Thumbnail
Μέχρι και σχεδόν οκτώ φορές περισσότερο από τον ελληνικό μέσο όρο κινδυνεύουν οδηγοί

Ο υψηλότερος δείκτης θανάτων σε τροχαία (D-rate) καταγράφεται στους δήμους Αμφίκλειας - Ελάτειας, Πρεσπών και Σίφνου. Αντίθετα, οι δήμοι Νέας Σμύρνης - Ηλιούπολης, Νέαπολης - Συκεών και Καλαμαριάς έχουν τα χαμηλότερα ποσοστά τροχαίων δυστυχημάτων.

Αυτό είναι ένα από τα βασικά συμπεράσματα που περιλαμβάνεται στη μελέτη που παρουσίασε ο απόφοιτος του Χαροκόπειου Πανεπιστημίου, γεωγράφος Μιχάλης Πρωτόγερος, στο 10ο Διεθνές Συνέδριο, που διοργανώνει στη Θεσσαλονίκη ο Τομέας Φυσικής και Περιβαλλοντικής Γεωγραφίας του Τμήματος Γεωλογίας του ΑΠΘ, σε συνεργασία με την Ελληνική Γεωγραφική Εταιρεία. Στη μελέτη γίνεται επεξεργασία των στοιχείων της Ελληνικής Αστυνομίας για τους θανάτους σε τροχαία το 2012.

Στην Ελλάδα, σύμφωνα με τον κ. Πρωτόγερο, είναι περιορισμένη η μελέτη της χωρικής διάστασης των τροχαίων ατυχημάτων, η οποία όμως δύναται να συμβάλλει στη διαμόρφωση αποτελεσματικών πολιτικών πρόληψης σε τοπικό επίπεδο.

Ενδιαφέρον παρουσιάζει ο αντίκτυπος της οικονομικής κρίσης, συνολικά στην ελληνική επικράτεια, όπως αποτυπώνεται αριθμητικά, με τη μείωση των θανατηφόρων τροχαίων από το 2008 και διαχρονικά μέχρι το 2012.

Σύμφωνα με στοιχεία της Ελληνικής Αστυνομίας, ο αριθμός των τροχαίων ατυχημάτων το 2011 ήταν 1.011 ατυχήματα, ενώ το επόμενο έτος μειώθηκαν στα 899 ατυχήματα, παρατηρήθηκε δηλαδή μία μείωση της τάξης του 11,1%. Οι νεκροί που ανασύρθηκαν από τα σημεία τροχαίων το 2011 ανήλθαν σε 1.092, ενώ το αμέσως επόμενο έτος έφθασαν τους 976, ήτοι μία μείωση της τάξης του 1,6%.

Ο μέσος όρος θανάτων σε τροχαία το 2012 ήταν 9,83 θάνατοι ανά πληθυσμό 100.000 ατόμων. Σε επίπεδο δήμων, οι μέγιστες τιμές καταγράφηκαν στους δήμους Σίφνου (υπάρχει ωστόσο στρέβλωση, καθώς ο πληθυσμός του δήμου είναι πολύ μικρός, μόλις 2.625 άτομα) και Αμφίκλειας - Ελάτειας, με 76,19 και 73,24 θανάτους ανά 100.000 πληθυσμό αντίστοιχα.

Συμπερασματικά, σύμφωνα με τον κ. Πρωτόγερο, "παρατηρείται μία συγκέντρωση υψηλών τιμών του δείκτη D-rate κυρίως στους δήμους που βρέχονται από τον Μαλιακό Κόλπο, στην Κεντρική Πελοπόννησο, στην Εύβοια, στη Δυτική Μακεδονία, στην Ήπειρο και στη Βορειοανατολική Κρήτη". Ενδιαφέρον παρουσιάζουν τα αποτελέσματα για τη Ρόδο, ένα νησί με αρκετά μεγάλη έκταση, όπου η υψηλή τιμή του δείκτη D-rate, οφείλεται πιθανότατα στον υψηλό αριθμό των τροχαίων κατά την τουριστική σεζόν.

Πηγή: e-go.gr

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

2ος Πανελλήνιος γραπτός διαγωνισμός: Βγήκε η προκήρυξη - Αιτήσεις από 29/4 έως 14/5

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 21/04

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

laptop
Όλες οι άδειες που δικαιούνται οι εργαζόμενοι στον ιδιωτικό τομέα
Σύμφωνα με τον οδηγό του ΚΕΠΕΑ της ΓΣΕΕ, οι εργαζόμενοι στον ιδιωτικό τομέα δεν δικαιούνται μόνο την ετήσια κανονική άδεια, αλλά επιπλέον 25...
Όλες οι άδειες που δικαιούνται οι εργαζόμενοι στον ιδιωτικό τομέα
DASKALOI
Υπουργείο Παιδείας: 30.000 μόνιμοι διορισμοί έως το 2027 και μείωση αναπληρωτών κατά 50%
Διορισμοί και προσλήψεις εκπαιδευτικών - Ο προγραμματισμός και το πρόβλημα με τις οργανικές θέσεις
Υπουργείο Παιδείας: 30.000 μόνιμοι διορισμοί έως το 2027 και μείωση αναπληρωτών κατά 50%
funds
Η σιωπηλή άλωση της Παιδείας: Όταν η ιδιωτική εκπαίδευση γίνεται όχημα πολιτισμικής μετάλλαξης
Η τάση εξαγοράς ιδιωτικών σχολείων από πολυεθνικούς εκπαιδευτικούς ομίλους και επενδυτικά funds δεν είναι μια απλή οικονομική πράξη. Αντιθέτως,...
Η σιωπηλή άλωση της Παιδείας: Όταν η ιδιωτική εκπαίδευση γίνεται όχημα πολιτισμικής μετάλλαξης
ikoniki pragmatikotita
Οθόνες αντί για πρόσωπα: Μπορεί η τεχνολογία να αντικαταστήσει την εκπαιδευτική σχέση;
Σχολείο χωρίς τάξη: Ποια είναι τα όρια της εξ αποστάσεως μάθησης; Το ψηφιακό σχολείο ως υποκατάστατο της αληθινής επαφής
Οθόνες αντί για πρόσωπα: Μπορεί η τεχνολογία να αντικαταστήσει την εκπαιδευτική σχέση;