Thumbnail
Περίπου 130 όπλα, που εκτοξεύουν σφαίρες από καουτσούκ φέρεται να έχει στην διάθεσή της η ΕΛ.ΑΣ. και ήδη εμφάνισε ένα από αυτά την Τετάρτη, κατά τις επιχειρήσεις σε καταλήψεις κτιρίων στο κέντρο της Αθήνας.

 

Περίπου 130 όπλα, που εκτοξεύουν σφαίρες από καουτσούκ φέρεται να έχει στην διάθεσή της η ΕΛ.ΑΣ. και ήδη εμφάνισε ένα από αυτά την Τετάρτη, κατά τις επιχειρήσεις σε καταλήψεις κτιρίων στο κέντρο της Αθήνας.
 
Φωτογραφία άνδρα των ΕΚΑΜ, ενώ βρίσκεται έξω από τα γραφεία της ΔΗΜΑΡ κατά την επιχείρηση απομάκρυνσης των καταληψιών που διαμαρτύρονταν για την επέμβαση στη Βίλα Αμαλία, με ένα τέτοιο όπλο ανά χείρας, αναρτήθηκε την Πέμπτη σε διάφορους δικτυακούς τόπους.
 
Το νέο όπλο λέγεται Manuhrin MR-35 Punch Gun («Όπλο Γροθιά» δηλαδή) και ξεκίνησε να κατασκευάζεται την δεκαετία του '90.
      
Πρόκειται για όπλα γαλλικής κατασκευής που κοστίζουν περίπου 700 έως 800 ευρώ και τα οποία μπορεί να εκτοξεύσουν σε λιγότερο από πέντε δευτερόλεπτα, πέντε σφαιρίδια καουτσούκ, τα οποία κτυπούν τους ανθρώπινους στόχους, με ταχύτητα περίπου 112 μέτρων το δευτερόλεπτο.
 
Το κτύπημα από σφαίρα καουτσούκ προκαλεί σοκ και έντονο πόνο. Ωστόσο, όπως επισημαίνεται στο εγχειρίδιό του, ειδικά αν η ρίψη της πλαστικής σφαίρας γίνει από μακριά, ελλοχεύει πάντα ο κίνδυνος ο στόχος να κτυπηθεί στο κεφάλι ή σε άλλο ευαίσθητο σημείο και να προκληθεί σοβαρός τραυματισμός, ακόμη και θάνατος!
 
Είναι χαρακτηριστικό ότι στο σχετικό έγγραφο προσδιορίζεται ως «ελάττωμα» του εκτοξευτήρα σφαιρών καουτσούκ αν επιχειρείται η βολή να γίνει σε απόσταση από τον «στόχο» μεγαλύτερη από επτά μέτρα.
 
Κι αυτό γιατί, όπως εξηγούν οι κατασκευαστές, η σχετικά ελαφριά αυτή σφαίρα μπορεί να επηρεασθεί από …πλευρικούς ανέμους. Αυτό σημαίνει ότι είναι εξαιρετικά πιθανό να χτυπηθεί ο στόχος σε «λάθος» σημείο ή ακόμη και να δεχθεί το πλήγμα …λάθος άνθρωπος!
 
Εκείνο που προκαλεί εντύπωση είναι γιατί αποφασίσθηκε τα όπλα αυτά να βγουν ειδικά τώρα από τις αποθήκες των Ειδικών Δυνάμεων της ΕΛ.ΑΣ. Τις τελευταίες εβδομάδες δεν σημειώνονται   επεισόδια στο κέντρο της Αθήνας ή σε άλλες περιοχές της χώρας.
 
Σημειώνεται ότι αναφορές για χρήση τέτοιου όπλου είχαν υπάρξει και προ διετίας στα επεισόδια της Κερατέας, χωρίς όμως να επιβεβαιωθεί κάτι τέτοιο. Ανάλογες αναφορές υπήρξαν και στις κινητοποιήσεις για τα μεταλλεία στη Χαλκιδική.
 
Παρόμοια όπλα έχουν χρησιμοποιηθεί επανειλημμένα στο εξωτερικό από τις Αστυνομίες άλλων ευρωπαϊκών χωρών για την καταστολή επεισοδίων, αλλά και σε συγκρούσεις στην Αφρική. Σε αρκετές περιπτώσεις έχουν προκαλέσει σοβαρούς τραυματισμούς ή και θανάτους πολιτών.
 
Βήμα 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

2ος Πανελλήνιος γραπτός διαγωνισμός: Βγήκε η προκήρυξη - Αιτήσεις από 29/4 έως 14/5

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 21/04

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

laptop
Όλες οι άδειες που δικαιούνται οι εργαζόμενοι στον ιδιωτικό τομέα
Σύμφωνα με τον οδηγό του ΚΕΠΕΑ της ΓΣΕΕ, οι εργαζόμενοι στον ιδιωτικό τομέα δεν δικαιούνται μόνο την ετήσια κανονική άδεια, αλλά επιπλέον 25...
Όλες οι άδειες που δικαιούνται οι εργαζόμενοι στον ιδιωτικό τομέα
DASKALOI
Υπουργείο Παιδείας: 30.000 μόνιμοι διορισμοί έως το 2027 και μείωση αναπληρωτών κατά 50%
Διορισμοί και προσλήψεις εκπαιδευτικών - Ο προγραμματισμός και το πρόβλημα με τις οργανικές θέσεις
Υπουργείο Παιδείας: 30.000 μόνιμοι διορισμοί έως το 2027 και μείωση αναπληρωτών κατά 50%
funds
Η σιωπηλή άλωση της Παιδείας: Όταν η ιδιωτική εκπαίδευση γίνεται όχημα πολιτισμικής μετάλλαξης
Η τάση εξαγοράς ιδιωτικών σχολείων από πολυεθνικούς εκπαιδευτικούς ομίλους και επενδυτικά funds δεν είναι μια απλή οικονομική πράξη. Αντιθέτως,...
Η σιωπηλή άλωση της Παιδείας: Όταν η ιδιωτική εκπαίδευση γίνεται όχημα πολιτισμικής μετάλλαξης
ikoniki pragmatikotita
Οθόνες αντί για πρόσωπα: Μπορεί η τεχνολογία να αντικαταστήσει την εκπαιδευτική σχέση;
Σχολείο χωρίς τάξη: Ποια είναι τα όρια της εξ αποστάσεως μάθησης; Το ψηφιακό σχολείο ως υποκατάστατο της αληθινής επαφής
Οθόνες αντί για πρόσωπα: Μπορεί η τεχνολογία να αντικαταστήσει την εκπαιδευτική σχέση;