12η πολιτεία Τασκένδη Έλληνες Πολιτικοί Πρόσφυγες
Βιβλιοπαρουσίαση στον Πειραιά: "Καλή πατρίδα, σύντροφε!" της Ελένης Νικολαΐδου

Το βιβλίο της Ελένης Νικολαΐδου "Καλή πατρίδα, σύντροφε!"

(από τις εκδόσεις Εταιρεία Σύγχρονης Ιστορίας με πρόλογο-εισαγωγή του Προκόπη Παπαστράτη)

βασισμένο σε αρχεία και μαρτυρίες παρουσιάζει μια σχετικά άγνωστη πλευρά των περιπετειών των Ελλήνων πολιτικών προσφύγων.

Την Τετάρτη 25 Σεπτεμβρίου 2024, στις 19:30

στο στέκι του "Λιμανιού της Αγωνίας"
Ελ. Βενιζέλου και Πραξιτέλους 78, Πειραιάς (εδώ στο google map)

Η Δημοτική Παράταξη "Πειραιάς για όλους και όλες" και οι εκδόσεις Εταιρεία Σύγχρονης Ιστορίας σας προσκαλούν στην παρουσίαση του βιβλίου "Καλή πατρίδα, σύντροφε!"

Ομιλητές:
Προκόπης Παπαστράτης, ομότιμος καθηγητής Ιστορίας του Παντείου Πανεπιστημίου
Λη Σαράφη, Δρ Ιστορίας
Νικολαΐδου Ελένη, η συγγραφέας, Δρ Ιστορίας

Την συζήτηση θα συντονίσει ο δημοσιογράφος Θανάσης Λαζαρίδης

Θα παραβρεθεί η Κατερίνα Πορφυρογένη και θα μιλήσει για τον Μιλτιάδη Πορφυρογένη.

Θα χαιρετήσει η Μαργαρίτα Νάτσικα, κόρη του πολιτικού πρόσφυγα Γιώργου Νάτσικα

Στο βιβλίο "Καλή πατρίδα, σύντροφε!" παρουσιάζεται η ζωή των πολιτικών προσφύγων στις Λαϊκές Δημοκρατίες, στην Σοβιετική Ένωση και κυρίως την Τασκένδη μέχρι και τον επαναπατρισμό τους.

Αναλύονται τα σοβαρά επεισόδια της Τασκένδης (9-11/9/1955), η ανάμειξη των Σοβιετικών στα εσωτερικά του ΚΚΕ, η πορεία και η διαγραφή του Νίκου Ζαχαριάδη και μετά την 6η πλατιά Ολομέλεια του ΚΚΕ τον Μάρτιο του 1956, οι διαφωνίες, οι διώξεις και οι εξορίες στις σοσιαλιστικές χώρες.

Το βιβλίο αποτελεί μέρος της διδακτορικής διατριβής της συγγραφέως Ελένης Νικολαΐδου.

Εδώ το event στο facebook

Βιογραφικό Ελένης Νικολαΐδου

Η Ελένη Νικολαΐδου γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη. Σπούδασε στο τμήμα Ιστορίας του Ιονίου Πανεπιστημίου και ολοκλήρωσε τις μεταπτυχιακές της σπουδές και εκπόνησε τη διδακτορική της διατριβή στο τμήμα Πολιτικής Επιστήμης και Ιστορίας του Παντείου Πανεπιστημίου.
Τα επιστημονικά και ερευνητικά της ενδιαφέροντα εστιάζονται στον χώρο της σύγχρονης ιστορίας κυρίως στην περίοδο της Κατοχής, τον εμφύλιο πόλεμο και τους πολιτικούς πρόσφυγες.

Άρθρα της έχουν δημοσιευθεί σε εφημερίδες και επιστημονικά περιοδικά.

Αρθρογραφεί στο News247.gr  - εδώ η εργογραφία της

Η φωτογραφία του άρθρου είναι από τη σελίδα στο facebook "Παιδιά και εγγόνια Ελλήνων Πολιτικών Προσφύγων" και απεικονίζει πολιτικούς πρόσφυγες της 12ης Πολιτείας

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

2ος Πανελλήνιος γραπτός διαγωνισμός: Βγήκε η προκήρυξη - Αιτήσεις από 29/4 έως 14/5

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 21/04

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

laptop
Όλες οι άδειες που δικαιούνται οι εργαζόμενοι στον ιδιωτικό τομέα
Σύμφωνα με τον οδηγό του ΚΕΠΕΑ της ΓΣΕΕ, οι εργαζόμενοι στον ιδιωτικό τομέα δεν δικαιούνται μόνο την ετήσια κανονική άδεια, αλλά επιπλέον 25...
Όλες οι άδειες που δικαιούνται οι εργαζόμενοι στον ιδιωτικό τομέα
DASKALOI
Υπουργείο Παιδείας: 30.000 μόνιμοι διορισμοί έως το 2027 και μείωση αναπληρωτών κατά 50%
Διορισμοί και προσλήψεις εκπαιδευτικών - Ο προγραμματισμός και το πρόβλημα με τις οργανικές θέσεις
Υπουργείο Παιδείας: 30.000 μόνιμοι διορισμοί έως το 2027 και μείωση αναπληρωτών κατά 50%
funds
Η σιωπηλή άλωση της Παιδείας: Όταν η ιδιωτική εκπαίδευση γίνεται όχημα πολιτισμικής μετάλλαξης
Η τάση εξαγοράς ιδιωτικών σχολείων από πολυεθνικούς εκπαιδευτικούς ομίλους και επενδυτικά funds δεν είναι μια απλή οικονομική πράξη. Αντιθέτως,...
Η σιωπηλή άλωση της Παιδείας: Όταν η ιδιωτική εκπαίδευση γίνεται όχημα πολιτισμικής μετάλλαξης
ikoniki pragmatikotita
Οθόνες αντί για πρόσωπα: Μπορεί η τεχνολογία να αντικαταστήσει την εκπαιδευτική σχέση;
Σχολείο χωρίς τάξη: Ποια είναι τα όρια της εξ αποστάσεως μάθησης; Το ψηφιακό σχολείο ως υποκατάστατο της αληθινής επαφής
Οθόνες αντί για πρόσωπα: Μπορεί η τεχνολογία να αντικαταστήσει την εκπαιδευτική σχέση;