Thumbnail
Αναλυτικά η ανακοίνωση

Ανακοίνωση για τον θάνατο Θεόδωρου Αντωνίου εξέδωσε ο ακαδημαϊκός Κώστας Συνολάκης.

Αναλυτικά η ανακοίνωση:

O μεγάλος Έλληνας αρχιμουσικός και Ακαδημαϊκός Θεόδωρος Αντωνίου έφυγε από την ζωή στις 26 Δεκεμβρίου. Είχε διατελέσει καθηγητής στο Πανεπιστήμιο της Βοστώνης και διδάσκων στο Πανεπιστήμιο του Στάνφορντ, της Ούτα, και στην Ακαδημία Μουσικής της Φιλαδέλφειας. Στον αρχιμουσικό μας είχαν χορηγηθεί τα περισσότερα μεγάλα διεθνή βραβεία σύνθεσης και στην Ευρώπη και στην Αμερική. Είχε διευθύνει πολλές γνωστές Ευρωπαϊκές ορχήστρες, αλλά το όνομα του θα μείνει πάντα συνδεδεμένο με το μουσικό φεστιβάλ του Τάνγλκγουντ στο Λένοξ της Μασσαχουσέττης, όπου διετέλεσε καλλιτεχνικός υποδιευθυντής για πάνω από δέκα χρόνια. Η μουσική του παίζεται στους περισσότερους σταθμούς κλασσικής μουσικής ανά τον κόσμο, συχνά, και παραμένει περισσότερο αναγνωρίσιμη εκτός Ελλάδος σε σχέση με εντός, παρά του ότι έχει ένα καθαρά Ελληνικό στίγμα.

Στην αρχή της καριέρας του, ο Θεόδωρος Αντωνίου συνεργάστηκε με τον ‘Ααρον Κόπελαντ, και υπήρξε μαθητής του Λέοναρντ Μπέρνσταην, δηλαδή δύο κορυφαίους συνθέτες του 20ου αιώνα. Η μουσική του μαέστρου μας είναι τελείως πρωτότυπη, συνδυάζει στοιχεία ατοναλισμού και φολκορισμού και είναι ιδιαίτερα αναγνωρίσιμη και σαν τεχνοτροπία, αλλά και από δεκάδες κινηματογραφικές ταινίες και θεατρικά έργα.

Ο αρχιμουσικός ήταν ένας σεμνός και καταδεκτικός δημιουργός που ενεθάρρυνε με πηγαίο ενθουσιασμό νέους μουσικούς και συνθέτες σοβαρής μουσικής. Δεκάδες στην Ελλάδα του οφείλουν τις καριέρες τους. Ποτέ δεν μιλούσε για τον εαυτό του και δεν εκθείαζε την μουσική του, αλλά πάντα αναφερόταν με θαυμασμό στις επιτυχίες των μαθητών του και των δασκάλων του, ένας εκ των οποίων ήταν ο Μάνος Χατζιδάκις. Δεν αναζήτησε ποτέ την προβολή που τόσο του άρμοζε και έφυγε από την ζωή όσο μαζεμένα και περήφανα όσο είχε ζήσει. Μακάρι το ελληνικό ραδιόφωνο να αναγνωρίσει κάποτε τον μεγάλο Έλληνα συνθέτη και να κάνει πιο γνωστή την μουσική του, που δείχνει που μπορεί να φτάσει η Ελλάδα της εξωστρέφειας και όχι του ανατολίτικου μιμητισμού.

Καλό κατευόδιο μεγάλε και σεμνέ Έλληνα και συνάδελφε, σε ευχαριστούμε για τις χαρές που μας έδωσες με την μουσική σου, την ζεστασιά που μας γέμιζες με το χαμόγελο σου, και το παράδειγμα που μας έδωσες με την ζωή και το έργο σου.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

2ος Πανελλήνιος γραπτός διαγωνισμός: Βγήκε η προκήρυξη - Αιτήσεις από 29/4 έως 14/5

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 21/04

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

laptop
Όλες οι άδειες που δικαιούνται οι εργαζόμενοι στον ιδιωτικό τομέα
Σύμφωνα με τον οδηγό του ΚΕΠΕΑ της ΓΣΕΕ, οι εργαζόμενοι στον ιδιωτικό τομέα δεν δικαιούνται μόνο την ετήσια κανονική άδεια, αλλά επιπλέον 25...
Όλες οι άδειες που δικαιούνται οι εργαζόμενοι στον ιδιωτικό τομέα
DASKALOI
Υπουργείο Παιδείας: 30.000 μόνιμοι διορισμοί έως το 2027 και μείωση αναπληρωτών κατά 50%
Διορισμοί και προσλήψεις εκπαιδευτικών - Ο προγραμματισμός και το πρόβλημα με τις οργανικές θέσεις
Υπουργείο Παιδείας: 30.000 μόνιμοι διορισμοί έως το 2027 και μείωση αναπληρωτών κατά 50%
funds
Η σιωπηλή άλωση της Παιδείας: Όταν η ιδιωτική εκπαίδευση γίνεται όχημα πολιτισμικής μετάλλαξης
Η τάση εξαγοράς ιδιωτικών σχολείων από πολυεθνικούς εκπαιδευτικούς ομίλους και επενδυτικά funds δεν είναι μια απλή οικονομική πράξη. Αντιθέτως,...
Η σιωπηλή άλωση της Παιδείας: Όταν η ιδιωτική εκπαίδευση γίνεται όχημα πολιτισμικής μετάλλαξης
ikoniki pragmatikotita
Οθόνες αντί για πρόσωπα: Μπορεί η τεχνολογία να αντικαταστήσει την εκπαιδευτική σχέση;
Σχολείο χωρίς τάξη: Ποια είναι τα όρια της εξ αποστάσεως μάθησης; Το ψηφιακό σχολείο ως υποκατάστατο της αληθινής επαφής
Οθόνες αντί για πρόσωπα: Μπορεί η τεχνολογία να αντικαταστήσει την εκπαιδευτική σχέση;