Υποψήφια πανελλαδικών 2020: Ασαφής εκφώνηση ερωτήματος στη Κοινωνιολογία
Υποψήφια πανελλαδικών εξετάσεων 2020- Ασαφής εκφώνηση ερωτήματος στο πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα της Κοινωνιολογίας

Αξιότιμη Υπουργέ, αξιότιμα μέλη της Επιτροπής των Πανελλαδικών Εξετάσεων,

      Ως υποψήφια των Πανελλαδικών Εξετάσεων του 2020 της ομάδας προσανατολισμού των Ανθρωπιστικών Σπουδών, κλήθηκα και εγώ να εξεταστώ την Παρασκευή 19/6 στο μάθημα της Κοινωνιολογίας.

    Τα θέματα ήταν σχετικά βατά και διατυπωμένα με σαφήνεια. Όμως, υπήρξε ένα πρόβλημα βαρύνουσας σημασίας με μεγάλη ασάφεια στο θέμα Α και πιο συγκεκριμένα  στο ερώτημα γ της άσκησης Σωστού/ Λάθους. Σε αυτό το σημείο υπήρχε μια παραλλαγή της  φράσης του σχολικού εγχειριδίου που αναφερόταν στον Γερμανό κοινωνιολόγο Κάρλ Μάρξ αντικαθιστώντας τη λέξη ΜΕΛΕΤΗ με τη λέξη ΕΞΗΓΗΣΗ. Παρ΄όλα αυτά οι μαθητές που γνώριζαν σε ικανοποιητικό βαθμό την ύλη του  βιβλίου αλλά και την νεοελληνική γλώσσα μπόρεσαν να καταλάβουν ότι αυτή η πρόταση είναι ΛΑΘΟΣ. Αυτό συμβαίνει καθώς οι λέξεις ΜΕΛΕΤΗ και ΕΞΗΓΗΣΗ, δεν είναι συνώνυμες σε καμία περίπτωση. Η μελέτη αποτελεί μια  έννοια γενική και επιφανειακή. Αντιθέτως, η λέξη εξήγηση είναι η ενδελεχής ανάλυση και γνώση  του αντικειμένου. Κρίνεται αναγκαίο να αναφερθεί ότι οι καθηγητές μας τόνισαν ότι οι ερωτήσεις Σωστού/ Λάθους χρειάζονται ιδιαίτερη προσοχή επειδή η αλλαγή μιας λέξης μπορεί να αλλάξει τα νόημα. Σε αυτή την περίπτωση ορισμένοι μαθητές σκέφτηκαν την απάντηση τους σύμφωνα με τις γνώσεις που έχουν αποκομίσει από το μάθημα της κοινωνιολογίας αλλά και της ελληνικής γλώσσας.

       Καταλήγοντας, πιστεύω ακράδαντα πως δεν πρέπει να θεωρείται λανθασμένη  η απάντηση των παιδιών που έκριναν ότι η πρόταση αυτή δεν ήταν σωστή αφού η διατύπωση μπορούσε πολύ εύκολα να διχάσει τους μαθητές. Προτείνω, λοιπόν, να ληφθούν και οι δυο απαντήσεις ως σωστές, γιατί θα ήταν μεγάλη αδικία να αφαιρεθούν μόρια από τα παιδιά που ασχολήθηκαν σε βάθος με το μάθημα , την ερμηνεία αυτής της πρότασης και είχαν κριτική ικανότητα για να συμπεράνουν ότι η μελέτη και εξήγηση  δεν είναι έννοιες ταυτόσημες . Λάθη γίνονται , όλοι άνθρωποι είμαστε. Είναι όμως, απαραίτητο και ηθικό να ληφθούν και οι δύο απαντήσεις ως σωστές γιατί είναι πραγματικά κρίμα  να κοπούν από ορισμένους μαθητές  μόρια ενώ ασχολήθηκαν με ενδελέχεια με το μάθημα της Κοινωνιολογίας!!!   

                                                                                                                         Με εκτίμηση,

   Κωνσταντίνα, υποψήφια πανελλαδικών εξετάσεων 2020

 

ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΣ ΤΟΥ ALFAVITA.GR

Ακολουθήστε μας στο GoogleNews για να μάθετε πρώτοι μόνο τις ειδήσεις που σας ενδιαφέρουν

Ειδήσεις, θέματα και λύσεις για Πανελλήνιες 2024 - Βάσεις εισαγωγής

Μηχανογραφικό 2024: Αφιέρωμα στα τμήματα Πληροφορικής των δημόσιων ΑΕΙ

Σχολές έως 15.000 μόρια με επαγγελματικές ευκαιρίες

Μηχανογραφικό: Διαφοροποιήσεις στις επιλογές των υποψηφίων και επιλογές που εκπλήσσουν

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ipourgeio_paideias.jpg
Εντοπίστηκαν λάθη στους πίνακες κατανομής των 3.278 θέσεων στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση - Μετά τις διορθώσεις πάνε για ΦΕΚ
Με την ολοκλήρωση των διορθώσεων θα υπογραφούν από τον υπουργό και την υφυπουργό Παιδείας και θα σταλούν στο Εθνικό Τυπογραφείο προς δημοσίευση.
Εντοπίστηκαν λάθη στους πίνακες κατανομής των 3.278 θέσεων στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση - Μετά τις διορθώσεις πάνε για ΦΕΚ
Ανδρέας Δρακόπουλος
ΕΚΠΑ: Αναγόρευση σε Επίτιμο Διδάκτορα του Μεγάλου Ευεργέτη στο Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ) Ανδρέα Δρακόπουλου
Απόδοση του τίτλου του Μεγάλου Ευεργέτη στο Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ) και αναγόρευση του Ανδρέα Δρακόπουλου, Προέδρου του ΙΣΝ, σε Επίτιμο...
ΕΚΠΑ: Αναγόρευση σε Επίτιμο Διδάκτορα του Μεγάλου Ευεργέτη στο Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ) Ανδρέα Δρακόπουλου