Στις «σωτηριολογικές παραμέτρους» της επιδημίας στέκεται ανακοίνωση που εξέδωσε προ ημερών η Ιερά Μητρόπολις Πειραιώς, τονίζοντας ότι ο Θεός επέτρεψε την επιδημία « ως άριστος παιδαγωγός και από άπειρη αγάπη προς τον άνθρωπο».
Στην ανακοίνωση γίνεται κριτική προς το μέτρο της απαγόρευσης συγκέντρωσης πιστών στις εκκλησίες, ενώ κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για έξαρση της «ακολασίας» και της «αμαρτίας» εν μέσω πανδημίας.
Αναλυτικά η ανακοίνωση:
Στις δύο προηγούμενες ανακοινώσεις μας αναφερθήκαμε διεξοδικά στο μέγιστο πρόβλημα που ταλανίζει τους τελευταίους μήνες ολόκληρη την ανθρωπότητα, την πανδημία του κορωνοϊού, η οποία εξαπλώθηκε σε όλο τον κόσμο και «θερίζει» δεκάδες χιλιάδες ανθρώπους. Αναφερθήκαμε κυρίως στις πνευματικές και σωτηριολογικές παραμέτρους της, αναλύοντας τις αιτίες που μας οδήγησαν σ’ αυτήν και γιατί Θεός την επέτρεψε, ως άριστος παιδαγωγός και από άπειρη αγάπη προς τον άνθρωπο. Επίσης αναφερθήκαμε στα περιοριστικά μέτρα που έλαβε η κυβέρνηση με την πλήρη απαγόρευση τελέσεως ιερών ακολουθιών και Θείας Λειτουργίας, αλλά και στο μένος των λογίς χριστιανομάχων, οι οποίοι βρήκαν την ευκαιρία της πανδημίας, για να ξεσπαθώσουν και πάλι κατά της Εκκλησίας.
Όπως είναι γνωστό, η κυβέρνηση με κοινή υπουργική απόφαση των Υπουργών Υγείας και Παιδείας, (16.3.2020), απαγόρευσε την τέλεση κάθε είδους λειτουργιών και ιεροπραξιών στους Ναούς μέχρι και τις 11.4.2020, ενώ έδωσε την άδεια τελέσεως αυτών «κεκλεισμένων των θυρών», με την παρουσία μόνον ενός ιερέως και ενός ψάλτου, αποκλειστικά προς το σκοπό μετάδοσης από εθνικής ή τοπικής εμβέλειας τηλεοπτικό ή ραδιοφωνικό μέσο. Προχώρησε σ’ αυτή τη «λύση» με υγειονομικά μόνον κριτήρια. Σύμφωνα με την Ορθόδοξη διδασκαλία και την μακραίωνη Παράδοσή μας, Λειτουργία χωρίς τη συμμετοχή του λαού είναι αδιανόητη, αφού και αυτή η λέξη «Λειτουργία» σημαίνει έργο του λαού. Η Δ.Ι.Σ., την 1η Απριλίου, εισηγήθηκε στην κυβέρνηση να επιτρέψει την τέλεση των ιερών ακολουθιών της Μ. Εβδομάδος και του Πάσχα, «κεκλεισμένων των θυρών», με αποκλεισμό δηλαδή των λαϊκών, (πλην του ψάλτου), από τις ιερές ακολουθίες των αγίων ημερών. Αλλά μέχρι στιγμής η κυβέρνηση δεν απάντησε σ’ αυτή την «μεσοβέζικη λύση», παραπέμποντας το αίτημα στους ειδικούς. Φυσικά ο πιστός λαός του Θεού αισθάνεται απέραντη πικρία, διότι ο αποκλεισμός του από τις ιερές ακολουθίες φαίνεται να είναι μόνον «πρωτοτυπία» της ελληνικής κυβερνήσεως. Στην Κύπρο υπάρχουν μεν περιορισμοί, αλλά οι πόρτες των Ιερών Ναών είναι ανοιχτές και σε πολλές περιπτώσεις οι πιστοί συμμετέχουν στις ακολουθίες. Στη Βουλγαρία η κυβέρνηση δεν απαγόρευσε τη λατρεία και δεν έκλεισε τους Ναούς. Το ίδιο έγινε στην Ρωσία και την Πολωνία. Η Εκκλησία της Σερβίας αρνήθηκε να κλείσει τους Ναούς, ερχόμενη σε σύγκρουση με την κυβέρνηση. Το ίδιο έκαμε και η Εκκλησία της Γεωργίας.
Η γενική παγκόσμια εικόνα της ανθρωπότητας, από πνευματικής απόψεως θεωρουμένη, ιδίως μετά την τρομακτική εξάπλωση της πανδημίας εξακολουθεί να είναι εφιαλτική. Ενώ δηλαδή ο Θεός, εν τη αγάπη Του και εν τη πανσοφία Του, παραχώρησε να έρθει η παρούσα δοκιμασία για να οδηγήσει τον άνθρωπο στη μετάνοια και στη σωτηρία, τα γεγονότα από την σχετική ειδησεογραφία, τόσον διεθνώς όσο και στην πατρίδα μας, δείχνουν ότι το ακριβώς αντίθετο συμβαίνει. Η σύγχρονη ανθρωπότητα, σχεδόν στο σύνολό της, αντί να μετανοήσει, σκληρύνεται ακόμη περισσότερο στην αμετανοησία και στην αποστασία, έτσι ώστε να επαληθεύεται πλήρως ο προφητικός λόγος της Αποκαλύψεως: «και οι λοιποί των ανθρώπων, οι ουκ απεκτάνθησαν εν ταις πληγαίς ταύταις, ου μετενόησαν εκ των έργων των χειρών αυτών, ίνα μη προσκυνήσωσι τα δαιμόνια και τα είδωλα τα χρυσά και τα αργυρά και τα χαλκά και τα λίθινα και τα ξύλινα, ά ούτε βλέπειν δύναται ούτε ακούειν ούτε περιπατείν, και ου μετενόησαν εκ των φόνων αυτών ούτε εκ των φαρμακειών αυτών ούτε εκ της πορνείας αυτών ούτε εκ των κλεμμάτων αυτών», (Αποκ.9,20-21). Δηλαδή: «Και οι υπόλοιποι από τους ανθρώπους, που δεν σκοτώθηκαν με τις πληγές αυτές, δεν μετάνιωσαν από τα έργα των χεριών τους, ώστε να μην προσκυνήσουν τα δαιμόνια, και τα είδωλα τα χρυσά, και τα αργυρά, και τα χάλκινα, και τα λίθινα, και τα ξύλινα, που ούτε να βλέπουν μπορούν, ούτε να ακούνε, ούτε να περπατούν. Και δε μετάνιωσαν από τους φόνους που έκαναν, ούτε από τις μαγείες τους, ούτε από την πορνεία τους, ούτε από τις κλεψιές τους». «Και ο πέμπτος εξέχεε την φιάλην αυτού επί τον θρόνον του θηρίου· και εγένετο η βασιλεία αυτού εσκοτωμένη, και εμασώντο τας γλώσσας αυτών εκ του πόνου, και εβλασφήμησαν τον Θεόν του ουρανού εκ των πόνων αυτών και εκ των ελκών αυτών, και ου μετενόησαν εκ των έργων αυτών», (Αποκ.16, 10-11). Δηλαδή: «Και ο πέμπτος, (άγγελος), έχυσε τη φιάλη του πάνω στο θρόνο του θηρίου, (Αντιχρίστου). Και έγινε η βασιλεία του σκοτωμένη και μασούσαν τις γλώσσες τους από τον πόνο. Και βλαστήμησαν το Θεό του ουρανού από τους πόνους τους και από τα έλκη τους και δεν μετάνιωσαν από τα έργα τους».
Σύμφωνα με πλήθος δημοσιευμάτων, τη στιγμή που ο φονικός ιός σκορπάει παντού τον θάνατο, οι κατ’ οίκον περιορισμοί αύξησαν την ασωτία. Στην Ισπανία και άλλες χώρες, η αστυνομία συνέλαβε πολλές ομάδες ανθρώπων να επιδίδονται κατ’ οίκον σε ομαδικά όργια και να διαπράττουν ανήκουστες αμαρτίες. Στο Βέλγιο η πρωθυπουργός έκαμε έκκληση να απέχουν οι πολίτες από ομαδικούς έρωτες. Φυσικά μπροστά σε τέτοιου είδους αποστασία, εν μέσω θανατικού λοιμού, ωχριούν ακόμη και τα Σόδομα και τα Γόμορρα! Τα πορνομάγαζα και στη χώρα μας, ξεπούλησαν την αισχρή πραμάτεια τους! Οι ιστοσελίδες με πορνογραφικό υλικό «χτύπησαν κόκκινο» από την πρωτοφανή επισκεψιμότητα! Επίσης η ενδοοικογενειακή βία αυξήθηκε στο έπακρο αυτές τις ημέρες. Η αναγκαστική παραμονή στο σπίτι, αντί να γίνει αφορμή για περισυλλογή, μετάνοια και σύσφιξη των οικογενειακών σχέσεων, έγινε αιτία συγκρούσεων και βιαιοτήτων. Ούτε σκέψη βεβαίως για μεταστροφή από την αμαρτία, διότι η αμαρτία θεωρείται πια «φυσική» ενώ η αρετή «βλακεία» και «αναχρονισμός»!
Αλλά και στον εκκλησιαστικό χώρο η κατάσταση είναι εξ’ ίσου τραγική. Η υπάρχουσα διακοπή εκκλησιαστικής κοινωνίας μεταξύ πολλών Τοπικών Ορθοδόξων Εκκλησιών, λόγω του γνωστού ουκρανικού ζητήματος, δεν επέτρεψε δυστυχώς την συλλογική, από κοινού και σε πανορθόδοξο επίπεδο, μαρτυρία της ανά την οικουμένην Ορθοδοξίας σχετικά με την παρούσα δοκιμασία, που βιώνει η ανθρωπότητα. Δεν επέτρεψε την σύγκληση, (έστω και με τη μέθοδο της τηλεδιασκέψεως), Συνάξεως Προκαθημένων, οι οποίοι με Κοινό Ανακοινωθέν θα καλούσαν όλες τις Τοπικές Ορθόδοξες Εκκλησίες, κλήρο και λαό, σε γενική και θερμή μετάνοια και όλη την ανθρωπότητα σε επιστροφή στην Ορθοδοξία. Ορισμένοι εκκλησιαστικοί ηγέτες βγήκαν στα ΜΜΕ και μίλησαν βέβαια για την πανδημία, ωστόσο απουσίαζε δυστυχώς από τους λόγους των η ανάδειξη του πνευματικού νοήματος αυτής της παιδαγωγίας του Θεού και η κλήση προς μετάνοια. Οι άγιοι Πατέρες της Εκκλησίας μας σε παρόμοιες περιπτώσεις επιδημιών δεν παρέλειπαν να τονίσουν στους θεοφώτιστους λόγους των την πνευματική διάσταση της δοκιμασίας που βίωνε το ποίμνιό τους, αλλά και την ανάγκη της μετανοίας. Ήδη στην προηγούμενη ανακοίνωσή μας μνημονεύσαμε απόσπασμα από τον υπέροχο λόγο του μεγάλου Βασιλείου, με τίτλο: «Ότι ουκ έστιν αίτιος των κακών ο Θεός». Εδώ θα παραθέσουμε απόσπασμα από την 39η ομιλία του αγίου Γρηγορίου του Παλαμά με τίτλο: «Εις την λιτανείαν δι’ ασυνήθη πληγήν», την οποία εξεφώνισε ο άγιος στη Λήμνο με αφορμή κάποια επιδημία πανώλης, (πανούκλας), που ξέσπασε στο νησί: «Ας αντιληφθούμε λοιπόν, αδελφοί, και από αυτό το πλήθος και το μέγεθος των αμαρτημάτων μας, ας επιστραφή ο καθένας από τα σαρκικά του φρονήματα και ας στραφή προς τον Κύριο. Ας μετανοήσωμε από ψυχή, ας απομακρυνθούμε από την πονηρή συνήθεια και την αμαρτητική γνώμη, για να σταματήσωμε τη θεία οργή και την μετατρέψωμε σε έλεος. Ας ιατρεύσωμε την κακία μας, για να μην καταστραφούμε από την κακία». (Γρηγορίου του Παλαμά Έργα. Ε.Π.Ε. Τομ. 10, σελ.504).
Πολύ περισσότερο δεν διαπιστώσαμε καμία διάθεση, (με αφορμή την πανδημία), προσωπικής αυτοκριτικής και μετανοίας για την μέχρι τώρα στάση απέναντι στην παναίρεση του Οικουμενισμού, απέναντι στο γνωστό, διαβόητο ζήτημα του ουκρανικού Αυτοκεφάλου, απέναντι στα διαθρησκειακά δρώμενα, που οδηγούν την ανθρωπότητα με μαθηματική ακρίβεια στην εφιαλτική πανθρησκεία. Καμιά διάθεση αυτοκριτικής και μετανοίας για την στάση τους απέναντι στις αποφάσεις της «Συνόδου» της Κρήτης. Το αντίθετο μάλιστα. Κάποιοι «Ορθόδοξοι» Επίσκοποι συνεχίζουν να μεταδίδουν την Θεία κοινωνία σε ετεροδόξους, ενώ κάποιοι άλλοι εξακολουθούν να επιδίδονται σε Διαχριαστιανικές και Διαθρησκειακές Συναντήσεις, προχωρώντας ακόμα και σε συμπροσευχές με αμετανόητους αιρετικούς, με πρόσχημα την αναχαίτιση της επιδημίας του κορωνοϊού. Σύμφωνα με δημοσίευμα, «Ο Παπικός καρδινάλιος του Σικάγου μέσα από τον παπικό μητροπολιτικό ναό, παρουσία του Ορθόδοξου μητροπολίτη και του Προτεστάντη πάστορα, καλεί τους παπικούς, τους Ορθόδοξους αλλά και τους Ευαγγελικούς – Μεθοδιστές Λουθηρανούς, να συμπροσευχηθούν στη δύσκολη αυτή στιγμή, μέσω των social media. Οι τρεις εκκλησιαστικοί ηγέτες απαγγέλλουν το Πάτερ ημών όλοι μαζί και στο τέλος προσεύχονται στο Θεό -και οι τρεις μαζί πάλι- για να μας έχει όλους ο Θεός καλά» (Ιστ. Κατάνυξη)! Σύμφωνα με άλλο δημοσίευμα «Ο Οικουμενικός Πατριάρχης ανταποκρίθηκε στην πρόσκληση του Πάπα Φραγκίσκου, ο οποίος κάλεσε την περασμένη Κυριακή τους Χριστιανούς ηγέτες, αλλά και όλους τους Χριστιανούς ανά τον κόσμο, το μεσημέρι της ημέρας του Ευαγγελισμού να πουν όλοι μαζί, ο καθένας από τον τόπο και την οικία του, το “Πάτερ Ημών”. Μαζί με λίγα μέλη της πατριαρχικής αυλής, ο κ. Βαρθολομαίος προσευχήθηκε για την υγεία όλου του κόσμου, αιτούμενος τη βοήθεια του Θεού στη δύσκολη αυτή περίοδο εξαιτίας της πανδημίας» (Ιστ. Βήμα Ορθοδοξίας).
Πολύς λόγος γίνεται επίσης στην σύγχρονη ειδησεογραφία, σχετικά με τις γεωπολιτικές συνέπειες της πανδημίας και την περαιτέρω πορεία της ανθρωπότητας. Χωρίς να θέλουμε να εμπλακούμε στον κυκεώνα της «συνωμοσιολογίας» αυτών των ημερών, πιστεύουμε ότι η πανδημία μπορεί να γίνει προάγγελος μελλοντικών δραματικών εσχατολογικών εξελίξεων. Η στέρηση της ελευθερίας και ο κατ’ οίκον περιορισμός στο ήμισυ των κατοίκων της ανθρωπότητας με την ανάγκη της αναχαίτισης του φονικού ιού, είναι δυνατόν να αποτελέσει το προοίμιο για την μετέπειτα φρικώδη στέρηση της ελευθερίας των κατοίκων της υφηλίου από τον μεγάλο άνομο των εσχάτων ημερών, τον Αντίχριστο. 5Δεν είναι τυχαία τα όσα λέγονται από υπευθύνους, ότι η μετά την επιδημία ανθρωπότητα θα είναι διαφορετική. Επίσημα χείλη προτείνουν τη συγκρότηση παγκόσμιας κυβέρνησης για την αντιμετώπιση του ιού. Ο ισραηλινός Υπουργός Υγείας κ. Yaakov Litzman δήλωσε πρόσφατα ότι τον ιό θα τον αντιμετωπίσει ο ερχόμενος «Μεσσίας» (Ιστ. Ακτίνες), τον οποίο περιμένουν οι Εβραίοι διακαώς και προετοιμάζουν πυρετωδώς την έλευσή του. Δημοσιεύματα αναφέρουν ότι μετά την κρίση της πανδημίας θα γίνει αναγκαστικό εμβόλιο σε όλους με άγνωστο υλικό! Οι ηλεκτρονικές ταυτότητες, (με τσιπάκι, εφοδιασμένο με πομπό τύπου R.F.I.D.) είναι προ των πυλών. Επίσης η τρομακτικών διαστάσεων παγκόσμια οικονομική κρίση θα δοκιμάσει τις αντοχές της Ε.Ε. και θα φέρει πρωτόγνωρες ανακατατάξεις στην παγκόσμια οικονομία.
Κλείνοντας θα θέλαμε και πάλι να εκφράσουμε την βαθειά ανησυχία μας για όσα συμβαίνουν σε όλο τον κόσμο, εν μέσω της φονικής επιδημίας και να επισημάνουμε και πάλι την ανάγκη της μετανοίας. Πιστεύουμε ότι η προσωπική μας μετάνοια είναι ο καλύτερος τρόπος προσελκύσεως του ελέους του Θεού για την κατάπαυση αυτής της φοβερής δοκιμασίας. Πιστεύουμε ότι ο Θεός, ο οποίος βεβαίωσε τον Αβραάμ ότι αν στα Σόδομα ζούσαν έστω και δέκα δίκαιοι, δεν θα κατέστρεφε την πόλη, το ίδιο θα κάνει και σήμερα: «και είπε, μήτι κύριε, εάν λαλήσω έτι άπαξ· εάν δε ευρεθώσιν εκεί δέκα; και είπεν· ου μη απολέσω ένεκεν των δέκα», (Γεν.18,32). Δηλαδή: «Είπε δε ο Αβραάμ· ‘Μήπως Κύριε, θα οργιστείς εναντίον μου, εάν υποβάλω μίαν ακόμη ερώτηση; Εάν ευρεθούν εκεί, [στα Σόδομα], δέκα, [δίκαιοι];’ Απάντησε ο Θεός· ‘δεν θα καταστρέψω την πόλη για χάρη αυτών των δέκα’». Για χάρη των ολίγων δικαίων που έχουν παρρησία ενώπιον του Θεού, ελπίζουμε, ότι θα καταπαύσει ο Θεός την πανδημία και θα σώσει την ανθρωπότητα από την ολοκληρωτική καταστροφή.
Εκ του Γραφείου επί των Αιρέσεων και των Παραθρησκειών.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη