Thumbnail
ΟΙΕΛΕ: Σε ενιαία γραμμή με τους σχολάρχες η διοίκηση της ΠΕΣΣ

 

   

    

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

ΣΕ ΕΝΙΑΙΑ ΓΡΑΜΜΗ ΜΕ ΤΟΥΣ ΣΧΟΛΑΡΧΕΣ Η ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΤΗΣ ΠΕΣΣ

Είναι θλιβερό, όσο και αληθινό, ότι «η εξουσία διαφθείρει». Οι διοικούντες την ΠΕΣΣ, προφανώς αποστασιοποιημένοι από την καθημερινή εκπαιδευτική πράξη, αρνούνται την ταξική τους προέλευση και συντάσσονται με τους σχολάρχες  των ιδιωτικών σχολείων:

  • Διότι χωρίζουν τη δημόσια και την ιδιωτική εκπαίδευση ως ‘διακριτές δομές’, ενώ το Σύνταγμα θεωρεί την ελληνική εκπαίδευση ενιαία και υπαγόμενη σε κοινό νομοθετικό πλαίσιο.  Κατά το άρθρο 16 του Συντάγματος η εκπαίδευση είναι δημόσιο και κοινωνικό αγαθό που μόνο κατά παραχώρηση το Σύνταγμα επιτρέπει να παρέχεται και από ιδιώτες, υπό αυστηρές προδιαγραφές και εποπτεία.
  • Διότι, υπαινισσόμενοι ότι οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί – σε αντίθεση με τους δημόσιους – εργάζονται  σε ιδανικές συνθήκες ως ‘προνομιούχοι’,  δεν κάνουν τίποτε άλλο παρά ενισχύουν την επιχειρηματολογία των ασύδοτων επιχειρηματικών συμφερόντων που δρουν στην εκπαίδευση και επιδιώκουν την πλήρη διάλυση των εργασιακών σχέσεων των ιδιωτικών εκπαιδευτικών και την άρση κάθε κοινωνικού ελέγχου στη διαδικασία και το περιεχόμενο της εκπαίδευσης.
  • Το πιο σημαντικό· Διότι, εφόσον διακρίνουν τους δημόσιους από τους ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς, προχωρούν στη διάσπαση του ενιαίου εκπαιδευτικού χώρου, εισηγούμενοι ότι η ιδιωτική εκπαίδευση οφείλει να ανεξαρτητοποιηθεί και να αποτελέσει αμιγώς ιδιωτική δραστηριότητα,  χωρίς κρατική εποπτεία. Έτσι,  αναδεικνύονται σε συμμάχους του ΣΙΕΙΕ, που με εμμονή και συνέπεια επιχειρεί να μετατρέψει το ιδιωτικό σχολείο,  από πάροχο κοινωνικού αγαθού, σε πρατήριο γνώσης.

Δεν φανταζόμαστε ότι η ρητορική υπέρ των ‘μη προνομιούχων εκπαιδευτικών’ θα συνδυαζόταν με την υποστήριξη των νεοφιλελεύθερων δογμάτων,  που επιδιώκουν την καθυπόταξη της εκπαίδευσης – της ιδιωτικής, αρχικά, και της δημόσιας, όπου υπάρχει, στη συνέχεια – στις ορέξεις των αγορών. Θα ήταν προτιμότερο, αντί να εκτοξεύουν λαϊκιστικά επιχειρήματα για τη δήθεν προσήλωσή τους στη δημόσια εκπαίδευση, οι διοικούντες την ΠΕΣΣ να αναλογιστούν τους κινδύνους που ενέχει η επιλογή τους να ευθυγραμμιστούν με αυτούς που επιδιώκουν την πλήρη ιδιωτικοποίηση ολόκληρης της εκπαίδευσης. Στο πλαίσιο μιας δημοκρατίας που λειτουργεί ως κράτος δικαίου οι αποκλεισμοί διοικουμένων από ρόλους ευθύνης στη βάση μιας τεχνητής διχοτομίας και όχι στη βάση ουσιαστικών προσόντων υπονομεύει την ίδια τη δημοκρατία και την κοινωνική υγεία. Επειδή ακριβώς εμείς δεν θεωρούμε ότι οι εκπαιδευτικοί της δημόσιας εκπαίδευσης υπολείπονται προσόντων σε σύγκριση με τους ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς, δεν ζητήσαμε τον αποκλεισμό της υποψηφιότητας κανενός στη βάση της τεχνητής αυτής και άγονης διχοτομίας. Γιατί πιστεύουμε σε ένα σχολικό σύστημα πιστοποιημένης ποιότητας που θα ανταποκρίνεται στις ανάγκες της κοινωνίας, ιδιαίτερα υπό τις σημερινές συνθήκες κρίσης,  και θα αμβλύνει, αντί να συντηρεί και να επαυξάνει, την κοινωνική ανισότητα μέσα από την εκπαίδευση. Η Ομοσπονδία μας έχει δημοσιεύσει τεκμηριωμένες θέσεις για την αξιολόγηση και τη λογοδοσία και έχει κατηγορηματικά αποκηρύξει την αξιολόγηση ως μέσο βαθμολογικής και μισθολογικής τιμωρίας. Ωστόσο θα περιμέναμε από την διοίκηση της ΠΕΣΣ, ένωσης με βασικό ρόλο στη λειτουργία του αξιολογικού θεσμού, να μην τον επικαλείται με τρόπο ώστε να δαιμονοποιεί αυτούς που στοχοποιεί.

Μολονότι η διοίκηση της ΠΕΣΣ  ενστερνίζεται, τουλάχιστον σε επίπεδο διατύπωσης,  την ανάγκη κρατικής εποπτείας στην ιδιωτική εκπαίδευση δεν εξηγεί γιατί τα ιδιωτικά σχολεία χαρακτηρίζονται από τόση παραβατικότητα στην τήρηση του νομικού πλαισίου και γιατί τα αρμόδια όργανα διοίκησης – μεταξύ των οποίων και Μέλη του Δ.Σ. της ΠΕΣΣ κατά το παρελθόν – επιτελούν το εποπτικό τους έργο προς τα ιδιωτικά σχολεία τόσο πλημμελώς. Παρόλο που ισχυρίζεται ότι «η δημόσια και η ιδιωτική εκπαίδευση είναι δύο διακριτές δομές και δεν είναι αποδεκτά προνόμια μιας δομής εις βάρος της άλλης» εντούτοις επιμένει, αντιφατικά, στον αποκλεισμό των ιδιωτικών εκπαιδευτικών από ρόλους ευθύνης, θεωρώντας τους κατάλληλους μόνο ως διοικούμενους. 

Ας αφήσουν λοιπόν τους ανέξοδους και βερμπαλιστικούς λαϊκισμούς οι διοικούντες την ΠΕΣΣ και ας απαντήσουν στην ουσία του ζητήματος: Γιατί φοβούνται τους ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς; Γιατί αποφεύγουν την επί της ουσίας απάντηση εάν και οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί είναι επαρκείς ή όχι  για να ανταποκριθούν στα καθήκοντα και τις ευθύνες του σχολικού συμβούλου; Όσο δεν απαντούν ευθέως σε αυτές τις ερωτήσεις, κάθε σκεπτόμενο μέλος της εκπαιδευτικής κοινότητας θα έχει το δικαίωμα να θεωρεί ότι οι θέσεις τους είναι προϊόντα συντεχνιακού πνεύματος, κοινωνικού ρατσισμού και ότι εμφορούνται από τις αξίες του Μίλτον Φρήντμαν, του πατέρα του φιλελεύθερου νεοσυντηρητισμού.

ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ. ΤΗΣ Ο.Ι.Ε.Λ.Ε.

 

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                                                Ο ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

 

ΜΙΧΑΛΗΣ ΚΟΥΡΟΥΤΟΣ                                                   ΧΡΗΣΤΟΣ ΣΑΡΡΗΣ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 03/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα