αρκουδες
Αναλυτικές οδηγίες και μέτρα προφύλαξης σε περιπτώσεις προσέγγισης αρκούδας σε κατοικημένες περιοχές

Η αρκούδα που προέρχεται από την περιοχή του Χολομώντα εμφανίστηκε στην περιοχή του Χορτιάτη, αναφέρει σε επείγουσα ανακοίνωσή του ο Δήμος Πυλαίας-Χορτιάτη, επικαλούμενος μαρτυρίες κατοίκων.

Ο δήμος με κατεπείγουσα έγγραφη ανακοίνωσή του ενημέρωσε ήδη τις αρμόδιες υπηρεσίες, το Δασαρχείο Θεσσαλονίκης, την Ελληνική Αστυνομία και τον Αντιπεριφερειάρχη Αγροτικής Οικονομίας να βρίσκονται στην περιοχή, να την επιτηρούν και να ενεργήσουν με κάθε τρόπο για τη στήριξη και απομάκρυνση του επικίνδυνου ζώου.

Συγκεκριμένα η αρκούδα εντοπίστηκε στην αντιπυρική ζώνη κάτω από το ραντάρ στο μονοπάτι προς Κισσό, στην περιοχή της οδού Μακεδονομάχων, στο ύψος του πάρκου της Αγίας Παρασκευής.

O Δήμος παρακαλεί τους κατοίκους να είναι πολύ προσεκτικοί κατά τις μετακινήσεις τους και σε περίπτωση που αντιληφθούν την εμφάνιση του ζώου να ενημερώσουν το Αστυνομικό Τμήμα Πυλαίας-Χορτιάτη όλο το 24ωρο.

Για την πληρέστερη ενημέρωση και ασφάλεια των κατοίκων, ο δήμος παραθέτει τις οδηγίες και τα μέτρα προφύλαξης της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Μακεδονίας Θράκης σε περιπτώσεις προσέγγισης αρκούδας σε κατοικημένες περιοχές:

Κατά την άσκηση δραστηριοτήτων στην ύπαιθρο

  • Η αρκούδα δεν πρέπει να νοιώσει ότι απειλείται από τον άνθρωπο, η όρθια στάση της είναι συμπεριφορά ανίχνευσης ή και φόβου και όχι εκδήλωση επίθεσης.
  • Πρόκληση θορύβου (με κόρνες ή ντουντούκες γηπέδων με δυνατό και απότομο ήχο) ανά τακτά χρονικά διαστήματα.
  • Η συχνή αποκομιδή απορριμμάτων.
  • Η χρήση κλειστών κάδων.
  • Ο καθαρισμός υπολειμμάτων από περσινή σοδειά που μπορεί να υπάρχουν σε γειτονικά χωράφια.     

Εάν βρεθείτε στο φυσικό της περιβάλλον

  • Διατηρήστε την ψυχραιμία σας.
  • Μην προσπαθήσετε να την απομακρύνετε με οποιονδήποτε τρόπο ή μέσο.
  • Μη φωνάξετε.
  • Μην κάνετε απότομες κινήσεις.
  • Μην κατευθυνθείτε προς το μέρος της αλλά μείνετε ακίνητοι ή κατευθυνθείτε αντίθετα με αργό βήμα.
  • Μην πλησιάζετε το ζώο προκειμένου να φωτογραφήσετε το ίδιο ή τα αρκουδάκια του.
  • Δημιουργήστε χώρο διαφυγής για την αρκούδα και μην της «κόψετε» το δρόμο, σε περίπτωση στενών χώρων.                     

Εάν συναντήσετε αρκούδα κατά την οδήγηση

  • Μειώστε άμεσα ταχύτητα.
  • Χρησιμοποιήστε τη μεγάλη σκάλα φώτων.
  • Κορνάρετε.
  • Ειδοποιείστε την τροχαία.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

2ος Πανελλήνιος γραπτός διαγωνισμός: Βγήκε η προκήρυξη - Αιτήσεις από 29/4 έως 14/5

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 21/04

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

laptop
Όλες οι άδειες που δικαιούνται οι εργαζόμενοι στον ιδιωτικό τομέα
Σύμφωνα με τον οδηγό του ΚΕΠΕΑ της ΓΣΕΕ, οι εργαζόμενοι στον ιδιωτικό τομέα δεν δικαιούνται μόνο την ετήσια κανονική άδεια, αλλά επιπλέον 25...
Όλες οι άδειες που δικαιούνται οι εργαζόμενοι στον ιδιωτικό τομέα
DASKALOI
Υπουργείο Παιδείας: 30.000 μόνιμοι διορισμοί έως το 2027 και μείωση αναπληρωτών κατά 50%
Διορισμοί και προσλήψεις εκπαιδευτικών - Ο προγραμματισμός και το πρόβλημα με τις οργανικές θέσεις
Υπουργείο Παιδείας: 30.000 μόνιμοι διορισμοί έως το 2027 και μείωση αναπληρωτών κατά 50%
funds
Η σιωπηλή άλωση της Παιδείας: Όταν η ιδιωτική εκπαίδευση γίνεται όχημα πολιτισμικής μετάλλαξης
Η τάση εξαγοράς ιδιωτικών σχολείων από πολυεθνικούς εκπαιδευτικούς ομίλους και επενδυτικά funds δεν είναι μια απλή οικονομική πράξη. Αντιθέτως,...
Η σιωπηλή άλωση της Παιδείας: Όταν η ιδιωτική εκπαίδευση γίνεται όχημα πολιτισμικής μετάλλαξης
ikoniki pragmatikotita
Οθόνες αντί για πρόσωπα: Μπορεί η τεχνολογία να αντικαταστήσει την εκπαιδευτική σχέση;
Σχολείο χωρίς τάξη: Ποια είναι τα όρια της εξ αποστάσεως μάθησης; Το ψηφιακό σχολείο ως υποκατάστατο της αληθινής επαφής
Οθόνες αντί για πρόσωπα: Μπορεί η τεχνολογία να αντικαταστήσει την εκπαιδευτική σχέση;