Thumbnail
Ανεξάρτητα από το τι θα μας πούνε στις 19 Απρίλη στο Υπουργείο, ανεξάρτητα από τις πολιτικές των ιθυνόντων που τόσα χρόνια ξέρουν πολύ καλά πώς να υποτιμούν την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση, να υποτιμούν τους γονείς, το προσωπικό, τα παιδιά, σε πείσμα των καιρών, έχουμε ήδη κερδίσει!

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΣΑΤΕΑ

ΣΤΙΣ 19 ΑΠΡΙΛΗ 2013

ΑΝΟΙΓΕΙ ΕΝΑΣ

ΝΕΟΣ ΔΡΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ

ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Και όμως έχουμε ήδη κερδίσει!

Ανεξάρτητα από το τι θα μας πούνε στις 19 Απρίλη στο Υπουργείο, ανεξάρτητα από τις πολιτικές των ιθυνόντων που τόσα χρόνια ξέρουν πολύ καλά πώς να υποτιμούν την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση, να υποτιμούν τους γονείς, το προσωπικό, τα παιδιά, σε πείσμα των καιρών, έχουμε ήδη κερδίσει!

Δεν μιλάμε για τα αιτήματα μας, τα δίκαια αιτήματα γονέων και προσωπικού που ζητούν ικανοποίηση εδώ και χρόνια, που τα θέτουμε στο τραπέζι για μια ακόμη φορά.

Μιλάμε για τις ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ που χτίστηκαν τον τελευταίο χρόνο ανάμεσα σε γονείς και εργαζομένους, ανάμεσα σε φορείς που για χρόνια «αγνοούσαν» ο ένας την ύπαρξη του άλλου. Είτε τον Απρίλη, είτε τον Μάη, είτε το ερχόμενο Φθινόπωρο, αυτό το πλούσιο δίκτυο κοινωνικών σχέσεων και συνεργασιών δεν πρόκειται να χαθεί, δεν θα σταματά να αξιώνει, να διεκδικεί.

Με πολλή δουλειά φτάσαμε ως εδώ, στον Απρίλη της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης.

Με πολλή δουλειά καταφέραμε να υπάρχει σήμερα ένα ζωντανό δίκτυο φορέων, γονέων και εργαζομένων που υψώνει πια το ανάστημα του για να προστατεύσει το δικαίωμα των παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στη δημόσια και δωρεάν εκπαίδευση.

Τίποτα δεν κέρδισε η Ειδική Αγωγή χωρίς αγώνα. Και ο αγώνας δεν σταματά στις 19 Απρίλη. Οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης θα είμαστε εκεί, στις πόρτες του Υπουργείου Παιδείας, στις 13.00, με τους συναδέλφους των άλλων ειδικοτήτων, με τους γονείς, με τα παιδιά. Θα είμαστε εκεί, ν’ ανταμώσουμε από τις δεκάδες γωνιές της χώρας μας. Θα είμαστε όλοι εκεί με το μυαλό μας, όσοι δεν τα καταφέρουμε με τη φυσική παρουσία, και θα βρεθούμε στις κατά τόπους συγκεντρώσεις που διοργανώνονται ήδη σε Ξάνθη, Κέρκυρα, Θεσσαλονίκη κ.α. μέρη της Ελλάδας.

ΕΝΑΣ ΝΕΟΣ ΔΡΟΜΟΣ ΑΝΟΙΓΕΙ ΓΙΑ

ΤΗΝ ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΤΟΥ ΤΟΠΟΥ ΜΑΣ.

ΗΡΘΑΜΕ ΚΑΙ ΘΑ ΠΑΡΑΜΕΙΝΟΥΜΕ!

ΣΥΛΛΟΓΟΙ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΤΜΗΜΑΤΩΝ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ – www.satea.gr

Ακολουθεί το Αναλυτικό Πλαίσιο Αιτημάτων των Συλλόγων μας αν και το αίτημα μας είναι ένα: ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΓΙΑ ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ!

================

ΑΠΡΙΛΗΣ 2013: Ο ΜΗΝΑΣ ΤΗΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ

ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΙΤΗΜΑΤΩΝ Σ.Α.Τ.Ε.Α.

ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΙΤΗΜΑΤΩΝ Σ.Α.Τ.Ε.Α.

ΑΠΡΙΛΗΣ 2013

Για τις σφοδρές Περικοπές, για τις άμεσες Ανάγκες της Εκπαίδευσης

1.      Καμία περικοπή στη Δημόσια Χρηματοδότηση της Ειδικής Αγωγής και όλης της Εκπαίδευσης. Να καλυφθούν όλα τα κενά, όλες οι εκπαιδευτικές ανάγκες.

Ο ευαίσθητος χώρος της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΕΑΕ) δεν αντέχει περισσότερες περικοπές. Ήδη δεκάδες Τμήματα Ένταξης στη χώρα δε λειτουργούν, κάποια άλλα υπολειτουργούν, καθότι πολλές φορές ένας εκπαιδευτικός εργάζεται σε δύο Τμήματα Ένταξης. Πολλά Ειδικά Σχολεία είναι υποστελεχωμένα (σε εκπαιδευτικούς και ειδικότητες), ενώ εκατοντάδες αιτήσεις για Παράλληλη Στήριξη μένουν ανικανοποίητες. Καλούμε το Υπουργείο και την Πολιτική Ηγεσία ν’ αναλάβει την πολιτική-συνταγματική ευθύνη να καλύψει τα κενά. Ζητάμε οικονομική στήριξη (και όχι κλείσιμο) των Ειδικών Σχολείων, των Τμημάτων Ένταξης και των λοιπών δομών της ΕΑΕ. Είμαστε αντίθετοι με το κλείσιμο/συγχώνευση σχολικών δομών και την απόλυση εκπαιδευτικών στο βωμό λογιστικών υπολογισμών.

2.       Να μη μειωθεί η οργανικότητα των σχολείων, να μην προχωρήσει η αύξηση μαθητών ανά τμήμα, να μην απολυθεί κανένας εκπαιδευτικός, μόνιμος ή αναπληρωτής.

Η αύξηση του διδακτικού ωραρίου των εκπαιδευτικών που ψηφίστηκε πρόσφατα σκοπεύει στον περιορισμό των αναπληρωτών εκπαιδευτικών. Το Μνημόνιο 3 που ψηφίστηκε τον περασμένο Οκτώβρη θέτει περιορισμούς για 2.000 προσλήψεις αναπληρωτών από τον τακτικό προϋπολογισμό, όλων των ειδικοτήτων, σε Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Αν τα παραπάνω μέτρα συνδυαστούν και με το έγγραφο (αρ. 44506/Δ4/2-4-2013), που στάλθηκε από το Υπουργείο στους Περιφερειακούς Διευθυντές Εκπαίδευσης και μιλά για 1 εκπαιδευτικό ανά 25 μαθητές (πρόκειται για αναδιάρθρωση των οργανικών θέσεων των σχολείων με σκοπό να χαθούν οργανικές θέσεις και να προχωρήσουν οι μετακινήσεις και απολύσεις μόνιμων εκπαιδευτικών), τότε η εκπαίδευση της χώρας μας οδηγείται σε εξαιρετική υποβάθμιση. Το κριτήριο οργανικών θέσεων 1/25 δε λαμβάνει υπόψη τα παιδιά με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες (Ε.Ε.Α.) αφού δε συνάδει με το νόμο της Ειδικής Αγωγής (Ν.3699/2008, άρθρο 6) σύμφωνα με τον οποίο όταν υπάρχουν παιδιά του Τμήματος Ένταξης μέσα στην τάξη μειώνεται αναλογικά ο αριθμός των παιδιών.

Για την Ένταξη/Συνεκπαίδευση/Συμπερίληψη

  1. Είμαστε υπέρ της προώθησης της Ένταξης των μαθητών με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες στη Γενική Εκπαίδευση μόνο όταν πληρούνται βασικές προϋποθέσεις όπως:

α) να υπάρχει εκπαιδευτικός Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης στο Γενικό Σχολείο.

Ο εκπαιδευτικός ΕΑΕ είναι η «ατμομηχανή» της Ένταξης, αυτός που μπορεί (ακόμα και χωρίς κατάλληλες αίθουσες, ακόμα και χωρίς υλικό στο ελληνικό σχολείο του 2013) να προβαίνει στο σχεδιασμό (σε συνεργασία με τους άλλους εκπαιδευτικούς του σχολείου και με τα ΚΕΔΔΥ) και στην υλοποίηση (σε συνεργασία με το προσωπικό του σχολείου και ειδικά με τον εκπαιδευτικό της Γενικής Τάξης) των κατάλληλων προγραμμάτων ένταξης ανά περίπτωση (εξατομικευμένα προγράμματα, προγράμματα προσαρμογών του περιεχομένου των Αναλυτικών Προγραμμάτων και των μεθόδων διδασκαλίας για τα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, προγράμματα διαφοροποιημένης διδασκαλίας για όλη την τάξη, προγράμματα κοινωνικής ένταξης των μαθητών με αναπηρίες ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, προγράμματα ενδοσχολικής επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών και ευαισθητοποίησης των γονέων και των μαθητών στις ΕΕΑ κ.α.).

β) να υπάρχει Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό, αν αυτό χρειάζεται, καθώς και άλλες απαραίτητες ειδικότητες που ποτέ δεν στελέχωσαν τη Γενική Εκπαίδευση, όπως ψυχολόγοι και κοινωνικοί λειτουργοί.

Δεν μπορούμε να μιλάμε για σοβαρή Ένταξη όταν ο εκπαιδευτικός πρέπει να κάνει το δάσκαλο, τον ψυχολόγο, τον κοινωνικό λειτουργό, όταν πρέπει μόνος του να κάνει διάγνωση-εκπαιδευτική αξιολόγηση, υποστήριξη (κοινωνική-συμβουλευτική) και συνάμα διδασκαλία.

γ) να υπάρχουν τα κατάλληλα υλικοτεχνικά μέσα ανάλογα με το μαθητικό πληθυσμό  (π.χ. απτικοί χάρτες για παιδιά με προβλήματα όρασης) και οι απαιτούμενοι χώροι (π.χ. χώρος για εξατομικευμένη διδασκαλία/διδασκαλία μικρής ομάδας/time-out).

Εν ολίγοις, για την αποτελεσματική Ένταξη απαιτείται από την Πολιτεία:

ο καθορισμός οργανικής θέσης εκπαιδευτικού ΕΑΕ και συναφών ειδικοτήτων (κοινωνικός λειτουργός, ψυχολόγος, βοηθητικό προσωπικό κτλ.) σε κάθε Γενικό Σχολείο. Πρέπει να καταλάβουμε ότι μετά τις συγχωνεύσεις των Γενικών Σχολείων (και με το νέο κύμα συγχωνεύσεων που επιδιώκεται), τα περισσότερα σχολεία θα έχουν αριθμό μαθητών άνω των 100. Αυτό σημαίνει τουλάχιστον 15 μαθητές (15% σύμφωνα με τα διεθνή επιδημιολογικά στοιχεία) με αναπηρίες ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Η πρακτική εμπειρία στα σχολεία επιβεβαιώνει τέτοια νούμερα.

Από τα παραπάνω, είναι ολοφάνερη η ανάγκη για Δημιουργία και όχι Κλείσιμο των Τμημάτων Ένταξης (είναι οι κατεξοχήν χώροι για εξατομικευμένη διδασκαλία/διδασκαλία μικρής ομάδας/time-out και τα τμήματα στα οποία μπορεί να δικαιολογηθεί η οργανική θέση εκπαιδευτικού ΕΑΕ εντός πλαισίου Γενικού Σχολείου).

Επίσης, απαιτείται η αύξηση των εγκρίσεων Παράλληλης Στήριξης για τα παιδιά που μπορούν να ενταχθούν πλήρως στη Γενική Τάξη. Ακόμα και αν υπάρχει εκπαιδευτικός Ειδικής Αγωγής οργανικά και σταθερά σ’ ένα σχολείο σε Τμήμα Ένταξης, η ένταξη κάποιων μαθητών (π.χ. με ΔΕΠ-Υ, με Αυτισμό κτλ.) απαιτεί συχνά δεύτερο εκπαιδευτικό στη γενική τάξη σε σταθερή και όχι αποσπασματική βάση (ο εκπαιδευτικός του Τ.Ε. δεν μπορεί να είναι ταυτόχρονα σε 2-3 αίθουσες όπου μπορεί να απαιτείται η παρέμβαση του).

Τέλος, η αποτελεσματική Ένταξη έχει ανάγκη και άλλα μέτρα: αλλαγές και προσαρμογές στα Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών, αλλαγές στον τρόπο και στη λογική/κατεύθυνση της διάγνωσης, αλλαγές στο ωρολόγιο πρόγραμμα των σχολείων όπου π.χ. διανύεται ένα διδακτικό 7ωρο με πολύ μικρά διαλείμματα  κ.α.

Τι Ένταξη προωθεί το Υπουργείο σε μια εποχή σφοδρότατων περικοπών;

Αυτή τη στιγμή το Υπουργείο προωθεί βιαστικά μια κακώς εννοούμενη Ένταξη των μαθητών με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες.

Το άρθρο 39 του Ν.4115 που ψηφίστηκε φέτος προβλέπει ότι το προσωπικό των Ειδικών Σχολείων και οι εκπαιδευτικοί Ειδικής Αγωγής των Γενικών Σχολείων θ’ ασχολούνται με τη Διάγνωση-Εκπαιδευτική Αξιολόγηση (μέσω ΕΔΕΑΥ) για ν’ αποφορτιστούν τα ΚΕΔΔΥ.

Αυτό φανερώνει:

α) τον κίνδυνο που διατρέχουν τα ΚΕΔΔΥ για μελλοντικό κλείσιμο, κάτι που συζητιέται συνέχεια τα τελευταία 3 χρόνια

β) την πρόθεση του Υπουργείου να υποβαθμίσει τα Ειδικά Σχολεία (που αντιμετωπίζουν και μεγάλο πρόβλημα με τις μεταφορές των μαθητών) και να προβεί σε μια άκριτη και βιαστική προώθηση όλων των παιδιών με ΕΕΑ στο Γενικό Σχολείο, μια προώθηση που θα βαπτιστεί «Ένταξη», «Προγράμματα Διαφοροποιημένης Διδασκαλίας» κτλ. αλλά θα αποτύχει. Θ’ αποτύχει γιατί δεν μπορεί να λάβει χώρα χωρίς το απαραίτητο εκπαιδευτικό προσωπικό, χωρίς ειδικό βοηθητικό και ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό, χωρίς ευαισθητοποιημένες σχολικές κοινότητες, χωρίς κατάλληλες αίθουσες, με μια αναλογία μαθητών 1/25, χωρίς εκπαιδευτικούς Γενικής Αγωγής που θα έχουν επιμορφωθεί στοιχειωδώς στις ΕΕΑ/ στην προσαρμογή των αναλυτικών προγραμμάτων/ στη διαφοροποιημένη διδασκαλία.

γ) την πίεση που πρόκειται να δεχτεί η Γενική Αγωγή και ο εκπαιδευτικός της Γενικής Εκπαίδευσης, ο οποίος θα θεωρηθεί ως ο μοναδικός υπεύθυνος για την επιτυχία ή αποτυχία της Ένταξης των μαθητών με ΕΕΑ.

ΜΟΝΟ ΟΙ ΓΟΝΕΙΣ ΚΑΙ ΟΙ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΑΠΟ ΚΟΙΝΟΥ ΝΑ ΑΠΟΤΡΕΨΟΥΜΕ ΕΝΑ ΤΕΤΟΙΟ ΔΥΣΟΙΩΝΟ ΣΕΝΑΡΙΟ

Για τη Διάγνωση

4.      Λέμε όχι στο κλείσιμο των ΚΕΔΔΥ – Λειτουργία των ΕΔΕΑΥ με αυστηρές προϋποθέσεις.   

Η διάγνωση των ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών είναι σύνθετη διαδικασία: απαιτεί σταθερή διεπιστημονική ομάδα, κατάλληλους χώρους αξιολόγησης, διαγνωστικά εργαλεία, την επίσκεψη του ΚΕΔΔΥ στο σχολείο και την εμπειρία μιας πρώτης βραχύχρονης σχολικής παρέμβασης (π.χ. στην περίπτωση των Μαθησιακών Δυσκολιών). Ο προσανατολισμός των νέων ΕΔΕΑΥ για μεγαλύτερη εμπλοκή του σχολείου στη διάγνωση και στην υποστήριξη είναι ορθός. Όμως με τις ΕΔΕΑΥ (όπως περιγράφονται στο νόμο 4115/13), υποβαθμίζεται ο ρόλος των γονέων και η εφαρμογή της διαδικασίας της διάγνωσης είναι μη εφικτή στα σημερινά δεδομένα, αφού υπάρχουν μεγάλες ελλείψεις προσωπικού και πολλά σχολεία δεν έχουν κατάλληλες αίθουσες και υλικό. Ποιος και πού θα κάνει τη διάγνωση στο σημερινό γενικό σχολείο; Από την άλλη μεριά, γνωρίζουμε ότι τα ΚΕΔΔΥ αντιμετωπίζουν μεγάλο πρόβλημα, εκατοντάδες παιδιά περιμένουν ν’ αξιολογηθούν, ενώ πολλές διαγνώσεις γίνονται βεβιασμένα με ανεπαρκές αποτέλεσμα (π.χ. μη ύπαρξη Εξατομικευμένου Προγράμματος Εκπαίδευσης).

Τα ΚΕΔΔΥ πρέπει ν’ αυξηθούν σε αριθμό και να στελεχωθούν επαρκώς. Πρέπει ν’ αναβαθμιστούν με την πρόσληψη εκπαιδευτικών και ειδικοτήτων με πολύχρονη εμπειρία στις Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες και με μόνιμη, σταθερή σχέση εργασίας.

Αν οι ΕΔΕΑΥ τελικά λειτουργήσουν, θα πρέπει να είναι πλήρως και σταθερά στελεχωμένες (από εκπαιδευτικούς και ειδικότητες) και να μη λειτουργήσουν εις βάρος των διδακτικών/υποστηρικτικών καθηκόντων του εκπαιδευτικού και του ειδικού προσωπικού των γενικών και ειδικών σχολείων.

Για τη Στελέχωση

5.      Σταθερή και Αξιοπρεπή Εργασία για όλους τους εκπαιδευτικούς.

Το πρόβλημα της αδιοριστίας αγγίζει όλους τους αναπληρωτές και ωρομίσθιους εκπαιδευτικούς και εκπορεύεται από το πολυετές πάγωμα των διορισμών στην Παιδεία. Σαν να μην έφτανε αυτό, με το Μνημόνιο 3 προωθείται η μαζική απόλυση αναπληρωτών αλλά και μόνιμων εκπαιδευτικών. 

Ζητάμε:

Α. Ν’ αντιστραφεί η καταστροφική πορεία απαξίωσης της Παιδείας του τόπου μας. Υπάρχουν ανάγκες, υπάρχουν εκπαιδευτικοί.

Για το χώρο της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης ζητάμε την άμεση διεξαγωγή του πολύπαθου ΑΣΕΠ Ειδικής Αγωγής (ο οποίος είχε αποφασιστεί από την Πολιτεία με το σύστημα 60%-40%) και Μαζικούς Διορισμούς για το πλήθος των κενών. Αυτή τη στιγμή οι αναπληρωτές καλύπτουν το 60-70% των θέσεων της ΕΑΕ, ενώ διορισμοί μπορούν να γίνουν και μόνο με την προϋπηρεσία, αφού εκατοντάδες εκπαιδευτικοί ΕΑΕ έχουν συμπληρώσει 24 και 30 και 40 και 100 μήνες προϋπηρεσίας.

Β. Ενιαίο πλαίσιο υπηρεσιακών μεταβολών για τη Γενική και Ειδική Εκπαίδευση δηλαδή ίση μεταχείριση των εκπαιδευτικών στις μεταθέσεις-αποσπάσεις με γνώμονα τα κοινωνικά κριτήρια. Αυτή τη στιγμή, τα κριτήρια που μοριοδοτούνται για τις μεταθέσεις-αποσπάσεις των εκπαιδευτικών στη Γενική Εκπαίδευση έχουν να κάνουν με τη συνολική υπηρεσία, τη συνυπηρέτηση, οικογενειακούς λόγους, συνθήκες διαβίωσης, εντοπιότητα. Είναι κοινωνικά κριτήρια, για να εξυπηρετήσουν έναν κοινωνικό –και όχι  εκπαιδευτικό- σκοπό (μετάθεση-απόσπαση του εκπαιδευτικού). Τα ίδια κοινωνικά κριτήρια πρέπει να ισχύουν για τους εκπαιδευτικούς ΕΑΕ. Η χρήση κατηγοριών ακαδημαϊκών προσόντων (που λαμβάνει χώρα σήμερα στην ΕΑΕ) για τις μεταθέσεις-αποσπάσεις έμμεσα δηλώνει ότι δεν είναι όλες οι θέσεις σε σχολεία ίσες: άλλες αξίζουν τον «διδάκτορα» εκπαιδευτικό, άλλες τον «σεμιναριούχο» εκπαιδευτικό. Με τη διάταξη που ισχύει σήμερα, οι θέσεις ΕΑΕ στα ακριτικά νησιά και τις ορεινές ή απομακρυσμένες περιοχές της χώρας μένουν τελικά χωρίς «διδάκτορες» εκπαιδευτικούς. Αυτό αποτελεί διάκριση και άνιση μεταχείριση εις βάρος των μαθητών μέσα στο ίδιο εκπαιδευτικό σύστημα και είναι απόρροια της αντίφασης να χρησιμοποιούνται εκπαιδευτικά κριτήρια/προσόντα για έναν κοινωνικό σκοπό (μετάθεση-απόσπαση του εκπαιδευτικού). Το πρόβλημα, που όσον αφορά τις μεταθέσεις-αποσπάσεις αιτιολογείται στη βάση της έλλειψης «ειδικών», θα είχε λυθεί πρακτικά αν προχωρούσαν οι διορισμοί των εκπαιδευτικών ΕΑΕ στις κενές οργανικές θέσεις ΕΑΕ (θέσεις που καλύπτουν εδώ και πολλά χρόνια ως αναπληρωτές). Οι «ειδικοί», δηλαδή, υπάρχουν αλλά δε διορίζονται και έτσι εμφανίζεται η αναγκαιότητα για «εκπαιδευτικά/ακαδημαϊκά» κριτήρια στις μεταθέσεις-αποσπάσεις στην ΕΑΕ.

Γ. Πίνακες αναπληρωτών Ειδικής Αγωγής με βάση τον κλάδο και την προϋπηρεσία.  Ζητάμε να ισχύσει το ίδιο θεσμικό πλαίσιο που ισχύει για όλους τους άλλους κλάδους εκπαιδευτικών.  Αν οι εκπαιδευτικοί ΠΕ61-ΠΕ71 δεν αρκούν τότε το Υπουργείο μπορεί να έχει κρατήσει τα στοιχεία όσων εκπαιδευτικών ΠΕ60-ΠΕ70 έχουν κάποιες σπουδές στην Ειδική Αγωγή (διδακτορικό, μεταπτυχιακό) και να

καταρτίσει έναν ξεχωριστό πίνακα για να τους προσλάβει για την κάλυψη των αναγκών, αφού εξαντληθεί όμως ο πίνακας των εκπαιδευτικών ΠΕ61-ΠΕ71 που έχουν βασικό τίτλο σπουδών στην ΕΑΕ και έχουν οριστεί από τον ίδιο τον Ν.3699/2008 (άρθρο 19) Νηπιαγωγοί ΕΑΕ και Δάσκαλοι ΕΑΕ. Η δε προϋπηρεσία των εκπαιδευτικών ΠΕ60 (Νηπιαγωγών) και ΠΕ70 (Δασκάλων) θα πρέπει να προσμετράται στον κλάδο τους και όχι στην ΕΑΕ. Στον πρόσφατο άλλωστε νόμο (Ν.4115/2013, άρθρο 39, παρ.1Γ), οι αναπληρωτές ΕΑΕ που εργάστηκαν κάποια στιγμή στην Ιδιωτική Γενική Εκπαίδευση κατοχυρώνουν την προϋπηρεσία στον κλάδο που μπορούν να ενταχθούν με βάση το βασικό τίτλο σπουδών.

Ζητάμε τα παραπάνω διότι:

1)  με το Ν.3966/2011, άρθρο 56, παρ.1 όλες οι οργανικές θέσεις εκπαιδευτικών ΠΕ60 Νηπιαγωγών και ΠΕ70 Δασκάλων των Ειδικών Νηπιαγωγείων, των Ειδικών Δημοτικών Σχολείων και των Τμημάτων Ένταξης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης καθώς και των ΚΕΔΔΥ έχουν μετατραπεί σε οργανικές θέσεις των κλάδων Π61 Νηπιαγωγών ΕΑΕ και ΠΕ71 Δασκάλων ΕΑΕ. Ομοίως έχουν μετατραπεί οι οργανικές θέσεις του κλάδου ΠΕ70 Δασκάλων των ΕΕΕΕΚ σε οργανικές θέσεις του κλάδου ΠΕ71 Δασκάλων ΕΑΕ. 

2) σύμφωνα με το άρθρο 8 του Ν.3051/2002 περί ΑΣΕΠ, καθώς και του ΠΔ 50/2001 περί Προσοντολογίου, για την κατάταξη σε πίνακες κατά φθίνουσα σειρά από τις Πρωτοβάθμιες ή Δευτεροβάθμιες Διευθύνσεις Εκπαίδευσης, για πρόσληψη με σύμβαση ορισμένου χρόνου, ορίζεται ως προσόν ο βασικός τίτλος σπουδών που παρέχει το εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας μας και η προϋπηρεσία και όχι άλλοι τίτλοι (Διδακτορικό, Μεταπτυχιακό, σεμινάριο 400 ωρών κτλ.).

3) πουθενά στη νομοθεσία δεν υπάρχει αυτό που εμφανίζεται σήμερα στους πίνακες αναπληρωτών ΕΑΕ της Πρωτοβάθμιας, οι κλάδοι ΠΕ70.50 και ΠΕ60.50 που είναι οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί Γενικής Αγωγής που μεταπηδούν στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση λόγω κάποιου ακαδημαϊκού προσόντος (διδακτορικό/μεταπτυχιακό/σεμινάριο) ή απλά προϋπηρεσίας ενός έτους και εγγράφονται σε 2 πίνακες αναπληρωτών ταυτόχρονα. Στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση, εν απουσία μετεκπαίδευσης και βασικού τίτλου σπουδών, δημιουργήθηκαν κλάδοι ΕΑΕ με το παράθεμα .50 στη βάση ποικίλων (αντιφατικών κατά τη γνώμη μας) ειδικών τυπικών προσόντων π.χ. 3ετη προϋπηρεσία στην ΕΑΕ χωρίς σπουδές ή σεμινάριο 400 ωρών στην ΕΑΕ ή μεταπτυχιακό ΕΑΕ κ.α.

Αναφέρουμε ρητά ότι:

όσοι ισχυρίζονται ότι για την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση θα πρέπει να ισχύσει μοριοδότηση των ακαδημαϊκών προσόντων π.χ. των διδακτορικών/μεταπτυχιακών, τόσο για τις υπηρεσιακές μεταβολές, όσο και για τους πίνακες αναπληρωτών-ωρομισθίων θα πρέπει ν’ απαντήσουν στο ερώτημα γιατί να μην έχουν οι εκπαιδευτικοί, τόσο σε επίπεδο μεταθέσεων-αποσπάσεων, όσο και στο επίπεδο αναπληρωτών-ωρομισθίων, ΙΣΗ ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΗ, ΕΝΙΑΙΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΠΡΟΣΛΗΨΗΣ ΚΑΙ ΥΠΗΡΕΣΙΑΚΩΝ ΜΕΤΑΒΟΛΩΝ.  Σε κανέναν άλλο κλάδο της εκπαίδευσης δεν υπάρχει αυτή τη στιγμή μοριοδότηση των ακαδημαϊκών τίτλων στους πίνακες αναπληρωτών οι οποίοι συγκροτούνται με βάση το βασικό πτυχίο και την προϋπηρεσία. Οι πρόσθετοι τίτλοι (μεταπτυχιακοί, διδακτορικοί κτλ.) αποτελούν προσόντα πρόσθετης μοριοδότησης στο βασικό τίτλο σπουδών κατά τον διορισμό.

Επιπλέον, σε κανέναν άλλο κλάδο της εκπαίδευσης, ο μεταπτυχιακός ή διδακτορικός τίτλος δεν αποτελεί προσόν «μεταπήδησης» σ’ έναν άλλο κλάδο όπως συμβαίνει σήμερα για την ΕΑΕ. Για παράδειγμα ένας δάσκαλος ΕΑΕ ΠΕ 71 δε μπορεί μ’ ένα διδακτορικό στη Διδακτική των Μαθηματικών να εγγραφεί στον πίνακα αναπληρωτών μαθηματικών. Θέση μας είναι ότι «η εξαίρεση» που επικρατεί στην ΕΑΕ έχει οδηγήσει τελικά σ’ ένα πρωτοφανές, σκανδαλώδες «εμπόριο» ακαδημαϊκών τίτλων τόσο για να χρησιμοποιηθούν σε υπηρεσιακές μεταβολές όσο και για χρήση στον πίνακα αναπληρωτών-ωρομισθίων (είσοδος και προτεραιότητα στον πίνακα). Αν αναλογιστεί κανείς και τη δηλωμένη αδυναμία της Διεύθυνσης Ειδικής Αγωγής να εξετάσει τη συνάφεια του κάθε μεταπτυχιακού ή διδακτορικού τίτλου που κατατίθεται σ’ αυτήν (έλλειψη επιστημονικής επιτροπής υπό την εποπτεία του ΙΕΠ που εξετάζει τους μεταπτυχιακούς και διδακτορικούς τίτλους), τότε η αλλαγή του θεσμικού πλαισίου για τη στελέχωση της ΕΑΕ πρέπει να γίνει ΑΜΕΣΑ, ΑΥΤΗ ΤΗ ΧΡΟΝΙΑ, ΠΡΙΝ ΕΚΔΟΘΕΙ Η ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ 2013-2014. Τέλος, επισημαίνουμε ότι το πρόγραμμα σπουδών των μεταπτυχιακών και διδακτορικών τίτλων δεν εξασφαλίζει de facto την «εκπαίδευση του εκπαιδευτικού» στην αντιμετώπιση των ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών, στην παιδαγωγική της ένταξης. Εδώ επανέρχεται το καίριο αίτημα επαναλειτουργίας της ΜΕΤΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ των εκπαιδευτικών στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και έναρξης της Μετεκπαίδευσης στη Δευτεροβάθμια (ακόμα και για αδιόριστους) διότι κατακλύζεται από μια «ποικιλία προσόντων» (από την προϋπηρεσία χωρίς σπουδές στην ΕΑΕ μέχρι τα σεμινάρια 400 ωρών και τα μεταπτυχιακά σχολικής ψυχολογίας).

- Η Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση είναι σύμφωνα με το ν.3699/2008 υποχρεωτική, δημόσια και δωρεάν. Η στελέχωσή της πρέπει να γίνεται με χρήματα του τακτικού κρατικού προϋπολογισμού και όχι με κονδύλια που αποδίδονται προσωρινά από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Ζητάμε ν’ αντικατασταθεί το πρόγραμμα ΕΣΠΑ Παράλληλης Στήριξης από προσλήψεις αναπληρωτών του τακτικού προϋπολογισμού. Το πρόγραμμα ΕΣΠΑ ελαστικοποιεί τις εργασιακές σχέσεις των εκπαιδευτικών (ατομικές συμβάσεις) και παραδίδει κομμάτι της Υποχρέωσης του Κράτους (βάση των ίδιων των νόμων) σε προσωρινά ευρωπαϊκά προγράμματα/κονδύλια. Τα αποτελέσματα των ευρωπαϊκών προγραμμάτων είναι γνωστά: η επιμόρφωση ΕΣΠΑ Παράλληλης Στήριξης έγινε μετά από 3 χρόνια και αφού έπρεπε να καταγγείλουν την απουσία της οι Σύλλογοι μας. Το δε διάστημα που επιλέχθηκε να γίνει (Απρίλιος 2013) δημιούργησε σημαντικά προβλήματα στον παιδαγωγικό προγραμματισμό αλλά και στον οικογενειακό προγραμματισμό γονέων και εκπαιδευτικών. Είναι πάγια η θέση της εκπαιδευτικής κοινότητας ότι η επιμόρφωση πρέπει να γίνεται το Σεπτέμβρη, πριν οι εκπαιδευτικοί τοποθετηθούν στα σχολεία. Είναι πάγια η θέση της εκπαιδευτικής κοινότητας ότι οι εκπαιδευτικοί θα πρέπει να βρίσκονται στα σχολεία την 1η Σεπτεμβρίου. Οι αιτήσεις για Παράλληλες Στηρίξεις δεν μπορεί να λαμβάνουν χώρα μέχρι και τις 20 Οκτώβρη. Ο προγραμματισμός οφείλει να γίνεται νωρίτερα.

 

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

thrania-sxoleio-intime-4-768x480.jpg
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Σε ποιες περιοχές τα σχολεία δεν θα λειτουργήσουν την Δευτέρα που έρχεται
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Παιδιά στη Γάζα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
Τα παιδιά που έχουν εκτεθεί σε πολεμικά γεγονότα εμφάνιζουν αλλαγές DNA σε πολλές τοποθεσίες και περιοχές στο γονιδίωμα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
μηλοξιδο
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες
Το μήλο έχει λίγες θερμίδες και είναι πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά, κάτι που τα καθιστά ένα υγιεινό σνακ ή συστατικό σε κάθε δίαιτα
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες