Thumbnail
Υπουργείο Παιδείας

Τις σύγχρονες ηλεκτρονικές υποδομές και υπηρεσίες που διατίθενται στην ελληνική ερευνητική και ακαδημαϊκή κοινότητα, παρουσίασε σήμερα στο υπουργείο το (ΕΔΕΤ).

Στην ανοιχτή εκδήλωση παρευρέθησαν ο υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, Νίκος Φίλης, ο αναπληρωτής υπουργός, Κώστας Φωτάκης, ο πρόεδρος του ΕΔΕΤ Παναγιώτης Τσανάκας, ο Γ. Γραμματέας Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων, Δημήτρης Τζώρτζης, μέλη της ακαδημαϊκής και ερευνητικής κοινότητας, φορείς του ευρύτερου Δημόσιου Τομέα, καθώς και εκπρόσωποι του χώρου των ηλεκτρονικών επικοινωνιών και της τεχνολογίας.

Στον χαιρετισμό του ο Νίκος Φίλης, επεσήμανε πως «το υπουργείο εξασφαλίζει και αξιοποιεί τους διαθέσιμους πόρους από το νέο ΕΣΠΑ, τα τομεακά και περιφερειακά προγράμματα και πλέον κινητοποιεί πόρους και από τις ευρωπαϊκές τράπεζες για την στην σύνταξη σχεδίου για την αναβάθμιση των ψηφιακών υποδομών και την ενίσχυση της παραγωγής εκπαιδευτικού περιεχομένου σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης».

Παρατήρησε πως «σήμερα,  οι φοιτητές και το ερευνητικό και διδακτικό προσωπικό της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης απολαμβάνουν μια σειρά από ψηφιακές υπηρεσίες που παρέχει το Υπουργείο Παιδείας μέσα από τους εποπτευόμενους φορείς του. Υπηρεσίες του  Εθνικού Δικτύου Έρευνας και Τεχνολογίας (ΕΔΕΤ) για τη διασύνδεση των φορέων με δίκτυα υπερύψηλων ταχυτήτων, υπολογιστικές υπηρεσίες νέας γενιάς, καθώς και υπηρεσίες προς τους φοιτητές, τους ερευνητές και τα μέλη ΔΕΠ, για τα συγγράμματα, την πρακτική άσκηση, την μετάδοση εκδηλώσεων κ.ά. που  παρουσιάζονται σήμερα. Επιπλέον, τις υπηρεσίες του GUNet για την ηλεκτρονική τηλεκπαίδευση και τη διάθεση του ψηφιακού περιεχομένου των ακαδημαϊκών μαθημάτων, τις υπηρεσίες του Εθνικού Κέντρου Τεκμηρίωσης και του Συνδέσμου Ελληνικών Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών για τη πρόσβαση των φοιτητών και των ερευνητών στην διεθνή βιβλιογραφία και στις ηλεκτρονικές βιβλιοθήκες».

Αφού τόνισε πως «πρέπει, επίσης, να δούμε και τις συνέργειες με τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση μέσω του Διόφαντου και του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, καθώς υπάρχουν πολλά κοινά παραδείγματα και βέλτιστες πρακτικές που μπορούμε να βρούμε και στο χώρο αυτό», κατέληξε λέγοντας ότι «οι  ανοιχτές τεχνολογίες είναι ο βασικός πυλώνας ανάπτυξης της παιδείας μας. Η γνώση είναι δημοκρατικό κοινωνικό αγαθό και πρέπει να είναι ανοιχτή».

Χαιρετίζοντας την παρουσίαση ο Αναπληρωτής Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, αρμόδιος για θέματα Έρευνας & Καινοτομίας, Κώστας Φωτάκης, τόνισε ότι «το ΕΔΕΤ είναι δημόσιος τεχνολογικός φορέας ο οποίος για δύο περίπου δεκαετίες αποτελεί βασικό εργαλείο της Πολιτείας για την ανάπτυξη και λειτουργία προηγμένων δικτυακών υποδομών, με στόχο την υποστήριξη ερευνητικών και εκπαιδευτικών φορέων.»

Επεσήμανε πως «ο αγώνας για την ανάταξη της παραγωγικής μηχανής της χώρας έχει ιδιαίτερες απαιτήσεις, είναι σκληρός και διαρκής».

Υπογράμμισε πως «ο χώρος της Έρευνας και Καινοτομίας έχει να επιτελέσει σημαντικό ρόλο, καθώς η χώρα διαθέτει εξαιρετικό ανθρώπινο δυναμικό, νέους επιστήμονες με μεράκι και σημαντική κατάρτιση» και ότι «σε αυτό το πλαίσιο, το έργο που επιτελεί το ΕΔΕΤ αναβαθμίζει την κουλτούρα της Καινοτομίας και συνεισφέρει σημαντικά στην αποτροπή της "διαρροής εγκεφάλων”».

Ο εποπτεύων το επιχειρησιακό πρόγραμμα "Ψηφιακή Σύγκλιση", Γ. Γραμματέας Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων, Δημήτρης Τζώρτζης, τόνισε ότι «η σύγκλιση της χώρας μας με τις προηγμένες κοινοτικές χώρες στο πεδίο της ψηφιακής τεχνολογίας αποτελεί θεμελιώδη στόχο για όλους μας».

Αφού επισήμανε ότι «το το επιχειρησιακό πρόγραμμα "Ψηφιακή Σύγκλιση" εμπιστεύθηκε το ΕΔΕΤ για την υλοποίηση και λειτουργία των αναγκαίων ψηφιακών υποδομών για τον χώρο της έρευνας και εκπαίδευσης» κατέληξε λέγοντας πως «το στοίχημα κερδήθηκε σε μεγάλο βαθμό, καθώς εκσυγχρονίστηκε το διαπανεπιστημιακό οπτικό δίκτυο κορμού με υπερυψηλές ταχύτητες, δημιουργήθηκαν νέα σύγχρονα κέντρα δεδομένων μεγάλης κλίμακας και αναπτύχθηκαν καινοτομικές διαδικτυακές εφαρμογές για την διευκόλυνση όλων των μελών της ακαδημαϊκής κοινότητας».

Ο πρόεδρος του ΕΔΕΤ Παναγιώτης Τσανάκας αναφέρθηκε στις δραστηριότητα του Δικτύου, όπως:

Τα ακαδημαϊκά ασύρματα δίκτυα Wi-Fi, και την Ομοσπονδία ταυτοποίησης και εξουσιοδότησης ΔΗΛΟΣ
Τις ασφαλείς τηλεδιασκέψεις: ePresence
Τις ζωντανές διαδικτυακές μεταδόσεις υψηλής ευκρίνειας: ΔΙΑΥΛΟΣ
Τις νεφοϋπολογιστικές υποδομές ΕΔΕΤ: okeanos, pithos+, ViMa
Τον υπερυπολογιστή ARIS, για την εκτέλεση υπολογισμών και πειραμάτων μεγάλης κλίμακας
Τις υπηρεσίες διαχείρισης Ακαδημαϊκών Ταυτοτήτων
Το ηλεκτρονικό σύστημα για τη διανομή ακαδημαϊκών συγγραμμάτων: Εύδοξος
Το ηλεκτρονικό σύστημα για την εκλογή και εξέλιξη καθηγητών: ΑΠΕΛΛΑ
Το κεντρικό σύστημα πρακτικής άσκησης φοιτητών ΑΕΙ: ΑΤΛΑΣ

Ο χαιρετισμός Φίλη σε μορφή doc

Ο χαιρετισμός Φωτάκης σε μορφή doc

Η ομιλία Τζώρτζη σε μορφή doc

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 30/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

voucher 200 ευρώ tablet laptop
Ξέρουν τι σκοπεύεις να αγοράσεις: Η παρακολούθηση των καταναλωτικών σου κινήσεων στο διαδίκτυο
Μήπως κάποιες φορές νοιώθετε και εσείς ότι σας παρακολουθούν;
Ξέρουν τι σκοπεύεις να αγοράσεις: Η παρακολούθηση των καταναλωτικών σου κινήσεων στο διαδίκτυο
Περιποίηση νυχιών
Νύχια: Οι αλλαγές που πρέπει να εξετάσει ένας δερματολόγος - Ποια σημάδια μπορεί να υποδηλώνουν ασθένεια
Eάν παρατηρήσετε οποιαδήποτε από τις ακόλουθες αλλαγές σε ένα νύχι του χεριού ή του ποδιού, ήρθε η ώρα να επισκεφτείτε έναν δερματολόγο.
Νύχια: Οι αλλαγές που πρέπει να εξετάσει ένας δερματολόγος - Ποια σημάδια μπορεί να υποδηλώνουν ασθένεια
παιδιά
Μαθησιακές δυσκολίες: Οι τρεις κύριες μορφές και οι στρατηγικές αντιμετώπισής τους στα παιδιά
Οι δυσκολίες σχετίζονται με τα ψυχολογικά διαδικαστικά προβλήματα που εμπλέκονται στη μάθηση και ενδέχεται να επηρεάσουν τη δυνατότητα ενός ατόμου να...
Μαθησιακές δυσκολίες: Οι τρεις κύριες μορφές και οι στρατηγικές αντιμετώπισής τους στα παιδιά