Πανελλήνιες 2022: Μείωση εισακτέων στα Πανεπιστήμια και πριμοδότηση Κολεγίων. Τι δεν καταλαβαίνεις;
Καθώς έχει αρχίσει η αντίστροφη μέτρηση για τις Πανελλήνιες Εξετάσεις του 2022 το ΥΠΑΙΘ αυστηροποιεί ολοένα και περισσότερο τα κριτήρια εισαγωγής στη δημόσια πανεπιστημιακή εκπαίδευση, ενώ εξισώνει τα πτυχία των λεγόμενων Κολεγίων με τα ΑΕΙ.

Μετά τον αποκλεισμό 40.000 υποψηφίων στις τελευταίες Πανελλήνιες Εξετάσεις (2021) ως αποτέλεσμα - προϊόν της "δράσης" της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής (ΕΒΕ) η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας αυξάνει σε έκταση και ένταση τους "κόφτες" εισακτέων στις Πανελλήνιες Εξετάσεις του 2022.

Στο περιθώριο της επέλασης του 4ου κύματος της πανδημίας, το Υπουργείο Παιδείας ανακοίνωσε τους συντελεστές βαρύτητας για τις Πανελλαδικές του 2022. Έτσι εκτός από την πανδημία του κορονοϊού καταγράφεται και μία πανδημία «συντελεστών» στις Πανελλαδικές Εξετάσεις.

Τον Ιούνιο του 2022 οι 100.000 υποψήφιοι εκτός από τους συντελεστές της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής θα βρεθούν αντιμέτωποι και με τους διαφοροποιημένους συντελεστές βαρύτητας των Τμημάτων, αλλά, και με το λεγόμενο διπλό μηχανογραφικό, μια σύνθετη διαδικασία σπαζοκεφαλιάς που αλλάζει τον τρόπο υπολογισμού των μορίων και δυσκολεύει την πρόσβαση στα Πανεπιστήμια.

Παράλληλα στη "γωνία" περιμένει η Τράπεζα Θεμάτων που ακόμη κι αν φορέσει, στο νέο της ντεπούτο, τη μάσκα της αθωώτητας προκειμένου να κερδίσει τη συναίνεση των υποψηφίων, δεν θα αργήσει να "δράσει" σαν ένας μηχανισμός αναχαίτησης των μαθητών του Λυκείου στην πορεία για το Πανεπιστήμιο.

Την ίδια ώρα που το ΥΠΑΙΘ αυστηροποιεί ολοένα και περισσότερο τα κριτήρια εισαγωγής στη δημόσια πανεπιστημιακή εκπαίδευση, ως γνωστόν έχει εξισώσει τα πτυχία των λεγόμενων Κολεγίων με τα ΑΕΙ.

Η πανδημία μπορεί να φρέναρε τα σχέδια για την αποδυνάμωση της δημόσιας υγείας προς όφελος της ιδιωτικής, αλλά δεν ανέτρεψε τον σχεδιασμό της κυβέρνησης για την προώθηση της ιδιωτικοποίησης.

Είναι φανερό ότι μέσα στην «κλεισούρα» της υγειονομικής αναμπουμπούλας υπάρχουν και λύκοι που χαίρονται. Να, εκεί, στο υπουργείο Παιδείας, για παράδειγμα. Εκεί που με τρεις κινήσεις, μέσα σε έναν χρόνο:

● Πρώτον, κατοχύρωσε την εκπαιδευτική και επαγγελματική αντιστοιχία και ισοτιμία για όσους αποφοιτούν από κολέγια με τους πτυχιούχους των δημόσιων πανεπιστημίων.

● Δεύτερον, νομοθέτησε «πύρινα στεφάνια» αποκλεισμών στην είσοδο των Πανεπιστημίων με την «αγία τετράδα» της Τράπεζας Θεμάτων, της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής, των διαφοροποιημένων συντελεστών βαρύτητας και ενός μηχανογραφικού «λοταρία-θηλιά», με αποτέλεσμα τη δραματική μείωση των θέσεων εισακτέων και

● Τρίτον, το ΥΠΑΙΘ ανοίγει δρόμους για την αύξηση της πελατείας των ιδιωτικών ΙΕΚ με "τυράκι" τις κατατακτήριες για είσοδο στο Πανεπιστήμιο.

Είναι ξεκάθαρο: από τη μια, η κυβέρνηση αυστηροποιεί (και παράλληλα ακριβαίνει) τα κριτήρια εισαγωγής στη δημόσια πανεπιστημιακή εκπαίδευση και, από την άλλη, εξισώνει τα πτυχία των λεγόμενων Κολεγίων με αυτά των δημοσίων Πανεπιστημίων, με στόχο την ενίσχυση των πρώτων μέσω της τροφοδότησής τους με φοιτητές - πελάτες.

Και όχι μόνο αυτό. Αυτή η εμβληματική αλλαγή είναι μόνο η αρχή ενόψει χειρότερων δεινών. Με τις θατσερικού τύπου παρεμβάσεις στη λυκειακή, μεταλυκειακή και ανώτατη δημόσια και ιδιωτική εκπαίδευση ξεκινάει μια μακροχρόνια περίοδος πλήρους αποδυνάμωσης των Πανεπιστημίων, που καλούνται να "λειτουργήσουν" κρατώντας στο ένα χέρι το δίσκο του εράνου και στο άλλο το λιβανιστήρι για τις επιχειρήσεις ενώ σε δεύτερη φάση προετοιμάζουν τη μετακύλιση του κόστους λειτουργίας τους στους φοιτητές με την επιβολή διδάκτρων!

Κολέγια: Εδώ είμαστε και σας περιμένουμε!

Θυμίζουμε ότι ένα χρόνο πριν, τον Δεκέμβριο του 2020 ψηφίστηκε το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας για το Εθνικό Σύστημα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Δια Βίου Μάθησης. Σε αυτό το νομοσχέδιο, την τελευταία στιγμή το ΥΠΑΙΘ είχε καταθέσει τροπολογία που αφορούσε στην αναγνώριση επαγγελματικών προσόντων και επαγγελματικής ισοδυναμίας των πτυχίων των Κολεγίων.

Με την τροπολογία αυτή, που ψηφίστηκε κατά πλειοψηφία, οι πτυχιούχοι Κολλεγίων αποκτούσαν τα ίδια επαγγελματικά δικαιώματα με αυτά των πτυχιούχων των ελληνικών Πανεπιστημίων.

Ειδικότερα προβλέπονταν

  • Το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδος να εγγράφει αποφοίτους Κολλεγίων, προκειμένου να ασκούν το επάγγελμα του Αρχιτέκτονα Μηχανικού.
  • Το Οικονομικό Επιμελητήριο Ελλάδος να εγγράφει αποφοίτους Κολλεγίων για να ασκούν το επάγγελμα του Οικονομολόγου και του Λογιστή Φοροτεχνικού.
  • Τα δικαιώματα άσκησης των παραπάνω επαγγελμάτων να είναι τα ίδια με αυτά των πτυχιούχων των δημοσίων ελληνικών Πανεπιστημίων.

Η εξέλιξη αυτή άνοιξε ορέξεις για περαιτέρω ιδιωτικοποίηση πλευρών της λειτουργίας των δημόσιων ΑΕΙ. Παράλληλα, είναι γνωστό  ότι τα κολέγια είναι πρότυπα αποδιάρθρωσης των εργασιακών σχέσεων διδασκόντων και προσωπικού, απουσίας κάθε έννοιας φοιτητικής μέριμνας, υψηλών διδάκτρων και άμεσης διασύνδεσης με τις μεγάλες επιχειρήσεις.

Να το πούμε καθαρά: οδηγός και τιμόνι των διακηρύξεων του υπουργείου Παιδείας για αναβάθμιση των σπουδών στα δημόσια Πανεπιστήμια καθώς των ψευδεπίγραφων κλισέ περί «αριστείας» είναι ο βασικός προσανατολισμός της κυβέρνησης, η πριμοδότηση-ενίσχυση των Κολεγίων, των επιχειρηματιών της γνώσης που ως γνώστες του εμπορίου παρέχουν μέσω του ΣΕΒ το μάνιουαλ των κινήσεων του ΥΠΑΙΘ.

Από την άλλη, το υπουργείο θα έχει τη δυνατότητα να συνεχίσει στους ίδιους αριθμούς εισακτέων των τελευταίων χρόνων, ενώ την ίδια στιγμή η ανακοίνωσή του για τον αριθμό εισακτέων θα μοιάζει με την ψευτοευγένεια μιας πρόσκλησης σε ανεπιθύμητους, όταν είναι βέβαιο πως οι ίδιες οι συνθήκες θα τους αποτρέψουν να την δεχτούν.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 12/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

πίνακας αξιολογικός ΚΕΣΥ Κ.Μακεδονίας
Η πραγματικότητα από την σημερινή τραγική οικονομική κατάσταση των σχολικών μονάδων
«Τα σχολεία όμως είναι δημόσια και είναι ευθύνη του κράτους να φροντίζει άμεσα την απρόσκοπτη λειτουργία τους»
Η πραγματικότητα από την σημερινή τραγική οικονομική κατάσταση των σχολικών μονάδων