Thumbnail
Απορρίπτουμε τα σχέδια του υπουργείου Παιδείας

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Π. Ε. ΑΜΑΡΟΥΣΙΟΥ

Μαρούσι 06 – 03 – 2013 

Αρ. Πρ.: 40

Ταχ. Δ/νση: Ιερού Λόχου 3 – 5                                            

Τ. Κ. 15124 Μαρούσι   

Τηλ. Fax:: 210 6252333 

Κιν :    6984644324

Πληροφ. Λυσίκατος Νίκος                                                                             

Προς: Τα μέλη του Συλλόγου, ΔΟΕ, Συλλόγους Εκπ/κών  Π.Ε.,  Αιρετούς B΄ ΠΥΣΠΕ Αθήνας, Αιρετούς ΑΠΥΣΠΕ Αττικής, Αιρετούς ΚΥΣΠΕ, συμβούλους σχολικής και προσχολικής αγωγής B΄ Αθήνας 

ΤΟ ΠΔ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΔΕ ΘΑ ΠΕΡΑΣΕΙ

ΑΠΟΡΡΙΠΤΟΥΜΕ ΤΑ ΣΧΕΔΙΑ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ

ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΣΧΟΛΕΙΩΝ

    Με τη δημοσιοποίηση του σχεδίου Προεδρικού Διατάγματος για την «αξιολόγηση» των εκπαιδευτικών έπεσαν και οι μάσκες. Σκοπός της «αξιολόγησης» δεν είναι «η βελτίωση του σχολείου, της ποιότητας και της αποτελεσματικότητας της εκπαίδευσης», αλλά η νομιμοποίηση των απολύσεων, σύμφωνα με τις αποφάσεις της ΕΕ που έχουν ληφθεί τα προηγούμενα χρόνια, που με αφορμή την οικονομική κρίση επιβάλλονται από την  τρικομματική κυβέρνηση ακολουθώντας πιστά τις επιταγές της τρόικας .

    Ακόμη κι αυτοί που πιστεύουν στις αγαθές προθέσεις της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας και θεωρούν τη διαδικασία της αξιολόγησης ουδέτερη, αθώα και ικανή να διακρίνει τους «καλούς» από τους «κακούς», δεν μπορεί να μην παρατήρησαν ότι στο σχέδιο του Προεδρικού Διατάγματος δεν υπάρχει ούτε λέξη για το πώς θα γίνει καλύτερος ένας εκπαιδευτικός. Επομένως, τα περί βελτίωσης της εκπαίδευσης είναι λόγια του αέρα...

    Σύμφωνα με το σχέδιο του Προεδρικού Διατάγματος, οι εκπαιδευτικοί θα περνούν περιοδικά από διοικητική και εκπαιδευτική «αξιολόγηση». Η διοικητική αξιολόγηση θα γίνεται κάθε χρόνο από τον διευθυντή του σχολείου και η εκπαιδευτική κάθε τρία χρόνια από τον σχολικό σύμβουλο. Το αποτέλεσμα της αξιολόγησης θα είναι η κατάταξη του εκπαιδευτικού σε μια από τις παρακάτω κατηγορίες: «Ελλιπής» θα χαρακτηρίζεται ο εκπαιδευτικός που θα συγκεντρώσει από 0-30 βαθμούς, «Επαρκής», από 31- 60 βαθμούς, «Πολύ καλός» από 61-80 βαθμούς και «Εξαιρετικός», από 81-100 βαθμούς.

Για να κατανοήσει κανείς σε όλη τους την έκταση τις πραγματικές επιδιώξεις της κυβέρνησης με το συγκεκριμένο σχέδιο Π.Δ., πρέπει να συνεκτιμήσει:

Α)   Το νομοθετικό πλαίσιο που ολοκληρώνεται με το συγκεκριμένο Π.Δ. δηλαδή:

-  το Ν. 4024/2011, που εξαρτά το μισθό και την υπηρεσιακή εξέλιξη των εκπαιδευτικών από τα αποτελέσματα της αξιολόγησής τους: Οι εκπαιδευτικοί που χαρακτηρίζονται ελλιπείς χάνουν το δικαίωμα προαγωγής για δύο χρόνια,

-  το Ν. 3528/2007, άρ. 95 (Δημοσιοϋπαλληλικός Κώδικας) σύμφωνα με το οποίο «… υπάλληλος ο οποίος εγγράφεται σε δύο διαδοχικούς πίνακες μη προακτέων στον ίδιο βαθμό παραπέμπεται (…) υποχρεωτικώς προς κρίση στο υπηρεσιακό συμβούλιο, το οποίο […] μπορεί να τον απολύσει ή να τον υποβιβάσει κατά έναν βαθμό».

Β) Τα Κριτήρια που θέτει το Π.Δ. για την αξιολόγηση και το ΥΠΑΙΘΠΑ ισχυρίζεται ότι είναι αντικειμενικά:

Εκπαιδευτικό περιβάλλον. Εδώ κρίνονται οι διαπροσωπικές σχέσεις, το παιδαγωγικό κλίμα, η οργάνωση της τάξης, σχέσεις με τους γονείς και την τοπική κοινωνία.

Σχεδιασμός, προγραμματισμός και προετοιμασία της διδασκαλίας. Στην κατηγορία αυτή ο εκπαιδευτικός θα κριθεί για την ικανότητά του να αντιλαμβάνεται τις δυνατότητες και τις ανάγκες των μαθητών και να θέτει στόχους. Επίσης, θα κριθεί για το περιεχόμενο της διδασκαλίας, τις διδακτικές ενέργειες και τα εκπαιδευτικά μέσα που χρησιμοποιεί (εννοούνται και τα εποπτικά; Είναι με τον ίδιο τρόπο εξοπλισμένα τα σχολεία όλων των περιοχών;).

Διεξαγωγή διδασκαλίας και αξιολόγηση των μαθητών. Αξιολογούνται τα παρακάτω: προετοιμασία των μαθητών για διδασκαλία, διδακτικές ενέργειες, εκπαιδευτικά μέσα, βαθμός εμπέδωσης της νέας γνώσης και τρόπος αξιολόγησης.

Υπηρεσιακή συνέπεια και επάρκεια. Τα επιμέρους κριτήρια είναι: Τήρηση των τυπικών υπαλληλικών υποχρεώσεων, συμμετοχή στη λειτουργία της σχολικής μονάδας και στην αυτο-αξιολόγησή της, επικοινωνία και συνεργασία με γονείς και φορείς που δεν προσδιορίζονται.

Τυπικά προσόντα και επαγγελματική ανάπτυξη (π.χ. πτυχία, προγράμματα, ξένες γλώσσες, συμμετοχή σε σεμινάρια κλπ.).

    Μόνο όποιος δεν έχει μπει ποτέ σε τάξη μπορεί να θεωρήσει τα παραπάνω κριτήρια (με εξαίρεση το τελευταίο) μετρήσιμα και αντικειμενικά και άρα να θεωρήσει και τη διαδικασία της αξιολόγησης αντικειμενική. Πολύ περισσότερο που όλα αυτά που περιγράφονται στο Προεδρικό Διάταγμα, από τις διαπροσωπικές σχέσεις μέχρι τη διδακτική ικανότητα, θα αξιολογούνται από δύο επισκέψεις του σχολικού συμβούλου στην τάξη του αξιολογούμενου εκπαιδευτικού και μια «συζήτηση- αναστοχασμό»!!!    Ορίστε λοιπόν πώς δρομολογούνται... «νόμιμες» απολύσεις στην εκπαίδευση.

Στόχος της προτεινόμενης αξιολόγησης η χειραγώγηση του εκπαιδευτικού, η δρομολόγηση των απολύσεων και η υποβάθμιση του δημόσιου σχολείου.

    Η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και ο συστηματικός έλεγχος του έργου τους είναι τα απαραίτητα εργαλεία για την πλήρη χειραγώγησή τους.  Αυτή η στόχευση προωθείται με τις ρυθμίσεις για τη διοικητική αναδιάρθρωση της εκπαίδευσης. Η περιφέρεια καθίσταται, σε ακόμα μεγαλύτερο βαθμό, ιμάντας μεταβίβασης των κεντρικών εντολών, η σχολική μονάδα προσδένεται πιο ασφυκτικά στον κεντρικό έλεγχο, ο διευθυντής «μάνατζερ» του σχολείου καθίσταται τοποτηρητής της εκπαιδευτικής ιεραρχίας, ενώ ο σύλλογος διδασκόντων περιορίζεται σε εκτελεστικό όργανο των άνωθεν εντολών και στην υποβολή «προτάσεων» στους ιεραρχικά ανώτερους.

    Η επιδείνωση όλου του φάσματος των εργασιακών σχέσεων, το ασφαλιστικό, η μισθολογική υποβάθμιση και ιδιαίτερα η ελαστικοποίηση τω εργασιακών σχέσεων  με την επέκταση του θεσμού της ωρομισθίας, επιστρατεύονται για να καταστήσουν τους εκπαιδευτικούς ένα φτηνό, εκμεταλλεύσιμο και ιδεολογικά υποταγμένο εργατικό δυναμικό. Τελικός σκοπός είναι η δημιουργία ενός φτηνού και πειθαρχημένου σχολείου.

    Ισχυρίζεται η ηγεσία του Υπ. Παιδείας ότι με το συγκεκριμένο Π.Δ. στοχεύει στην αναβάθμιση της δημόσιας εκπαίδευσης. Στην πραγματικότητα, εκείνο που την ενδιαφέρει είναι να εφαρμόσει μέχρι κεραίας την καταστροφική, αντιλαϊκή πολιτική της τρόικας και των μνημονίων, που έχει καταστήσει προβληματική ακόμη και την υποτυπώδη λειτουργία της.

    Είναι χαρακτηριστικό ότι, την ίδια στιγμή που η ηγεσία του υπ. Παιδείας επικαλείται την ανάγκη να βελτιωθεί το εκπαιδευτικό έργο, η πολιτική της οδηγεί σε ένα σχολείο απογυμνωμένο από βασικές δομές και εκπαιδευτικές υπηρεσίες, με χιλιάδες κενά εκπαιδευτικού προσωπικού, ακόμα και τώρα, στο μέσο της σχολικής χρονιάς, και με παιδιά που υποσιτίζονται και συχνά στερούνται την πιο στοιχειώδη φροντίδα.

    Υποστηρίζουν ότι στόχος τους είναι η ανατροφοδότηση και η βελτίωση του έργου των εκπαιδευτικών. Αλλά είναι εκείνοι που με την πολιτική τους υποβαθμίζουν την αρχική εκπαίδευση των μελλοντικών εκπαιδευτικών στα πανεπιστημιακά ιδρύματα και, το χειρότερο, έχουν καταργήσει ουσιαστικά την περιοδική επιμόρφωσή τους. Και εδώ χρωστούν στον εκπαιδευτικό κόσμο μια καθαρή εξήγηση. Πώς γίνεται, από τη μια μεριά να επικαλούνται τον «ανατροφοδοτικό» χαρακτήρα της αξιολόγησης, που σημαίνει ολόπλευρη στήριξη του εκπαιδευτικού με κάθε τρόπο και συνεχή επιμόρφωσή του, και από την άλλη, να παίρνουν καθημερινά μέτρα που επιδεινώνουν τους όρους και τις συνθήκες εργασίας τους, παραπέμποντας στις καλένδες την καθιέρωση της περιοδικής, ετήσιας επιμόρφωσής τους, με ταυτόχρονη απαλλαγή από τα διδακτικά καθήκοντα;

    Η αξιολόγηση δε θα συμβάλλει στη λύση των εκπαιδευτικών προβλημάτων. Δε θα καταπιαστεί με τα αναλυτικά προγράμματα, δε θα εκτιμήσει την καταλληλότητα των σχολικών βιβλίων, δε θα σταθμίσει τα κτιριακά προβλήματα και τα προβλήματα εξοπλισμών, δε θα πει κουβέντα για το χρόνο στελέχωσης των σχολείων με εκπαιδευτικούς, δε θα αναλογιστεί κατά πόσο μπορούν να εργαστούν οι εκπαιδευτικοί  με το σημερινό επίπεδο μισθών και κοινωνικών δικαιωμάτων, δε θα επαναφέρει και δε θα γενικεύσει τη μετεκπαίδευση, δε θα κάνει δημόσια και δωρεάν την επιμόρφωση, δε θα προβληματιστεί για την ανέχεια των μαθητών, για τα οικογενειακά προβλήματα που γιγαντώνονται μαζί με τη φτώχεια και ροκανίζουν τη θέληση για μάθηση και μελέτη, δε θα προβληματιστεί για τον πολιτισμό της χυδαιότητας που κατακλύζει τα κανάλια και στοιχειώνει τη ζωή και τη φαντασία εκατοντάδων χιλιάδων μαθητών.

    Ούτε καν το πρόβλημα κάποιων αδιάφορων συναδέλφων δεν θα μπορέσει να λύσει. Αυτοί θα είναι οι πρώτοι που θα προσαρμοστούν στις απαιτήσεις δουλικότητας και θεατρινισμού, χωρίς να αλλάξουν σε τίποτα τις διδακτικές τους συνήθειες. Στο τέλος θα βρεθούν και να αξιολογούν εμάς τους υπόλοιπους.

Οι διαδικασίες της αξιολόγησης που προβλέπει το ΠΔ θα έχουν σοβαρές αρνητικές συνέπειες στην εκπαιδευτική λειτουργία

α)  Ακυρώνεται ο επιστημονικός ρόλος των σχολικών συμβούλων, που επιδιώκεται να ενταχθούν στο μηχανισμό ιδεολογικής επιβολής της κυρίαρχης εκπαιδευτικής άποψης η οποία οδηγεί σε απολύσεις και μισθολογική καθήλωση των εκπαιδευτικών.

β) Υπονομεύεται  η δυνατότητα δημοκρατικής λειτουργίας στο σχολείο, αφού ο Σύλλογος Διδασκόντων καλείται να επικυρώνει απλώς τις αποφάσεις των διευθυντών. Με το σχέδιο του ΠΔ δημιουργείται μια κάθετη και ιεραρχική δομή που εγκαθιδρύει ένα κλίμα φόβου στο σχολείο, ενισχύει τον ανταγωνισμό και θρυμματίζει τις όποιες ελάχιστες περιπτώσεις συνεργατικής κουλτούρας υπάρχουν.

γ) Οι συνδικαλιστικές λειτουργίες, οι αγώνες για δικαιώματα, οι εκπαιδευτικές και πολιτιστικές πρωτοβουλίες της άλλης άποψης, θα θεωρούνται εκ των προτέρων προβληματικές, επικίνδυνες και οι φορείς τους θα απομονώνονται ή θα διώκονται.

δ) Μέσα από τις διατάξεις του ΠΔ με τεράστια ευκολία ποιοτικά στοιχεία ποσοτικοποιούνται αυθαίρετα και αντιεπιστημονικά. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι ελλοχεύει σε μεγάλο βαθμό ο κίνδυνος της υποκειμενικότητας και της αυθαιρεσίας από την πλευρά του αξιολογητή.

ε)  Καταργείται η διαρκής επιστημονική και επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών ως υποχρέωση της πολιτείας. Αφήνονται αβοήθητοι επιστημονικά και εξαθλιώνονται οικονομικά, πληρώνοντας από την τσέπη τους την όποια επιμόρφωση προκειμένου να ανταποκριθούν σε όσα επιτάσσει το ΠΔ για την αξιολόγηση.  Ήδη, στο προοίμιο του σχεδίου ΠΔ αναφέρεται πως «από την εφαρμογή του παρόντος δεν προκαλείται δαπάνη για το Δημόσιο».

 

Σταθερά στο δρόμο του αγώνα

    Ο αγώνας όλων των εργαζομένων  πρέπει να μετατραπεί  σε  πολιτικό αγώνα, διότι η επίθεση που δέχεται ο κόσμος της εργασίας είναι πολιτική και είναι η εφαρμογή του  νεοφιλελεύθερου καπιταλισμού με ακραίο τρόπο στην Ελλάδα σήμερα. Στόχο πρέπει να έχουμε την πολιτική ανατροπή όσων επιβάλλουν αυτόν τον οικονομικό σχεδιασμό που θέλει να συρρικνώνεται ο μισθός και τα δικαιώματα των εργαζομένων και να αυξάνονται τα κέρδη των επιχειρήσεων-εργοδοτών.

    Ο αγώνας πρέπει να είναι η αφετηρία και το τέρμα η ανατροπή αυτής της κυβέρνησης και  των πολιτικών της, αλλά και όλων αυτών που την υπηρετούν. 

Διεκδικούμε:

-  Να μην υπογραφεί το σχέδιο Π.Δ. και ακόμα και εάν υπογραφεί  να μείνει στα χαρτιά..

Απαιτούμε :

-  Από τα στελέχη της εκπαίδευσης να μην εφαρμόσουν το Π.Δ. για την αξιολόγηση και από τους εκπαιδευτικούς να μην αποδεχτούν οποιαδήποτε μορφή αξιολόγησης. Κανένας συνάδελφος να μη γίνει αξιολογητής (διαγραφή από τους συλλόγους όσων μετέχουν ως αξιολογητές και αξιολογούμενοι σε οποιαδήποτε διαδικασία αξιολόγησης).

-  Από τα Δ.Σ. ΔΟΕ και ΟΛΜΕ να μη συμμετέχουν στο διάλογο απάτη με το Υπ. Παιδείας.

-  Την κατάργηση όλου του θεσμικού πλαισίου για την αξιολόγηση. (Κατάργηση των νόμων 3848/10,  4024/11, 3528/2007 και καθηκοντολόγιο)

-  Όχι στην αξιολόγηση – απόλυση  και στην αυτοαξιολόγηση - κατηγοριοποίηση σχολείων - μαθητών -εκπαιδευτικών.

Με οργανωμένη και συλλογική απειθαρχία :

-  Μπλοκάρουμε με συλλογικές αποφάσεις και ακυρώνουμε στην πράξη οποιαδήποτε απόπειρα εφαρμογής της αξιολόγησης.

-  Δε συμμετέχουμε σε οποιαδήποτε διαδικασία που σχετίζεται με την εφαρμογή της αξιολόγησης ( σεμινάρια, κατάθεση φακέλου κ.λ.π).

-  Δε δεχόμαστε αξιολογητές στην τάξη, δε συνεργαζόμαστε μαζί τους.

Για να πετύχουμε τα παραπάνω το Δ.Σ. του συλλόγου:

Α.  Θα οργανώσει εκδήλωση - συζήτηση στο δεύτερο δεκαπενθήμερο του Απριλίου

Β. Θα ενημερώσει του γονείς της περιοχής ευθύνης του Συλλόγου μέσα από τα συλλογικά όργανα έκφρασής τους (Ενώσεις Γονέων) και θα προχωρήσει σε συναντήσεις και συζητήσεις με συλλόγους Γονέων και Κηδεμόνων.

Γ.   Θα διοργανώσει συναντήσεις με τους διευθυντές και τους σχολικούς συμβούλους.

Δ. Θα προχωρήσει στην έκδοση ανοιχτής επιστολής στους γονείς των μαθητών μας σε συνεργασία και με άλλους συλλόγους Εκπαιδευτικών Π. Ε. & ΕΛΜΕ του λεκανοπεδίου Αττικής, πιέζοντας και το Δ. Σ. της Δ. Ο. Ε. να προβεί σε ανάλογες ενέργειες. 

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 30/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

paxysarkia
Η Τεχνητή Νοημοσύνη στη Φυσική Αγωγή: Όπλο κατά της Παιδικής Παχυσαρκίας
H Τεχνητή Νοημοσύνη μπορεί να παρέχει εξατομικευμένη καθοδήγηση και κίνητρα, ενισχύοντας έτσι τη συμμετοχή των παιδιών στη φυσική δραστηριότητα και...
Η Τεχνητή Νοημοσύνη στη Φυσική Αγωγή: Όπλο κατά της Παιδικής Παχυσαρκίας
μετρ
Σουρεαλιστικές εικόνες με το «καλημέρα» στο Μετρό Θεσσαλονίκης: Κουβάδες επειδή έσταζε η οροφή (Βίντεο)
Λίγες ώρες μετά τη φιέστα των εγκαινίων, άρχισε να στάζει νερό από την οροφή μέσα στους σταθμούς Βενιζέλου, Παπάφη, Πανεπιστήμιο
Σουρεαλιστικές εικόνες με το «καλημέρα» στο Μετρό Θεσσαλονίκης: Κουβάδες επειδή έσταζε η οροφή (Βίντεο)
vroxixania.jpg
Κακοκαιρία BORA: Νεκρός βρέθηκε ο άνδρας που αγνοείτο στη Λήμνο
Ο άτυχος άνδρας, ηλικίας 57 ετών, στην προσπάθεια να κοτσάρει το αυτοκίνητο στο τρακτέρ του, προκειμένου να το ξεκολλήσει από τις λάσπες, παρασύρθηκε...
Κακοκαιρία BORA: Νεκρός βρέθηκε ο άνδρας που αγνοείτο στη Λήμνο