Thumbnail
Ερώτηση 16 βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ για τη σύνδεση ΚΠγ - δημόσιου σχολείου και τις οργανικές θέσεις στην Πρωτοβάθμια

Ερώτηση 16 βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ για τη σύνδεση ΚΠγ - δημόσιου σχολείου και τις οργανικές θέσεις στην Πρωτοβάθμια

Παρά τη θεσμοθέτηση της διδασκαλίας ξένων γλωσσών σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης και παρά την προτεραιότητα της Ε.Ε. για τη γλωσσομάθεια από το 1995, στη χώρα μας δεν καλύπτεται η ανάγκη εκμάθησης ξένων γλωσσών μέσα από το Δημόσιο σχολείο, τονίζουν σε ερώτησή τους στη Βουλή προς τους υπουργούς Οικονομικών και Παιδείας 16 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ.

Στην ερώτηση αναφέρεται ότι από στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ προκύπτει ότι το ποσό που δαπανιέται στην Α/θμια και Β/θμια εκπαίδευση για την εκμάθηση ξένων γλωσσών είναι 6745 εκ. ευρώ. Οι μαθητές των φροντιστηρίων ξένων γλωσσών είναι περίπου 500.000 χωρίς να υπολογίζονται τα ιδιαίτερα μαθήματα. Στις δαπάνες πρέπει να προστεθεί και το κόστος των βιβλίων και το κόστος συμμέτοχής στις εξετάσεις πιστοποίησης γλωσσομάθειας. Εδώ πρέπει να σημειωθεί η οικονομική αιμορραγία συναλλάγματος προς εκπαιδευτικά ιδρύματα του εξωτερικού. 

Ακόμα και η προετοιμασία για το Κρατικό Πιστοποιητικό Γλωσσομάθειας αποτελεί καθαρά υπόθεση των φροντιστηρίων, αφού δεν υπάρχει καμία σύνδεσή του με τη διδασκαλία των ξένων γλωσσών στο δημόσιο σχολείο, όπως θα έπρεπε να συμβαίνει και είναι απαίτηση όλων των εμπλεκόμενων φορέων καθηγητών, Επιστημονικών Συνδέσμων ξένων γλωσσών, μαθητών και γονέων.

Λόγω του έντονου ανταγωνισμού που έχει αναπτυχθεί μεταξύ των φορέων πιστοποίησης έχει καθιερωθεί από κάποιους από αυτούς η επιστροφή περίπου του 1/3 των εξόδων στο φροντιστήριο στο οποίο φοιτά ο μαθητής. Υπάρχουν καταγγελίες ακόμη και για φοροδιαφυγή των φορέων πιστοποίησης.

Οι γονείς, δέσμιοι της αδιαφορίας και της ανικανότητας της Πολιτείας να εξασφαλίσει ικανοποιητική ξενόγλωσση εκπαίδευση, αναγκάζονται να πληρώνουν πανάκριβα αυτό που θα έπρεπε να προσφέρεται στα παιδιά τους δωρεάν σύμφωνα και με τις επιταγές του Συντάγματος. Πληρώνουν διπλά τη Δωρεάν Παιδεία, μια με τους φόρους και μια με τα δίδακτρα σε φροντιστήρια, προσπαθώντας να καλύψουν τις ανεπάρκειες του εκπαιδευτικού συστήματος.

Η Πολιτεία αρκείται σε μεγαλόστομες υποσχέσεις και επικοινωνιακές εξαγγελίες για την πολυγλωσσία, την πολυπολιτισμικότητα, την εισαγωγή πολλών ξένων γλωσσών και τη δυνατότητα επιλογής από τους μαθητές ανάμεσα σε πολλές, χωρίς να παίρνει κανένα από τα αναγκαία μέτρα για τη διασφάλιση της ποιότητας και της αποτελεσματικότητας της εκμάθησης των ξένων γλωσσών στο Δημόσιο σχολείο.
Αρνούμενη να αναλάβει τις ευθύνες της απέναντι σε γονείς, μαθητές και εκπαιδευτικούς ρίχνει εύκολα τα βάρη για την υποβάθμιση του σχολείου και της ξενόγλωσσης εκπαίδευσης στους εκπαιδευτικούς.

Φταίνε οι καθηγητές-τριες γαλλικών, αγγλικών και γερμανικών. Και δε φταίει η συνεχιζόμενη υποχρηματοδότηση της εκπαίδευσης, τα 30άρια τμήματα, οι μόνο δύο ώρες την εβδομάδα για τη διδασκαλία της ξένης γλώσσας όπως καθορίζει το ωρολόγιο πρόγραμμα, η ασυνέχεια των αναλυτικών προγραμμάτων, η «έξωση» στην ουσία της β΄ ξένης γλώσσας από το Γενικό Λύκειο και την Τεχνική και Επαγγελματική εκπαίδευση, η έλλειψη κατάλληλων κτιριακών και υλικοτεχνικών υποδομών. 

Τμήματα β΄ ξένης γλώσσας κυρίως, που κάνουν μάθημα σε αμφιθέατρα, γυμναστήρια, γραφεία καθηγητών ή περιφέρονται από αίθουσα σε αίθουσα του σχολείου ανάλογα με το ποιο τμήμα έχει γυμναστική. Καθηγητές που «τσακώνονται» για το μοναδικό κασετόφωνο ή CD player του σχολείου, το οποίο αρκετές φορές είναι χαλασμένο.

Ερωτώνται οι αρμόδιοι υπουργοί:

1. Προτίθεται να προχωρήσει στην σύνδεση του Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας με τη διδασκαλία των ξένων γλωσσών στο δημόσιο σχολείο;

2. Προτίθεται να θεσμοθετήσει κριτήρια για τη διδασκαλία και πιστοποίηση του κάθε ιδρύματος που παρέχει πτυχία γλωσσομάθειας;

3. Θα συστήσουν οργανικές θέσεις στην Α/θμια εκπαίδευση και κάλυψη με μόνιμους εκπαιδευτικούς και θα προχωρήσει στην αναγκαία υλικοτεχνική αναβάθμιση της υποδομής;

4. Υπάρχει φορολογικός έλεγχος των «ιδρυμάτων» που μεσολαβούν για την παροχή των πτυχίων γλωσσομάθειας (Ελληνοαμερικάνικη Ένωση, Ελληνοβρετανικό Συμβούλιο κ.α) που εισπράττουν τα χρηματικά ποσά συμμετοχής στις εξετάσεις πιστοποίησης; Και αν όχι, γιατί;

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 19/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ipourgeio_paideias.jpg
Εντοπίστηκαν λάθη στους πίνακες κατανομής των 3.278 θέσεων στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση - Μετά τις διορθώσεις πάνε για ΦΕΚ
Με την ολοκλήρωση των διορθώσεων θα υπογραφούν από τον υπουργό και την υφυπουργό Παιδείας και θα σταλούν στο Εθνικό Τυπογραφείο προς δημοσίευση.
Εντοπίστηκαν λάθη στους πίνακες κατανομής των 3.278 θέσεων στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση - Μετά τις διορθώσεις πάνε για ΦΕΚ
Ανδρέας Δρακόπουλος
ΕΚΠΑ: Αναγόρευση σε Επίτιμο Διδάκτορα του Μεγάλου Ευεργέτη στο Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ) Ανδρέα Δρακόπουλου
Απόδοση του τίτλου του Μεγάλου Ευεργέτη στο Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ) και αναγόρευση του Ανδρέα Δρακόπουλου, Προέδρου του ΙΣΝ, σε Επίτιμο...
ΕΚΠΑ: Αναγόρευση σε Επίτιμο Διδάκτορα του Μεγάλου Ευεργέτη στο Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ) Ανδρέα Δρακόπουλου