Ο εισαγγελέας Παναγιώτης Μανιάτης στη δίκη για την πολύνεκρη πυρκαγιά στο Μάτι, πρότεινε την ενοχή του Βασίλη Ματθαιόπουλου, τότε υπαρχηγού του Πυροσβεστικού Σώματος.
Τι συνέβη με τα πλοιάρια
Όπως τόνισε χαρακτηριστικά στην αγόρευσή του ο εισαγγελέας: «Υπήρχαν διαθέσιμα 3 πλοιάρια και αποδείχθηκε ότι ήταν 65 ναυτικά μίλια από το Μάτι. Βρίσκονταν στον Πειραιά. Θα έκαναν περίπου 3,5 ώρες να φτάσουν στο Μάτι. Δεν δόθηκε ποτέ εντολή να πάνε εκεί. Το ζητούμενο είναι ποιος έπρεπε να δώσει την εντολή. Υπάρχει εδώ ζήτημα αλληλοεπικαλυπτόμενων αρμοδιοτήτων. Τα πλοιάρια μπορούσαν να μετακινηθούν κατόπιν εντολής από το ΕΣΚΕ. Το ΕΣΚΕ ήταν κυριαρχικά το αρμόδιο όργανο που θα έπρεπε να δώσει εντολή. Δεν δόθηκε όμως εντολή στον αρμόδιο κ. Σταμούλη.
Το ερώτημα είναι αν ήταν ετοιμοπόλεμα εκείνη την ημέρα τα πλοιάρια. Η απάντηση είναι σαφώς ναι. Ο κ. Σταμούλης το κατέθεσε. Ήταν μάχιμα και ετοιμοπόλεμα να συνδράμουν εφόσον έρχονταν η εντολή, η οποία όμως δεν ήρθε. Αποδείχθηκε ότι πολλοί από τους πολίτες απομακρύνθηκαν από τη θάλασσα κολυμπώντας. Τα πλοιάρια αυτά θα μπορούσαν να επιχειρήσουν διάσωση. Αποδείχθηκε ότι τα 2 από τα εν λόγω πλοιάρια διέθεταν εξοπλισμό και σωσίβιες λέμβους. Ακόμη δηλαδή και αν δεν μπορούσαν να προσεγγίσουν την ακτή θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για διάσωση. Το καθένα μπορούσε να μεταφέρει 19 άτομα, πλην του πληρώματος. Η συνδρομή τους θα ήταν ουσιαστική. (…). Η μη μετακίνησή τους κρίνεται εσφαλμένη, δοθέντος ότι πολλοί άνθρωποι κατέφυγαν στη θάλασσα. Συμπερασματικά ήταν διαθέσιμα τα 3 πλοιάρια αν εντέλλονταν από το ΕΣΚΕ. Όμως δεν έλαβαν ποτέ εντολή. Και αυτή η παράλειψη συνέτεινε στο θάνατο εννέα ανθρώπων στη θάλασσα και στη παραμονή πολλών για ώρες εκεί».
O εισαγγελέας αναφέρθηκε σε αντικρουόμενα νομικά κείμενα σχετικά με την αρμοδιότητα κινητοποίησης των πλοιαρίων. Ωστόσο, όπως είπε «θα έπρεπε να έχει υπάρξει μέριμνα κινητοποίησής τους». Και συνεχίζοντας ο κ. Μανιάτης τόνισε: «Θα ζητήσω την ενοχή του δεύτερου κατηγορουμένου (Ματθαιόπουλου) για την πρόκληση εξ αμελείας του θανάτου των εννέα ατόμων στην θάλασσα».
Αντίθετα, ο κ. Μανιάτης πρότεινε να κηρυχθούν ως προς το ζήτημα αυτό αθώοι οι Φωστιέρης και Τερζούδης.
Η έλλειψη συντονισμού
O εισαγγελέας αναφέρθηκε ακόμη σε έλλειψη συντονισμού όχι μόνο μεταξύ της Πυροσβεστικής με άλλους φορείς, αλλά και μεταξύ των υπηρεσιών του ίδιου του Πυροσβεστικού Σώματος. «Υπήρξε μία καταγεγραμμένη έλλειψη συντονισμού και επικοινωνίας εντός της Πυροσβεστικής» είπε ο εισαγγελέας, ο οποίος μάλιστα αναφέρθηκε και σε έλλειψη συντονισμού μεταξύ Πυροσβεστικής και Αστυνομίας.
«Ακούσαμε ότι οχήματα έφθασαν στο σημείο της φωτιάς και δεν ενημέρωναν καν ότι έφθασαν, οχήματα πήγαιναν σε λάθος σημείο ή οχήματα και πυροσβέστες πήγαιναν και επιχειρούσαν κατά το δοκούν. Κατά συνέπεια το πρόβλημα ήταν διττό. Αφορούσε στα ούτως ή άλλως λίγα μέσα προς διάθεση, αλλά και στη μη αποτελεσματική αξιοποίηση των μέσων στα σημεία που περισσότερο χρειάζονταν» ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Μανιάτης.
Η αγόρευση συνεχίζεται.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη