Thumbnail
Το «Νέο Λύκειο» όχι μόνο δεν πρέπει να εφαρμοστεί από φέτος αλλά θα πρέπει να βρουν το θάρρος να μην το εφαρμόσουν ποτέ.

Η Αγία Τράπεζα Θεμάτων

Από τον Χρήστο Επαμ. Κυργιάκη

Αν, τα όσα διαδραματίστηκαν τις τελευταίες μέρες, σχετικά με το θέμα της περιβόητης τράπεζας θεμάτων και της εφαρμογής, από τη φετινή σχολική χρονιά, του «Νέου Λυκείου», στο σύνολό του, δείχνουν το πόσο σοβαρά το υπουργείο παιδείας, αντιμετωπίζει τα θέματα της αρμοδιότητάς του, τότε μάλλον πρέπει να ανησυχήσουμε ακόμη περισσότερο.

Τη μία μέρα, υπήρξε δημοσίευμα που πληροφορούσε πως η τράπεζα θεμάτων «ανοίγει» το Φεβρουάριο, χωρίς να υπάρξει, εκ μέρους του υπουργείου καμία διευκρίνιση για το τι σημαίνει «ανοίγει». Θα αρχίσει να γεμίζει; Θα είναι έτοιμη και θα «ανοίξει» για κάθε ενδιαφερόμενο μαθητή ή εκπαιδευτικό;

Μετά, ακολούθησε δήλωση του υπουργού παιδείας με την οποία βεβαίωνε ότι το νέο σύστημα θα εφαρμοστεί κανονικά από φέτος και η επιλογή των θεμάτων των εξετάσεων για την Α’ Λυκείου θα γίνει, όπως προβλέπεται στο σχετικό νόμο, κατά 50% από την τράπεζα θεμάτων ενώ ξεκινάει σύντομα να λειτουργεί ο Εθνικός Οργανισμός Εξετάσεων.

Την επόμενη μέρα, ο υφυπουργός παιδείας, κύριος Κεδίκογλου, δήλωσε ότι το νέο σύστημα θα εφαρμοστεί φέτος, πιλοτικά, μόνο στα λεγόμενα Πρότυπα Σχολεία, για να βγουν τα κατάλληλα συμπεράσματα ώστε να εφαρμοστεί σωστά από τη νέα σχολική χρονιά.

Την επόμενη μέρα, ακολούθησε η διάψευση του υφυπουργού παιδείας, όχι από κάποιο άλλο υπουργείο, αλλά από το ίδιο το υπουργείο παιδείας. Στη σχετική ανακοίνωση αναφερόταν με έμφαση ότι το «Νέο Λύκειο» λειτουργεί ήδη και οι εξετάσεις θα γίνουν με θέματα από την τράπεζα θεμάτων.

Παρατήρηση 1η

Πώς είναι δυνατόν να ισχυρίζεται το υπουργείο παιδείας ότι το «Νέο Λύκειο» λειτουργεί ήδη όταν η τράπεζα θεμάτων, η οποία θα παίξει καθοριστικό ρόλο στις εξετάσεις, δεν είναι ακόμη έτοιμη;

Πώς είναι δυνατόν να θεωρεί το υπουργείο παιδείας ότι το νέο σύστημα λειτουργεί ήδη όταν δεν έχει ανακοινωθεί ακόμη η εξεταστέα ύλη; Εκτός αν θεωρείται ότι η διδακτέα ύλη που ανακοινώθηκε στις αρχές του σχολικού έτους, θα αποτελεί και την εξεταστέα ύλη. Αν ισχύει κάτι τέτοιο, τότε υπάρχει πρόβλημα. Για παράδειγμα, το μάθημα της Φυσικής της Α’ Λυκείου, φέτος διδάσκεται 2 ώρες εβδομαδιαίως ενώ μέχρι πέρυσι διδασκόταν 3 ώρες. Ναι, μεν, αφαιρέθηκε ένα κεφάλαιο από την διδακτέα ύλη, αυτό που αναφέρεται στο ηλεκτρικό ρεύμα, αλλά ήταν ένα κεφάλαιο το οποίο, σε πολλά σχολεία, δεν κατέστη δυνατόν να ολοκληρωθεί. Άρα, η μείωση της διδακτέας ύλης δεν ισοσκελίζει τη μείωση των ωρών διδασκαλίας.

Χωρίς να χρειαστεί να μπει κανείς στην ουσία του «Νέου Σχολείου» και στις επιπτώσεις που θα έχει σε μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς, το γεγονός και μόνο ότι το ίδιο το υπουργείο με τις ενέργειές του, απαξιώνει το δημιούργημά του, θέτει σε αμφισβήτηση όσα το ίδιο υποστήριζε σχετικά με την αναγκαιότητα εφαρμογής του.

Θυμάμαι χαρακτηριστικά, μια σχετική δήλωση του υπουργού, στην αρχή της σχολικής χρονιάς στην οποία απαιτούσε από τους μαθητές τη μέγιστη προσπάθεια. Δεν είναι λίγο οξύμωρο, να ζητείται από τους μαθητές η μέγιστη προσπάθεια αλλά το ίδιο το υπουργείο, με βάση τις εξαγγελίες και τα πραγματικά αποτελέσματα, να έχει κάνει την ελάχιστη προσπάθεια;

Προσωπική μου άποψη είναι ότι το «Νέο Λύκειο» όχι μόνο δεν πρέπει να εφαρμοστεί από φέτος αλλά θα πρέπει, οι υπεύθυνοι, να το «ξαναδούν» από την αρχή και, αν χρειαστεί, να βρουν το θάρρος να μην το εφαρμόσουν ποτέ.

Αν τελικά επιμείνουν από φέτος στην εφαρμογή του, νομίζω πως αυτό θα εμπεριέχει και μία δόση αδικίας για τα παιδιά που φοιτούν φέτος στην Α’ Λυκείου, σε σχέση με τα παιδιά της φετινής Γ’ Γυμνασίου τα οποία θα ξεκινήσουν το Λύκειο με πολύ καλύτερες προϋποθέσεις καθώς δεν θα τους έρθει «κατακέφαλα» ένα νέο σύστημα με την έναρξη της σχολικής χρονιάς, ούτε θα περάσουν τη μισή σχολική χρονιά με την απορία «θα ισχύσει ή δεν θα ισχύσει;».

Άλλωστε, με βάση τα όσα δήλωσε και ο υφυπουργός, μπορούμε να συμπεράνουμε πως δεν θα χαθεί κι ο κόσμος αν η εφαρμογή του «Νέου Λυκείου» πάει πίσω ένα χρόνο.

 

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

thrania-sxoleio-intime-4-768x480.jpg
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Σε ποιες περιοχές τα σχολεία δεν θα λειτουργήσουν την Δευτέρα που έρχεται
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Παιδιά στη Γάζα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
Τα παιδιά που έχουν εκτεθεί σε πολεμικά γεγονότα εμφάνιζουν αλλαγές DNA σε πολλές τοποθεσίες και περιοχές στο γονιδίωμα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
μηλοξιδο
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες
Το μήλο έχει λίγες θερμίδες και είναι πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά, κάτι που τα καθιστά ένα υγιεινό σνακ ή συστατικό σε κάθε δίαιτα
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες