Η αγορά μεταχειρισμένου απαιτεί αναμφίβολα ιδιαίτερη προσοχή από τους οδηγούς ου επιθυμούν να βρουν το επόμενο αυτοκίνητό τους.
Σίγουρα η παρουσία ενός ειδικού κατά την εξέταση ενός μεταχειρισμένου μπορεί να λύσει τα χέρια του οδηγού, ωστόσο είναι κάτι ανέφικτο αν αυτός έχει μια λίστα από μοντέλα που θα μπορούσαν να αποτελούν καλή αγορά.
Όπως και να έχει το πρώτο στάδιο «αναγνώρισης» ενός μεταχειρισμένου μπορεί να γίνει ακόμη και από κάποιον που δεν έχει ιδιαίτερη σχέση με τα αυτοκίνητα αρκεί να έχει στο μυαλό του και να δείξει τη δέουσα προσοχή στα σημεία ελέγχου που ακολουθούν.
Για τον έλεγχο των συγκεκριμένων σημείων δεν απαιτούνται περισσότερα από 10-15 λεπτά από τον πολύτιμο χρόνο σας και ισχύουν τόσο κατά την επίσκεψή σας σε έμπορο όσο και αν έχετε απέναντί σας ιδιώτη.
Το πρώτο πράγμα που πρέπει να εξεταστεί είναι το βιβλίο συντήρησης του αυτοκινήτου. Το βιβλίου θα πρέπει να είναι σωστά συμπληρωμένο από το συνεργείο ή τα συνεργεία ακόμη και αν ο προηγούμενος κάτοχος δεν πήγαινε σε εξουσιοδοτημένο. Επίσης τα χιλιόμετρα που αναγράφονται στο τελευταίο σέρβις που έχει γίνει θα πρέπει να συμβαδίζουν με εκείνα του οδόμετρου. Αυτοκίνητο χωρίς βιβλίο συντήρησης θα πρέπει να απορρίπτεται.
Ακολουθεί η κατάσταση του αμαξώματος, η οποία θα πάρει και τον περισσότερο χρόνο. Η βαφή των μεταλλικών και πλαστικών επιφανειών θα πρέπει να έχει την ίδια συνοχή σε όλα τα σημεία, ενώ δεν θα πρέπει να υπάρχουν ανομοιομορφίες στους αρμούς των μεταλλικών επιφανειών του αμαξώματος.
Παράλληλα οι πόρτες μεταξύ τους, οι πόρτες σε σχέση με τα εμπρός φτερά και τα εμπρός φτερά σε σχέση με το καπό θα πρέπει να έχουν τα ίδια κενά και στα δύο άκρα, ενώ σε καμία περίπτωση το κενό δεν θα πρέπει να είναι μεγαλύτερο στη μία άκρη έναντι της άλλης.
Οι πόρτες θα πρέπει να ανοίγουν και να κλείνουν χωρίς πρόβλημα, ενώ τα παξιμάδα τους δεν θα πρέπει να έχουν σημάδια που να δείχνουν ότι έχουν ξεβιδωθεί
Οι πόρτες θα πρέπει επίσης να εφαρμόζουν σωστά κατά το κλείσιμό τους και να ανοίγουν και να κλείνουν χωρίς πρόβλημα, όπως και το πορτμπαγκάζ και το καπό. Ελέγξτε επίσης και τα φωτιστικά σώματα ασκώντας ελαφριά πίεση. Θα πρέπει να κουνιούνται ελάχιστα ή καθόλου.
Κάτω από το καπό είναι το επόμενο σημείο που θα πρέπει να εστιάσουμε την προσοχή μας. Το μηχανοστάσιο θα πρέπει να είναι «καθαρό» ακόμη και αν δεν έχει καθαριστεί και με αυτό εννοούμε ότι δεν θα πρέπει να υπάρχουν πιτσιλιές από λάδια ή άλλα υγρά γύρω από τον κινητήρα, ενώ δεν θα πρέπει να έχει τρέξει λάδι από τον κινητήρα. Επίσης όλα τα υγρά θα πρέπει να είναι στις σωστές στάθμες και με το σωστό χρώμα.
Κλείνοντας το καπό προχωράμε στα ελαστικά. Τα ελαστικά θα πρέπει να έχουν ομοιόμορφη φθορά σε όλο το πέλμα τους, ενώ θα πρέπει να είναι ίδια μάρκα και μοντέλο σε όλους τους τροχούς και να έχουν την ίδια διάσταση και «ηλικία».
Επίσης, αν το αυτοκίνητο έχει λίγα χιλιόμετρα (20.000-30.000) και έχει ταξινομηθεί τα τελευταία 2-3 χρόνια τα ελαστικά θα πρέπει να είναι τα πρώτης τοποθέτησης. Σε διαφορετική περίπτωση ζητήστε εξηγήσεις.
Δεν αποκλείεται να έχουν γίνει και επισκευές στο αυτοκίνητο, κάτι που είναι απόλυτα φυσιολογικό, ειδικά για τα μεγαλύτερης ηλικίας αυτοκίνητα. Ωστόσο, αυτές οι επισκευές, οι οποίες αφορούν συνήθως μικροτρακαρίσματα, θα πρέπει να έχουν καταγραφεί.
Αν ο πωλητής σας αναφέρει ότι δεν έχει γίνει καμία επισκευή ζητήστε να σας υπογράψει δήλωση που να βεβαιώνει ότι το μοντέλο που σας ενδιαφέρει δεν έχει δεχτεί επισκευές στα μηχανικά του μέρη και δεν έχει εμπλακεί ποτέ στο παρελθόν σε τροχαίο ατύχημα.
Σειρά έχει η καμπίνα του αυτοκινήτου όπου οι επενδύσεις αλλά και η εικόνα των πλαστικών επιφανειών θα πρέπει να συμβαδίζει με την ηλικία του μοντέλου που έχετε μπροστά σας. Ελέγξτε επίσης όλες τις ζώνες ασφαλείας ξετυλίγοντάς τες εντελώς από το καρούλι τους.
Παρατηρήστε ειδικά το κομμάτι της ζώνης που δεν ξετυλίγεται συνήθως. Αν εντοπίσετε λάσπη τότε θα πρέπει να εγκαταλείψετε την ιδέα της απόκτησης του συγκεκριμένου μοντέλου καθώς η πιθανότητα να έχει πλημμυρίσει και το νερό να έχει εισχωρήσει και στο εσωτερικό είναι πολύ μεγάλη.
Ζητήστε έπειτα να τεθεί σε λειτουργία ο κινητήρας του αυτοκινήτου αλλά και να πραγματοποιήσετε μια σύντομη βόλτα ακόμη και δεν είστε εσείς αυτός που βρίσκεται πίσω από το τιμόνι.
Αν το αυτοκίνητο που σας ενδιαφέρει περάσει τα παραπάνω τεστ με επιτυχία τότε μπορείτε να προχωρήσετε στο επόμενο βήμα και να το δείτε ξανά με τη βοήθεια ενός ειδικού, ενώ ζητήστε, βρείτε και φωτογραφήστε τον αριθμό του πλαισίου (VIN).
Με τον συγκεκριμένο αριθμό και τη βοήθεια ενός εξουσιοδοτημένου συνεργείου μπορείτε να ανατρέξετε στο ιστορικό των εργασιών που έχουν πραγματοποιηθεί στο παρελθόν και να πιστοποιήσετε αν τα χιλιόμετρα που αναγράφονται στο κοντέρ ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα. Με το VIN μπορείτε επίσης να εξακριβώσετε την… καταγωγή του αυτοκινήτου αν δηλαδή η πρώτη χώρα ταξινόμησης είναι η Ελλάδα ή πρόκειται για μοντέλο που έχει εισαχθεί.
Πηγή: car&motor.gr
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
Είσαι άνεργος στο κέντρο της Αθήνας; ΠΑΡΕ ΤΩΡΑ έκτακτο επίδομα 1000 ευρώ
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 24/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ