 1η φάση πρόσληψης αναπληρωτών και 6.000 από την 2η φάση πρόσληψης αναπληρωτών τα κενά σήμερα είναι περίπου 10.500. Κάθε βδομάδα που περνάει με αυτά τα κενά, χάνονται πάνω από 240.000 εκπαιδευτικές ώρες.
Στον τόπο μας, τα Χανιά η εικόνα είναι αντίστοιχη. Μάλιστα από τα μέσα Αυγούστου – 1 μήνα πριν την έναρξη του σχ. έτους - είχαμε προειδοποιήσει τον κ. Τζανάκη, Διευθυντή της ΔΔΕ Χανίων, ότι ο ελάχιστος αριθμός μόνιμων διορισμών θα επιφέρει σημαντικό πλήγμα στην κάλυψη των εκπαιδευτικών κενών στον νομό. Δυστυχώς, επιβεβαιωθήκαμε… Μετά την 1η φάση πρόσληψης αναπληρωτών ο κος Τζανάκης είχε δηλώσει στα ΜΜΕ ότι είχε ζητήσει περίπου 120 αναπληρωτές για την Γενική Εκπαίδευση και 55 για την Ειδική Αγωγή και ήρθαν αντίστοιχα 85 και 50. Επομένως, σύμφωνα με τον προϊστάμενο τα κενά που απέμεναν ήταν 35 στην Γενική Αγωγή και 5!! για την Ειδική Αγωγή. Με την ανακοίνωσή μας εμείς τότε δημοσιοποιήσαμε ότι τα κενά στην Γενική Εκπαίδευση ήταν πάνω από 110 δηλαδή τριπλάσια από τους ισχυρισμούς του προϊσταμένου και ότι με 91 αιτήσεις για Παράλληλη Στήριξη τα κενά που απέμεναν ήταν περίπου 50! Είχαμε, επίσης, αντιταχθεί σθεναρά και με επιτυχία στην «καινοτομία» ένας εκπαιδευτικός παράλληλης ταυτόχρονα να κάνει μάθημα την ίδια ώρα στην ίδια τάξη σουλατσάροντας απ’ τον έναν μαθητή στον άλλο χωρίς κατ’ ουσία να μπορεί να βοηθήσει κανέναν απ’ τους δύο. Υπερασπιστήκαμε τα εκπαιδευτικά, γνωσιακά δικαιώματα των μαθητών μας και τα εργασιακά δικαιώματα των συναδέλφων και μελών του σωματείου. Τελευταίο, αλλά όχι έσχατο, η νέα πατέντα του Υπουργείου να «κλείσει» τα κενά με την σύμπτυξη τμημάτων. Για παράδειγμα σε 2 τμήματα με 14 μαθητές προβλέπεται η σύμπτυξη των τμημάτων σε ένα με 28 παιδιά και όλα αυτά να συμβαίνουν εντός πανδημίας!! Με την περσινή χρονιά να είναι γνωσιακά και παιδαγωγικά λειψή για αυτά τα παιδιά, εξαιτίας της παρατεταμένης τηλεκπαίδευσης!
Προφανώς όλα αυτά τα μέτρα γίνονται καταπατώντας και τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών, υποβαθμίζοντας την εκπαιδευτική διαδικασία. Η αρχή ξεκίνησε από τους αναπληρωτές όπου άτυπα τους αφαιρέθηκε το δικαίωμα να δηλώσουν τις σχολικές μονάδες που οι ίδιοι επιθυμούν να εργαστούν, εδώ κι ένα μήνα τους αρνούνται το δικαίωμα της βελτίωσης θέσης, δηλαδή της δήλωσης εκ νέου των εκπαιδευτικών κενών που οι ίδιοι επιθυμούν, παρόλο που βελτιώσεις γίνονται σε δεκάδες διευθύνσεις ανά την επικράτεια, όχι όμως στην ΔΔΕ Χανίων. Καταστρατηγήθηκε ο πίνακας κατάταξής τους. Ο προϊστάμενος της ΔΔΕ Χανίων αρνείται το αυτονόητο σε ελαστικά εργαζόμενους, που κάθε χρόνο μετακινούνται σε διαφορετικό νομό, για να δουλέψουν, συχνά ξεριζωμένοι από την οικογένειά τους, προσλαμβάνονται για 6,7, 8 ή 9 μήνες και απολύονται χωρίς να υπάρχει λόγος καθώς καλύπτουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες και οι οποίοι τις περισσότερες φορές καλύπτουν τις σχολικές μονάδες στις πιο δύσβατες περιοχές της χώρας μας. Στους μόνιμους δε, οι τοποθετήσεις και οι υπηρεσιακές μεταβολές γίνονται σε καθεστώς πλήρους αδιαφάνειας.
Τα χρόνια προβλήματα της εκπαίδευσης δεν λύνονται ούτε με χειροτέρευσή τους, (συμπτύξεις τμημάτων, κατηγοριοποίηση σχολείων, συντριβή εργασιακών δικαιωμάτων για τους εκπαιδευτικούς και των μορφωτικών δικαιωμάτων για όλα τα παιδιά). Δεν λύνονται ούτε με αυταρχικές πρακτικές. Στην πραγματικότητα τα σχολεία διψάνε για το ακριβώς αντίθετο. Πρόσβαση όλων των μαθητών στο σχολείο, αναγνώριση των αναγκών όλων μα όλων των παιδιών, κάλυψη των πάγιων και διαρκών αναγκών με μόνιμο προσωπικό, σεβασμός και διεύρυνση των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών και των εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών, δημοκρατία σε όλη την λειτουργία του σχολείου κ.α. Σε αυτή την υπόθεση εμείς σαν ΕΛΜΕ Χανίων είμαστε έτοιμοι συμβάλλουμε, επιδιώκοντας συμμαχία τόσο με τους γονείς, με τους μαθητές μας και όσα σωματεία αναγνωρίζουν αυτή την υπόθεση ως σημαντική.
Για όλα τα παραπάνω ζητήματα η ΕΛΜΕ Χανίων, θα καλέσει σε συνάντηση το επόμενο χρονικό διάστημα τους συναδέλφους, τους γονείς, τους μαθητές που πλήττονται από αυτή την κατάσταση με σκοπό την χάραξη σχεδιασμού από κοινού.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 3/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη