«Ανοίγει» από σήμερα 1η Απριλίου νέος κύκλος αυξήσεων στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια με την εκτόξευση του κόστους καυσίμων, του κόστους επισκευής, συντήρησης και ασφάλισης των πλοίων να μετακυλίεται στους πολίτες που καλούνται να πληρώσουν ξανά το «μάρμαρο».
Μάλιστα αξίζει να σημειωθεί ότι οι εν λόγω αυξήσεις θα έρθουν να προστεθούν σε εκείνες που έγιναν στα μέσα Μαρτίου που άγγιζαν το 9%-10%.
Συγκεκριμένα αυξημένες μέχρι και 12% θα είναι από σήμερα 1η Απριλίου οι γραμμές της Ραφήνας, ενώ αναμένεται νέα αύξηση κατά 5% την περίοδο του Πάσχα.
Οι αυξήσεις που θα δούμε από σήμερα 01/04
Οι αυξήσεις που έχουν ανακοινωθεί από 01/04 στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια αφορούν τα δρομολόγια της Ραφήνας.
Οι τιμές θα διαμορφωθούν ενδεικτικά:
- Στη γραμμή Ραφήνα-Άνδρος: β ατομικό εισιτήριο (οικονομική θέση) που είναι σήμερα, ανεβαίνει στα 23 ευρώ, ενώ για το ΙΧ από 45 ευρώ που είναι τώρα, θα ανέλθει στα 48 ευρώ.
- Στη γραμμή Ραφήνα-Τήνος: Από 29 ευρώ που είναι το ατομικό εισιτήριο (οικονομική θέση), θα ανέλθει στα 32 ευρώ. Στο ίδιο δρομολόγιο το ΙΧ αυτοκίνητο που είναι σήμερα στα 60 ευρώ, θα ανέλθει στα 63 ευρώ.
- Στη γραμμή Ραφήνα-Μύκονος: Από τα 31 ευρώ το ατομικό εισιτήριο (οικονομική θέση) που είναι σήμερα, θα ανέλθει στα 35 και το ΙΧ αυτοκίνητο από τα 67 ευρώ που είναι σήμερα θα ανέλθει στα 70 ευρώ.
Αύξηση 75% στη τιμή του καυσίμου
Η τιμή, τώρα, του πιο συνηθισμένου ναυτιλιακού καυσίμου (χαμηλού θείου) έχει σημειώσει άνοδο κατά 75% περίπου από τον Δεκέμβρη και έχει διαμορφωθεί στα 1.000 ευρώ ο τόνος και πάνω.
Τι ζητούν οι ακτοπλόοι
Την ώρα που οι πολίτες καλούνται να «βάλουν πλάτη» και στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια οι ακτοπλόοι θεωρούν αναπόφευκτη μία νέα αύξηση των τιμών των εισιτηρίων όσο δεν λαμβάνονται μέτρα που θα αποτρέψουν τα προβλήματα βιωσιμότητας των επιχειρήσεων του κλάδου.
Σε πρόσφατη συνάντηση που είχε με τον υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Γιάννη Πλακιωτάκη, ο σύνδεσμος των ακτοπλόων (ΣΕΕΝ), πρότεινε μία συγκεκριμένη δέσμη μέτρων, ενώ ο αρμόδιος υπουργός δεσμεύθηκε να συζητήσει το θέμα με τα συναρμόδια υπουργεία.
Οι ακτοπλόοι ζήτησαν συγκεκριμένα σύμφωνα με το ΑΜΠΕ:
- άμεση ενίσχυση της ρευστότητας των εταιρειών από αυτά που οφείλει το κράτος στις ακτοπλοϊκές εταιρείες από επιδοτούμενες γραμμές που έχουν ήδη εκτελεστεί,
- επιδότηση των εργοδοτικών εισφορών όπως έγινε και στη διάρκεια της πανδημίας Covid-19,
- επιβολή πλαφόν στις τιμές των ναυτιλιακών καυσίμων στη μέση τιμή του περασμένου Δεκεμβρίου,
- μείωση του ΦΠΑ στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια από το 12% στο 6% και αύξηση κατά 30% στα μισθώματα για τις άγονες γραμμές μονοετούς διάρκειας.
Προς το παρόν πάντως οι ακτοπλόοι έχουν ήδη προχωρήσει σε μειώσεις της ταχύτητας των πλοίων, σε συνένωση δρομολογίων, αλλά και σε αραίωση της συχνότητας των δρομολογίων, ώστε να μειώσουν το ολοένα αυξανόμενο κόστος των ακτοπλοϊκών καυσίμων.
Όπως και να έχει οι πολίτες θα κληθούν να πληρώσουν την αύξηση των εισιτηρίων και οι νησιώτες να επωμιστούν τα μειωμένα δρομολόγια που θα δυσκολέψει ακόμη περισσότερο την καθημερινότητά τους.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 6/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη