Στο κλείσιμο της –εύστοχης και επιγραμματικής– ανακοίνωσης της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας για τα θέματα των φετινών πανελλαδικών εξετάσεων στα Μαθηματικά Προσανατολισμού, διαβάζουμε τα παρακάτω γενικά σχόλια: «Καλύπτεται μεγάλο μέρος της ύλης, όχι όμως στο απαραίτητο εύρος της. Αρκετά ερωτήματα ήταν επικεντρωμένα σε συγκεκριμένο κεφάλαιο που αναφέρεται σε προηγούμενες τάξεις.
Ο διατεθειμένος χρόνος δεν επαρκούσε για την πλήρη και επιτυχή διαπραγμάτευση των θεμάτων, παρότι σε κάποια ερωτήματα είχαν δοθεί τα ενδιάμεσα αποτελέσματα. Η διάρθρωση των θεμάτων δεν είχε την απαιτούμενη κλιμάκωση στο θέμα Γ.
Οι υποψήφιοι έπρεπε να έχουν πολύ καλή γνώση της ύλης των Μαθηματικών των προηγούμενων τάξεων. Τα θέματα ήταν σαφώς δυσκολότερα από τα αντίστοιχα περσινά».
Αυτό που περιγράφει, με άλλα λόγια, η ΕΜΕ είναι ένα στριφνό και μονόπλευρο διαγώνισμα, όπου κάποιος υποψήφιος χρειαζόταν εξειδικευμένες γνώσεις από συγκεκριμένο κεφάλαιο της Αλγεβρας της Β΄ Λυκείου για να ορθοποδίσει και να το διατρέξει ομαλά.
Ενα διαγώνισμα με αρκετά ακραία ερωτήματα, που δεν είχαν να κάνουν με το γενικό πνεύμα της ύλης της Γ΄ Λυκείου και δημιούργησαν σοβαρότατα προβλήματα, ειδικά στους καλά προετοιμασμένους μαθητές. Σ’ αυτούς τους μαθητές, άλλωστε, θα μπορούσε να δημιουργηθεί κρίση αυτοπεποίθησης κατά τη διάρκεια του διαγωνίσματος, καθώς πέρναγε ο χρόνος και τα ερωτήματα δεν «έβγαιναν».
Αποτέλεσμα, το άγχος και η πίεση να πολλαπλασιάζονται, μια και, εκτός από τις κακοτοπιές των ερωτημάτων, είχαν πια να διαχειριστούν και την άσχημη ψυχική τους κατάσταση.
Αυτό που δεν είπε –και δεν θα μπορούσε, άλλωστε, να περιγράψει με παρόμοιους όρους– η ΕΜΕ είναι ότι το φετινό διαγώνισμα των πανελλαδικών στα Μαθηματικά ήταν ανέμπνευστο, δίχως αρμονία και κάλλος· υποθέτει κανείς πως αντιμετωπίστηκε ως αγγαρεία από τους συντάκτες του, δίχως αγάπη και φροντίδα.
Κυρίως, ήταν ένα διαγώνισμα που δεν ψυχαγώγησε κανέναν απ’ όσους αποπειράθηκαν να το λύσουν, είτε πρόκειται για υποψήφιους είτε για καθηγητές ή για απλούς φίλους των Μαθηματικών.
Γιατί, εντέλει, τα Μαθηματικά, εκτός από την καθαρά χρησιμοθηρική τους σκοπιά στην επιστήμη και τον πολιτισμό, προσφέρουν και ψυχαγωγία (ψυχαγωγία: τέρψη με πνευματικά μέσα, «Μικρό Ελληνικό Λεξικό», Τεγόπουλος-Φυτράκης).
Αν απογυμνώσουμε το γνωστικό αυτό αντικείμενο –όπως και οποιοδήποτε άλλο– από την ψυχαγωγική του διάσταση, εκφυλίζεται σε πάρεργο. Αλλωστε η οποιαδήποτε μαθησιακή διαδικασία οφείλει να εμπεριέχει και την έννοια της ψυχαγωγίας, της πνευματικής διέγερσης και απόλαυσης.
Το φετινό διαγώνισμα των Μαθηματικών Προσανατολισμού στις πανελλαδικές εξετάσεις απέτυχε (και) σε αυτό το κομμάτι· δεν το απόλαυσε κανείς..
Πηγή: Λευτέρης Κουγιουμουτζής - Εφημερίδα των Συντακτών
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη