O Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων μιλώντας στην ΕΡΤ1 από το χώρο της εκδήλωσης για την ιδρυτική διακήρυξη του Κοινωνικού Συμβουλίου για τους πρόσφυγες «Καλώς τους», ερωτηθείς για το θέμα Του Αναπληρωτή Υπουργού Μεταναστευτικής Πολιτικής απάντησε:
Για τον κ. Μουζάλα υπάρχει μια γενική εκτίμηση και αναγνώριση για το έργο του και εντός και εκτός της Ελλάδος. Είναι από τους πυλώνες, προκειμένου η χώρα μας να ανταποκριθεί με όρους ανθρωπιστικούς στο μεγάλο πρόβλημα των προσφύγων. Από κει και πέρα, ο ίδιος είπε ότι διατύπωσε μία ατυχή λέξη, πράγματι, που ξεφεύγει από τη θέση της χώρας.
Δημ: Λήξαν το θέμα;
Νομίζω αλλά δεν μπορώ να μπω τώρα σ’ αυτά τα ζητήματα διότι είναι ζητήματα τα οποία συζητεί ο κύριος Καμμένος με τον κύριο Πρωθυπουργό. Δεν είναι θέματα που τα γνωρίζουμε εμείς. Αλλά πιστεύω ότι το μείζον θέμα, και μάλιστα παραμονή Συνόδου Κορυφής , είναι η συνοχή, που είναι δεδομένη, του Κυβερνητικού σχήματος να εκφράζεται και στα πρόσωπα και στην πολιτική.
Εσείς πιστεύετε ότι μ’ αυτές τις πρακτικές εκφράζεται; Δηλαδή με επαναλαμβανόμενες πιέσεις για παραίτηση Μουζάλα από τον πρόεδρο των ΑΝΕΛ εκφράζεται η βούληση για να υπάρξει αυτό που περιγράφετε;
Σας είπα ότι είναι ένα θέμα που είναι προς συζήτηση ανάμεσα στον Πρωθυπουργό και τον Υπουργό Εθνικής Άμυνας. Κι επαναλαμβάνω ότι είναι δεδομένη η Κυβερνητική συνοχή και ως προς τις πολιτικές που ακολουθεί και ως προς τα πρόσωπα.
Δημ: Τι ακριβώς σημαίνει η Διακήρυξη Συμβουλίου για τους Πρόσφυγες;
Είναι μία πρωτοβουλία ενεργών πολιτών, οι οποίοι συμπαραστέκονται στους πρόσφυγες και μαζί με την Κυβέρνηση και με άλλους κοινωνικούς φορείς, μαζί με την Εκκλησία, τα σχολεία, την τοπική Αυτοδιοίκηση, δίνουνε τη μάχη της δημοκρατικής αλληλεγγύης, προκειμένου κανένας πρόσφυγας να μην νιώθει μόνος του μέσα στην κρίση και ιδιαίτερα κανένα προσφυγόπουλο και μάλιστα, ασυνόδευτο παιδί, να μην αισθάνεται μοναχό στην πείνα, στην έλλειψη στέγης , μοναχό, αφημένο, εκτεθειμένο.
Το Υπουργείο Παιδείας έχει αναλάβει δράσεις προς αυτή την κατεύθυνση. Ήδη υπάρχει ένα σχέδιο που υλοποιείται ψυχοκοινωνικής υποστήριξης , ιδιαιτέρως των νέων παιδιών , των προσφυγόπουλων, με υποστήριξη των οικογενειών, που είναι αναγκαία υποστήριξη για τα προσφυγόπουλα για όσο χρόνο καθίσουν στην Ελλάδα, γιατί υπάρχει μία αβεβαιότητα. Όπως ξέρετε, εμείς θα προσπαθήσουμε να δημιουργήσουμε τις συνθήκες για τη μόρφωσή τους, για την κοινωνική εκπαίδευσή τους, για την ζωή τους, για την διαβίωση τους εδώ. Οι Έλληνες γνωρίζουμε από προσφυγιά.
Δημ: Να ρωτήσουμε σε σχέση με τη δραστηριότητα που περιγράψατε πριν κύριε υπουργέ. Είναι διασφαλισμένοι οι πόροι για να προχωρήσετε σε κάτι τέτοιο, γιατί είναι σημαντικό και αυτό, να έχουμε πόρους προκειμένου να υλοποιήσουμε την πολιτική μας στο ζήτημα αυτό, ως χώρα, ως Ελλάδα μιλάω.
Οι πόροι δεν είναι διασφαλισμένοι, σ αυτό έχετε δίκιο, τους διασφαλίζουμε με βάση ένα σχέδιο με το οποίο ζητούμε να υπάρξει ενίσχυση. Αλλά πέρα από τους πόρους που είναι αναγκαίοι και ορθώς το επισημαίνετε, και γι αυτό, επαναλαμβάνω, διατυπώνουμε ένα σχέδιο για να ζητήσουμε και πόρους, υπάρχει το μεγάλο απόθεμα εθελοντισμού, το έχουμε ζήσει και σε παλαιότερες στιγμές και εποχές όταν, ιδιαίτερα οι εκπαιδευτικοί, υπήρξαν ο κρίσιμος παράγων, που με εκτεταμένο εθελοντισμό, με προσφορά, βοηθήσανε στο να ενταχτούν στην ελληνική κοινωνία εκατοντάδες χιλιάδες προσφυγόπουλα σε άλλες συνθήκες και άλλου, βεβαίως, χαρακτήρα. Σήμερα έχουμε προσωρινή προσφυγική εισροή, και εκεί θα χρειαστεί ξανά ένας συνδυασμός, οργανωμένων και επιδοτούμενων δράσεων και εθελοντισμού. Ο εθελοντισμός μας έχει ξεπεράσει, είναι μπροστά μας, τον βλέπουμε και στους εκπαιδευτικούς.
Δημ: Είναι πολύ σημαντικό αυτό που είπατε, το απόθεμα αλληλεγγύης. Αλλά εκτιμάτε ότι το θέμα της αλληλεγγύης έχει σπάσει τα σύνορα; Δηλαδή έχει φτάσει στο Βερολίνο, στη Βουδαπέστη, έχει φτάσει στο Παρίσι; Νομίζετε ότι οι υπόλοιποι ευρωπαίοι γνωρίζουν τι συμβαίνει εδώ στην Ελλάδα; Δεν γνωρίζουν με λεπτομέρειες τι συμβαίνει πραγματικά στην Ελλάδα, με λεπτομέρειες. Υπάρχει ένα έλλειμμα ενημέρωσης. Όλα αυτά που γίνονται εδώ σ΄ αυτή τη χώρα.
Ενημέρωση υπάρχει όσο επιτρέπει η κατάσταση των μέσων ενημέρωσης. Διότι πιστεύω ότι υπάρχει ένα θέμα ενημέρωσης των ευρωπαϊκών κοινωνιών αλλά εκεί βλέπω ότι υπάρχουν από διάφορα κανάλια και προσπάθειες αντικειμενικής ενημέρωσης, ενώ στην Ελλάδα, παρακαλώ αυτό να το ακούσετε γιατί είναι σημαντικό, βλέπω ότι υπάρχει από ορισμένη μερίδα μέσων ενημέρωσης προσπάθεια επίρριψης των ευθυνών στην Κυβέρνηση, δηλαδή ενοχοποίηση της χώρας για ένα πρόβλημα το οποίο δεν το δημιούργησε η Ελλάδα και δεν μπορεί να το λύσει μόνη της η Ελλάδα.
Δημ: Θέλω να ρωτήσω κύριε Φίλη για το θέμα παιδιά. Υπάρχουν πάρα πολλά παιδιά, στην Ελλάδα, προσφυγόπουλα, που υπάρχει κίνδυνος να χρειαστεί να παραμείνουνε και για πέντε και για έξι μήνες. Υπάρχει και εκπαιδευτική ανάγκη, πέρα από την ψυχή τους, πρέπει να μεριμνήσουμε και γι αυτό.
Μίλησα πριν γι αυτό κύριε, δεν με ακούσατε. Πρώτα απ΄ όλα δεν αποδέχομαι τη λέξη κίνδυνος. Δεν είναι κίνδυνος να μείνουνε για πέντε και έξι μήνες τα παιδιά εδώ.
Δημ: Για τους ίδιους κίνδυνος είναι υπουργέ, δεν θέλουν να μείνουν.
Μην επιμένετε κύριε Γιαννούλη! Δεν είναι κίνδυνος να παραμείνουν παιδιά στην Ελλάδα. Θα έλεγα ότι έχουμε όλες τις δυνατότητες να προσφέρουμε αγάπη, στοργή έτσι ώστε τα παιδιά να καταλάβουνε. Ούτε για τις οικογένειες είναι κίνδυνος να παραμείνουν στην Ελλάδα. Πρέπει να μιλάμε για το προσφυγικό θέμα έξω από κινδυνολογίες. Βεβαίως, δεν θέλουμε να μείνουν εδώ οι άνθρωποι αλλά να πάνε εκεί που θέλουν αλλά δεν είναι κίνδυνος η παραμονή τους, μέσα σ΄ ένα σχέδιο- πλαίσιο αντιμετώπισης του προβλήματος στη χώρα μας.
Ευχαριστώ πολύ.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη