Την ακύρωση των διαγνωστικών εξετάσεων της λεγόμενης «Ελληνικής PISA» που έχουν προγραμματιστεί να διεξαχθούν στις 18 Μαϊου, προτείνει η Ανεξάρτητη Ριζοσπαστική Παρέμβαση (ΑΡΠΑ) καθηγητών του ν.Ηλείας.
Οι εκπαιδευτικοί καλούν σε απεργία τους συναδέλφους τους και σε αποχή τους μαθητές, αλλά και την ΕΛΜΕ Ηλείας και τα άλλα εκπαιδευτικά σωματεία να συστρατευθούν σε αυτό το συντονισμό και από κοινού με τους φορείς και τις συλλογικότητες του γονεϊκού κινήματος και τους μαθητές ΝΑ ΤΙΣ ΑΚΥΡΩΣΟΥΜΕ.
Οι καθηγητές τονίζουν ότι οι εξετάσεις PISA έχουν συγκεκριμένες στοχεύσεις: Δια μέσου του εκβιασμού των «καλών» αποτελεσμάτων επιδιώκουν να δημιουργήσουν εκείνα τα εργαλεία ώστε να δώσουν δικαιολογίες για συνολική και σε αντιδραστική κατεύθυνση - μετάλλαξη του εκπαιδευτικού συστήματος και τελικά να οδηγήσουν στην κατηγοριοποίηση των σχολείων και στον ανταγωνισμό.
Ολη η ανακοίνωση
Μεγάλη Τρίτη ανακοίνωσε το ΥΠΑΙΘ τις 600 σχολικές μονάδες που επελέγησαν για τη συμμετοχή χιλιάδων μαθητών της ΣΤ΄ τάξης του Δημοτικού και της Γ΄ Γυμνασίου στις διαγνωστικές εξετάσεις PISA, οι οποίες θα πραγματοποιηθούν στις 18 Μαΐου. Φέτος η λεγόμενη ελληνική PISA εφαρμόζεται πιλοτικά, αλλά την επόμενη χρονιά γενικεύεται για όλα τα σχολεία της χώρας.
Τα σχολεία που ανήκουν στη δύναμη της ΕΛΜΕ ΗΛΕΙΑΣ είναι τα εξής: ΗΜΕΡΗΣΙΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΚΑΛΛΙΘΕΑΣ ΜΕ ΛΤ., ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΝΕΑΣ ΦΙΓΑΛΕΙΑΣ, ΜΟΥΣΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΒΑΡΘΟΛΟΜΙΟΥ ΜΕ ΛΥΚΕΙΑΚΕΣ ΤΑΞΕΙΣ, ΗΜΕΡΗΣΙΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΒΟΥΝΑΡΓΟΥ, ΗΜΕΡΗΣΙΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΓΑΣΤΟΥΝΗΣ, ΗΜΕΡΗΣΙΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΒΑΡΔΑΣ, ΗΜΕΡΗΣΙΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΠΙΤΑΛΙΟΥ.
Σε συνέντευξή της η υπουργός Παιδείας δήλωσε ότι "συνιστά ένα εργαλείο αποτίμησης της παρεχόμενης εκπαίδευσης και του εκπαιδευτικού συστήματος, της εφαρμογής των προγραμμάτων σπουδών, του βαθμού επίτευξης προσδοκώμενων μαθησιακών αποτελεσμάτων".
Ποια είναι η αλήθεια για τις εξετάσεις PISA;
Το 2014 συγκεντρώθηκαν χιλιάδες υπογραφές γονιών, εκπαιδευτικών και ακαδημαϊκών εκφράζοντας έντονη ανησυχία για τις επιπτώσεις των τεστ PISA και καλούσαν σε παύση της διεξαγωγής τους γιατί συμβάλλουν στη δραματική αύξηση της εξάρτησης από ποσοτικές μετρήσεις. Επακόλουθο αυτής της εξάρτησης είναι η αύξηση της χρήσης σταθμισμένων τεστ για την αξιολόγηση μαθητών-τριών, εκπαιδευτικών και σχολείων και η κατάταξη και κατηγοριοποίηση όλων αυτών στη βάση των επιδόσεων των παιδιών σε αυτά τα αμφιβόλου εγκυρότητας τεστ. Αποσπούν την προσοχή από τομείς που είναι αδύνατο (ή λιγότερο δυνατό) να μετρηθούν, με καταστροφικές επιπτώσεις για τα συστήματα εκπαίδευσης. Ο ΟΟΣΑ ενισχύει τον οικονομικό ρόλο των δημόσιων σχολείων και προτείνει συνεργασίες ιδιωτικού και δημόσιου τομέα και με πολυεθνικές κερδοσκοπικές επιχειρήσεις. Κυρίως όμως, βλάπτει τα παιδιά μας και προσανατολίζει σε προσχεδιασμένα μαθήματα από «προμηθευτές» που βρίσκονται έξω από το σχολείο.
Όλα τα παραπάνω είναι μόνο μερικές απλές και αυτονόητες αλήθειες.
Υπάρχουν και χειρότερες.
Με τις εξετάσεις PISA το ΥΠΑΙΘ επιχειρεί να μεταβιβάσει τις ολέθριες συνέπειες των πολιτικών του στη δημόσια εκπαίδευση, σε εκπαιδευτικούς, μαθητές και γονείς.
Τα αποτελέσματα των εξετάσεων PISA θα συνδεθούν με το σύστημα αξιολόγησης σχολείων και εκπαιδευτικών, καθώς θα αξιοποιηθούν μελλοντικά, όπως συμβαίνει ήδη σε άλλες χώρες, για την κατηγοριοποίηση των σχολείων με βάση και τις επιδόσεις των μαθητών.
Το πρόγραμμα PISA αποθεώνει τις μετρήσεις, κατατάσσει, κατηγοριοποιεί και υποκινεί τον ανταγωνισμό και τελικά την υποβάθμιση της δημόσιας εκπαίδευσης· υποβαθμίζει τις γνώσεις σε πληροφορίες, διαστρεβλώνει και υποβιβάζει τη διδασκαλία και τη μάθηση, τις καθοδηγεί ώστε να προσαρμόζονται στην ανταπόκριση στις εξετάσεις και να απομακρύνονται όλο και περισσότερο από τη γνώση και την κριτική σκέψη· τελικά «προπονεί» τους μαθητές για τέτοιου είδους εξετάσεις αντί να τους διδάσκει, τους καταρτίζει αντί να τους εκπαιδεύει.
Οι εξετάσεις PISA έχουν συγκεκριμένες στοχεύσεις:
Δια μέσου του εκβιασμού των «καλών» αποτελεσμάτων επιδιώκουν να δημιουργήσουν εκείνα τα εργαλεία ώστε να δώσουν δικαιολογίες για συνολική και σε αντιδραστική κατεύθυνση - μετάλλαξη του εκπαιδευτικού συστήματος και τελικά να οδηγήσουν στην κατηγοριοποίηση των σχολείων και στον ανταγωνισμό.
Οι εξετάσεις PISA μόνο αθώες δεν είναι! Γι’ αυτό, μετά την κοινή ανακοίνωση, εκδήλωση και αφίσα σωματείων και το συνεχή συντονισμό των ΕΛΜΕ και ΣΕΠΕ για το διαγωνισμό PISA καλούμε την ΕΛΜΕ Ηλείας και τα άλλα εκπαιδευτικά σωματεία να συστρατευθούν σε αυτό το συντονισμό και από κοινού με τους φορείς και τις συλλογικότητες του γονεϊκού κινήματος και τους μαθητές ΝΑ ΤΙΣ ΑΚΥΡΩΣΟΥΜΕ! Να μην επιτρέψουμε να «νεκρώσει» η γνώση και η κριτική σκέψη, κάθε ζωντανή λειτουργία του δημόσιου σχολείου, και να μετατραπεί σε τυποποιημένη μετρήσιμη δεξιότητα, τόση όση μάλιστα απαιτεί η αγορά!
Οργανώνουμε καμπάνια πολύπλευρης ενημέρωσης κι αντίστασης.
Ζητάμε από τους Συλλόγους Διδασκόντων να συνεδριάσουν και να απορρίψουν τη συμμετοχή του σχολείου τους στον διαγωνισμό.
ΟΛΜΕ/ΔΟΕ να κηρύξουν απεργία στις 18/5 για όλους τους εκπαιδευτικούς και όχι μόνο για εκείνους των σχολείων που επιλέχτηκαν να γίνουν οι εξετάσεις PISA. Σε κάθε περίπτωση η ΕΛΜΕ μας να κηρύξει στάση εργασίας.
Να γίνει κάλεσμα προς τους γονείς και μαθητές να μην αποδεχτούν τη συμμετοχή τους.
Να οργανώσουμε συγκεντρώσεις και κινητοποιήσεις έξω από τα σχολεία και κοινή συγκέντρωση ΕΛΜΕ, ΣΕΠΕ, γονιών, μαθητών.
ΑΡΠΑ, 3-5-22
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 6/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη