Εκπαίδευση
Τομέας Παιδείας του ΠΑΣΟΚ – ΚΙΝΑΛ: Αποτίμηση του εκπαιδευτικού, κυβερνητικού έργου της ΝΔ

Για «απουσία πολιτικού σχεδιασμού για την Παιδεία» κάνει λόγο σε ανακοίνωσή του ο τομέας Παιδείας του ΠΑΣΟΚ – ΚΙΝΑΛ για το εκπαιδευτικό, κυβερνητικό έργο της ΝΔ την τελευταία τετραετία.

Όπως αναφέρει, πρόκειται για «αντιμεταρρυθμιστικό περιεχόμενο, παραμέληση της δημόσιας εκπαίδευσης, ιδιωτικοποιήσεις, στενή κομματική πρακτική, γενικευμένο αυταρχισμό, χειρισμό οποιασδήποτε αλλαγής με όρους επικοινωνίας, αποφάσεις με έντονες αντιφάσεις και προχειρότητα - που δείχνουν την απουσία πολιτικού σχεδιασμού για την παιδεία -, αλλαγές απλά για να εξαγγελθούν, χωρίς να στηρίζονται».

Η ανακοίνωση του τομέα Παιδείας του ΠΑΣΟΚ - ΚΙΝΑΛ

Στο σύνολό της η εκπαιδευτική πολιτική της Ν.Δ. αυτής της περιόδου χαρακτηρίζεται από: το αντιμεταρρυθμιστικό περιεχόμενο, την παραμέληση της δημόσιας εκπαίδευσης, τις ιδιωτικοποιήσεις, την στενή κομματική πρακτική, τον γενικευμένο αυταρχισμό, τον χειρισμό οποιασδήποτε αλλαγής με όρους επικοινωνίας, τις αποφάσεις με έντονες αντιφάσεις και προχειρότητα - που δείχνουν την απουσία πολιτικού σχεδιασμού για την παιδεία -, τις αλλαγές απλά για να εξαγγελθούν, χωρίς να στηρίζονται.

 Όσον αφορά την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας:

  • Δεν έδωσε καμιά προοπτική στον εκσυγχρονισμό του εκπαιδευτικού συστήματος.
  • Το όλο περιεχόμενο του σχολείου όχι μόνο παρέμεινε στάσιμο αλλά έκανε και βήματα προς τα πίσω (καλλιτεχνικά μαθήματα, κατάργηση του Project στο λύκειο κ.ά).
  • Υποβαθμίστηκε το πολιτιστικό του πεδίο.
  • Δεν ανανεώθηκαν καθόλου τα βιβλία. Δεν ενισχύθηκαν καθόλου οι σχολικές βιβλιοθήκες ούτε τα σχολικά εργαστήρια.
  • Δεν υλοποίησε ποτέ ολοκληρωμένο πρόγραμμα επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών.
  • Δεν πήρε κανένα μέτρο αντισταθμιστικής εκπαίδευσης.
  • Οι ανισότητες στην εκπαίδευση εντάθηκαν και λόγω της χρόνιας οικονομικής κρίσης και της πανδημίας.
  • Δεν κατέγραψε ποτέ το μαθησιακό κενό των μαθητών, που προέκυψε από τη θεσμική υποεκπαίδευση με την εφαρμογή της τηλεκπαίδευσης.
  • Δεν έστειλε ποτέ στοιχεία σε διεθνείς οργανισμούς για το βαθμό ελλειμματικής λειτουργίας των σχολείων λόγω πανδημίας και τηλεκπαίδευσης.
  • Δεν άσκησε καμιά πολιτική για την έστω μερική κάλυψη του μαθησιακού κενού λόγω του ελλειμματικού χαρακτήρα της τηλεκπαίδευσης.
  • Απέτυχε στην αντιμετώπιση των φαινομένων βίας στα σχολεία.
  • Αύξησε την γραφειοκρατία των σχολείων σε βάρος της παιδαγωγικής τους λειτουργίας.  
  • Διαμόρφωσε ευνοϊκή πολιτική για τα Κολέγια και για τα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων τους.
  • Δεν αντιμετώπισε τα επαγγελματικά δικαιώματα πολλών πτυχιούχων.
  • Η χρηματοδότηση δεν κάλυπτε ούτε τις στοιχειώδεις λειτουργίες σχολείων και πανεπιστημίων.
  • Οι δημόσιες επενδύσεις ήταν εξαιρετικά ανεπαρκείς.
  • Το Ταμείο Ανάκαμψης δεν τροφοδότησε την εκπαίδευση σύμφωνα με τις ανάγκες της και με τις προκλήσεις της γνωσιοκεντρικής εποχής μας.
  • Δεν προχώρησε τον ψηφιακό μετασχηματισμό της εκπαίδευσης. Δεν αξιοποίησε το Φωτόδεντρο.
  • Τροποποιούσε συνεχώς και μάλιστα με αρνητικό πρόσημο το σύστημα πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση ως αποτέλεσμα του μη βιώσιμου νόμου που εφάρμοσε.
  • Απέτυχε στην φύλαξη των πανεπιστημίων.
  • Νομοθέτησε αντιδημοκρατικό και ανεφάρμοστο θεσμικό πλαίσιο για τα Συμβούλια Διοίκησης των Πανεπιστημίων.
  • Δεν πήρε κανένα μέτρο στήριξης των εκπαιδευτικών. Μόνοι τους οι εκπαιδευτικοί αντιμετώπισαν τα πολλαπλά προβλήματα κατά τη διάρκεια της πανδημίας και μετά από αυτή.
  • Δεν αντιμετώπισε τα μισθολογικά προβλήματα των εκπαιδευτικών και των πανεπιστημιακών καθηγητών. Δεν τα συζήτησε καν. Δίνει μόνο «θολές» και ανέξοδες μετεκλογικές υποσχέσεις.
  • Δεν συνεργάστηκε με τους εκπαιδευτικούς φορείς. Αντίθετα ήταν σε μόνιμη αντιπαράθεση.
  • Αντί για διάλογο επέδειξε πολιτική πυγμής.
  • Εφάρμοσε μέτρα απαξίωσης του συνδικαλισμού.
  • Η όλη πολιτική της βρήκε αντίθετα τα πολιτικά κόμματα, τα κοινωνικά κινήματα, τους εκπαιδευτικούς φορείς.
  • Δεν επεδίωξε καμιά συναίνεση. Οδηγός της ήταν η αυταρχική επιβολή!

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

thrania-sxoleio-intime-4-768x480.jpg
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Σε ποιες περιοχές τα σχολεία δεν θα λειτουργήσουν την Δευτέρα που έρχεται
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Παιδιά στη Γάζα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
Τα παιδιά που έχουν εκτεθεί σε πολεμικά γεγονότα εμφάνιζουν αλλαγές DNA σε πολλές τοποθεσίες και περιοχές στο γονιδίωμα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
μηλοξιδο
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες
Το μήλο έχει λίγες θερμίδες και είναι πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά, κάτι που τα καθιστά ένα υγιεινό σνακ ή συστατικό σε κάθε δίαιτα
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες