Σύμφωνα με το «Ενοποιημένο Σχέδιο Κυβερνητικής Πολιτικής 2021» το Φεβρουάριο που μας πέρασε το Υπουργείο Παιδείας είχε προγραμματίσει να καταθέσει νομοσχέδιο που αφορούσε στην αυτονομία των σχολικών μονάδων, στην αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και στο νέο σύστημα επιλογής των στελεχών εκπαίδευσης με τίτλο «Νέο σύστημα επιλογής στελεχών εκπαίδευσης, αυτονομία και αξιολόγηση εκπαιδευτικών».
Τρεις μήνες αργότερα, σήμερα, η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας έχει ανατρέψει όλο τον προγραμματισμό που με καμάρι διαφήμιζε στην αρχή του χειμώνα που μας πέρασε, καθώς, μαζί με το παραπάνω νομοσχέδιο που δεν κατατέθηκε ακόμη, βγήκε εκτός χρονικού προγραμματισμού και το νομοσχέδιο «Νέος νόμος-πλαίσιο για τα ΑΕΙ – Αναγνώριση πτυχίων εξωτερικού» και το νομοσχέδιο για την «Εκκλησιαστική Εκπαίδευση», όλα προγραμματισμένα για το Α΄ τρίμηνο του 2021.
Προβληματισμός, αντιθέσεις και εμπλοκή στο Υπουργείο Παιδείας
Ήδη, στο υπουργείο Παιδείας σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του alfavita.gr το τελευταίο χρονικό διάστημα υπάρχει έντονος προβληματισμός για το θέμα της κρίσης – επιλογής στελεχών, που εκκρεμεί από το 2020 και σύμφωνα με τις εξαγγελίες του ΥΠΑΙΘ θα έπρεπε ήδη να είχε δρομολογηθεί.
Να θυμίσουμε, στο σημείο αυτό, ότι τον Αύγουστο του 2020 το ΥΠΑΙΘ άλλαξε τους Διευθυντές των Διευθύνσεων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (η θητεία τους είχε τελειώσει ήδη) και τοποθέτησε προσωρινούς Διευθυντές, κατά βάση στελέχη της ΝΔ, όπως έκαναν όλες ανεξαιρέτως οι κυβερνήσεις. Σειρά είχαν οι Συντονιστές των Περιφερειακών Κέντρων Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού – ΠΕ.Κ.Ε.Σ (πρώην σχολικοί σύμβουλοι) και οι Διευθυντές - Προϊστάμενοι σχολικών μονάδων που ανέρχονται σε περίπου 14.000.
Το νομοσχέδιο «Νέο σύστημα επιλογής στελεχών εκπαίδευσης, αυτονομία και αξιολόγηση εκπαιδευτικών» που είχε προγραμματιστεί να έρθει στη Βουλή τον Φεβρουάριο που μας πέρασε δεν ήρθε και στη θέση του ήρθε ο η απογοήτευση, ο εκνευρισμός και ο θυμός όσων περίμεναν την κυβερνητική αλλαγή για μια νέα αναδιανομή των θέσεων.
Όλες οι πληροφορίες του alfavita.gr φανερώνουν ότι το Υπουργείο Παιδείας αι οι επιτελείς του δέχονται πιέσεις από το κομματικό τους ακροατήριο, τους ψηφοφόρους, τα μέλη και τα στελέχη της ΝΔ αλλά και τις συνδικαλιστικές παρατάξεις της ΔΑΚΕ στην εκπαίδευση, για την καθυστέρηση στην «αλλαγή φρουράς», πιέσεις, που την περίοδο αυτή, έχουν γίνει αφόρητες.
Οι μεγαλύτερες πιέσεις αφορούν στις κρίσεις των Συντονιστών των ΠΕ.Κ.Ε.Σ καθώς και των Περιφερειακών Διευθυντών Εκπαίδευσης ενώ σημαντικές είναι και οι πιέσεις για τις κρίσεις Διευθυντών σχολικών μονάδων.
Να θυμίσουμε ότι η θητεία των Περιφερειακών Διευθυντών Εκπαίδευσης, σε αντίθεση με τη θητεία των Συντονιστών και των Διευθυντών σχολικών μονάδων που έχει λήξει προ καιρού, λήγει το 2022.
Από τη μια μεριά υπάρχει η έντονη «γκρίνια» εκπαιδευτικών οργανικών μελών της ΝΔ ή γνωστών φίλων και από την άλλη υπάρχει διχογνωμία στην ηγεσία του ΥΠΑΙΘ για τον κατάλληλο χρόνο κρίσης και επιλογής των νέων στελεχών.
Το φθινόπωρο του 2020 ο σχεδιασμός του ΥΠΑΙΘ ήταν να ψηφιστεί τέλος Φεβρουαρίου – αρχές Μαρτίου το νομοσχέδιο για το νέο σύστημα επιλογής στελεχών μαζί με την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και την αυτονομία της σχολικής μονάδας. Για τους λόγους που αναφέραμε παραπάνω καθώς και για ορισμένες διαδικαστικές εμπλοκές το ΥΠΑΙΘ φαίνεται να πηγαίνει πιο κάτω χρονικά την όλη διαδικασία.
ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΝΕΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ ΟΙ ΚΡΙΣΕΙΣ-ΕΠΙΛΟΓΕΣ
Σύμφωνα με πληροφορίες του alfavita.gr εισηγήσεις που έχει είναι δυο και έχουν και συγκλίνοντα χαρακτηριστικά και συγκρουόμενα:
Η πρώτη εισήγηση στην οποία αυτή τη στιγμή φαίνεται να προηγείται στις επιλογές του ΥΠΑΙΘ είναι να έρθει το νομοσχέδιο τέλος Μαΐου - αρχές Ιουνίου, να ψηφιστεί μέσα στον Ιούνιο ή το αργότερο μέχρι τα μέσα Ιουλίου και να ξεκινήσει μια διαδικασία από τον Σεπτέμβριο μέχρι τον Δεκέμβριο (κρίσεις Συντονιστών) και να συνεχίσει και να ολοκληρωθεί στο Α΄ τρίμηνο του 2022 με τις κρίσεις επιλογές Διευθυντών σχολικών μονάδων.
Στην εισήγηση αυτή οι προσωρινοί Διευθυντές Διευθύνσεων Εκπαίδευσης παραμένουν στη θέση τους και το σχολικό έτος 2021/22 και οι κρίσεις - επιλογές των τελευταίων καθώς και των Περιφερειακών Διευθυντών προβλέπεται να ολοκληρωθούν στις αρχές του Καλοκαιριού του 2022.
Ωστόσο εδώ υπάρχουν τρία προβλήματα που εμποδίζουν ακόμη το ΥΠΑΙΘ να καταλήξει και να ανακοινώσει καθαρά τις προθέσεις του.
Το πρώτο πρόβλημα είναι ότι η παράταση για ακόμη ένα, περίπου, χρόνο της θητείας των Διευθυντών σχολικών μονάδων θα αναμετρηθεί με τις φετινές μαζικές συνταξιοδοτήσεις εκπαιδευτικών (άρα και διευθυντών) και με τους καταλόγους υποψηφίων Διευθυντών που σε πολλές περιπτώσεις έχουν στερέψει.
Το δεύτερο πρόβλημα σχετίζεται με τη σειρά που προτείνεται να γίνει η κρίση επιλογή – στελεχών (Συνηθίζεται οι κρίσεις να γίνονται κλιμακωτά, από τις υψηλότερες θέσεις προς τις χαμηλότερες, από τον Περιφερειακό Διευθυντή στον Διευθυντή σχολικής μονάδας και όχι ανάποδα ή ανάκατα).
Το τρίτο πρόβλημα είναι ότι για το «σιδερένιο» πέρασμα της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών η διοίκηση χρειάζεται να έχει συγκροτημένο «σώμα» και «πνεύμα» αξιολογητών που θα αρχίζει από το Διευθυντή της σχολικής μονάδας στο νέο του ρόλο και με τα νέα του καθήκοντα και θα συνεχίζεται με τους Συντονιστές – επιθεωρητές και τους Διευθυντές Εκπαίδευσης ως ταξίαρχους του επιθεωρητισμού.
Η δεύτερη εισήγηση – πρόταση που μειοψήφησε επέμενε σε γρήγορες διαδικασίες που θα ολοκληρώνονταν μέσα στο καλοκαίρι και θα αφορούσαν τις κρίσεις – επιλογές για όλες τις θέσεις (από Περιφερειακούς Διευθυντές μέχρι Διευθυντές σχολικών μονάδων) έτσι ώστε να εκκαθαριστεί η εκπαίδευση από όσους επιλέχθηκαν από την προηγούμενη κυβέρνηση.
Είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε πως η πρόταση αυτή που μεταφέρεται κυρίως από εκπαιδευτικό δυναμικό της ΝΔ αποκλείστηκε από την προηγούμενη κυβέρνηση από θέσεις στελεχών προσέκρουσε αφενός στην αδυναμία ολοκλήρωσης των διαδικασιών μέσα στο καλοκαίρι (μετά από έναν χειμώνα εγκλεισμού) όσο και στην άρνηση εκπαιδευτικών στελεχών του κυβερνώντος κόμματος που ήδη έχουν καταλάβει υψηλές θέσεις στη διοίκηση της εκπαίδευσης.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 6/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη