Πανελλήνιες 2021: Ποιες είναι οι φετινές «κομβικές» αλλαγές
INTIME NEWS
Κραυγές αγωνίας για την εξεταστέα ύλη στις φετινές Πανελλαδικές Εξετάσεις

Σοβαρά προβλήματα στη φοίτηση των μαθητών στα σχολεία λόγω κρουσμάτων κορονοϊού έχουν ανακύψει το τελευταίο διάστημα.  

Παράλληλα μόνο οι δυο πρώτες εβδομάδες λειτουργίας των σχολείων το νέο χρόνο άφησε έλλειμμα, λόγω απουσίας εκπαιδευτικών, περίπου130.000 ώρες διδασκαλίας.

Με περίπου 40.000 κρούσματα μαθητών το δεύτερο δεκαήμερο του Ιανουαρίου πολλοί μαθητές που νοσούν δεν μετέχουν στην εκπαιδευτική διαδικασία, ενώ η ύλη είναι η μεγαλύτερη των τελευταίων ετών από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο που θεωρεί ότι εν μέσω πανδημίας είναι μια κανονική σχολική χρονιά.

Μαθητές και εκπαιδευτικοί ζητούν μείωση τη ύλης των φετινών πανελλαδικών.

Ανοικτή επιστολή-κραυγή αγωνίας για την ύλη των εξετάσεων,  απέστειλε μια μαθήτρια  προς την Υπουργό Παιδείας κ.Νίκη Κεραμέως και κοινοποίησε στο alfavita.gr που τη δημοσιοποιεί.

Η επιστολή αυτή έρχεται σε συνέχεια και άλλων επιστολών μαθητών και γονέωναλλά και της ΟΛΜΕ, η οποία επίσης έθεσε το ζήτημα ανάγκης για  μείωση της ύλης σε όλες τις τάξεις για να αντιμετωπιστούν τα μεγάλα μαθησιακά ελλείμματα που έχουν διαπιστωθεί λόγω των μέτρων για τον κορονοϊό.

panelladikes

Επιστολή (1): Με ποια κριτήρια η ύλη αντί να παραμείνει στα ίδια φυσιολογικά επίπεδα προ-κορωνοϊού τελικά αυξήθηκε;

Αξιότιμη κυρία υπουργέ,

Ως μαθήτρια της Γ’ Λυκείου πήρα την πρωτοβουλία να σας αποστείλω αυτό το μήνυμα προκειμένου να αναλογιστείτε το πρόβλημα που αντιμετωπίζουμε και αφορά την ογκώδη ύλη των Πανελλαδικών Εξετάσεων 2022 . Η ύλη δεν αναλογεί σε μια τόσο απρόοπτη, απαιτητική  χρονιά που διανύουμε ως κοινωνία. Καθημερινά rapid test , αναμονή στην ουρά για ιχνηλάτηση , καθηγητές μαθημάτων κατεύθυνσης σε καραντίνα, χιλιάδες μαθητές που νοσούν. Έχετε αναλογιστεί τις χαμένες ώρες , την ταλαιπωρία όλων αυτών των μαθητών , το επιπρόσθετο άγχος και τις αναταραχές που βιώνουν λόγω της πανδημίας; Έχετε αναλογιστεί πως όλα αυτά θα συμβαίνουν καθημερινά έως τον Ιούνιο;

ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΑΝΤΑΠΕΞΕΛΘΟΥΜΕ 

όχι γιατί δεν έχουμε τις δυνάμεις…αλλά τον χρόνο. Με ποια κριτήρια η ύλη αντί να παραμείνει στα ίδια φυσιολογικά επίπεδα προ-κορωνοϊού τελικά αυξήθηκε;(π.χ Θεωρητική) Πως οι μαθητές θα μπορέσουν να έρθουν σε μια ισορροπία με όλες αυτές τις αναστατώσεις ; Πως θα μπορέσουν να τα βγάλουν πέρα κ. Κεραμέως με όλα αυτά…ΠΩΣ; ΕΒΕ ,Συντελεστές , ενδοσχολικές από το Γυμνάσιο, 2 χρόνια τηλεκπαίδευση και η ύλη; …σα να μη συμβαίνει τίποτα… Σαν όλα να κυλούν ομαλά…

Σας ζήτω λοιπόν να λάβετε υπόψη όλα τα παραπάνω και να προβείτε σε κάποια μείωση της ύλης ώστε να καταστεί τέτοια που θα συμβαδίζει στις ειδικές συνθήκες που διανύουμε…

όχι γιατί το ζητάμε ως βοήθεια αλλά ως κάτι ΑΥΤΟΝΟΗΤΟ! 

Κατερίνα Οικονόμου 

ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ.jpg

Επιστολή (2): «Έχουμε χάσει δεκάδες ώρες μαθήματος»

Ο μαθητής Διονύσης Κατάκαλος, με επιστολή του προς τη Νίκη Κεραμέως την οποία δημοσιεύει το alfavita.gr, ζητά μείωση της ύλης των πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων της σχολικής χρονιάς 2021-2022.

Ο μαθητής κάνει λόγο για «πραγματικά πρωτόγνωρες καταστάσεις» και επισημαίνει ότι «η ψυχολογική και η σωματική μας πίεση έχει φτάσει σε οριακό σημείο».

«Μαθητές και καθηγητές σε καραντίνα κατά χιλιάδες με αποτέλεσμα να χάνουν πολλά μαθήματα και με μια ύλη των πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων να μην επιδέχεται την απουσία από τα μαθητικά καθήκοντα ούτε για μία μέρα» αναφέρει σε άλλο σημείο της επιστολής του.

Η επιστολή

Αναλυτικά, η επιστολή μαθητή της Γ’ Λυκείου:

Προς την Υπουργό Παιδείας,

Είμαι ένας από τους χιλιάδες μαθητές που προετοιμάζονται για τις πανελλαδικές εξετάσεις. Οι καταστάσεις που βιώνουμε είναι πραγματικά πρωτόγνωρες τα δύο τελευταία χρόνια. Από την αρχή της χρονιάς έχουμε χάσει δεκάδες ώρες μαθήματος είτε λόγω κρουσμάτων σε εκπαιδευτικούς είτε λόγω των κρουσμάτων που προκύπτουν στα τμήματα και την διαδικασία ιχνηλάτησης που ακολουθούμε(rapid tests ).

Όλα αυτά αναμένονται να πάρουν τεράστιες διαστάσεις το επόμενο χρονικό διάστημα  λόγω της ραγδαίας εξάπλωσης του ιού στη χώρας μας και σε ολόκληρο τον πλανήτη και έτσι είναι αυτονόητο ότι θα χαθούν ακόμα πολλές ώρες μαθήματος. Μαθητές και καθηγητές σε καραντίνα κατά χιλιάδες με αποτέλεσμα να χάνουν πολλά μαθήματα και με μια ύλη των πανελλαδικών εξεταζόμενων μαθημάτων να μην επιδέχεται την απουσία από τα μαθητικά καθήκοντα ούτε για μία μέρα.

Η ψυχολογική  και η σωματική μας πίεση έχει φτάσει σε οριακό σημείο. Η σχολική χρονιά που διανύουμε δεν μπορεί να χαρακτηριστεί φυσιολογική, πόσο μάλλον μετά από 2 χρόνια τηλεκπαίδευσης. Η ύλη είναι σε πρωτόγνωρες διαστάσεις μεγάλη με αποτέλεσμα να πιέζονται μέχρι και οι ίδιοι μας οι καθηγητές οι οποίοι "τρέμουν" στην ιδέα να ασθενήσουν μήπως βρεθούν πίσω στην ύλη.

Περνάμε το ίδιο δύσκολα όπως και τα περσινά παιδιά της Γ' Λυκείου.

Ζητάμε να εξετάσετε το θέμα της μείωσης της ύλης των πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων της σχολικής χρονιάς 2021-2022 γιατί είναι κάτι που κρίνεται αναγκαίο.

Σας ευχαριστώ εκ' των προτέρων.

Παναγιώτης Τσουρής - Μαθητής Γ'  Λυκείου

πανελλαδικές.jpg

 

Επιστολή (3): Τα πράγματα είναι οριακά, οι χαμένες διδακτικές ώρες δεκάδες, και η ύλη στα ύψη

Αξιότιμη κ. Κεραμέως

Διανύουμε την δεύτερη εβδομάδα επαναλειτουργίας των σχολείων. Αντιμετωπίζουμε ήδη πολλά θέματα με την εμφάνιση κρουσμάτων τόσο στη διαδικασία ιχνηλάτησης (2 μέρες την εβδομάδα σχεδόν κάθε εβδομάδα) και με την απουσία καθηγητών, με αποτέλεσμα να επηρεάζεται η παράδοση της ύλης.

Τα μαθήματα που χάνονται είναι πολλά σε καθημερινή βάση από την αρχή της σχολικής χρονιάς. Πως θα μπορέσουμε να ανταπεξέλθουμε σε τέτοιες καταστάσεις για το υπόλοιπο της χρονιάς; Πως θα αναπληρωθεί η χαμένη ύλη για τους μαθητές που βρίσκονται σε καραντίνα αλλά και για τους καθηγητές που δεν μπορούν να τη παραδώσουν; 

Τα πράγματα είναι οριακά, οι χαμένες διδακτικές ώρες δεκάδες, και η ύλη στα ύψη . Σας καλώ λοιπόν να εξετάσετε το θέμα της μείωσης της ύλης των Πανελλαδικώς Εξεταζόμενων μαθημάτων διότι οι περιπτώσεις αυτές δεν είναι μεμονωμένες αλλά λαμβάνουν χώρα σε κάθε ελληνικό σχολείο , σε κάθε οικογένεια και σε κάθε Έλληνα μαθητή του 2022 που αγωνιά ,αγωνίζεται και υπομένει κάτω από αυτές τις πρωτόγνωρες καταστάσεις. 

Σας ευχαριστώ.

Ιωάννα Ιακωβίδου  - Μαθήτρια Γ’ Λυκείου 

panelladikes

Επιστολή (4):  Αναρωτιέμαι κυρία υπουργέ, γιατί έχουμε διαφορετική αντιμετώπιση

Αξιότιμη κυρία υπουργέ,

Όπως γνωρίζεται και εσείς, τα τελευταία δύο χρόνια για ολόκληρο τον κόσμο αποτελούν ένα βάναυσο αγώνα ενάντια σε έναν αόρατο εχθρό, τον COVID-19. 

Μέσα σε αυτές τις δύσκολες συνθήκες  οι μαθητές πρέπει να συνεχίσουν τον αγώνα τους.

Όμως οι καταστάσεις μέσα στις οποίες εγώ και συμμαθητές μου χτίσαμε τις βάσεις μας ήταν ιδιαίτερα δύσκολες και καταπιεστικές. Ξεκινώντας την Α' λυκείου δια ζώσης και έπειτα με τηλεκπαίδευση και συνεχίζοντας την Β' λυκείου με το μεγαλύτερο μέρος του σχολικού έτους σε τηλεκπαίδευση. Σε αυτά τα δύο χρόνια όμως χάσαμε μεγάλο μέρος των μαθημάτων λόγω τεχνικών προβλημάτων, χάσαμε διδακτικές ώρες λόγω απουσίας καθηγητών και μαθητών που νόσησαν με το  COVID - 19, χάσαμε δικούς μας ανθρώπους και χάσαμε τους εαυτούς μας. Όλα αυτά είχαν ως αποτέλεσμα τον αποπροσανατολισμό μας από τους στόχους μας.

Φτάνοντας στο σήμερα, οι μαθητές έχουν φτάσει στο όριο τους. Είμαστε η γενιά της τηλεκπαίδευσης, είμαστε η γενιά όλων των μεγάλων εκπαιδευτικών μεταρρυθμίσεων, είμαστε η γενιά με την αυξημένη σε σχέση με τις προηγούμενες χρονιές ύλη, είμαστε η γενιά που κουράστηκε ψυχικά και σωματικά.

Είμαστε η γενιά που θέλει να αναπνεύσει. 

Έχουμε τις ίδιες δυσκολίες με τις προηγούμενες δύο γενιές. Οπότε αναρωτιέμαι κυρία υπουργέ, γιατί έχουμε διαφορετική αντιμετώπιση; Γιατί αγνοείτε την πίεση που έχουμε; Και γιατί κάνετε τις συνθήκες πιο δύσκολες;

Για όλα τα παραπάνω θα σας παρακαλούσα εκ μέρους όλων των μαθητών να εξετάσετε το ενδεχόμενο μείωσης της εξεταζόμενης ύλης των μαθημάτων των πανελλαδικών για το έτος 2021-2022. 

Σας ευχαριστώ, 

Μαθήτρια Γ' Λυκείου

Λυδία Π. 

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ.jpg

Επιστολή (5) στην υπουργό Παιδείας μητέρας υποψήφιας για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις 

Αξιότιμη  κυρία υπουργέ 

Ως γονέας μαθήτριας γ ΄ λυκείου  θεώρησα επιτακτική ανάγκη να συντάξω αυτήν την επιστολή , με την ελπίδα ότι  θα σας προβληματίσουν το όσα θα παραθέσω. 

Πολλά τα τρωτά του εκπαιδευτικού μας συστήματος  και καλό είναι  να ακούγονται.

Το σημαντικότερο, η τεράστια ύλη που καλούνται οι μαθητές να μελετήσουν, να αφομοιώσουν και  να διεκπεραιώσουν με επιτυχία    για τις πανελλαδικές εξετάσεις .Αυτά τα παιδιά, τελευταία φορά που έγραψαν εξετάσεις στο σχολείο ήταν πριν 3 ολόκληρα χρόνια. .Ακολούθησαν 2 χρόνια τηλεκπαίδευσης , με ό,τι αυτό συνεπάγεται, αλλαγές επί αλλαγών, όπως η θεσμοθέτηση της  ΕΒΕ και  πολλά άλλα.

Πραγματικά , ήθελα να ΄ ξερα όσοι αποφασίζουν  για την  τύχη αυτών των μαθητών έχουν περάσει από τις τάξεις των σχολείων ; έχουν διαχειριστεί την ύλη που ζητούν από τους μαθητές να μάθουν; αφουγκράζονται τις αγωνίες αυτών των μαθητών ;   θυμούνται ότι ζούμε σε μια εποχή που τα περισσότερα παιδιά νόσησαν από τον κορονοιό, έχασαν μαθήματα,   ταλαιπωρήθηκαν και εξασθένησε  ο οργανισμός τους;

Και δεν έφτανε αυτό͘ , στην πόλη μας  την ακριτική  Φλώρινα , μας επισκέφτηκε  και ο Εγκέλαδος, με ο,τι αυτό συνεπάγεται .

10 μέρες τα παιδιά ,λόγω κατάστασης , χωρίς μαθήματα , με το φόβο ενός μεγαλύτερου σεισμού , σε άσχημη ψυχολογική κατάσταση .

Πολλά παιδιά  βέβαια και εκτός σπιτιού ,εκτός του δωματίου  τους , του γραφείου και της ησυχίας , που επιβάλλεται να έχει ο μαθητής σε αυτήν την κρίσιμη τάξη που κρίνεται το μέλλον του ,που χτίζει τα όνειρα του.  

Δεν προλαβαίνουμε να βγάλουμε καλά την απέραντη ύλη !! Αυτό μόνο ακούμε ,από εκπαιδευτικούς και μαθητές. θα τα καταφέρω; Είναι πάρα πολλά!! Η ύλη  είναι μη διαχειρίσιμη .Πολύ καλοί μαθητές ,που ποτέ δεν φοβήθηκαν το διάβασμα και πάντα είναι άριστοι, φανερώνουν την απογοήτευση τους .Το   Βλέμμα τους γεμάτο αγωνία ….. Πόσο άδικο !!!

Πιστεύω ότι κριτήριο για την εισαγωγή ενός μαθητή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση  δεν είναι η τεράστια υλη.  Οι 4 τόμοι χημείας ή τα  50 κείμενα στα λατινικά, η βιολογία , τα οικονομικά ……

Από πού να αρχίσω και που να τελειώσω!!!

Πληγές μεγάλες που πρέπει ως υπουργός να κλείσετε ,όσο είναι νωρίς…….

Μια μητέρα που αφουγκράζεται τον παλμό  των μαθητών και ελπίζει πως έστω και την ύστατη  στιγμή  θα  πράξετε αναλόγως.

Με εκτίμηση

Χατζή  Ζαχαρούλα

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ΚΙΜΩΛΙΕΣ.jpg
Αιρετός: Τι συζητήθηκε στην συνεδρίαση του ΚΥΣΔΕ και τι αναμένεται με τη Γ' φάση προσλήψεων αναπληρωτών
«Προφανώς είναι σε γνώση της πολιτικής ηγεσίας ότι σε πολλά  σχολεία της χώρας εκατοντάδες κενά εκπαιδευτικών δεν έχουν καλυφθεί και χιλιάδες...
Αιρετός: Τι συζητήθηκε στην συνεδρίαση του ΚΥΣΔΕ και τι αναμένεται με τη Γ' φάση προσλήψεων αναπληρωτών
tmimataentaxis.jpg
«Εκπαίδευση για την Ένταξη»: Πώς θα απασχοληθούν 380 εκπαιδευτικοί και στελέχη εκπαίδευσης - Εγκύκλιος
Το πρόγραμμα έχει ως βασικό στόχο τη βελτίωση των δεξιοτήτων και ικανοτήτων των εκπαιδευτικών σε πεδία όπως η διδασκαλία της ελληνικής ως δεύτερης...
«Εκπαίδευση για την Ένταξη»: Πώς θα απασχοληθούν 380 εκπαιδευτικοί και στελέχη εκπαίδευσης - Εγκύκλιος