iliopoulos
«Ανοιχτά τα σχολεία, αλλά όχι με το πρωτοφανές μέτρο που για να κλείσει ένα τμήμα χρειάζεται το 50%+1.», τονίζει ο αναπληρωτής καθηγητής Ιατρικής και Κλινικός Ογκολόγος, Όθων Ηλιόπουλος,

Υπέρ της πρότασης για ανοιχτά αλλά συνάμα ασφαλή σχολεία τάσσεται ο Όθων Ηλιόπουλος, αναπληρωτής καθηγητής Ιατρικής και Κλινικός Ογκολόγος στο Harvard Medical School και στο Massachusetts General Hospital Cancer Center και μέλος του think tank του ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ.

Τα σχολεία είναι ένας μεγάλος χώρος στον οποίο ο ιός μπορεί να μεταδοθεί σιωπηρά. Ανοιχτά τα σχολεία, αλλά όχι με το πρωτοφανές μέτρο που για να κλείσει ένα τμήμα χρειάζεται το 50%+1. Θα έπρεπε με ένα κρούσμα, να κλείσει το τμήμα να περάσουν οι 3 μέρες, να γίνουν διαγνωστικά τεστ σε όλα τα παιδιά και όσα είναι αρνητικά να επιστρέψουν στο σχολείο δήλωσε σε ραδιοφωνική του συνέντευξη Στο Κόκκινο και στην Βούλα Κεχαγιά. Παράλληλα πρότεινε να υπάρξουν πρωινά και απογευματινά τμήματα ώστε να αποσυμφορηθούν οι τάξεις ή και να μειωθεί η διδακτέα ύλη.

Όσον αφορά τους ισχυρισμούς του Κυριάκου Μητσοτάκη για τις ΜΕΘ τόνισε ότι έχει ένσταση με την έννοια της φράσης του πρωθυπουργού «Δεν ξέρω τα στοιχεία».

Τα στοιχεία αυτά, επισήμανε, πρέπει να υπάρχουν καθώς εδώ και μήνες διασωληνώνται ασθενείς εκτός ΜΕΘ. Μιλάμε για πραγματικά αδιάσειστα στοιχεία από την ανάλυση των δεδομένων από την νοσηλεία στην Ελλάδα. «Κι αυτό με οδηγεί στην ένσταση που έχω, θα είχαμε βοηθηθεί πάρα πολύ κατά την διάρκεια της πανδημίας αν ακολουθούσαμε επιστημονικό τρόπο συλλογής στοιχείων».

«Δεν θέλω να δακτυλοδείξω υπηρεσίες και φορείς, αλλά έχουμε 2 χρόνια τώρα εμπειρίας σε αυτή την πανδημία, δεν είναι 6 μήνες. Κι αν συλλέγαμε συστηματικά και επιστημονικά τα στοιχεία όπως το κάνουμε σε οποιαδήποτε άλλη δραστηριότητα, θα ξέραμε αν οι άνθρωποι που είναι στις ΜΕΘ έχουν καλύτερη έκβαση από τους ανθρώπους που είναι εκτός ΜΕΘ. Θα ξέραμε επίσης τον τρόπο που μεταδίδεται η νόσος. Δηλαδή αν είχαμε μια πιο σωστή ιχνηλάτηση θα μπορούσαμε να αποδώσουμε ευθύνες για την διασπορά. Και όχι κατά φαντασία, όπως νομίζουμε ότι συμβαίνει, καθώς θα μπορούσαμε να πούμε ότι τα στοιχεία δείχνουν ότι οι υγειονομικοί διασπείρουν τη νόσο, ή ότι αυτοί που μπαίνουν στα λεωφορεία μολύνονται, ή αυτοί που πάνε στην εστίαση μολύνονται. Αυτά τα στοιχεία δυστυχώς δεν τα έχουμε. Αν τα είχαμε θα μπορούσαμε να έχουμε πιο στοχευμένες και κατά συνέπεια αποτελεσματικές επεμβάσεις»

Σε ερώτηση για το αν ιατρικώς είναι το ίδιο αν ο ασθενής νοσηλεύεται εντός ή εκτός ΜΕΘ, εξήγησε ότι οι μονάδες εντατικής θεραπείας είναι εξοπλισμένες με μηχανήματα που βοηθούν στην άμεση παρέμβαση στον ασθενή και δεν είναι απλώς ένα κρεβάτι, καθώς είναι εξοπλισμένο και με ιατρικό προσωπικό που είναι προσηλωμένο στον άρρωστο. «Εκτός ΜΕΘ σημαίνει ότι τα μηχανήματα για την άμεση παρέμβαση δεν είναι διαθέσιμα, ότι το προσωπικό δεν έχει μόνο να φροντίσει τον άρρωστο με κορωνοϊό, αλλά έχει και κάποιους άλλους αρρώστους που δεν έχουν κορονοϊό και η διασπορά της προσοχής του μπορεί να είναι επιζήμια, και, φαντάζομαι, ότι ενδεχομένως και η καταμέτρηση της πορείας του ασθενούς δεν θα γίνεται με το δευτερόλεπτο όπως στις ΜΕΘ»

Όπως τόνισε «η κοινή λογική λέει ότι μάλλον επιβαρύνεται η πορεία ενός αρρώστου ο οποίος δεν είναι σε ΜΕΘ». Ζητάει να δοθούν τα στοιχεία από τον ΕΟΔΥ ή άλλους φορείς, κάτι που έχει αιτηθεί ο ΣΥΡΙΖΑ, αλλά το υπουργείο Υγείας αρνήθηκε να δώσει.

«Ο ΕΟΔΥ μας δίνει κάθε μέρα στοιχεία για τους θανάτους που έχουμε κάθε μέρα, τα οποία είναι πολύ σημαντικά για την χάραξη πολιτικής και πραγματικής αντιμετώπισης. Ξέρουμε από τον ΕΟΔΥ ότι το 80% των θανάτων είναι σε ανθρώπους πάνω από την ηλικία των 65 ετών, και ξέρουμε ότι το 95% από αυτούς είναι ανεμβολίαστοι. Τι δεν ξέρουμε όμως από τον ΕΟΔΥ, το οποίο είναι πάρα πολύ σημαντικό και θα πρέπει να ζητηθεί: Δεν ξέρουμε την κοινωνική, γεωγραφική και την ανθρωπογεωγραφική κατανομή αυτών των θανάτων. Δηλαδή αυτοί οι θάνατοι προέρχονται από χαμηλότερα κοινωνικά στρώματα ή από ανθρώπους που έχουν το ίδιο εισόδημα; Αυτοί οι θάνατοι προέρχονται πχ από την Δυτική Αττική που έχει εμβολισμένο το 40% ή από όλη την περιφέρεια; Η ανατομία αυτών των δεδομένων, σημείωσε, θα μας έδινε τη δυνατότητα να επικεντρώσουμε τις προσπάθειες εμβολιασμού, ελέγχου και ιχνηλάτησης, σε συγκεκριμένες γεωγραφικές περιοχές».

Σχετικά με την προστασία του πληθυσμού από την μόλυνση, ανέφερε ότι αυτή γίνεται κυρίως από με τον εμβολιασμό. Η μείωση της μεταδοτικότητας γίνεται με μια σειρά μέτρων, από τα οποία μας λείπουν τα στοιχεία που ανέφερα, αλλά παρά την έλλειψη τους θα μπορούσαμε να κάνουμε κάποια βήματα.

Ο Όθων Ηλιόπουλος σημείωσε ότι συμφωνεί με την απόφαση να γίνεται η τρίτη δόση του εμβολίου νωρίτερα από τους 6 μήνες, τονίζοντας ότι τα χρονικά διαστήματα ανάμεσα στις δόσεις των εμβολίων, δεν είναι μετρημένα με το χιλιοστό, αλλά βασίζονται κυρίως σε προηγούμενες εμπειρίες για τους εμβολιασμούς και στοιχειοθεσίας. «Τα χρονικά διαστήματα έχουν σχετικά μεγάλο βαθμό ελευθερίας, οπότε το να μειώσουμε, σε κατάσταση πανδημίας το χρονικό διάστημα από τους 6 μήνες στους 3 μου φαίνεται απόλυτα λογικό».

Όπως τόνισε η αρχική άποψη για τον εμβολιασμό με την 3η δόση μετά από 6 μήνες, βασίστηκε σε απόφαση του Κέντρου Ελέγχου Νοσημάτων των ΗΠΑ, η οποία βασίστηκε στην εμπειρία από άλλους εμβολιασμούς, πχ όπως της ηπατίτιδας Β, αλλά και σε πολλά άλλα εμβόλια που η διαφορά ανάμεσα στις δόσεις είναι 6 μήνες.

«Νομίζω πως είναι ένα μέτρο της κυβέρνησης που πρέπει να το υποδεχθούμε θετικά και να πείσουμε τους ανθρώπους που έχουν κάνει την 2η δόση, στους 3 μήνες να εμβολιαστούν με την 3η και κυρίως να πείσουμε τους ανθρώπους που δεν έχουν εμβολιαστεί καθόλου να εμβολιαστούν» επισήμανε.

Πηγή: avgi.gr
 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα