Thumbnail
Αξιοποιούμε την ευρωπαϊκή εμπειρία, σε συνεργασία με τους θεσμούς και τον ΟΟΣΑ. Είναι προφανές, όμως, ότι το υπουργείο Παιδείας είναι αναγκασμένο να νομοθετεί, απαντά ο υπ. Παιδείας Ν. Φίλης

«Το υπουργείο Παιδείας είναι αναγκασμένο να νομοθετεί, προκειμένου να αντιμετωπίζει λειτουργικά προβλήματα, με σεβασμό στη συνταγματική τάξη και τις υποχρεώσεις της χώρας». Την απάντηση αυτή δίνει ο υπουργός Παιδείας Ν. Φίλης στον εκπρόσωπο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στο "κουαρτέτο" Ντέκλαν Κοστέλο, ο οποίος εξέφρασε αντιρρήσεις για τις πρόσφατες τροπολογίες του υπουργείου Παιδείας που ψηφίστηκαν τις προηγούμενες ημέρες από τη Βουλή.

Ο κ. Κοστέλο, με επιστολή του προς τον υπουργό Παιδείας, την οποία αποκάλυψε η «Εφημερίδα των Συντακτών», απειλεί τον Ν. Φίλη, δηλώνοντας ότι «η ψήφιση των τροπολογιών που κατατέθηκαν στο νομοσχέδιο για τα βοσκοτόπια δεν θα ήταν σύμφωνη με το Μνημόνιο και θα μας υποχρέωνε να επανεξετάσουμε την αξιολόγησή μας για τη συνεργασία της ελληνικής κυβέρνησης με τους θεσμούς για την εφαρμογή του προγράμματος ESM». Εγκαλεί, μάλιστα, τον Έλληνα υπουργό Παιδείας, επειδή, όπως αναφέρει, «η εντύπωση που αποκομίσαμε από τη συνάντηση μαζί σας ήταν πως δεν επρόκειτο να υποβληθούν αλλαγές του εκπαιδευτικού συστήματος στη Βουλή χωρίς να έχει προηγηθεί συνεννόηση με τους θεσμούς». «Αξιοποιούμε την ευρωπαϊκή εμπειρία, σε συνεργασία με τους θεσμούς και τον ΟΟΣΑ. Είναι προφανές, όμως, ότι το υπουργείο Παιδείας είναι αναγκασμένο να νομοθετεί», ανταπαντά με σχόλιό του ο Ν. Φίλης.

Όπως προκύπτει από την επιστολή, το «αγκάθι» που πλήγωσε τον κ. Κοστέλο ήταν η θεσμοθέτηση νέου συστήματος επιλογής διευθυντών εκπαίδευσης, για την οποία (όλως τυχαίως;) η Ν.Δ. προκάλεσε και ονομαστική ψηφοφορία. Στην επιστολή γίνεται αναφορά στην έκκληση του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου για αποπολιτικοποίηση της δημόσιας διοίκησης, υπονοώντας ότι αυτή δεν διασφαλίζεται από το νέο σύστημα επιλογής. Με όλο τον σεβασμό στον κ. Κοστέλο και στους θεσμούς, από εδώ και πέρα θα πρέπει να περνάνε από κόσκινο την πληροφόρηση που τους παρέχουν τα γνωστά-άγνωστα παπαγαλάκια τους, ώστε να μην πέφτουν σε λάθη.

 

Το νέο σύστημα επιλογής διευθυντών

Το νέο σύστημα επιλογής διευθυντών, στο οποίο αντιδρά η Ν.Δ. και οι λοιπές δυνάμεις, επιχειρεί να θέσει τέλος στο καθεστώς αναξιοκρατίας και άκρατου κομματισμού που ταλαιπωρεί εδώ και πολλές δεκαετίες τη διοίκηση της εκπαίδευσης. Οι επιλογές πλέον θα γίνονται από 13 περιφερειακά αποκεντρωμένα συμβούλια επιλογής, αντί από ένα επταμελές συγκεντρωτικό και αθηνοκεντρικό συμβούλιο, το οποίο επέλεγε διευθυντές με βάση την κομματική τους ταυτότητα. Τα συμβούλια αυτά δεσμεύονται στην κρίση τους από τα εξής κριτήρια: Επιστημονική και παιδαγωγική συγκρότηση και κατάρτιση (11 μόρια κατά ανώτατο όριο). Υπηρεσιακή κατάσταση - καθοδηγητική και διοικητική εμπειρία (15 μόρια). Γνώμη των διευθυντών σχολείων της περιοχής του υποψηφίου για τη συμβολή του στο εκπαιδευτικό έργο (12 μόρια). Η γνώμη αυτή διατυπώνεται με μυστική ψηφοφορία. Τέλος, προστίθεται η διαδικασία της προφορικής συνέντευξης, η οποία θα διενεργείται από τα περιφερειακά συμβούλια με πλήρη διαφάνεια (15 μόρια).

Οι πρώτες κατηγορίες κριτηρίων είναι απολύτως μετρήσιμες. Η μυστική ψηφοφορία είναι μια αδιάβλητη και δημοκρατική διαδικασία, η οποία εξυπηρετεί απολύτως την «αποπολιτικοποίηση» της δημόσιας διοίκησης. Οπότε, μία μόνο υπόθεση μας μένει για να εξηγήσουμε την αντίδραση του εκπροσώπου των θεσμών: Ο κ. Κοστέλο έγινε ΣΥΡΙΖΑ και διαφωνεί με τη συνέντευξη. Το ίδιο μάλλον συνέβη και στη Ν.Δ., η οποία και θεσμοθέτησε τη συνέντευξη την οποία επανέφερε ο ΣΥΡΙΖΑ.

Ας σοβαρευτούμε όμως. Η κυβέρνηση μετακινήθηκε από την πάγια θέση της κατά της συνέντευξης για τρεις λόγους: Ο πρώτος είναι ότι τα στελέχη που απαρτίζουν τον διοικητικό μηχανισμό της εκπαίδευσης δεν μπορεί να επιλέγονται μόνο με βάση τα αντικειμενικά κριτήρια και το κριτήριο της εγγύτητας, όπως γίνεται στην περίπτωση των διευθυντών σχολικών μονάδων. Ο δεύτερος λόγος είναι ότι και τα κριτήρια επιλογής του διοικητικού μηχανισμού της εκπαίδευσης θα πρέπει να εναρμονίζονται με αυτά που προβλέπονται στο νομοσχέδιο Βερναρδάκη συνολικά για τον δημόσιο τομέα (η συνέντευξη είναι ένα από τα κριτήρια). Ο τρίτος λόγος είναι ότι η επαναφορά της συνέντευξης αποτελεί και δείγμα πολιτικής συνεννόησης και συναίνεσης που τόσο ανάγκη έχει ο χώρος της Παιδείας.

Προφανώς, τα παπαγαλάκια που έχουν αναλάβει την ενημέρωση του κ. Κοστέλο παρέλειψαν να πουν τα πράγματα όπως έχουν. Όπως επίσης παρέλειψαν να πουν ότι τα τελευταία 40 χρόνια όλες οι κυβερνήσεις, μόλις αναλάμβαναν, διέκοπταν εντός ημερών τη θητεία των στελεχών της εκπαίδευσης και τοποθετούσαν «προσωρινούς», τους οποίους στη συνέχεια «ξεχνούσαν» για 2 και 3 χρόνια. Η μοναδική κυβέρνηση, από τη μεταπολίτευση μέχρι σήμερα, που όχι μόνο δεν διέκοψε, αλλά παρέτεινε τη θητεία των επιλεγέντων διευθυντών, οι οποίοι είχαν επιλεγεί επί υπουργίας της κ. Διαμαντοπούλου το 2010, είναι η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ. Αυτό το καθεστώς θέλει να προστατεύσει η Ν.Δ. και οι λοιπές δυνάμεις. Ο κ. Κοστέλο, όμως, δεν έχει κανένα λόγο να το υπερασπίζεται.

Π. ΣΤΕΦΑΝΑΚΟΥ

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

georgiadis
Γεωργιάδης για ΣΥΡΙΖΑ: «Η εκλογή Πολάκη θα είναι ένα χαρμόσυνο δώρο για όλους εμάς τους αντιπάλους τους»
«Η εκλογή Πολάκη θα οδηγήσει τον ΣΥΡΙΖΑ σε ένα νέο σπιράλ διασπάσεων»
Γεωργιάδης για ΣΥΡΙΖΑ: «Η εκλογή Πολάκη θα είναι ένα χαρμόσυνο δώρο για όλους εμάς τους αντιπάλους τους»
απθ
ΑΠΘ: Δεν επισκευάστηκε το ασανσέρ που έπεσε, αλλά «χάλασαν» και τα υπόλοιπα
Αντί να φτιαχτεί το ασανσέρ που έπεσε στο ΑΠΘ, «χάλασαν» και τα άλλα - Τι αναφέρει ανακοίνωση για τα ασανσέρ
ΑΠΘ: Δεν επισκευάστηκε το ασανσέρ που έπεσε, αλλά «χάλασαν» και τα υπόλοιπα